Харчете бюджета си умно с Google AdWords

Google AdWords е един от най-динамично променящите се продукти на Google и за да бъдат нашите рекламни кампании максимално успешни и за да достигнем максимални KPIs е необходимо да бъдем в крак с новостите и промените. Ако все още сте начинаещи, една добра идея, която можем да ви споделим е да започнете вашите рекламни кампани с Google AdWords ваучер с 90 лв промоционален кредит, като това ще ви даде възможност и да стартирате първата кампания на вашия сайт.

Вижте какво интересно ще ни каже Ивелина Манова от AdAcademy в рубриката ни Adwords Center

blog-image-adwordsЗапочвам с един съвет – прочетете статията до край преди да започнете да рекламирате с Google AdWords. На кратко ще ви запозная какво е препоръчително да направите, ако имате желание да инвестирате бюджет в този продукт. И ако вече сте направили успешно своя акаунт в Google Adwords, то следва да инвестирате умно.

Използване на ваучер

Да, има безплатни ваучери за всеки нов рекламодатели в Google AdWords. Има няколко изисквания за неговото усвояване като това да е нов акаунт, да се изхарчи поне 30 лв., за да се приложи и т.н. По-детайлно разписани изискванията можете да откриете тук.

Създаване на акаунт

Имайте предвид едно – реклама за мрежата за търсене се различава от дисплейната мрежа. Препоръчително е да не създавате комбинирани кампании. За мрежата за търсене, релевантността е основата на успеха и е желателно да имате подбраните думи в текстовите реклами и да присъстват на страницата, където водите потребителите. За дисплей мислете какъв е контекста, в който може да покажете реклама на вашия бизнес. Дали това е докато се четат новини или нещо развлекателно?

Оптимизация

Стартирате кампанията, бюджета ви се харчи и всичко върви? Да, но дали това е успешно или не само вашите бизнес цели могат да покажат. Важно е да поставите тези цели преди стартиране на кампанията и да използвате метриките на ваше разположение в Google AdWords и Google Analytics. Ваша цел може да е попълване на форма, покупка, сваляне на документ и много други, а тези два инструмента ви дават възможността да ги проследявате и работите в насока увеличение.

Инвестирате бюджет за реклама. За да можете да разберете дали има ефективност или не е необходимо да измервате резултатите онлайн. Решения за следващи кампании и промени в текущите се взимат на база да данни, които сте събрали в акаунтите. Пример – виждате, че кампанията ви за дисплейната мрежа докарва най-много трафик към сайта и сте изразходили 80% от бюджета ви там. Имате завидно количество кликове на невероятната цена от 2 ст. Това добър или лош резултат е? Интересно ще ви бъде, ако влезнете в данните в Google Analytics и видите, че степента на хората, които отпадат от сайта ви при виждане на една страница е 98%. Какво означава за вас това – плащате за потребители, които не проявяват интерес в съдържанието на страницата. Ако не правите ремаркетинг кампания (напомняща реклама на потребителите, вече били на вашия сайт) то тези хора едва ли ще се върнат на сайта ви. Това е един пример от практиката как можете да прецените какво се случва с вашите реклами, дали те са интересни (имате високо съотношение на импресии към кликове), но висока степен на отпадане (незаинтересованост с вашия сайт) можете да промените рекламните съобщения, да промените таргетирането, да промените сайтовете, където се показват вашите реклами и още много неща, в зависимост от вашите цели.

Какво може да направите след прочитане на тази статия

  • Свържете Google AdWords с Google Analytics акаунтите, за да оптимизирате трафика към сайта ви, за който вие си плащате. Повече информация как да направите това, може да прочетете тук.

  • Проследявайте кои са сайтовете и думите, които харчат най-много, за да сте сигурни, че постигат очакваните резултати.

  • Взимайте решения за оптимизация на база на данните, които виждате, а не на база какво вие мислите за вашите потребители и как те търсят.

Етикети: #akaunt-v-google #displejnata-mrezha #tekstovi-reklami #remarketing #kontekst #reklamirate-s-google-adwords