Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > Как да направим нюзлетър и защо е полезен за вашия бизнес?

Как да направим нюзлетър и защо е полезен за вашия бизнес?

Как да направим нюзлетър и защо е полезен за вашия бизнес?

Полезно

Нюзлетърът (newsletter) е един от ключовите маркетинг инструменти за вашия бизнес. Как да създадете newsletter, как той да бъде успешен за вас и вашите потребители, ще разгледаме в следващите редове.

Какво представлява нюзлетърът (newsletter). Той е вид онлайн или хартиен бюлетин, за който вашите клиенти могат да се абонират. В него задължително трябва да заложите на актуална, интересна и важна информация, свързана с вашия бизнес, която искате да достигне до вашите потребители. Много важно тук е да не залагате само на промоции, а и на помощна информация, която би се харесала на потребителите. Най-важното за създаването на бюлетин е той да носи стойност, както за вас, така и за клиентите ви.

Пример: Ако продавате био храни, то може да подадете интересни рецепти с тях. Така клиентът би пожелал да „опита“ от вашето предложение и би потърсил продуктите. Ако пък имате онлайн магазин за дрехи, напишете статия - „Пуловерът и чорапите остават най-търсеният подарък за Коледа“ и линкнете точно към тези категории статията си.

Нюзлетърът се пуска периодично, спрямо целта, която гоните и от това зависи дали той ще бъде седмичен, месечен или годишен. Планирайте внимателно и предварително информацията, която искате да включите. На пръв поглед създаването на нюзлетър изглежда елементарно и затова компаниите не отделят необходимото внимание на този иначе ключов инструмент за реклама. Съветваме ви да го планирате в маркетинг дейностите си или дори да ангажирате един човек от екипа си, който да отговаря пряко за цялата дейност, свързана със създаването на съдържание, изграждането на визия и разпространението на нюзлетъра, за да сте сигурни, че нещата ще се случат по най-добрия и ефективен начин.

Изпращането на нюзлетър е подходящ подход на комуникация за всеки бизнес

Никой не обича да получава непрестанни имейли и да го заливат с информация. Изпращайте вашите нюзлетъри в подходящо време, в което хората ще имат физическата възможност да отделят от времето си за информацията, която им поднасяте. Експертите съветват да избягвате изпращането на имейли през нощта, което е често пъти избиран подход от гледа точка на по-малкото натоварване на сървърите. Тази практика не постига добри резултати.

За какво трябва да внимавате в своя бюлетин?

• Важно е преди всичко да помислите за качеството на съдържанието, което ще качите в нюзлетъра.

• Изградете кратко, точно, ясно и интересно съдържание, което да задържи вниманието на клиента върху информацията, която му поднасяте.

• Задължително поставете CTA (А call to action button), който да отвежда потребителите там, където желаете, като това е и допълнителна възможност да предоставите вашите контакти, като имейл, телефон и адрес, в случай, че някой има нужда от обратна връзка.

• Едно от най-важните неща, които трябва да знаете за пускането на бюлетин е, че винаги трябва първо да тествате как изглежда той, активни ли са всичките ви линкове, дали всичко е наред с визията или има „счупване“. От това зависи преценката на потребителите ви за това дали сте свършили работата си професионално.

Със сигурност непрофесионално ще бъде да изпратите неактуална информация, да объркате адреса или да дадете неактивни линкове. В такъв случай шансът да загубите доверието в потребителите си е огромен.

Съвет: Създайте свой собствен блог, с интересно съдържание, свързано с вашия бизнес. Използвайте статиите от вашия блог, като основа на newsletter-a. Водете потребителите именно към тези статии от блога. Тук вече може да използвате цялото това съдържание, като възможност за по-добро оптимизиране на съдържанието ви от Google. Така и сайтът ви ще се намира по-лесно по заложените от вас ключови думи в статиите.

Вижте: Как да си направим блог с WordPress

И още: Как да си направим WordPress Блог в 6 стъпки – Лесно, просто и ефективно

Продължете да четете, за да научите още: - На какъв софтуер да заложим, за да реализирате своя нюзлетър - Задължителни компоненти за всеки нюзлетър

Много важно е да заложите на сигурен и подходящ софтуеър за управление на имейли. В зависимост от базата данни, с която разполагате и това дали тя е голяма, или по-скоро малка, имате варианти. Mожете да заложите на платен софтуеър за управление на имейли, използвайки платформи, като Mailjet, с помощта на която можете да изпращате милиони имейли на час. (За клиентски бази до 6000 мейла на месец, можете да се възползвате и безплатно от софтуера). Ако използвате WordPress за вашия сайт, то можете да си инсталирате нюзлетър plugin-и. Разгледайте много и различни плъгини, от които можете да се възползвате, ако вашият сайт е на WordPress, с които да си осигурите всичко необходимо за вашия нюзлетър. Хубаво е да проследите отварянето на имейлите от страна на клиентите ви, за да разберете дали съдържанието, което им предлагате е достатъчно привлекателно за тях. В нашия Help център вече сме споделяли възможност за работа с база с имейл и създаване на имейл кампания в WordPress и това е през MailChimp.

