Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > Ръководство: Как да си направя сайт?

Ръководство: Как да си направя сайт?

Ръководство: Как да си направя сайт?

Полезно

Как да създам сайт без програмистки познания (за начинаещи)?

Ще споделим с вас абсолютно всичко необходимо за това как да си направите сайт стъпка по стъпка. Подчертаваме, че нашето ръководство е за начинаещи, т.е за хора, които нямат никакви технически познания! Но ви обещаваме, че ако следвате нашите инструкции и използвате въображението си, ще създадете вашия website. Времето, което инвестирате в четенето на следващия текст, си заслужава! Нека започваме:

Стъпка 1: Определи - каква е целта на твоя сайт?

Преди да започнете изграждането на вашия нов уеб сайт, се опитайте да си отговорите на следните въпроси: За кого е предназначен моят сайт? Каква е целта, която искам да постигна с моя сайт?

Трябва да си изясните още какви действие искате да предприемат потребителите на вашия сайт – искате да пазаруват от вашия онлайн магазин, искате те да ви позвънят и да се свържат с вас, искате да се абонират за вашия бюлетин или искате да разгледат снимките ви?

Научи всичко необходимо за това "Как да си направя сайт за 20 минути? (ВИДЕО)" в няколко лесни стъпки.

Стъпка 2: „Говоря на теб!“ – Каква таргет аудитория да избера?

Ако искате да впечатлите всеки един посетител на вашия сайт, от сега ви казваме, че това няма как да стане. Съветваме ви да концентрирате силите си да впечатлите точните за вас потребители, тези, които със сигурност ще бъдат дълбоко заинтересовани от информацията, която им поднасяте. Така ще можете да получавате добра обратна връзка от тях и взаимно да дообогатявате знанията си в дадената и интересна от вас сфера.

target audience

Отговорете си на следните въпроси:

Какъв е профилът на човека, който искам да посети моя сайт?

На колко години е той?

Какви са неговите интереси?

Какво полезно мога да предложа на потребителя, като съдържание на моя сайт? (информация, снимки, споделяне на опит, видео съдържание, продукти или др.)

Вашето решение тук е ключово, защото съдържание е водещото за вас, вашия сайт и вашия бизнес. От управлението на съдържание ще зависи до колко хора ще достигнете, до какви точно хора ще достигнете и най-вече на какви позиции ще класирате сайта си в търсачките, като Google.

Вижте най-важните подробности за това – „Как да класирам сайта си на челно място в Google?”

Пример: Представете си, че сте сърфист. Вашият сайт е създаден за хора с подобни на вашия интерес, т.е всичко свързано със сърфирането. Тогава вашата аудитория е много ясна: това са всички хора, които сърфират или искат да се научат да сърфират. Във вашата таргет група влизат и хората, които обичат океаните и обичат да ходят на плаж. Също така всички атлетични хора и авантюристи би трябвало да са част от вашия скромен списък. Вече знаете, коя е таргет групата ви. Сега е време да определите и какво ще е съдържанието и да включите правилните думи и фази.

Surfing site

Стъпка 3: Направи карта на твоя сайт!

Направете карта на вашия сайт. Не знаете какво представлява тази карта? Това е нормално. Нека сега заедно да разгледаме какво представлява тя и помнете - не е необходимо да сте архитект или художник, просто вземете един лист хартия и един химикал под ръка. Набележете и запишете на листа страниците, които си представяте, че ще има на вашия сайт. Те трябва да отговарят на темите, които ви интересуват и за които искате да пишете.

site map

Пример: Ако искате да пишете за далечни пътешествия и туристически дестинации, тогава можете да направите страници със заглавие: Пътувания, Снимки, Любими дестинации в чужбина, Красиви кътчета в България и др. Ако сте кулинар и обичате да предизвиквате себе си в кухнята, защо не да добавите: страница – „Рецепти с месо“, страница – „Веган рецепти“, страница – „Тестени изделия“ и др.

Вижте по-подробна информация за това „Как да си направя кулинарен блог?".

Задължителните страници за твоя сайт:

Homepage (начална страница): Вашата начална страница е визитката на вашия сайт. В повечето случаи, потребителите ще попадат първо на тази страница. Постарайте се тя да съдържа общото съдържание за дейността ви. Нейната роля е да накара потребителя да продължи разглеждането на сайта.

Contacts (контакти): тук описвате вашия имейл и телефон, където потребителите ви могат да се свържат с вас.

About (за мен): тук е необходимо да обясните съвсем синтезирано кой е човекът/компанията зад този сайт и каква е вашата идея за създаването му.

Testimonials (отзиви): съберете реални положителни мнения и коментари от вашите потребители. Това е тяхната оценка за вашите усилия, а това би помогнало на новите ви потребители да придобият по-бързо представа за вас и вашата работата.

Бонус съвет: Имайте предвид, че човешкото око винаги първо се спира на лявата част от екрана и след това погледът проследява дясната половина. Затова поставете по-важната за вас информация в лявата част на вашия сайт!

Стъпка 4: Какви ключови думи да избера – какво представляват те и защо са изключително важни за всеки сайт?

Едно от най-важните действие, което често остава подценено е т.н. SEO оптимизация. Най-вероятно чувате за първи път този израз. SEO оптимизацията идва от Search Engine Optimization и в буквален превод означава „оптимизация за търсачки“. Чрез SEO оптимизацията всеки един сайт получава безплатен таргетиран трафик към страниците си. От нея зависи вашият сайт да излиза възможно най-напред в търсачката, когато напишете ключовите си дума в полето на Google.

Научете допълнителни „SEO съвети: Как да подобрите оптимизацията на сайта си за търсачки?“

За целта е необходимо да набележите кои са ключовите думи, които един човек би могъл да използва, за да достигне до съдържанието на вашия сайт, изписвайки го в търсачките.

key words

Пример: Търсачките (Search engines) делят съдържанието, с което разполагат на ключови думи (Key words) и фрази (Phrases). Колкото повече подходящи фрази или ключови думи използвате във вашия сайт, толкова по-голяма е възможността, изписвайки ги в търсачката, вашите потребите да достигнат до вашия сайт. Нека предположим, че сте собственик на пекарна в София. Свързани с вас и вашата дейност ключови думи, които потребителите биха изписали в търсачките, за да потърсят информация за вашия сайт най-вероятно биха били: bread (хляб); bakery (пекарна); Gluten (Глутен). Google ще използва тези думи, за да разбере за какво всъщност е вашият сайт и ще ги свързва с конкретни търсения, които са релевантни на вашата информацията.

Споделяме с вас всичко това, защото за да постигнете максимално добри резултати, е необходимо първо да помислите за вашите ключови думи и SEO оптимизация и след това да създадете физически вашия сайт. Думите трябва да бъдат заложени както в картинките ви, така и в съдържанието ви.

Стъпка 5: Кои са основните елементи на всеки сайт!

Преди да преминем към същественото изграждане на вашия сайт, е необходимо да си изградите кратък списък с елементите, които са нужни за изграждане му, като:

  • Лого – Използвайте висока резолюция за вашето лого, което ще придаде професионален и издържан вид на вашия сайт. Все още нямате лого? Можете да си направите сами БЕЗПЛАТНО с помощта на програми т.н. Logo makers. Най-лесните за работа и достъпни програми за начинаещи, можете да видите в нашата статия – „Направи си сам атрактивно лого за твоя сайт“.

Запомнете, че доброто лого трябва да бъде:

  • кратко

  • лесно за запомняне

  • свързано смислово с вашата дейност

За да създадете подходящо лого, е необходимо да се запознаете с „Психология на цветовете и как те влияят на потребителското мислене“?

Всеки цвят има своето психологическо въздействие върху нас хората. Проучете кой цвят най-добре ще кореспондира с вашия сайт. Сега нека ви дадем пример за въздействието на следните четири от водещите цветове върху психиката на човека:

Червен – Грабва потребителското внимание и стимулира апетита.

Оранжев – Топъл цвят, който събужда усещането за дружелюбност.

Жълт – Стимулира креативността и усещането за щастие.

Зелен – Свързва се с природата, свежест и здраве.

  • Съдържание на сайта – Освен, че трябва да сте наясно с това на каква тематика ще пишете във вашия сайт, е необходимо и да създадете съдържание, с което да започнете да наливате страниците във вашия сайт.

Съветваме ви да организирате текстовете си, така че да бъдат лесно прочитаеми и разделени от подзаглавия и подточки, за да бъдат по-лесни за възприемане от потребителите. Форматирането на текста по този начин не натоварва окото и придържа погледа върху него за по-дълго време.

Знаете ли, че посетителите на сайтове преглеждат едва 28 % от наличното съдържание?

  • Снимки – Много собственици на сайтове подценяват силата на снимките, което е огромна грешка. Ако вашият сайт разполага с красиви, висококачествени снимки, това ще е една сериозна причина да се издигнете в очите на вашите потребители. Опитайте се да използвате основно ваши авторски снимки, това ще ви отличи от всички останали сайтове и ще придаде тежест на вашия сайт.

Разбира се, не винаги е възможно да разполагате с най-добрите и подходящи снимки, затова можете да се възползвате и от свободни за ползване (безплатни) професионални снимки от банките за снимки на международни сайтове.Вижте кои са най-добрите сайтове за свободно сваляна не снимки в нашата статия – „10-те най-добри сайта за сваляне на снимки“.

  • Видео съдържание – Ако сте достигнали ниво, в което можете да си позволите използването на видео съдържание, не забравяйте да слагате линкове на видни места във вашия сайт, за да може потребителите да достигнат до това съдържание от различни страници на вашия сайт.

  • Отзиви – Не се колебайте да се свържете с ваши потребители или клиенти и да ги помолите да напишат няколко изречения за вашето представяне и как се чувстват те от съвместната ви работа. Обратната връзка винаги допринася за по-голямото доверие към вас и вашата дейност.

Съвет: За да достигнете до възможно най-много потребители, е необходимо да подсигурите достъпността до вашия сайт, както на десктоп версия (от компютър), така и на мобилна версия (през телефон). Ако подсигурите достъпа до вашия сайт от всякъде, не просто ще достигнете до повече хора, а ще излизате на по-челни позиции в търсачките, като Google. Какви са необходимите стъпки, за да направите сайта си достъпен и през телефонни устройства, можете да видите в нашата статия - „Как да направите сайта си Mobile-friendly” .

Стъпка 6: Започни същинската част по създаването на сайт!

Най-накрая стигнахме до същинската част. Както ви казахме още в началото не е необходимо да сте програмист и да имате задълбочени знания в тази област, за да създадете вашия първи професионален сайт. За да качите своя сайт онлайн е необходимо да инвестирате в 2 посоки:

  • Да отделите малко от свободното си време

  • Да отделите парични средства за закупуването на хостинг и домейн име

Внимание: Това са всички задължителни компоненти за създаването на вашия сайт:

Домейн име – или казано по друг начин – това е Името на сайта ви. Домейн имената могат да бъдат с различни разширения (.com, .net, .org., info, eu, . bg). Вие избирате с кое разширение ще бъде вашия домейн (стига желаното от вас име да е свободно). Всеки сайт се нуждае от домейн, за да съществува в Интернет. Това е един от ключовите и най-важните елементи за вашия сайт. Домейн името е вашият уеб адрес в интернет. Това е съчетанието от думи, което потребителите трябва да напишат в търсачката, за да отидат на вашия сайт.

Как да изберем домейн име? То трябва да бъде кратко и запомнящо се. Също така помислете за думи, които асоциативно отговарят на дейността, с която се занимавате.

Съществуват различни видове домейни, като цената им варира между 3лв и 60лв лв. за периода от цяла година, взависимост от разширението, което искате да ползвате (има разбира се домейни и на по-висока цена, но най-често използваните са в този ценови диапазон).

Ако все още нямате домейн. Запазете вашето домейн име още сега.

Пример: hlebnakushtasofia.bg или hlebnakushtasofia.net

В нашата търсачка ето тук можете да проверите дали домейн името ви все още е свободно и ако е свободно го заявете веднага:

search tab

Внимание: Заявката и запазването на домейн име, означава, че само вие ще може да го ползвате. Ако не заплатите домейна си, то той все още се води свободен и може да бъде закупен от друг!

  • Хостинг – Чудите се какво е уеб хостинг? Това е онлайн пространството, на което вашият сайт съществува.

Изберете сигурна и доказала се във времето хостинг компания. Ролята на Уеб хостинг компаниите, като ICN.Bg е да решим всичките ваши проблеми и затруднения, с които можете да се сблъскате, поддържайки своя уебсайт. Предлагаме 24/7 часова защита на вашия сайт и нашите колеги са денонощно на вашето разположения, за да ви съдействаме с каквото е необходимо.

Какъв хостинг план да избера?

Вашата хостинг компания ще ви съдейства да изберете най-подходящия за вас хостинг план. Попитайте за най-изгодната към момента оферта за вашия сайт. В някои планове е включен и безплатен домейн.

Винаги можете да се свържете с нашия FriendlyGeek екип или да се свържете с колегите през чата на сайта и заедно да изберете най-добрата опция за вашия сайт. Те са там, за да ви съдействат и да ви дадат най-добрия съвет. Можете да се възползвате от някой от следните планове:

Ултима план – Той е подходящ за статични сайтове с неголяма посещаемост, сайтове за малък бизнес, блогове или лични страници.

Икономичен план– Подходящ за димични сайтове или готови CMS системи, като WordPress, Joomla и др. Препоръчва се за бизнес сайтове и фирмени блогове.

Бизнес план – Подходящ за електронни магазни (Operncart, Woocomece, Magento и др.) и сайтове с висока посещаемост и обемна база данни.

Стандартен план – Подходящ за онлайн портали, новинарски и информационни сайтове с интензивна посещаемост и нужда от високо ниво на сигурност.

  • Избор на платформа за вашия сайт – Ако до преди няколко години беше необходимо да имате задълбочени познания за програмиране, за да си направите сайт, то днес нещата са коренно различни и по-опростени. Без никакви технически познания можете да изградите своя сайт или да използвате вече готова платформа. Нека разгледаме с какви опции разполагате тук:

    Sitebuilder Какво е Sitebuilder и защо да създадете сайта си чрез него? Представлява онлайн платформа за създаване на сайт в няколко лесни стъпки, без да имате задълбочени познания в изработването на сайт. Достъпна е за всеки един човек без никакви технически познания. Разполагате с над 190 шаблона, от които можете да изберете най-подходящия за вашия сайт.

С помощта на функцията drag & drop можете да приплъзвате с мишката различни бутони и инструменти и като на игра да ги поставяте там, където желаете. Предлагаме ви 30 дневен безплатен период, в който можете да експериментирате с визията и конструкцията на вашия сайт. Вижте нашите Sitebuilder планове.

Вижте пълното и достъпно ръководство за употреба на Sitebuilder ето тук. То ще ви даде информация как стъпка по стъпка да работите със Sitebuilder – платформата.

Виж още: "Как да си направя кулинарен сайт с ICN.Bg Sitebuilder за 25 мин.? (СТЪПКА ПО СТЪПКА)"

Има още доста предимства в използването на Sitebuilder. Освен, че е много лесен и удобен за използване, в него има вградени инструменти за SEO оптимизация, пригоден е да направи сайта ви Mobile-friendly или да изглежда и да бъде достъпен както на мобилен телефон, така и на десктоп (компютър), интеграция със социалните мрежи, модерен дизайн и можете да изградите неограничен брой страници. Платформата е изключително удобна, ако имате намерение да изградите онлайн магазин

WordPress - Това е най-известната CMS платформа за създаване на сайтове в света. Над 75 милиона потребители по целия свят вече са се доверили на платформата и са създали своя сайт чрез нея. Близо 661 броя нови WordPress сайтове се създават всеки ден.

  • Изберете подходяща тема за вашия нов сайт - Темата представлява облика на вашия сайт. Ако изберете пролетна тема например, то вашият сайт ще бъде светъл, с ярки цветове и пролетни елементи, като цветя. На ваше разположение са много безплатни теми. Изберете тема, която да кореспондира на вашия сайт и неговата тематика. Има разбира се и платени теми. Разгледайте и тях, за да прецените дали на този етап бихте искали да инвестирате.

Вижте най-добрите безплатни и платени WordPress теми за вашия сайт през 2020 г. в нашата статия.

Ще ви дадем пример с безплатна WordPress тема и това как да я инсталирате на вашия сайт. Подробностите можете да научите в следващата статия – „Създаване на блог с WordPress“

  • Plugins – Това са допълнителни разширения, които ви позволяват да добавяте допълнителни функционалности за по-добро качество на вашия сайт. WordPress е платформа с над 56 000 plugin-a.

Например: Съществуват plugin-и за защита, които включват в себе си голям набор от инструменти за защита срещу нежелани онлайн атаки, като известия за сигурност, мониторинг, сканиране и одит. Plugin-ите са функционални разширения, които ви дават допълнителни опции, за да подобрите вашия WordPress сайт. Някои сайтове са създадени с цел развиването на електронни магазини за всякакъв тип продукти и услуги. Ако вашият сайт е създаден с тази цел, можете да се доверите на WooCommerce плъгин. Той добавя няколко ключови елемента, за да може магазинът да функционира правилно като – Нови връзки с главното меню, нови инструменти и кратки кодове, както и потребителски роли за ръководене на магазина.

Научете всичко, необходимо за това какво трябва да направите –„Преди да инсталирате WooCommerce плъгин“.

Начини за инсталиране на plugin-ите на вашия сайт:

  • Автоматично инсталиране

  • Качване през администрацията

  • Ръчно инсталиране

  • Инсталиране през команден ред (WP-CLI)

Подробности за това как да осъществите всеки един от тези начини, можете да прочетете в нашата статия – „Инсталиране на WordPress плъгини“

  • Как да защитя своя WordPress сайт?

WordPress освен най-използваната платформа в света, е и най-атакувата откъм онлайн атаки платформа. Благодарение на инструмента WordPress Management от ICN.Bg можете да защитите своя сайт много лесно. Wordpress Mаnagement можете да откриете във всеки един от хостинг плановете ни. Той дава възможност да управялвате WordPress сайта си, без да имате задълбочени познания. Инструментите в него са изградени така, че вие с един клик да ъпгрейдвате, оптимизирате и защитавате сайта си. Не е нужно даже да знаете дали е нужно да го правите. При управлението пред този инстримент, вие не може да сбъркате и да навредите на сайта си.

Вижте какво точно може да правите с всяка една от функционалностите на инструмента WordPress Management.

  • WordPress Wizard - функционалността ще ви предостави директна опция за влизане в админ панела на вашия WordPress сайт. По този начин ще оптимизирате процеса си на работа и няма да ви се налага да помните пароли и имена наизуст.

  • WordPress Install – дава ви пряк път до инсталирането на вашия WordPress. С помощта на функционалността пестите време за допълнително настройване на функции.

  • WordPress Optimization – Оптимизирате работата на вашия сайт и подобрявате работата му на зареждане, с което сайтът ви става значително по-бърз.

  • WordPress Security – има различни видове механизми, които могат да подобрят значително защитата на вашия сайт с кликането на един бутон.

  • WordPress Access – с тази функционалност имате опцията да задавате права на достъп до дадени директории или да ограничите достъпа до тях със защитна парола.

  • WordPress Clone – с този инструмент можете да създадете копие на вашия актуален сайт. Това е полезна опция, особено, когато искате да работите върху сайта си, без да има опасност да го счупите.

  • WordPress Cron - този инструмент отново дава възможност на сайта ви да се зарежда по-бързо

  • WordPress Update – ъпдейтите са изключително важна част от оптимизацията и защитата на всеки един WordPress сайт. Ролята им е да защитават сайта ви от хакване и да му осигуряват най-доброто, за това той да функционира безпроблемно във времето.

  • WordPress Checklist – функционалността прави периодични проверки за възникнали проблеми на вашия сайт. Можете да одобрите и активирате предложенията от плъгина само с един клик на мишката.

  • WordPress CDN – това разширение може да подобри скоростта му само с няколко клика, като предоставя по-бързо съдържание до посетителите на вашия сайт.

Вижте още относно инструмента ни – „WordPress Management by ICN.Bg”

Подробно упътване за това как да работите с WordPress Management можете да изгледате в нашето видео:

Вижте на едно място всичко необходимо за това “Как да настроим WordPress сайт си с WordPress Management – съпка по стъпка“.

Оптимизиране на WordPress сайт през cPanel

Интерфейсът на WordPress Optimization дава възможност за активиране на три различни инструмента за оптимизация с кликане само на един бутон. Подробни инструкции как да ги настроите, можете да видите тук.

Ако сте решили вашия сайт да бъде на Wordpress, ви препоръчваме да се възползвате от специално оптимизираните ни WordPress хостинг планове.

promo picture

Вземи Споделен хостинг план или WordPress хостинг план за твоя сайт с 20% отстъпка с код: webhosting2020

Сега е ваш ред, а ние сме на разположение да ви съдействаме, ако имате въпроси относно регистрацията на вашето домейн име или хостинг план. В случай, че имате нужда от контакти с фирми, които изработват професионални сайтове, моля свържете се с нас на e-mail: support@icn.bg

Абонирай се за бюлетина ни!

Получавай първи най-актуалната и полезна информация за твоя онлайн бизнес!

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

С въвеждане на вашия мейл, вие се съгласявате с условията за ползване на ICN.Bg. Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе