Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > Онлайн маркетинг 2020: Какво e важно за твоя малък бизнес?

Онлайн маркетинг 2020: Какво e важно за твоя малък бизнес?

Онлайн маркетинг 2020: Какво e важно за твоя малък бизнес?

Полезно

Имате ли съмнения, че клиентите на който и да е бизнес, прекарват часове онлайн всеки ден? Те посещават социални мрежи, информационни сайтове, електронни магазини и много други. Ситуацията покрай пандемията от COVID-19 е само още едно доказателство, че с каквото и да се занимавате, трябва да имате стратегия за дигиталното присъствие на своя бизнес. Ето и кои са актуалните елементи през 2020 г., които са от особено значение за развитието на малките бизнеси.

Съдържанието винаги е имало водеща роля

И към момента съдържанието е от ключово значение в дигиталния маркетинг. Потребителите отдавна не се впечатляват от напудрени продажбени послания, слогани и преувеличени продуктови качества. Но е много вероятно да ви бъдат благодарни и да станат ваши лоялни клиенти, ако им поднесете ангажиращо, полезно и информативно съдържание, което да им помогне за правилния избор на всеки етап от потребителската им пътека. Ето и няколко идеи на какво да обърнете внимание:

Наблюдавайте поведението на своите потребители: обърнете внимание на това как те реагират на съдържанието ви, какво ги кара да напуснат сайта, колко успешни са кампаниите в социалните ви мрежи и защо някои реклами имат по-висок CTR от други. От полза, освен статистиките от Google Ads и Facebook Ads Manager, ще ви бъдат и Google Analytics, както и Hotjar.

Персонализирайте съдържанието си: Създайте buyer persona и сегментирайте своята аудитория.

Бъдете истински: Позиционирайте се пред своята аудитория с истинските си ценности, мисия и визия на своя бизнес. Това ще ви помогне да се отличите от конкуренти, предлагащи сходни продукти и услуги.

Потребителското преживяване е по-важно от самия продукт: Опитът показва, че емоционалната привързаност към даден бранд създава много повече лоялни потребители от привлекателния дизайн или функционалности, които бързо биват копирани от конкуренти.

Виж повече: „Как да направите своята бранд история впечатляваща за потребителите?“

Не забравяйте съдържанието, създадено от вашите потребители: Техните коментари, мнения, оценки и обратна връзка имат много повече стойност и достоверност от съдържанието, създадено от вашите бранд мениджъри, търговци и други представители.

Мислете локално

Близо половината потребители, правещи локално търсене в Google, вероятно ще посетят търговски обект в рамките на няколко часа. Ето защо добра идея за вашия малък бизнес е да адаптирате онлайн кампаниите си именно към тези местни потребители. Позиционирането като локален бизнес вероятно ще ви донесе по-добра репутация, която по-мащабните търговци едва ли ще имат сред тази аудитория. Ето и някои важни съвети:

Помислете как изглеждат локалните търсения във вашата категория: Хората обикновено включват населеното място (град или квартал) в своята заявка, интересуват се за работно време или търсят упътване до въпросния бизнес.

Добавете своите контакти: На своя сайт включете актуална информация за телефонния си номер, адреса, както и други контакти на съответните страници от вашия уеб сайт, за да бъдете лесно откриваеми.

Не забравяйте за Google My Business: Доста полезна стъпка, която е необходима, ако искате Google да показва вашето работно време, локация и телефонен номер в резултатите от потребителско търсене.

Погрижете се за оптимизацията на вашия уеб сайт

Всъщност, с това и трябва да започнете. Лицето на бизнеса ви онлайн не е нито вашата Facebook страница, нито профилът ви в Google My Business. Това е уеб сайтът на бизнеса ви, където имате пълен контрол върху цялото съдържание, структурата и дизайна. Ето и няколко полезни стъпки, които ще ви помогнат в изграждането му, както и няколко съвета, за да си гарантирате безпроблемната му работа:

Изберете правилния хостинг план за нуждите на бизнеса си: Това е от значение, както за онлайн присъствието ви, така и за SEO рангинка на сайта ви. Хостинг плановете най-често се различават по предоставеното дисково пространство, инструменти за защита и оптимизация, както и от броя уеб сайтове, които можете да съхраняване на един хостинг план. Тук решението изцяло зависи от нуждите на бизнеса ви, вашата аудитория и големината на онлайн проекта ви.

Виж повече: "Как да избера хостинг план?"

Внимателно изберете своето домейн име: Добра практика в случая е то да бъде кратко и лесно за запомняне, както и да е релевантно за вашия бранд. Първата стъпка тук е да проверите дали желаният от вас домейн е свободен, след което да го регистрирате.

Полезно: "Как да изберем подходящо домейн име?"

Защитете своите потребители и уеб сайта си: Задължителен елемент от сигурността на уеб сайта ви е наличието на SSL сертификат, който криптира преноса на данни между потребителя и сървъра. По този начин потребителски лични данни, пароли и друга информация биват предпазени от злоупотреби.

Научи повече: "Какво е SSL сертификат?"

Внимавайте и за DDoS атаки - едни от най-разпространените злонамерени действия с цел вреда върху уеб сайтовете. При тях съществува риск от хакерска атака, след която сайтът ви да бъде временно недостъпен за ваши клиенти и потребители. За щастие, дори базовите хостинг планове вече включват безплатен SSL сертификат, както и DDoS защита, като от вас не се изискват детайлни познания за тяхната работа.

Оптимизирайте своя уеб сайт: С избора на WordPress, като CMS платформа, ще си осигурите най-големия набор от възможности за оптимизация на своя сайт: плъгини и инструменти за подобряване на скоростта и защитата на сайта, теми и други. Имате и възможност да поставите своя уеб сайт в специализирана среда, в която ще имате повече възможности за настройване и управление на съдържанието и работата, както и за достигане на до 25 пъти по-бърз уеб сайт. Рабира се, други популярни CMS платформи, като Joomla, WooCommerce и т.н. също предлагат добри възможности за оптимизация.

Интересно: "Най-добрите 20+ WordPress плъгина през 2020"

Нямате сайт? Не е нужно да имате програмистни или технически умения, за да изградите своя мечтан сайт сами с ICN.Bg Sitebuilder. Погрижили сме се да ви дадем подробна информация как можете да го направите в няколко лесни стъпки –„Как да си направя сайт за 20 минути?“.

Можете да използвате достъпните функционалности, като:

  • Drag&Drop редактор;

  • Разнообразни шрифтове;

  • Банка с безплатни професионални снимки;

  • Галерии със снимки;

  • Бутони за социални канали;

  • Разполагате с над 190 шаблона;

  • Мобилна версия на вашия сайт и много други екстри.

Полезно: „ICN.Bg Sitebuilder ръководство“

Бъдете смели по отношение на интерактивно съдържание и нови рекламни формати

Най-ангажиращо е съдържанието, което позволява интеракция с аудиторията, и именно такова ще ви отличи от стандартните послания в мрежата. Все повече брандове се осмеляват да стъпят в Instagram, TikTok, Snapchat и други мрежи, които доскоро се считаха за зона ограничена единствено до лични потребителски профили.

Гласовото търсене набира популярност

Гласовото търсене в Google съществува още от 2011 г., но става по-използвано едва през последните няколко години, особено в чужбина. На този етап е подходящо, ако имате сайт на английски и е насочен към чуждестранни пазари. В България все още услугата не е достатъчно разпознаваема.

Факт е, че мобилните ни устройства стават все „по-умни“ и за нас е все по-лесно да използваме различните им функции.

Тогава защо да пишем в търсачката, след като директно можем да зададем своя въпрос на глас? Повече от 31% от Интернет потребителите по света вече правят това поне веднъж месечно. Оказва се, че гласовото търсене е изключително ефективно за промотиране на локални бизнеси в чужбина. Ето и как трябва да оптимизирате сайта си, ако и вашият бизнес е насочен към пазари отвъд границите на България.

Направете проучване за ключови думи и фрази: Имайте предвид, че те ще са по-различни от добре познатите при стандартното текстово търсене. Потребителите най-вероятно ще използват по-дълги фрази и пълни изречения (най-често въпроси).

Структурирайте съдържанието си по подходящ начин: Опитайте се да предвидите какви въпроси биха имали вашите потребители във всяка стъпка от тяхната потребителска пътека. Ще се интересуват ли от повече информация за продукта или ще търсят яснота как да финализират своята поръчка? Един от сигурните начини, за да избегнете объркване, е да разделите категориите в сайта си за потребители, които търсят повече информираност, такива, които са в сайта с цел покупка, и такива, които им помагат да се ориентират и навигират в сайта ви.

Оптимизация на структурираните данни: При стандартното търсене с текст Google подрежда резултатите в няколко страници, като с най-голям шанс за клик са тези най-отгоре на първата страница. При гласовото търсене обаче Google дава един единствен отговор на зададения въпрос. Ето защо е необходимо алгоритмите на търсачката много прецизно да разберат тематиката на вашия уеб сайт и да изберат именно вашето съдържание в отговор на потребителско търсене.

За да „помогнете“ на Google по-лесно да индексира страниците ви, съветваме ви да добавите карта на сайта си, както и т.нар. schema markup. Представлява microdata (микроданни), която се добавя към HTML структурата на конкретна страница и така данните споделят допълнителна информация на търсачките. Благодарение на тези допълнително изпратени данни всички търсачки могат много по-добре да разберат за какво точно е съдържанието на дадената страница и да го представят (визуализират) възможно най-достъпно на потребителите.

Уверете се, че сайтът ви работи без проблем и на мобилни устройства: Не забравяйте, че гласовите търсения почти винаги идват от мобилни устройства. През 2020 г. проучване показва, че близо 51 % от населението сърфира в интернет през телефона. Отдавна търсещите машини дават приоритет на уеб сайтове, които са оптимизирани за такива устройства, и това е от ключово значение за онлайн бизнеса ви дори да не виждате потенциал за него от оптимизация за гласови търсения. Ето и нашите съвети, с които лесно да направите сайта си mobile-friendly.

• И все пак обръщаме внимание, че за съжаление гласовото търсене остава все още неприложимо за България, но ако сайтът ви работи за външен пазар, не забравяйте да обърнете внимание и на тази нова маркетинг тенденция.

За да имате успешен бизнес, е необходимо да се погрижите от а до я и за своето онлайн присъствие, представянето на сайта ви, неговата оптимизация и изграждането на вашата бранд идентичност. Покажете силните страни на вашия продукт или услуга и спечелете сърцата на потребители си, за да ги направите лоялни клиенти през годините.

Абонирай се за бюлетина ни!

Получавай първи най-актуалната и полезна информация за твоя онлайн бизнес!

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

С въвеждане на вашия мейл, вие се съгласявате с условията за ползване на ICN.Bg. Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе