Домейн индустрията през 2017г. - Инфографика

Домейн индустрията през 2017г. - Инфографика

Новостите в домейн индустрията и как през 2017г. се развива регистрацията на различните видове домейни в световен мащаб. Вижте най-интересното в сектора за 2017г от новата ни инфографика.

Според Verisign, световен лидер в домейн индустрията и Интернет сигурността, наскоро създадените TLD се развиват повече от обещаващо, а цялостното търсене и регистрациите се увеличават непрекъснато, опровергаващи песимистичните прогнози за 2017г. Броят на регистрираните домейн имена при всички TLD (top-level domain) надвиши 300 милиона още преди година, с което се запазва растежът, наблюдаван от 2012-та насам. По-любопитно е как се представят нововъведените домейни и как те биват възприемани от онлайн потребители по цял свят. Над половината от ползващите Интернет вече разпознават новите видове домейни, но не всички се доверяват на уеб сайтовете, които стоят зад тях. В същото време разнообразието от нови имена дава големи възможности за бизнесите, търсещи своята онлайн идентичност.

Ето и как се развива индустрията след въвеждането на новите TLDs:

domains12 Растеж при ccTLDs

Данните, предоставени от Verisign, сочат, че броят на общите домейни се увеличава постоянно, но по-осезаем през последните 3 години е растежът при ccTLDs (country-code top level domains), като те са вече над 144 милиона в световен мащаб. Използването им би ви осигурило предимство при търсене от съответната страна или от локалната версия на търсачките (напр. Google.bg). Популярността на ccTLDs непрекъснато се увеличава и доказателство за това можете да видите в графиката ни за топ 10 TLD по брой регистрирани домейни за второто тримесечие на 2017г. Ще забележите, че 6 от позициите се заемат именно от ccTLDs и показват принадлежност на уеб сайтовете към дадена страна. С най-голяма скорост нарастват регистрациите от Азия, където ccTLD с разширенията .cn (Китай) вече са над 21 милиона.

domains2 Новосъздадените TLDs

В търсене на онлайн идентичност бизнеси и потребители отиват още по-далеч, преследвайки нови възможности и повече атрактивност за уеб сайтовете си. За да отговори на подобно търсене, през последните години ICANN въведе поетапно множество нови домейн разширения, подходящи за всякакъв тип компании, онлайн магазини, малки и големи бизнеси. Забелязва се увеличението в броя на регистрираните домейни с имена на брандове или пък градове и региони. Според Verisign, това е знак, че бизнесите търсят нови възможности за даване на стойност на своите клиенти и онлайн потребители. Нещо повече – собствен домейн на бранда би предоставил по-големи възможности за контрол върху сигурността и продажбите, както и собственост върху малка част от онлайн пространството. Как обаче потребителите възприемат нововъведените gTLDs?

През 2017г. вече над половината потребители в Интернет знаят за съществуването на нови разнообразни TLDs и разпознават уеб сайтовете, които ги използват. Въпреки това, бизнесите остават предпазливи в регистрирането им и с основание – над 98% от хората разпознават и се доверяват на .com домейни, а засега едва 25% от потребителите посещават сайтове с някои от новорегистрираните домейни. Притесненията на посетителите в уеб сайтовете са свързани с нивото на сигурност и защита на техните данни и устройства при посещения на сайтове с непопулярни домейн разширения – едва 34% от потребителите имат доверие в такива сайтове и не се притесняват да ги използват. Очакванията на Verisign са това да се промени през следващите месеци и все повече хора да приемат нововъведенията в индустрията.

Ако все още не сте сигурни, че домейн адресът на сайта ви е от огромно значение за вашия успех онлайн, добре е да знаете, че през 2017г. топ 10 на най-скъпите закупени домейни са на средна стойност от почти 1 милион долара всеки – още един знак, че големите бизнеси изключително много ценят домейн имената на своите сайтове. Над 2/3 от Интернет потребителите отдават значение на домейн разширението на даден сайт преди да го посетят. Също толкова хора предпочитат да открият уеб сайт през търсачки вместо да изпишат цялото домейн име в браузъра. Ето защо е важно и да помислите за SEO оптимизация, когато избирате домейн име за своя онлайн бизнес.

Експертите от Verisign са категорични, че регистрацията на различни видове домейни е директно повлияна от икономиката и актуалните процеси в бизнес средите. Неслучайно и най-голям ръст на използване при .com и .net домейните през 2017г. е думата coin, следвана от думата crypto.

Разгледайте нашата инфографика, за да проследите още интересни новости от домейн индустрията, които подбрахме за вас.

Без значение дали вече сте открили най-подходящото домейн име за своя сайт или все още търсите такова, ние от ICN.Bg ще ви помогнем да го изберете, регистрирате или трансферирате при нас. По този начин ще си гарантирате изключително високо ниво на сигурност и качество на услугите, които значително ще подобрят онлайн бизнеса ви. Имате възможност да се възползвате и от безплатен домейн със закупуването или подновяването на част от хостинг услугите ни.

TLD (top-level domain) е домейн от първо ниво - разширението накрая на всяко домейн име. Примери за такива са добре познатите .com, .net, .org.

ccTLDs (country-code top level domains) -Примери за ccLTD са .us, .de, .ru и за разлика от gTLDs, те се състоят само от две букви. Този вид домейни от първо ниво показват идентичност на уеб сайта към определена държава

Етикети: #домейн #инфографика #domain-names