Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > Направи си сам атрактивно лого за твоя сайт

Направи си сам атрактивно лого за твоя сайт

Направи си сам атрактивно лого за твоя сайт

Полезно

Ако сте горд собственик на нов сайт, време е да помислите за вашето атрактивно лого. Логото е есенцията на всичко, което трябва да кажете за себе си и дейността си.

Представлява основен символ, който е лицето, графичният облик на бизнеса ви пред света. Това е и първият елемент, върху който се приковава човешкият поглед при отварянето на даден сайт. Дизайнът на лого е трудоемка задача, но не и невъзможна, ако сте си отделили достатъчно време, за да почерпите опит, знания и си позволите малка доза вдъхновение.

Всичко необходимо да направите сам атрактивно лого за своя сайт ще научите по-долу в нашата статия. Нека започваме:

Въпрос: да заложим ли на дизайнер или да си го направим сами?

Винаги е по-добра идея да заложите на услугите на добър дизайнер. Като специалист в дизайна, той може да ви даде много ценни съвети, както за цветовото, така и за графическото оформление на вашето лого.

Ако все пак нямате добър специалист под ръка и не разполагате с бюджет за вашето ново лого, се опитайте да направите всичко възможно, за да създадете най-доброто лого, на което сте способни. Как? С помощта на т.н. logo makers програми, които съдържат всички необходими функции за тази цел.

Безплатни програми, с които да направите лого за вашия сайт:

Canva – Платформата разполага с над 200 безплатни темплейта, разделени в различни категории. Помислете хубаво каква категория ще бъде най-подходяща за вашия сайт, така че да кореспондира с цялостния му дизайн и изберете нея. Ако искате да си направите сайт или блог за готвене и рецепти, например, съобразете логото ви да съдържа елементи, които се свързват с кулинарията.

Виж повече: Как бързо и лесно да си направите кулинарен блог?

Имате свободата да променяте цветовете, формите, текста и разположението на всички елементи във вашето ново лого. С помощта на drag and drop инструмент можете да заложите на още повече и различни елементи. Програмата предлага много разнообразни картинки, които да включите във вашата визия. След като всичко вече е готово, имате варианти да свалите логото си в PNG вариант, JPG или PDF.

LogoFactory Web - Най-хубавото на този сайт, е че платформата разполага със съдържание на над 47 езика, включително български. Това би било голямо улеснение за хората, които не са на „ти“ с чуждите езици, но все пак искат сами да направят своето лого. Разполагате с нас 500 темплейта за лого. Отново можете да избирате между десетки категории. В случай, че имате някакви затруднения, изгледайте видеата в сайта, защото показват стъпка по стъпка всичко необходимо за изработката на лого.

Shopify – Определено е фаворит сред програмите за изработка на безплатно лого, с които можете да направите готов продукт буквално за секунди, дори и да нямате задълбочени технически познания. Притежава галерия с невероятен избор, където със сигурност бихте намерили най-добрата алтернатива за вашия сайт.

Adobe Spark – Първото и основно нещо, което е необходимо тук е да сте наясно с това какво е името на вашия бранд и какъв е вашият слоугън. След тези две важни стъпки, е важно да изберете в какъв стил по-скоро си представяте да бъде вашето лого, като например: модерна визия, елегантна визия, подчертана визия и др. Платформата ще ви генерира много атрактивни визии, от които можете да избирате.

Hipster logo generator – Това е друг вариант за направата на вашето бъдещо лого. Hipster logo generator е програма за лога с по-минималистичен дизайн. Можете да избирате между 5 различни форми, което не е много, като цифра, но пък все пак изпробвайте всички възможности. Необходимо е да последвате всички стъпки, към които ви насочва платформата. Форматът, в който можете да свалите готовото си лого ще бъде в PNG с размери 600px на 500px.

Logaster – Още един от безплатните сайтове, с помощта на който можете да създадете своето ново лого. Нарежда се доста напред в графика на онлайн потребителите. Отделете си достатъчно дълго време, за да я разучите и да видите всичките възможности, които ви предлага. Първите стъпки, които трябва да предприемете са: да въведете името на вашия сайт и да кликнете върху бутона „create” (създай). Можете да свалите своето лого, както в PNG и JPEG формат, така и във векторни формати, като PDF или SVG.

Съветваме ви винаги да изпробвате няколко различни варианта, докато намерите този, който е най-добър за вас и изцяло пасва на вашия нов сайт. Нали целта е да направите лого, което харесва не само на вашите потребители, но най-вече и на самите вас. Най-важното нещо е да направите.

Виж повече: Изграждане на успешен уеб сайт в 8 стъпки

Видове лога

Нека заедно разгледаме какви видове лога съществуват, за да се ориентирате и какво точно на вас би ви свършило по-добра работа.

1. Лого с инициали (абревиатура)

Този тип лога представляват съчетание от няколко букви, които представляват съкращение на иначе дългото наименование на даден бранд. Нека дадем пример с компания, като HBO, чието пълно наименование в Home Box Office. Абревиатурата е лесна за запомняне от потребителите и дизайнът е изключително изчистен. Съчетанието на тези няколко качества носи допълнителен успех на компанията и се възприема изключително лесно и приятно от потребителите.

logo hbo

2. Словом изписано лого – Пример за този тип лого са гигантите Coca-Cola или Google. Логото е изписано в цялото си наименование с по-различн, интересен и запомнящ се шрифт. Подходящо е за марки, които имат кратки и отличаващи се наименования.

logo coca cola

3. Комбинирано лого от букви и знак – Комбинираното лого е също често предпочитан вариант от компаниите. Една от най-известните марки с такъв тип лого е марката Lacoste. Винаги, когато има картинка, логото е по-запомнящо се, защото кара потребителите да мислят асоциативно.

Lacoste logo

Видове шрифтове, които е желателно да използвате

Всеки един елемент от логото на даден бранд е важен. Шрифтът може да подсили посланито и да го направи още по-запомнящо се за конкретния бранд, той носи допълнителна стойност. Модерните видове шрифтове се делят в 5 основни категории. Всеки един от тях би могъл да допринесе за персонализирането на бранда. Има 5 основни шрифта:

Serif – Използва се, за да придаде по-сериозен и леко по-консервативен тон. Ако го използвате с правилното послание, би могъл да допринесе за по- елегантното или класно представяне на вашия бранд.

Armani serif

Sans Serif – Идеален е за модерни, семпли и смели дизайн решения.

spotify

Slab Serif – Представлява болднати (удебелени) букви, които внушават иновативност и прозорливост.

yale logo

Display – Това е по-разлекателен и болднат (удебелен) тип шрифт. Използва се, за да добави нотка на индивидуалност или уникална визия на бранда.

display logo

Script – Стилът му наподобява ръчно изписани букви, които придават чувството за личен мотив. Често се използва, като вариант за идентичност на луксозни брандове.

script logo

Цветовете и влиянието им върху човешкото възприятие

Статистиката показва, че 93 % от хората се повлияват от цветовете. Всеки един цвят носи своето индивидуално въздейстиве върху нас на подсъзнателно ниво. Червеният цвят, например, пробужда моментално човешките сетива и зверски стимулира апетита, заради което компании, като McDonald’s използват основно червеното като избор, преобладаващ за тяхното лого.

Синият цвят, например, влияе на подсъзнанието на човека и му придава усещане за стабилност, лоялност и сигурност. Смята се, че това е най-предпочитаният цвят, както сред мъжете, така и сред жените. Можете да го използвате, като нюанс за вашето лого, ако искте вашите потребители да ви асоциират с всички тези качества.

Виж повече: Психология на цветовете и как те влияят на потребителското мислене?

Нека разгледаме как влияят и останалите основни цветове на потребителите: - Оранжев – Топъл цвят, който събужда усещането за дружелюбност.

  • Жълт – Стимулира креативността у човека и усещането му за щастие.

  • Зелен – Свързва се с живота в природата, свежестта и здравето.

  • Син – Често е възприеман, като символ на стабилност, сигурност, лоялност.

  • Лилав – Асоциира се с изисканост.

  • Черен – Може да се свърже както с изисканост, така и с драматичност.

  • Бял – Потребителите го свързват с чистота, невинност и сигурност.

Вече не е скъпо и в никакъв случай не е прекалено сложно да си направиш сам красиво лого за своя сайт. Необходима е малка подготовка и малко повече практика.

Споделяме с вас още няколко ценни съвета:

  • Много е важно логото ви да съдържа нещо открояващо се, нещо уникално, с което да бъдете запомнени. Нещо характерно, чрез което да ви разпознават навсякъде и по всяко време.

  • Стилистиката е особено важна. Тя се отнася до същността на бизнеса ви и начина, по който искате да бъдете възприемани от клиенти и партньори.

  • В зависимост от характера на вашата дейност, логото ви би могло да бъде ярко и гръмко, с което непоклатимо да привличате вниманието, например ако сте част от шоубизнеса. Или да бъде по обрано и стилно, ако бинесът ви държи по-строга линия (банки, адвокатски дружества, строителство и др.) като за целта, бихте могли да използвате прави линии, ъгли и тъмни тонове.

Черното винаги остава класика, но би могло да се комбинира с друг по-ярък цвят за акцент, който да покаже и цветната ви старана. По-динамично лого с форми показващи движение и активни свежи цветове, бихте могли да ползвате, ако вашата сфера е спорта.

Нежно и елегантно, с извити линии и меки тонове ако се занимавате с растения и цветя, с оформянето на паркове и градини. А ако сте част от IT или рекламния бранш може спокойно да заложите на по-нестандартните и смели форми и цветови комбинации.

  • Използвайте модерен шрифт.

  • Хубаво помислете каква да бъде формата на вашето лого – кръгла, квадратна, елипсовидна. Каквато и да изберете, задължително направете проба, за да видите как би изглеждало вашето лого на десктоп и на мобилна версия. То не трябва да изглежда компресирано или на пиксели и здължително трябва да се вижда в цялостност.

  • Съобразете логото си спрямо аудиторията, към която сте се насочили – дали това ще са деца, жени или мъже и жени. Необходимо е да съобразите своето изображение спрямо вашата таргет група.

  • Можете да използвате инструментите на програми за направа на дизайн и лого, като – Illustrator или Adobe Photoshop.

Абонирай се за бюлетина ни!

Получавай първи най-актуалната и полезна информация за твоя онлайн бизнес!

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе