Как да оптимизираме изображенията си за търсачките през 2018?

Как да оптимизираме изображенията си за търсачките през 2018?

Едно от нещата, които масово се подценяват в България, когато говорим за SEO, е оптимизацията на изображенията за търсачки. Въпреки че на пръв поглед това да изглежда като нещо несъществено, то е начин значително да увеличите своята видимост, а така да привлечете и допълнителен таргетиран трафик.

Изображенията са пряко свързани и с позиционирането на вашия сайт в търсещите машини като Google, което означава, че по-добре оптимизираното изображение е още един плюс за онлайн бизнеса ви и за неговото по-добро класиране. Има редица случаи, в които дори самата оптимизация може да се окаже невероятно ефективна за един бизнес. Ето няколко вида онлайн магазини и презентационни сайтове, при които подценяването на този SEO фактор е ще се отрази негативно на позиционирането:

  • Обувки;
  • Дрехи;
  • Автомобили;
  • Подаръци;
  • И др.

Защо именно в тези сектори ли? Причината е повече от очевидна – това са стоки, които се избират до голяма степен на база своята визия.

През последните години все по-силно влияние върху редица аспекти на онлайн маркетинга оказват именно добрите изображения. Логично красивите изображения далеч по-често водят до продажба на продукта и дори услугата, но и този подход има своята специфика и именно в тази насока ще са препоръките, които ще опишем по-долу.

1. Имената на изображенията

Добра практика е да използвате релевантни и описателни имена на снимките във вашия сайт. По този начин те допринасят за по-доброто позициониране. Не е нужно да прекалявате с ключови думи в имената на изображенията, а е напълно достатъчно да опишете какво виждате в тях и в края на името да добавите някоя ключова дума.

  • Не е добра идея да кръщавате всичките си изображения еднакво;
  • Не използвайте кирилица, долни тирета или специални символи в имената на снимките, а само латиница;
  • Използвайте думи, които имат отношение към темата и са част от семантичното ѝ ядро, т.е. фрази, които бихте използвали, за да опишете темата в по-задълбочен нюанс.

Как не се прави:

  • Слагате ключови думи на всички снимки, само колкото да ги има, т.е. не влагате мисъл в това защо ги слагате;
  • Кръщавате снимките, без да се съобразите какво изобразяват всъщност те;
  • Кръщавате снимките с произволни букви и цифри.

SEO Триковете на IdeaMAX:

  • Използвайте топоними в имената (имена на градове, квартали, държави);
  • Използвайте година в името на снимките, за да насочите по-актуален трафик;
  • Използвайте бранда като част от името на снимката – така лесно ще разберете, когато откраднат ваша снимка;

2.Alt текст

Както вероятно знаете, Google не е толкова добър в разпознаването на изображения и по-конкретно обектите, които са изобразени върху тях. Т.нар. алтернативен текст е начинът той да разбере тематиката на снимката, която сте поместили на дадена уеб страница.

Друг случай, в който Alt атрибутът има ключово значение, е когато съответното изображение не се е визуализирало в браузъра, поради някаква причина. Подобно на името на файла на снимката и тук е добре да използвате релевантен текст, за да допринесете за по-доброто позициониране.

Как не се прави:

  • Слагате един и същ Аlt текст на всички снимки;
  • Пишете ненужно дълги Alt атрибути от над 100 символа.

SEO Tриковете на IdeaMAX:

  • Включете уникален компонент в изображението, когато става дума за онлайн магазини с много продукти (Пример: идентификационен номер на продукта);
  • Започнете с името на услугата/продукта, към които е приложено изображението и добавете още нещо описателно към него, за да постигнете натуралност.
  • Използвайте думи и фрази, които се срещат предимно или единствено в контекста на дадена ниша (Пример: Майкъл Джордан спрямо Баскетбол).

3.Как го правят конкурентите

Една от масовите практики, които начинаещи и напреднали SEO оптимизатори реализират още на ранен етап, е да проучат конкурентните сайтове. Това важи в пълна сила и когато си говорим за изображенията, които планираме да използваме в рамките на нашия уеб сайт или онлайн магазин.

Изследвайте моделите, които следват конкурентите при интеграцията на изображенията в техните сайтове. Вероятно ще откриете корелация, която можете да използвате при оптимизация на снимките на вашия сайт. Най-хубавото е, че можете да се поучите от опита на другите без да извървите целия път, през който са преминали те, за да достигнат до съответните работещи практики.

Как не се прави:

  • Копирате конкуренцията сляпо, без да анализирате дали това всъщност е плюс или минус в перспектива, според директивите на Google;
  • Изследвате само първите няколко конкурентни сайтове.

SEO триковете на IdeaMAX:

  • Анализирайте поне 10-20 конкурента (конкурентите ви не са класирани само за 1 ключва фраза или дума), за да изключите частните случаи;
  • Направете напречно сечение на практиките на вашите конкуренти – кое е общото между тях – използвайте го, то е ефективно;
  • Вижте как оптимизират изображенията на по-големи пазари, където конкуренцията е по-жестока, за да видите как се прави с повече ресурс и в условията на по-голяма конкуренция.

4.Размер на файла на изображението

Размерът на вашите изображения има пряка връзка със скоростта на зареждане на сайта, защото именно изображенията са един от най-тежките елементи за зареждане, след видеата, разбира се.

Добра практика е да намалите размера на изображенията (има се предвид размера на файловете) с подходящ онлайн инструмент. Един от най-популярните такива, логично, е този на Google, където в препоръките за скоростта на дадена уебстраница ще откриете и архив с компресирани изображения с минимална загуба на качество и следващи стандартите на най-голямата търсачка в света.

Лесно можете да ги свалите и да подмените съответните картинки в сайта си, за да постигнете оптимален ефект. Направете го за всички страници в сайта си, ако искате да изстискате максимум ефективност.

Как не се прави:

  • Качвате огромни изображения и ги показвате в по-малки размери от оригиналните;
  • Използвате изображения там, където можете да използвате текст, който се зарежда в пъти по-бързо.

SEO триковете на IdeaMAX:

  • Използвайте API на инструменти за масово намаляване на размера на файловете със снимки;
  • Всяка страница има различна потребност от изображения, защото има различни цели – продуктовата страница изисква красиво голямо изображение, докато други страници може да нямат нужда от толкова тежки визуални елементи;
  • Жертвайте част от качеството на снимките, ако това е допустимо, за да ускорите сайта си.

Бонус: Адаптивни изображения

Днес огромен процент от трафика в Интернет е през мобилни устройства. Напълно резонно е да си зададем въпроса как тези потребители виждат нашите изображения и дали те са подходящи за използваните смартфони или таблети.

Защо да използвате такива изображения?

Причината е изцяло потребителска и дава пряко отражение, когато потребителите, попаднали на вашия сайт през мобилния си телефон виждат недобре оразмерени снимки. Това води до по-висока степен на отпадане от сайта ви (bounce rate), а така влияе негативно и на поведенческите сигнали, които вашият сайт получава при позиционирането си в SERP.

Добрата SEO стратегия е микс от над 200 фактора. Изображенията обаче остават един заместител на невербалните изразни средства в реалния живот, който пренасяме и във виртуалния такъв, за да подобрим комуникацията между сайта, търсачките и потребителите. Не пренебрегвайте отделните компоненти като маловажни, ако държите на устойчив ръст и прогресивни приходи от вашето онлайн присъствие.

От ICN.bg и IdeaMax ще продължаваме да ви информираме за актуалните трендове в SEO сферата, за да сме сигурни, че ще се справите с всяко предизвикателство, пред което се изправите.

Етикети: #seo #images #optimization #оптимизация #SERP #IdeaMAX #търсачки #изображения