Как се променя „лицето“ на онлайн бизнеса?

Как се променя „лицето“ на онлайн бизнеса?

В интернет пространството има десетки български онлайн магазини. Как да изпъкне вашият пред тях обаче – какво е нужно за това да накарате хората да ви се доверят и да изберат именно вас? Отговорът е прост: „лице“, което да излъчва сигурност и благонадеждност. Какво е лицето на съвременния онлайн бизнес и какви са основните причини за промяната в облика на електронната търговия прочетете в следващите редове.

Пред всеки онлайн бизнес стоят множество въпроси за това как интернет потребителите ви възприемат: Как клиентите виждат вашия бранд? Какво е тяхното мнение и разбиране за вас? Имат ли ви доверие и чувстват ли се сигурни на вашия сайт, използвайки вашите услуги? Какво е „лицето“ на бизнеса ви, което потребителите виждат в онлайн пространството? Когато говорим за представяне на един бизнес в кибер средата, е много важно да разберем, че хората, които браузват ежедневно, търсят определени неща, които да ги подтикнат към осъществяване на покупката. „Лицето“ на вашия бизнес представя цялостно вашата организация, начина ви на работа, услугите и продуктите, които тя предлага. То е и основната причина за повишаването на доверието у потребителите и осъществяване на покупката.

Какви са очакванията на онлайн потребителите?

Това че имате сайт с продукти, не ви прави добър търговец, по същия начин както дете на блъскаща се количка не е шофьор. Когато се включите в безспирната надпревара, каквато е онлайн бизнесът, независимо дали предлагате продукти, услуги или искате да представите своята фирма и да вкарате повече клиенти във вашия офлайн магазин или офис, трябва да знаете, че потребителите очакват от вас да им осигурите едно безпроблемно, сигурно и приятно онлайн преживяване, което да им даде нужната удовлетвореност и вътрешно спокойствие. Така да се каже трябва да ги доведете до онова „дзен“ потребителско състояние, в което те да се чувстват комфортно, комуникирайки с вас и навигирайки из вашата фирмена страница. Това е едно комплексно състояние, което не се състои единствено от добре направен сайт, добро визуално представяне и интуитивност.

Как да накарате потребителите да се чувстват комфортно на вашия сайт?

Трябва да помислите и за още нещо много важно: Хората не търсят плосък сайт, от който да закупят желаната стока. Искат да комуникират и говорят с реални хора, които да не отговарят автоматично заучени фрази, а да бъдат съпричастни с техните желания и проблеми и да им помагат да открият правилното решение, съобразено с тяхните изисквания, нужди и средства. Трябва да покажете, че не сте просто един анонимен екип, а че има хора, които стоят зад компанията, като се грижат за нейните клиенти и са професионално ангажирани в разрешаването на всеки заплетен казус. Покажете, че вие и вашия екип сте реални хора, които реализирате една силна ориентирана към клиента политика на работа. Защото онлайн пазаруването е цялостно преживяване.

Кои са основните причини за промяната в облика на електронната търговия?

Промяна в пазарните условия: Интернет не е просто помощен метод в полза на работата и образованието на хората в България и по света. Той се е превърнал изцяло в начин на живот и за да изпъкнете пред своите конкуренти, личното отношение и човешкият елемент стават основен покупкоопределящ фактор. И докато преди интернет пространството беше виртуално, безплътно, нереално и не вдъхваше доверие, вече е от особена важност да доставяте усещане за близост с клиентите си, а именно да приближите бизнеса си до своите потребители и те да се чувстват комфорно, използвайки вашите услуги.

Развиване и разширяване на пазара: Вече няма ограничения в избора ни на продукт или онлайн услуга и не се ограничаваме от това къде реално се намира дадена компания. Можем да си заявим направата на видео, като дори не се запознаваме с неговия създател, да поръчаме артикул от Швеция или САЩ, да си поръчаме нает сървър в Германия. Ето защо онлайн бизнесът трябва да дава възможност на всеки потребител по всяко време да може да достъпи услугите, които предлагате, да поръча нужния артикул и да има на разположение 24/7 адекватно обслужване, на което да може да разчита при проблем.

Увеличаване на конкуренцията: Цялото това виртуализиране на пазара води неминуемо и до повишаване на конкуренцията. Ако имате сайт за продажба на дрехи онлайн, конкуренти не са ви само българските онлайн магазини, но и например удобните английски сайтове, чиято цена на доставка до България е едва 10-тина лева. Повишаването на конкуренцията води до тиха онлайн война, в която оцеляват най-добрите.

Повишаване на изискванията на клиентите: С предоставяне на все повече възможности онлайн изискванията на потребителите също скачат. Те имат по-голям избор на доставчици на стоки и услуги и ако си мислите, че цената за тях е от определящо значение, това отдавна не е така. За всеки клиент е важно да знае, че пратката му със сигурност ще пристигне и ще получи максимално добро обслужване за услугата, която си е поръчал. Би предпочел вас пред конкурентите ви въпреки цената, само заради вашия авторитет, който имате във виртуалното пространство.

It’s a new era! Строгите бизнес правила се заменят с по-лично и ангажирано отношение, което, ако се огледате в интернет пространството е внедрено в политиката на работа с клиентите на много големи международни компании.

Мобилността: С навлизането на умните технологии вече можем да работим отдалечено, да браузваме, да сваляме и качваме данни, да плащаме онлайн и да пазаруваме, разбира се. Докато сърфираме из социалните мрежи или търсачките непрекъснато ни изскачат различни реклами или търсим определени продукти и услуги, от които имаме нужда. Умните мобилни технологии ни позволяват бързо да открием това, което ни трябва. Ето защо сайтовете са задължителен елемент от планирането на онлайн присъствие на вашия бранд. Той трябва да бъде интуитивен, да има мобилна версия (или да е responsive), да се отваря бързо на всякакви устройства и да има SSL сертификат.

Създаването на сайт е една от най-важните стъпки, които трябва да предвидите, тъй като зле направения, недобре структуриран сайт, който не се представя според очакванията, отблъсква потенциалните ви клиенти. Друго, за което можете да помислите, е да осигурите надеждна хостинг услуга, който да отговори на всички ваши потенциални клиенти и разбира се, да не забравяте да защитите потребителите си със SSL сертификат.

От съществено значение е да изберете авторитетен доставчик за вашия хостинг. Този избор определя качеството на услугата, което се отразява неминуемо и на представянето на вашия сайт. Можете да прегледате нашите споделени хостинг планове тук и да се запознаете с всички други хостинг услуги, които предлагаме от хостинг компания ICN.Bg.

Увеличаването на броя на потребителите: Както знаем, с всяка изминала година в глобален план се покачва броят на интернет потребителите, като в началото на 2017 те са над 3,5 млрд. по статистика на internetlivestats. Все повечето хора, които имат достъп до Световната мрежа, означава и все повече потенциални клиенти за вас и вашия бизнес. И за да направите впечатление на всички тези "нови лица в квартала" и бързо да изградите доверие у тях, то трябва да помислите за нуждите на съвременните интернет потребители и да съставите план за действие.

Ако досега не сте се замисляли за това колко е важно лицето на вашия бизнес, вече е моментът да се заемете с изготвяне на добра потребителска политика, която би повишила продажбите и би подобрила имиджа ви в интернет пространството.

Прочетете още:

7 проблема и техните решения за разрастване на стартиращ онлайн магазин

Имейл маниери. Как да ъпгрейднете бизнес общуването си на следващо ниво?

Cloud и пик на продажбите. Как да използвате cloud при повишен трафик към вашия сайт?

Сайт за вашия туристически бизнес – WordPress от нулата!

Онлайн реклама и присъствие за вашия туристически бизнес

8 съвета как да подготвите онлайн магазина си за бум на продажбите

5 стъпки към повече приходи за онлайн магазините

Спести от хостинг, инвестирай в реклама

Етикети: #лицето-на-онлайн-бизнеса #sajt #hosting #потребителско-поведение #biznes #mobilnost #онлайн #ssl #ueb-sajt