Първи стъпки в Google AdWords – мрежи на разпространение, подбор на думи и бюджет

Първи стъпки в Google AdWords –  мрежи на разпространение, подбор на думи и бюджет

Ако искате да започнете да рекламирате вашия бизнес онлайн, то вероятно Google AdWords може да ви помогне. В тази статия ще откриете няколко полезни съвета за нови клиенти на платформата. Ако вече имате ваш уебсайт можете да увеличите трафика към него като използвате платената реклама в Google търсачката.

За да започнете да се показвате сред тези резултати е необходимо да създадете ваш AdWords aкаунт от тук: Adwords.google.com

Влизате в платформата и системата ще ви насочи към създаване на кампания. Преди да започнете, първото и най-важно нещо, е да определите какво желаете тези нови потребители да извършат на вашия сайт. Това може да е регистрация за бюлетин, онлайн покупка или да стигнат до страницата с контакти – вариантите са много, от вас зависи да планирате кампаниите ви за тяхното постигане и да поставите целите преди стартиране.

  1. Мрежи на разпространение

При създаване на първата ви кампания може да изберете дали тя да е за мрежата за търсене или за дисплейната мрежа. Тук мога да дам насоката, че дисплейната мрежа са партньорските сайтове на Google, където могат вашите реклами да се показват в контекста на съдържанието им или на база на интересите на посетителите. Ще посъветвам кампаниите да не комбинират двете мрежи, понеже се различават съществено.

2. Подбор на ключови думи за Google search

Всеки път, когато потребител търси вашите продукти или услуги, вие можете да откликнете на неговите нужди с рекламно съобщение, с което да го доведе на правилната страница на вашия сайт и да реализира желаното действие. Подберете думи, които се съотнасят за вашия бизнес и е желателно да ги има и на вашите страници. Основният принцип на работа за Google Search е релевантността – съотнасянето на ключовата дума, която изберете, да се съдържа в текстовата реклама и да я има на страницата, където ги водите.

3.Бюджет

Може да задавате дневен бюджет на ниво рекламна кампания. Системата ще цели да изхарчи точно толкова, колкото сте задали, но има вероятност в дните, когато има повече търсене, да натрупа разходи до 20% повече от зададеното, но това ще бъде компенсирано в други по-слаби дни. Така, погледнато за по-дълъг период, вашите разходи не биха надвишили предвиденото.

Всеки нов клиент на Google AdWords може да се възползва от безплатен ваучер за реклама за нов акаунт в размер на 90 лв., който се усвоява след като са изразходени 30 лв. бюджет за реклама. За начинаещи в платформата е добре да се експериментира с този бюджет от 120 лв, за да се запознаете с функционалностите и възможностите преди да планирате по-съществени бюджети. Най-важното е вашите разходи да бъдат планирани за постигане на конкретни цели, които да бъдат измерими и в следвие подобрявани.


Статията е любезно предоставена от Ивелина Манова, Google Certified Trainer и съосновател на AdAcademy. AdAcademy предлага Google AdWords реклама, Google Analytics измерване и оптимизация, SEO оптимизация, мобилни кампании и консултантски услуги за успешно позициониране на бизнеса онлайн. Ако желаете да се развивате в тази сфера и да станете AdWords експерт, можете да се свържете с тях.

Етикети: #klyuchovi-dumi #partnorski-sajtove-na-google #mrezha-za-tarsene #reklamna-kampaniya #google-adwords #relevantnost #mrezhi-na-razprostranenie #adacademy #bezplaten-vaucher #display-network #google-adwords-vaucher #google-tarsachka