Как да създадете имейл кампания с MailChimp?

Сега е време да разгледаме важни компоненти за създаване на нюзлетър, какво съдържание трябва да генерирате, как да го представите на потребителите, за да привлечете интереса им и в същото време да не им досадите. Границата е много тънка, бъдете внимателни!

  • Subject line – основното послание или действие, което предизвиквате в човека зад екрана

Целта е с няколко думи или в рамките на едно изречение да предизвикате потребителите да отворят имейла, който им пращате, защото в него се съдържа вашият бюлетин с най-важните неща, за които искате да информирате потребителя. Ако посланието ви е скучно, никой няма да отвори вашия имейл и няма да достигнете крайната си цел. 35% от потребителите ще отворят вашия имейл само, заради Subject line-a.

  • Newsletter body – тук се случва магията. В тази част от структурата на нюзлетъра трябва да покажете най-добрите си умения по copywriting. Трябва да грабнете потребителя и да го стимулирате да направи действие. Представете си, че ви се налага в едно малко каре да систематизирате най-важното и най-интересното и да го поднесете на човека отсреща, за да оставите трайна следа в него.

  • CTA (A call to action button) бутон – Какъв е смисълът от нюзлетър, ако нямате действие, към което да приканите потребителите ви? Бутонът се поставя или в средата, или в края на бюлетина. Именно с него приканвате абонатите си към действие - да посетят ваша целева страница или страница на ваш продукт, като кликнат върху даден линк. Бихме ви посъветвали да тагирате линковете си през Google Analytics, за да можете да следите тяхното представяне в Google Analytics.

  • Опция за отписване от бюлетина – Това е задължителен елемент за всеки бюлетин поради две причини. Първата е, защото така можете да отсеете потребителите, които наистина имат интерес от вас, вашия бизнес и услугите, които предлагате. Нямате нужда от фиктивни потребители, а само от активни, които се интересуват от вас и ще ви последват в дългосрочен план. Втората е заради регламента на GDPR. Понякога отписването от бюлетин може да се окаже сложна задача за вашите потребители. Тук на помощ идват готови програми за Unsubscribe за автоматично отписване, като Getunsubscriber.com например.

  • Интегрирайте Фейсбук бутон в нюзлетъра ви – това дава възможността вашите потребители да последват още един ваш канал, да коментират, да споделят информацията с приятелите си и също така да оставят ревю на страницата ви.

  • Направете вашия нюзлетър с привлекателен дизайн! Сред морето от информация 40% от съдържанието, което се споделя в интернет, е именно с интересна и запомняща се визия.

Разгледайте „Как да изберем най-подходящия цвят за бранда ни“

  • При писането на бюлетин винаги е по-внушително, ако го адресирате поименно към конкретния човек, до когото искате да достигнете, стига да имате тази възможност. Защо този подход влияе повече на потребителите? Това ги кара да се чувстват емоционално привързани и специални. Подсъзнателно също повлиява и фактът, че клиентът се чувства добре, че не е пропуснал поредната възможност в живота си.

  • GDPR – След като имате база от клиенти, то вие със сигурност попадате под прицела на GDPR. Хубаво се запознайте с общия регламент за защита на данните, защото имейлите са лични данни и злоупотребата с тях може да ви коства много. Уверете се, че сте получили съгласието на клиентите си за получаване на такива мейли. Ако все още не сте, поискайте тяхното съгласие и запазете записа, който получавате за тях. Той задължително се съхранява.

Ще намерите много информация в интернет, свързана с регламента GDPR. Съветваме ви да прегледате - "Какви са правата на потребителите"

Както и - "Всичко, което е необходимо да знаете за регламента GDPR"

Това са нашите съвети. Опитайте да се придържате към тях и не спирайте да си давате равносметка за това какво постигате с действията си. Допитвайте се до партньорите си за това какво смятат за вашия нюзлетър или приканете вашите потребители да ви дадат обратна връзка, за да сте наясно с това как да продължите с действията си оттук насетне. Не подценявайте силата на нюзлетъра, той може да се превърне в мощен маркетинг инструмент за вашия бизнес.

Mожете да се абонирате за нашия нюзлетър, ако все още не сте.

Абонирай се за бюлетина ни!

Получавай първи най-актуалната и полезна информация за твоя онлайн бизнес!

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

С въвеждане на вашия мейл, вие се съгласявате с условията за ползване на ICN.Bg. Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе