Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > Ръководство: Всичко, от което се нуждаете, за да стартирате собствен бизнес

Ръководство: Всичко, от което се нуждаете, за да стартирате собствен бизнес

Ръководство: Всичко, от което се нуждаете, за да стартирате собствен бизнес

Полезно

Лесни за следване стъпки и изключително много полезни инструменти и ресурси, чрез които да дадете успешен старт на вашия бизнес!

В днешно време, всеки един човек може да стартира собствен бизнес без да има бизнес образование, опит или голям капитал. Това, разбира се, не означава, че всяко едно такова начинание ще бъде успешно. Точно обратното!

Всеки ден милиони бизнеси стартират, но и същевременно биват закривани. За да не влезете във втората графа, е важно да сте добре подготвени. Да сте планирали всичко предварително и да имате подходящата информация и инструменти, за осъществяването на вашата цел.

Точно това ще откриете в следващите редове!

1. Всичко започва с идеята

Ако сте попаднали на тази статия, най-вероятно вече имате идея, която искате да превърнете в успешен бизнес. Страхотно! За съжаление, редица стартиращи предприемачи мислят, че идеята сама по себе си е достатъчна за стартирането на успешен проект.

Тук е моментът да ви помолим да не прескачате първа точка!

Преди да се впуснете в следващите съвети, които сме ви подготвили, е добре да обмислите цялостната концепция на новия ви проект. Задайте си въпроса защо искате да стартирате бизнес, защо искате да навлезете в даден пазар и защо мислите, че вашият продукт или услуга ще пожъне успех.

Важно е да отговорите на всеки един от въпросите още в началото, тъй като в противен случай това може да се окаже пречка за бъдещето развитие на вашия бизнес!

Опитайте се да използвате емоцията от стартирането на нещо ново, като движеща сила, но и не забравяйте за взимането на рационални решения. Както казахме и в началото – сама по себе си идеята не е достатъчна за бъдещия ви успех.

Което ни води и към следващата точка от списъка!

2. Обстойно проучване на пазара

Един от най-великите предприемачи за всички времена, Стив Джобс, е казал: „Потребителите не знаят какво искат, докато не им го покажеш. Затова никога не разчитам на пазарни проучвания.“

Ако имате куража и виждането на Стив Джобс, и сте сигурни във вашия продукт до такава степен, тогава може да действате моментално!

В противен случай ви съветваме да направите обстойно проучване на индустрията, от която искате да станете част!

Какво включва това:

  • Уверете се, че има търсене за вашия продукт/услуга.
  • Разберете какво е предлагането.
  • Научете кои са лидерите в индустрията и какво предлагат.
  • Уверете се, че можете да предложите нещо по-добро от това, което вече съществува.
  • Разберете колко е голям пазарът, на който ще искате да оперира вашият бизнес.
  • Съберете информация за цените на предлагане, какви разходи имат настоящите компании и на каква сума възлизат печалбите от минали периоди.

Имайте предвид, че когато говорим за предлагане на по-добър продукт от вече съществуващ, не става въпрос само за физическите му характеристики. Ако сте открили начин, по който да го изработвате и предлагате на по-ниска цена или можете да го доставите по-бързо от вашите конкуренти, това също е огромно предимство!

Освен пазара и бъдещите ви конкуренти, отделете време и на потенциалните ви клиенти. Опитайте се да съберете възможно повече информация за хората, които ще използват вашия продукт/услуга. Разберете възможно най-много за тях, като това може да включва пол, възраст, семейно положение, интереси, месторабота, местоживеене, доход и всички друго, което мислите, че ще ви бъде от помощ.

Изграждането на профил на вашия потенциален клиент ще ви бъде от голяма помощ, когато дойде моментът да рекламирате бизнеса си. Затова колкото по-рано започнете да събирате информация, толкова по-добре ще можете да изградите рекламните си кампании.

За целта можете да използвате изключително полезният инструмент на HubSpot за изграждане на потребителски профил.

3. Разписване на бизнес план

След като имате идеята и сте направили проучването, е време да обедините тези две точки в цялостно завършен бизнес план. В него ще можете да разпишете цялостна концепция, която стои зад вашия бизнес. Като в процеса на писане ще можете отново да отговорите на въпросите, които споменахме в точка 1:

  • Каква е целта на бизнеса?
  • Как ще подобри пазара?
  • На кого ще продава?

Ето защо беше важно да отговорите на тези въпроси в самото начало, за да можете да се фокусирате над други важни такива като:

  • На кого ще продавате?
  • Как ще финансирате проекта си?
  • Какво ще е цялостното развитие на компанията?

Също така, добра идея е да помислите и за напускане на пазара. Така ще бъдете подготвени за всеки един сценарий и ще можете да се възползвате от всяка ситуация по възможно най-добрия начин за вас и вашата компания!

Истината е, че разписването на бизнес план ще ви даде представа за бъдещото развитие на компанията ви, как бихте могли да се справите с трудностите на пазара и как да успеете да запазите мястото си и дори да се изкачите в индустрията. Примерен бизнес план и повече съвети за изготвянето му, можете да откриете в статията „Най-простият и ефективен бизнес план на света“ на LifeHack.

4. Стабилно финансиране

Стартирането на собствен бизнес си има своята цена и често тя се оказва прекалено висока за повечето предприемачи. Затова преди да започнете работа по вашия проект, уверете се, че имате необходимите финансови ресурси, за да покриете всички разходи. Ако ги нямате налични, помислете как може да финансирате вашата идея.

Редица експерти са на мнението, че една от най-честите причини за прекратяването на дейността на повечето startup компании е именно липсата на достатъчно капитал. Затова, когато пресмятате колко пари ще са ви нужни, не се колебайте да завишите сумата, имайки се предвид, че известно време може да бъдете на загуба.

Друга голяма причина е прекаленото харчене на пари за неща, които не са от съществена важност за бизнеса. Така че преди да се впуснете в избиране на офис помещение в центъра на вашия град или оборудване от последно поколение, помислете дали наистина имате нужда от тях на този етап.

В началната фаза на вашия бизнес се фокусирайте главно върху изграждането на системи, които ще стабилизират позицията ви на пазара. Постарайте се продуктът или услугата ви да са наистина качествени, за да удовлетворят желанията на вашите потребители. С течение на времето и растежа на вашата компания, ще можете да си позволите закупуването на по-добро оборудване и преместване в по-голям офис.

Но към момента, се фокусирайте само върху най-важното! Ако покупката няма да промени драстично положението на компанията ви, означава, че в момента нямате нужда от нея! След време, когато стабилизирате компанията си и успеете да я направите установен играч на пазара, ще се наложи да разширите екипа си и евентуално дейността си. Тогава е добър момент да помислите за наемането на счетоводен екип, който да си грижи за финансовата част на вашата компания.

5. Регистрирайте фирмата си

Преди да регистрирате фирмата си, трябва да решите какво търговско дружество ще е. Най-популярните в България са съответно ЕООД и ООД. Разликата между двете дружества е в броя на съдружниците в компанията. При ЕООД (Еднолично дружество с ограничена отговорност) съдружникът е само един и той е собственик на капитала. При ООД учредителите на дружеството трябва да са минимум двама.

Съветваме ви и вие да се насочите към едно от тези две дружества, тъй като по този начин фирмата ще бъде отделен субект от вас (учредителя) и ще има свое собствено имущество!

Документите, които ще ви бъдат нужни за регистрацията са следните:

  1. Бележка за внесен капитал. Ще ви бъде издадена от банката при откриване на набирателна сметка.
  2. Съгласие за приемане на управление и образец от подписа (спесимен). Този документ трябва да бъде нотариално заверен и подписан от управителя.
  3. _Учредителен акт (за ЕООД) или Дружествен договор (за ООД). Той трябва да съдържа: 1) име, седалище, адрес на управление на дружеството; 2) имена и лични данни на съдружниците; 3) предмет на дейност; 4) размер на капитала, както и стойността на вноските на съдружниците за ООД; 5) начин на управление на фирмата.

  4. Учредителен протокол (ЕООД) или Протокол от Общото събрание на съдружниците (ООД). Този документ съдържа решение за регистрация на фирмата, което се взима от едноличния собственик или от съдружниците.

  5. Съгласие и образец от подпис на управителя с нотариална заверка, съгласно описаното по-горе.

  6. Декларация по чл. 13, ал. 4, Закон за Търговския регистър (ЗТР). Декларира се истинността на заявените обстоятелства. Подписва се от заявителя.

  7. Декларация от управителя, че по отношение на него не са налице законови пречки да заема тази длъжност в новата фирма. Декларацията е по образец по чл. 141 и 142 от Търговския закон.

  8. Освен посочените документи, ще ви бъде необходимо и платежно нареждане за заплатена държавна такса. Повече за нея малко по-долу.

Повече информация за регистрация на дружество от типа ООД/ЕООД, можете да откриете в статията по темата на Pravatami.bg.

Бихте могли и сами да извършите цялостната регистрация, но ви съветваме да се обърнете към специалисти. Не бихте искали да рискувате с полагането на легалните основи на вашия бизнес, нали?

Можете да потърсите съдействие от специалистите в Advokatami.bg.

6. Бъдете онлайн

Създаването на бизнес уебсайт е една от задължителните стъпки, които трябва да предприемете.

Малко по-рано говорихме, че голяма част от startup компаниите изразходват капитала си за неща, които не са им от първа необходимост. Е, онлайн присъствието не е едно от тях!

През 2020 г. вече няма значение дали имате E-Commerce сайт или просто искате да имате онлайн визитка на вашия бизнес!

Най-важното е потребителите да могат да ви открият в интернет пространството!

Което ни води и към първата стъпка към осъществяването на тази цел!

6.1. Уеб хостинг

Закупуването на уеб хостинг е основната стъпка за създаването на уебсайт!

Ако не знаете какво е уеб хостинг, не се притеснявайте! След няколко реда вече ще имате необходимите знания, за да изберете най-подходящото хостинг решение за вас!

Замислете се от какво е изграден един уебсайт? Повече уеб страници са изградени от различно видове съдържание като изображения, видео и текст. Всички тези елементи или файлове се съхраняват на едно място, откъдето при отваряне на дадения уебсайт те се зареждат във вашия браузър.

Въпросното място, на което се съхраняват е сървър и пространството на този сървър се нарича уеб хостинг. Когато решите да закупите хостинг услуга, вие закупувате пространство на сървър, където да съхранявате всички изграждащи файлове на вашия уеб сайт.

Пред някои от вас, може би, вече се е появил въпросът – а защо да не си хоствам сам уебсайта?

Въпреки че имате тази възможност, силно ви препоръчваме да не го правите!

Уеб хостинг компаниите решават проблемите, с които вие ще се сблъскате, ако решите сами да хоствате сайта си. Те могат да ви предложат сървъри и подсигурена среда с бърз интернет, която ще позволи на сайта ви да работи безпроблемно 24/7.

Преди да изберете хостинг компания, с която да работите, е добре да сте запознати с видовете хостинг и разликите между тях!

Те се разделят на няколко вида и лесно можете да разберете по какво се различават:

  • Споделен хостингТова е един от най-разпространените видове хостинг услуги. При него няколко потребители споделят ресурсите на един сървър. Всички сайтове се съхраняват на един диск, обработват се от едно CPU и се доставят от един сървър. Това е една от главните причини този вид хостинг да е и най-привлекателен от към цена.

  • Нает СървърПри наетия сървър (Dedicated хостинг) вие разполагате с един цял сървър и всички негови ресурси са само и единствено за вашия сайт или софтуер. Това е огромно предимство преди Споделения хостинг, но трябва да имате предвид и разликата в цената.

  • VPS (Virtual Private Server)При този вид хостинг, вие отново притежавате сървър, но този път машината е виртуална, а не физическа. VPS услугата предлага по-добра защита и сигурност за вашия проект. Тя може да ви предложи собствен IP адрес и виртуализационен слой, което ви предпазва от бъдещи проблеми.

  • CloudПри предишните видове хостинг, вие имате реалната възможност да достигнете физическите лимити на сървърните машини. Cloud хостингът е еластична хостинг услуга, която може да се променя спрямо нуждите на вашия сайт, като това ви позволява да променяте ресурсите, които използвате!

Като стартиращ сайт ви съветваме да започнете със споделен хостинг, като можете да изберете план с повече ресурси, за да не се тревожите за uptime-a на вашия сайт. След време, когато се разрастнете и ресурсите на споделения хостинг не са ви достатъчни, можете да преминете към наемането сървър или Cloud хостинг!

6.2. Домейн име

Домейнът е името, което вашите потребителите ще изпишат в адресната лента на техния браузър!

Когато дойде моментът да регистрирате домейн, е важно предварително да сте обмислили какво ще е името на вашия сайт. Това ще е адресът, чрез който всички ваши настоящи и бъдещи потребители ще ви откриват в интернет пространството.

Можете да използвате името на фирмата си или дейността, която извършвате. Постарайте се да е лесно за изписване и за запомняне. Не обърквайте потребителите, като използвате тирета, цифри или думи с двойно значение. Бъдете конкретни и същевременно кратки.

Имайте предвид, че в света съществуват над 1 милиард уебсайта, което означава, че ако искате да регистрирате домейн cars.com, със сигурност ще е зает.

Освен името на вашия сайт, помислете и за домейн разширението! Най-разпространените домейн разширения са:

  • .com
  • .net
  • .info
  • .org

Разбира се, много компании се спират и на локални домейн разширения като .BG. Ако дейността на вашата компания е съсредоточена на българския пазар, тогава не е лоша идея да помислите и за този вариант.

6.3. Бизнес мейл

Използването на бизнес мейл е друг аспект, който голяма част от стартиращите бизнеси пропускат!

Когато закупите хостинг план и регистрирате домейн име, не пропускайте възможността да настроите и пощенските си акаунти. Под настройка имаме предвид да използвате домейн името си – myname@mybusinessdomain.com.

Често срещано е, и това не важи само за малките бизнеси, да се използват безплатни имейл услуги като – Gmail, ABV, Yahoo и др. Това е напълно разбираемо, имайки се предвид, че те са широко разпространени и повечето хора са свикнали с техните интерфейси и именно затова биват избирани и за бизнес комуникация.

Но докато безплатните имейл платформи са страхотен избор за воденото на лична имейл кореспонденция, това далеч не е така, когато става въпрос за вашия бизнес!

Когато сте стартираща компания, на вас ви предстои да изградите връзки с клиенти и партньори. Затова е важно във всеки един аспект компанията ви да изглежда професионално, а имейл адресът ви е, може би, един от най-важните!

Ако се спрете на споделен хостинг план, директно във вашия контролен панел вие ще имате възможността да настроите своите пощенски акаунти. Това включва създаване на пощенска кутия, добавяне на вашия домейн (myname@mybusinessdomain.com), както и да фиксирате определено дисково пространство, което да се заема от имейл кореспонденцията ви.

След като вече сте закупили хостинг план и сте регистрирали домейн име, ще е огромна грешка да не се възползвате от създаването на персонализиран имейл адрес!

Помислете колко по-добре и професионално би изглеждало на визитната ви картичка да стои имейл адреса ivan.ivanov@mybusinessdomain.com, отколкото ivan.ivanov123@abv.bg.

6.4. Изработка на уебсайт

След като изберете подходящ хостинг план и запомнящо се домейн име, вие ще сте на 50% готови с присъствието ви онлайн!

Сега остава да изпълните останалите 50%, които са и съществената част – изграждането на уебсайт!

През 2020 г. освен големия избор от възможности за стартиране на бизнес, има и голямо разнообразие от начини, по които да изградите вашия уебсайт.

Ако имате необходимите знания да го направите сами – чудесно! Ще си спестите разходите по наемането на уеб разработчик.

В случай че не разполагате с необходимия опит, но имате достатъчно бюджет, за да инвестирате в създаването на сайт, ви съветваме да се доверите на професионалист. Доверявайки се на уеб разработчик за вашия проект, вие може да сте сигурни, че сайтът ви ще спази всички дизайнерски изисквания, което само ще подобри потребителско преживяване. Въпреки това, не е лоша идея да проведете собствено проучване за добрите практики в уеб дизайна, за да може да имате представа към какво да се насочите и какви насоки да дадете на човека, който ще наемете.

Един съвет – винаги мислете за потребителя при изграждането на сайта ви! Така ще сте сигурни, че посоката, в която вървите е правилната!

Вторият начин, по който да започнете работа по вашия онлайн проект, е като изберете CMS платформа. CMS или система за управление на съдържание е софтуер, чрез който можете лесно и бързо сами да си създадете сайт.

Най-популярната платформа е WordPress. Всъщност над 30% от всички сайтове в интернет използват именно тази CMS платформа, така че не се безпокойте да ѝ се доверите!

Начинът на създаване е изключително лесен. WordPress предлага голям набор от безплатни и платени теми. Казано по друг начин, това са готови шаблони, които можете да използвате като отправна точка за дизайна на вашия сайт. Казваме отправна, защото те ще предоставят структурата на вашия сайт, но повечето теми позволяват промяната на всеки един елемент. Така ще можете да сте сигурни, че сайтът ви е уникален!

Ето списък с някои от най-добрите безплатни и платени WordPress теми за 2020 г.

Освен това, друго голямо предимство на WordPress е голямата база от плъгини/разширения. Те ще ви помогнат да добавяте различни функционалности, както и да оптимизирате и защитите сайта си. В богата база от разширения, можете да откриете плъгини за скорост, защита, SEO оптимизация, и повярвайте ни, листът не се изчерпва до тук. Можете да добавяте форма за абониране, бутони водещи към социални мрежи и каквото друго се сетите или мислите, че ще направи преживяването на сайта ви незабравимо за вашите потребители!

Можете да свалите последната версия на WordPress от тук.

И третият начин, по който можете да дадете старт на своя уебсайт е чрез Sitebuilder платформа. През последните години тези платформи за изграждане на сайтове добиха популярност и има защо. Те позволяват на всеки човек, без значение от техническите му познания, да си създаде сайт лесно и бързо. Sitebuilder платформите разполагат с Drag & Drop редактор, който позволява с едно кликане на мишката да размествате елементи по сайта си, докато не достигнете до желания резултат. Освен това, някои от тях идват и с много други вградени функционалности, от които да се възползвате!

Както при WordPress, Sitebuilder платформите предоставят набор от готови шаблони, които да придадат началната визия на сайта ви.

Също така, голяма част от тях са продукт на даден хостинг компания, което означава, че ще можете да се възползвате и от включен хостинг, нещо което WordPress не предлага.

Ако имате ограничения в бюджета или сте решили да пробвате сами да създадете сайта си, съветваме ви да се насочите към Sitebuilder платформа. Въпреки че WordPress е страхотна алтернатива, някои от нещата в нея може да се окажат прекалено сложни за човек без никакъв опит.

Но не взимайте нашите думи за чиста монета! Пробвайте и ще разберете какво работи най-добре за вас!

7. Лого

Логото е визуалната репрезентация на вашия бранд. То е също толкова важно, колкото и изборът на име за вашата компания и съответния домейн. Сигурни сме, че ако ви покажем списък с 10 от най-известните компании в света, моментално ще се сетите и за логото на всяка от тях. Ето колко важно е то!

Съвет: Въпреки че е точка 7-ма в нашия списък, съветваме ви да отделите време за логото преди да започнете работа по вашия сайт.

Освен цялостната визуализиране на логото, изключително важни са цветовете, които ще изберете за него. Всъщност, статистиката сочи че 1% от потребителите правят покупка заради конкретен аромат или звук, 3% заради текстовото послание на продукта и цели 93% взимат решение на база цвят.

Затова е важно да подберете цветове за вашето лого, което да грабва вниманието на потребителите! Посъветвахме ви да помислите за логото на вашия бранд преди създаването на сайта ви, тъй като е важно тези два елемента на вашия бизнес да бъдат в перфектен унисон. Цветовете, които ще изберете за логото, е важно да присъстват на сайта ви, както и при създаването на продукт (ако ще предлагате продукт). По този начин ще изградите бранд идентичност, по която вашите потребители да ви познават.

Когато става въпрос за избор на цветове, ето какво трябва да знаете за всеки от тях:

  • ЧервенГрабва потребителското внимание и стимулира апетита.
  • ОранжевТопъл цвят, който събужда усещането за дружелюбност.
  • ЖълтСтимулира креативността и усещането за щастие.
  • ЗеленСвързва се с природата, свежест и здраве.
  • СинЧесто е възприеман, като символ на стабилност, сигурност, лоялност.
  • Лилав Асоциира се с изисканост.
  • ЧеренМоже да се свърже както с изисканост, така и с драматичност.
  • БялПотребителите го свързват с чистота, невинност и сигурност.

Разбира се, можете да откриете още много тълкувания на всеки един от цветовете. Важното тук е да ги вземете предвид, когато изграждате идентичността на вашия бранд!

Когато става въпрос за самата изработка на вашето лого, отново имате различни варианти!

Винаги можете да откриете дизайнерско студио, което да се заеме със създаването му. Имайте предвид, че цената на тази услуга далеч не е малка и ако работите с определен бюджет, то той може да не ви е достатъчен.

От друга страна, ако търсите бюджетен вариант, винаги можете да се доверите на професионалисти на свободна практика! Едно от най-добрите места, където да ги откриете е Fiverr.

Fiverr е платформа, в която специалисти на свободна практика предлагат своите услуги. В нея ще намерите човек за абсолютно всичко.

Цените за създаване на лого там започват от €5 и могат до достигнато до €2000. При всички случаи, съветваме ви задължително да прегледате какво предлага Fiverr, защото там със сигурност ще намерите решението на много ваши проблеми и то на добра цена!

8. Маркетинг Стратегия

За да има шанс бизнесът ви да израстне, задължително трябва да създадете маркетинг стратегия!

Отделете бюджет за реклама, създайте профил на вашия потенциален клиент (виж т.2) и проучете кои са каналите, които можете да използвате, за да достигнете то бъдещите потребители!

И като говорим за канали, няма как да не започнем с един от основните.

8.1. Facebook

По последни проучвания, Facebook има над 2.45 милиарда активни потребителите всеки месец!

Ето защо вашето присъствие там е задължително!

Създаването на бизнес Facebook страница не е никак трудно и сега ще ви покажем как можете и вие да си създадете такава:

1.Кликнете на следния линк - https://www.facebook.com/pages/creation/

След като отворите линка по-горе, трябва да изберете вида на страницата, която искате да създадете:

Facebook Business Page

  1. След като натиснете „Get Started” в категория „Business or Brand” ще ви се появи прозорец, в който да въведете името на вашия бранд и в коя категория влиза той:

Business or Brand

  1. Последната стъпка е да сложите профилна и снимка на корица на вашата страница.

И готово! Вече имате бизнес страница на вашата компания!

Освен възможността потребителите да ви открият във Facebook, най-голямото предимство на платформата е възможността да рекламирате в нея. Затова ви съветваме да си създадете и Business Manager, откъдето да управлявате вашата страница и рекламни кампании:

Get Started

Повече по темата, можете да откриете в следната статия: Create a Business Manager

За да се възползвате максимално от възможността за рекламиране през Facebook, трябва да инсталирате Facebook Pixel на вашия сайт.

Това е код, който ви позволява да измервате ефективността на вашите реклами и същевременно ви помага да разбирате по-добре действията, които потребителите предприемат на сайта ви.

Facebook Pixel може да ви помогне в много аспекти, когато става въпрос за успеваемостта на вашата реклама:

  • Можете да таргетирате точно определена група от хора – нови потребители; потребителите, които са посетили определена страница; потребителите, които са предприели дадено действие.

  • Увеличете броя на продажбите – Наддавайте за хора, които са склонни да направят желаното от вас действие – покупка!

  • Измервайте ефективността на вашите реклами – таргетиране, бюджет и позициониране на рекламите.

Детайлна информация за инсталирането на Facebook Pixel можете да откриете на следния линк.

Ако не сте сигурни, че ще го инсталирате правилно, съветваме ви да се доверите на IT специалист. В противен случай рискувате Facebook Pixel да не отчита коректно резултати или да не работи въобще!

Ако имате WordPress сайт, тогава може да инсталирате официалният Facebook плъгин, с който лесно да добавите кода на сайта си!

След като добавите Facebook Pixel на сайта си, можете проверите дали всичко работи коректно, като инсталирате следното Chrome разширение – Facebook Pixel Helper. След като го инсталирате, отворете сайта си и кликнете на Facebook Pixel Helper иконата във вашия браузър. Ще ви излезе информация за събитието, което Pixel-а е заредило и по този начин ще можете в реално време да следите дали всичко работи както трябва!

8.2. Google

Google е следващата платформа, в която задължително ще искате да се включите и рекламирате.

Google Ads ви позволява да рекламирате по три различни начина:

  • Search кампаниитова са текстови реклами, които се показват в страницата с резултати, когато даден потребител направи търсене за ключова дума, по която искате да се показвате.

  • Display кампаниитова са графични реклами (банери), които се показват в различни сайтове и апликации, които вашите потребителите посещават и използват.

  • Видео кампаниитова са видео реклами с продължително между 6 и 15 секунди и се появяват в YouTube. За да започнете да рекламирате в Google, трябва да си направите регистрация от тук.

Ако обмисляте сами да ръководите целия този процес, а нямате опит, ви съветваме да минете онлайн обучението предоставено от Google, което ще ви помогне да разберете как работи платформата и как да се възползвате от нея!

Можете да откриете всички Google курсове в SkillShop.

В предишната точка ви споменахме за Facebook Pixel – кодът, който ще ви помогне да следите по-добре представянето на вашите кампании и поведение на потребителите.

Google същo предлагат подобна услуга и тя са казва Google Analytics!

Google Analytics е услуга, която ви позволява да проследите всички свързано с вашия уебсайт и потребителите на него. Отново ще трябва да добавите код към вашата страница, който ще спомогне за правилното отчитане на данните.

С Google Analytics можете да изваждате отчети за вашите потребители, кои страница посещават най-често, откъде ги посещават, през какво устройство, в какво време, колко напред стигат в потребителската фуния и още безброй други неща, които ще ви помогнат да оптимизирате процесите на вашия бизнес.

За да сте сигурни, че сте интегрирали правилно кода на Google Analytics, отново ви съветваме да се доверите на IT специалист, който има опит в сферата.

За всички WordPress потребители, можете да свалите следния плъгин, с който да добавите кода на сайта си.

Добре разбираме, че за човек с малък и никакъв опит, всички тези процеси на добавяне на кодове може да изглеждат прекалено сложни. Но ако трябва да бъдем честни, в зависимост от сферата на вашия бизнес, може да ви са наложи да добавите повече от два кода! Точно поради тази причина от Google са създали продукт, с който всеки да може лесно да коригира или премахва парчетата кодове от сайта си – Google Tag Manager.

Google Tag Manager е лесен за използва инструмент с интуитивен интерфейс, който опростява процеса на добавяне на различни кодове. Както казахме, с него ще можете да добавяте, коригирате или премахвате кодовете без да се налага да пипате по така наречения source код.

За съжаление, GTM не премахва изцяло нуждата от намесата на програмист. В началото ще имате нужда от съдейства за добавянето на кода на контейнера към вашите уеб страници. Също така, въпреки че GTM е продукт на Google, можете да избирате от редица тагове, които да добавите на сайта си. Разбира се, ако искате персонализация за някой от тях, отново ще трябва да се обърнете към специалист.

В това видео ще откриете всичко необходимо, което трябва да знаете за GTM:

9. Полезни инструменти

И като за финал на нашия списък, бихме искали да споделим няколко полезни инструмента с вас, които вярваме, че ще подобрят и улеснят някои от бизнес процесите ви!

9.1. Hotjar

Hotjar е изключително важен инструмент, с който да анализирате поведението на вашите потребителите на сайта ви. Той ви позволява да проследите всяко едно тяхно действие с помощта на Heatmaps, записи на сесии и различни проучвания.

Благодарение на набора от различни инструменти, вие ще можете да виждате какво се случва на вашия сайт и кои са проблемите, с които потребителите се сблъскват. Също така, каква част от потребителите стигат до последна стъпка на фунията и в коя фаза процентът на отпадане е най-висок!

Важно е да знаете, че Hotjar не е заместител на предишните платформи за анализ (Google и Facebook), а допълнителен инструмент, с който да разбирате още по-добре своите потребители!

9.2. Canva

Canva е следващото предложение, което ще ви помогне изключително много в създаването на съдържание. Ако сте компания от един човек или в началото нямате ресурса да наемете дизайнер, този инструмент е точно за вас.

Вътре ще откриете различни шаблони, като започнем от постове за социални мрежи, анимирани видеа, изработка на лого, създаване на плакати и още много други. Можете да изберете вече готов шаблон, който да промените или да започнете от нулата и да създадете нещо сами.

Canva предлага и безплатна версия, но голяма част от шаблоните ще бъдат заключени за вас. Затова първо вижте какви възможности предлага безплатната версия и след това можете да закупите платената!

9.3. Crello

Crello е друг подобен инструмент за създаване на графично съдържание. Отново разполагате с готови шаблони и изображения.

Ако трябва да бъдем точни, безплатната версия може да ви предложи над 30,000 шаблона, както и 140,000,000 изображения. С платената версия ще имате достъп до над 500,000,000 изображения, както и 32,000 видеа и анимации.

В началото можете да използвате двете безплатни версии на Canva и Crello. Сигурни сме, че ще разполагате с достатъчен брой различни шаблони, за да успеете да създадете интересно съдържание!

9.4. Сайтове за безплатно сваляне на изображения

Както добре знаете - „Понякога една снимка казва повече от 1000 думи“. Затова е добре да имате голям набор от различни изображение, с които да придадете различни усещания на вашите потребителите.

Ако не разполагате с дизайнер или вие самите не сте, това може да е трудна задача.

В такъв момент на помощ идват сайтовете за сваляне на изображения:

9.5. Hootsuite

Hootsuite е инструмент за управление на съдържание в социалните мрежи. С него ще можете предварително да задавате дата и час на публикуване на вашите пост в различните ви акаунти.

Интерфейсът е изключително лесен за работа и точно затова е една от най-предпочитаните платформи за управление на съдържание.

Има и безплатна версия, която ви позволява да управлявате до 3 профила в 3 различни социални мрежи и до 30 поста на месец!

Надяваме се списъкът да ви помогне в изграждането на мечтания от вас бизнес. Запомнете, идеята само по себе си е просто идея. Планирайте добре всеки един аспект и се уверете, че имате нужните инструменти, с които да помогнете на бизнеса ви да израсте! Успех!

Абонирай се за бюлетина ни!

Получавай първи най-актуалната и полезна информация за твоя онлайн бизнес!

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе