Как да: Отстраните най-честите еmail грешки с лекота

Как да: Отстраните най-честите еmail грешки с лекота

FriendlyGeeks екипът на ICN.Bg дава старт на лятото с нова поредица в блога - „Как да…“. В няколко статии ще ви дадем отговори на най-често задаваните въпроси от нашите хостинг потребители. Вие питате, ние отговаряме! Най-горещите въпроси, задавани някога към отдел Техническа поддръжка. А днес ще ви покажем как лесно, бързо и безпроблемно да отстранявате различни неизправности на податели, които имат проблеми при достигането на потребители чрез имейл.

И така, можем да разделим съобщенията за най-често срещаните имейл грешки на три отделни групи:

1. Съобщения за грешки от страна на потребителя:

  • Mailbox is full;
  • Message exceeds size limit;
  • User unknown/Mailbox unavailable/Invalid recipient/etc.

2. Домейн съобщения за грешки:

  • Connection timed out / Connection Refused;
  • Domain not found

3. Anti-Spam съобщения за грешки:

  • Stop Spamming/We Hate Spammers!

В следващите редове ще разгледаме подробно всяка една от посочените грешки.

Съобщения за грешки от страна на потребителя

Mailbox is full

Най-често срещаният проблем е препълнената пощенска кутия или „Mailbox is full“. След преминаване на ограничението на дисковото пространство (което е към определения хостинг план или поставена квота към имейл услугата, която се ползва), потребителите не могат да получават мейли. По-долу ще видите всички примери за съобщения (имейл грешки), причината за които е пълна пощенска кутия:

email_pic1

Как да се справим с този проблем?

Първото нещо, което трябва да направите е да проверите какво заема това дисково пространство и след това да го почистите - прегледайте акаунтите си за стари писма (архивирайте, подредете и изтрийте ненужните такива), за да може да се освободи място.

Друга възможна причина за тази грешка е зададената определена квота към „имейл акаунта“, затова е необходимо да проверите дали имате ограничение за вашия имейл акаунт и ако имате такова да го увеличите или да го направите “unlimitеd”.

Message exceeds size limit

email_pic2

Тези грешки показват, че размерът на съобщението, в което са включени (хедърът* на съобщението, текста и прикачените файлове), превишават ограничението на максималния размер за имейл или с две думи вашето съобщение е твърде голямо.

** хедър на съобщение – съдържа обща информация за писмото ( от кого е изпратено, до кого, дата, час, на кого е препратено, кога е отговорено и т.н).*

Досещате се, че решението на проблема е в намаляване размера на съобщението. Може да направите това като компресирате или намалите общия обем на прикачените файлове, изпратите съобщението на няколко части или използвате файл организатор за лесно съхранение и споделяне на файлове (напр. cMailPro Drive, Dox.bg; WeTransfer, DropSend и други).

Permanent Problems

Друг често срещан проблем е „User Unknown“. Това означава, че имейлът до който се опитвате да изпратите съобщение не съществува – този акаунт вече може да не съществува, може да е бил блокиран, а може и да сте изписали грешно имейл акаунта на получателя. Винаги проверявайте внимателно дали сте изписали правилно имейл адреса на получателя, дали този имейл е истински или случайно не е закрит и не се използва вече.

По-долу може да видите всички примери, в които възниква този проблем или по начин, по който може да ви се визуализира:

email_pic3

Ако получите съобщение с „user unknown bounce“ и сте направили проверка, че адресът е правилен и съществува (може да направите това на http://verify-email.org/), то следващото нещо, което трябва да направите, е да се опитате да се свържете по друг начин с лицето, към което се опитвате да изпратите имейл. Често, получателят не знае или не предполага, че имейлът му е недостъпен и няма връзка към него. От съществено значение е да не изтривате съобщението за грешката, което сте получили. Това писмо може да помогне на потребителя и хората, отговарящи за техническата поддръжка да разберат от къде може да възниква проблемът.

Домейн съобщения за грешки

Когато имейл проблемът е свързан с домейн, то той се забелязва много бързо, като тези грешки в повечето случаи са много редки. Когато е налице такава грешка, то тя е временна и ще бъде отстранена в най-кратък срок. Най-добрият вариант е да опитате да изпратите имейл, малко по-късно. В случай че отново забелязвате тази грешка и след повторния опит, то може да изпратите съобщението за грешка на вашия имейл доставчик и той да ви съдейства за отстраняването ѝ.

Connection Timed Out / Connection Refused

email_pic4

Грешките "connection refused," или "connection timed out", се срещат когато отсрещните сървъри, в момента, не могат да приемат писмото. Причините могат да бъдат, че отсрещният сървър временно е натоварен, IP адресът на вашия сървър е блокиран от отсрещната страна и други.

Решението: свържете се потребителя, към който се опитвате да изпратите имейл, по друг начин и му съобщете за тази грешка, с цел уведомяване на неговите администратори или хората отговарящи за поддържането на сървъра, на който се намира.

Domain Not Found

email_pic5

Грешка "domain not found" означава, че името на домейна, към който е изпратено съобщението не съществува. Това означава, че името на домейна е изписано неправилно. Също така, може да означава и че има проблем със записите/records на домейна, поради което домейнът не може да бъде намерен.

Relay Access Denied
Друга грешка свързана с домейн, която може да се срещне е „Relay access denied“.

email_pic6

Пример:

Тази грешка показва, че по някакъв начин съобщение, предназначено за Yahoo.com, Google.bg или друг адрес е намерил своя път към нашия example.com сървър за електронна поща и тъй като нашия сървър не приема поща за yahoo.com, то съобщението се отхвърля.

Тази грешка е доста рядко срещана, и в случай че получите подобна, може да я подадете към вашият мейл доставчик, за да ви бъде оказано съдействие.

Anti-Spam Error Messages

Повечето компании и техните системи са с определен софтуер, който се грижи за получаването на анти спам съобщения, които се филтрират на определен принцип (следене на текст, тема на съобщението, прикачени файлове и др.). Тези системи обаче не са съвършени, тъй като винаги може да се пропусне имейл или пък съобщението предназначено за вас да съдържа определени ключови думи и да попадне в спам папката.

Spam blocks

email_pic7

Тези грешки означават, че името на домейна на вашия доставчик, (или по-конкретно имейл адреса ви) е изрично посочено като известен спамър и е добавено в черен списък. Това може да се основава на външна услуга, която предоставя черни списъци на известни спамъри на ISPs. Ако използвате услуга която е споделена, то може IP адресът, който се ползва да е попаднал в черни списъци, поради което и вие да изпитвате подобно неудобство.

В такива случаи е необходимо да се свържете с администраторите поддържащи вашата споделена услуга и да ги уведомите за този проблем, тъй като, въпреки че всички такива компании имат мониторинги за следене на техните IP адреси, може да мине значително време на опресняване и може информацията все още да не е постъпила при тях.

Етикети: #imejl-akaunt #diskovo-prostranstvo #imejl-greshki #mailbox #email-adres #spam #ne-poluchavam-imejli #problem-s-imejla