Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > Checklist: Готов ли е онлайн магазинът ви за Black Friday?

Checklist: Готов ли е онлайн магазинът ви за Black Friday?

Checklist: Готов ли е онлайн магазинът ви за Black Friday?

Полезно

Имате онлайн магазин? Задължително преминете през всяка една от следните стъпки, за да подготвите сайта си за най-очаквания ден през ноември - Black Friday.

През 2020 Черният петък се пада на 27 ноември и категорично можем да го определим като един от най-очакваните дни през годината, както за търговците, така и за купувачите. Ден, в който онлайн магазини и търговски обекти са в очакване на големи обороти, а потребителите ще направят изгодна покупка на различни стоки.

Ако се доверим на статистиките за потребителско поведение, 51% от клиентите със сигурност ще използват Интернет преди да купят и на 27-и ноември – 44% ще поръчат директно онлайн, а 7% ще потърсят повече информация за продукти и услуги преди да посетят вашия магазин.

Това означава само едно: Очаквайте интензивен трафик от потребители и много едновременни заявки към вашия онлайн магазин. Но какво по-хубаво от това? Особено ако сте се подготвили правилно и навреме, за да поемете целия трафик и сайта ви да издържи, за да могат потребителите ви да пазаруват спокойно.

Ето и най-важните стъпки, през които да минете задължително:

ГОТОВ ЛИ Е САЙТЪТ ВИ ЗА BLACK FRIDAY

СТЪПКА 1: КОНСУЛТИРАЙТЕ СЕ СЪС СВОЯ ХОСТИНГ ДОСТАВЧИК НАВРЕМЕ. НЕ ЧАКАЙТЕ ПОСЛЕДНИЯ МОМЕНТ!

Това е задължителната първа стъпка, която да предприемете. Една от най-честите причини за неуспешна Black Friday кампания е неправилната хостинг услуга, на която се намирате. „Тълпата“ от клиенти се очаква не само в търговските обекти, но и на всяка една от страниците на големите онлайн магазини. Потребителите стават все по-взискателни, нетърпеливи и дори безкомпромисни, независимо дали пазаруват през мобилния си телефон или от своя компютър. Статистиките са безмилостни и показват, че когато потребителят пазарува през своя телефон, 5+ секундно забавяне на вашия сайт може да доведе до 86% bounce rate, иначе казано отпадане на активни поръчки, което никой търговец не желае за своя бизнес.

Тук е моментът да се уверите, че хостинг планът, който използвате ви предоставя достатъчно ресурси. В противен случай многото едновременни заявки, направени от потребители, могат да доведат до блокиране на сайта, което е повод да се запитате дали е подсигурен сайтът ви от downtime?

Консултирайте се с нас безплатно! Ние имаме 16-годишен опит в грижата за онлайн присъствието и доброто представяне на онлайн магазините.

Свържи се с нас

Ако очаквате повече трафик, то е редно да преговорите това с вашия хостинг доставчик. Заедно ще разгледате ресурсите, които се използват в момента от сайта ви и ще предвидите предстоящото натоварване. Историята помни много провалени Black Friday кампании даже и на големи магазини, които не са преценили хостинг ресурсите си.

Да не говорим, че в последните години сякаш даже се очаква кой електронен магазин кога ще „падне“ и това се коментира доста „шумно“ в социалните медии.

Не позволявайте да влезете в тази статистика. Като хостинг компания с голям опит, можем да ви помогнем да подсигурите вашия онлайн магазин по най-добрия начин, за да гарантираме, че той ще издържи планираното натоварване.

Консултирайте се с нас безплатно. Ние вече сме подсигурили безпроблемното представяне на много онлайн магазини, предоставяйки им от оптимизирана среда на споделен хостинг през високопроизводителни VPS сървъри до хибридни клъстерни ферми.

Свържи се с нас

Добре е да вземете предвид факта, че много от задачите, включени в нашия списък днес, изискват техническо време за изпълнение! Затова ви съветваме да не чакате последния момент, за да стартирате работа по Black Friday кампанията си.

Проверете хостинг ресурсите, от които се нуждае сайтът ви в момента. Ако това не е първата ви такава кампания, проверете какъв е бил трафикът на сайта ви от изминали години, за да можете предварително да вземете мерки.Така със сигурност ще постигнете най-добри резултати!

Вижте още: Историята на Black Friday може да ви изненада

СТЪПКА 2: НАПРАВИХТЕ ЛИ ОДИТ НА САЙТА СИ?

Важно е да сте сигурни, че сайтът ви работи безпроблемно, зарежда бързо и посетителите могат да се навигират абсолютно безпроблемно.

Проверете дали сайтът ви е достъпен до всички потребители. Погрижете се за оптимизацията на сайта си така, че да е достъпен до всички хора, независимо от хардуера или софтуера, който използват ситуацията или местоположението, на което се намират и най-вече, разбира се, независимо от физическите си способности или проблеми.

Уверете се, че страницата ви е достъпна не само в десктоп версията, а и през всякакви мобилни устройства. Това дали сайтът ви е mobile-friendly ще повлияе не само на ранкинга му в Google, но и на преките ви продажби, защото близо 2/3 от пазаруващите онлайн потребители използват мобилни устройства в процеса на покупка. Също така се уверете, че използвате responsive дизайн (най-добрият вариант), мобилна версия на сайта или поне App, през който клиентите могат да пазаруват. Имайте предвид и че близо половината от потребителите ще купят след т.нар. cross-device journey, при което те използват повече от едно устройство, от което посещават сайта преди да поръчат.

Ако все още не сте се възползвали от екстрите, които хостинг компаниите ви предоставят, то сега е моментът да го направите.

Ускорете сайта си с инструменти за кеширане на данните и подобряване скоростта на сайта ви. Когато с хостинг плана си използвате инструменти за кеширане на част от данните, те ще се зареждат много по-бързо при заявка от потребители. Това е от изключително значение, защото всяка секунда забавяне ще намали със 7% покупките от вашия електронен магазин, според Amazon. Не забравяйте и, че скоростта на зареждане на сайта е ранкинг фактор за Google, който е от ключово значение, за да бъдете лесно откриваеми в търсачката.

Уверете се и че версиите на всички платформи, плъгини и софтуери, които ползвате за поддръжка на електронния си магазин, са ъпдейтнати и защитени от уязвимости.

Изключително важно е редовно да обновяваме ядрото, темата и разширенията на своя сайт. Така ще бъдете сигурни, че сте използвали последните актуализации за сигурност, които ще защитят сайта ви от уязвимости и ще ви предпазят от злонамерените атаки на хакерите. В същото време ще сте в крак с новите функционалности, които ще подобрят сайта ви и ще го направят по-бърз и по-ефективен за вас и вашите потребители.

Бонус съвет: Прегледайте задължително съдържанието на сайта или поне страниците, които ще се търсят най-често от потребителите. Важно е съдържанието им да е добре структурирано, да бъде кратко и ясно. Погледнете и дали дизайна ви е добре изчистен и няма твърде много неща, които да разсеят потребителя. Дайте фокус върху продукта, който искате да продадете.

СТЪПКА 3: ЗАЩИТЕН ЛИ Е ОНЛАЙН МАГАЗИНЪТ ВИ И НЕГОВИТЕ ПОТРЕБИТЕЛИ?

43% от потребителите веднага напускат уеб сайт, когато биват уведомявани, че връзката им не е защитена. А вие ще искате от тях да оставят своите лични данни, данни за плащане, адрес за доставка и др. Знаете ли, че на ден се хакват средно 30 000 нови сайтове. Ето защо SSL сертификат във вашия случай е задължителен. Той не само ще осигури криптиране при преноса на информация, но ще бъде и позитивен сигнал за Google, когато търсачката подрежда резултатите при търсене.

Проверете дали имате DDOS защита към хостинг планата си: DDoS атаките са злонамерени хакерски действия, които целят да направят даден сайт недостъпен за неговите потребители. Това са много едновременни заявки (от много свързани устройства), които изчерпват изчислителните ресурси на сървъра, след което сайтът става недостъпен за реални потребители. Ролята на DDoS защитата е именно да пропуска само реалния трафик към сайта.

Поинтересувайте се какви биха могли да бъдат най-големите заплахи за WordPress сайтовете от кибер атака и как да ги предотвратите, за да предпазите вас и вашите клиенти. Не забравяйте, че хакерите дебнат и най-малката уязвимост на сайта ви, за да действат безмилостно.

СТЪПКА 4: ПОМИСЛИХТЕ ЛИ ЗА SEO?

Най-добрите SEO практики важат с пълна сила и за новите категории, продуктовите описания и лендинг страници, които ще добавите на сайта си специално за Black Friday. Затова, ако искате органично да достигнете до вашите потенциални потребители, то е добре да минете през всяка една от следващите точки:

• Подберете правилните ключови думи, по които ще оптимизирате своите страници: можете да използвате Keyword Planner на Google, Keyword Tool или други алтернативни помощни инструменти;

• Създавайте URL адреси, които са правилни от гледна точка на SEO;

Оптимизирайте изображенията си за търсачки - това ще подобри и скоростта на сайта ви;

• Проверете сайта си за страници, които показват "Error 404";

• Приложете 301 Redirect на счупени линкове;

• Оптимизирайте мета таговете и описанията си като включите думите "Black Friday" или "Черен Петък";

• Използвайте ясни CTA бутони. Научи всичко за CTA бутона – функция, дизайн, позициониране.

Вижте кои са 10-те „смъртни гряха“ на онлайн магазините в България и как можете да ги избегнете.

СТЪПКА 5: ИЗГРАДЕТЕ СТАБИЛНА РЕКЛАМНА СТРАТЕГИЯ

Рекламната стратегия върви ръка за ръка с подсигуряването на хостинг ресурси за сайта ви. Не забравяйте, че колкото по-голяма кампания планирате, толкова повече потребители ще дойдат на сайта ви. Това означава също, така че е добре да помислите и за наличностите на склад ако предлагате продукт.

Помислете за цялостната маркетинг стратегия.

Важно е да оцените кои канали използват вашите потребители, за да знаете къде да ги откриете. Запомнете, че няма нужда да сте навсякъде, а само там, където са вашите потенциални клиенти. Помислете върху бюджета, които сте склонни да изхарчите и върху дизайна на банерите за вашата кампания. Не забравяйте, че настоящите ви потребители са най-склонни да купят от вас отново.

Ако добре знаете кой e вашият потребител, то лесно можете да го откриете във Facebook. Тази социална мрежа дава възможност много добре да таргетирате вашите потенциални, настоящи и бъдещи потребители. Тук е важно да имате инсталиран Pixel на Facebook.

Не пропускайте да помислите и върху създаването на Google кампания, тъй като голяма част от търсенията започват именно от там. Платената реклама ви дава предимство да се показвате на предни позиции. За да бъде добре планирана и изпълнена кампанията ви е добре да имате Google Analytics, който да показва резултатите на сайта ви (колко човека влизат, от къде са, какви са интересите им, кои страници от сайта ви посещават и още много други).

Бонус съвет: Видеото е много бърза, удобна и практична форма за комуникация с клиентите. Става все по-предпочитана от онлайн потребителите. Помислете да направите едно кратко, същевременно информационно наситено и привлекателно видео с информация за предстоящата ви кампания. След което използвайте събраната аудитория, за да й рекламирате вашите неустоими промо оферти.

Ето още няколко полезни инструмента, с които да направите кампанията си по-успешна:

Имейл кампания и изготвяне на бюлетин

Освен платени реклами, помислете и за изграждането на ефективна имейл кампания! Това е бърз, лесен и най-вече безплатен начин да достигнете до най-заинтересованите си потребители. Уведомете вашите настоящи потребители за предстоящата кампания.

Научи повече: „Как да направим нюзлетър и защо е полезен за вашия бизнес?“

Newsletter-ът е най-практичният инструмент за подобни ежегодни събития, защото се предполага, че през годината именно хората, които са се абонирали за вашия бюлетин, са пряко заинтересовани от услугите, които предлагате.

Планирането на маркетинг кампания изисква и платформа за пускане на голям брои мейли към потребителите. Свържете се с нас по мейл, телефон или чат за БЕЗПЛАТНА консултация относно мейл услуга, която би била подходяща за вашата маркетинг кампания.

Свържи се с нас

Инфлуенсър маркетинг (Колаборация с инфлуенсъри)

В последните години в световен мащаб и в България се използва силата на т.н. инфлуенсъри. Това са обществено значими и харесвани личности, които набират огромна база от последователи през годините. Силата на големите аудитории, които ги следят, се оказва основателна причина инфлуенсърите да станат част от рекламните инструменти в бизнеса. Ако вашият бизнес позволява колаборация с инфлуенсъри, можете да включите този иновативен подход в рекламната ви стратегия.

Landing страница

Създаването на специална Landing страница за промоции е много добра опция за кампании като Black Friday. Подобен тип страници помагат на потребителя лесно да се ориентира и да възприеме вашите маркетингови и рекламни послания. И тук е важно да се придържате към изчистено съдържание с ясен фокус върху продукта и с точен и ясен CTA бутон (като бутон "Поръчай").

Popup банер

Много често за рекламни кампании като Black Friday предразполагат употребата на т.н. изскачащи банери, които се появяват, докато разглеждате страниците на даден сайт. С негова помощ може директно да приковете погледа на случаен потребител на вашия сайт върху най-новата ви и неустоима промо оферта.

Научи повече: "Popup банер – нужен или ненужен инструмент за сайта ни?"

Въпреки че списъкът със задачи не е дълъг, сами виждате, че много от тях изискват време за обмисляне, задълбочени познания, планиране и след това правилно изпълнение. Затова си дайте максимално много време, за да изпипате и най-малкия детайл на вашата Black Friday кампания.

Накратко: Остават само няколко седмици или дни до Black Friday, а вие най-вероятно очаквате максимален обем продажби и посетители на сайта си. За да избегнете „неприятни изненади“, се уверете , че сте подсигурили хостинг ресурсите на вашия сайт, защитили сте потребителите и сайта си, информацията в сайта е лесна за откриване, ясна и лесна за разбиране, както и че съдържанието ще се показва безпроблемно на всякакви устройства. Вашият сайт готов ли е за Black Friday?

За да получавате най-важните ни новини, статии и допълнителни ресурси, абонирайте се за нашия месечен бюлетин.

Етикети: #e-commerce #black-friday #online-store #seo #онлайн-магазин

Абонирай се и вземи веднага 15% отстъпка

Получаваш винаги специални оферти, само за абонати и най-полезната и актуална информация за твоя онлайн бизнес.

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

С въвеждане на вашия мейл, вие се съгласявате с условията за ползване на ICN.Bg. Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе