Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > Checklist: Готов ли е онлайн магазинът ви за Black Friday?

Checklist: Готов ли е онлайн магазинът ви за Black Friday?

Checklist: Готов ли е онлайн магазинът ви за Black Friday?

Имате онлайн магазин? Задължително преминете през всяка една от стъпките, за да подготвите сайта си за най-очаквания ден през ноември - Black Friday.

Наближава Black Friday - един от най-очакваните дни през годината за търговци и купувачи. Ден, в който онлайн магазини и търговски обекти са в очакване на големи обороти, а потребителите се надяват да направят изгодна покупка на различни стоки.

Ако се доверим на статистиките за потребителско поведение, 51% от клиентите със сигурност ще използват Интернет преди да купят и на 29-ти ноември – 44% ще поръчат директно онлайн, а 7% ще потърсят повече информация за продукти и услуги преди да посетят вашия магазин.

Това означава само едно: Очаквайте интензивен трафик от потребители и много едновременни заявки към вашия онлайн магазин. Но какво по-добро от това? Няма! Освен ако не сте се подготвили добре да посрещнете клиентите си.

Готов ли е сайтът ви за Black Friday?

Стъпка 1: Направихте ли му одит?

Важно е да сте сигурни, че сайтът ви работи безпроблемно, зарежда бързо и посетителите могат лесно да се навигират. При това не само в десктоп версията, а и през всякакви мобилни устройства.

Дали сайтът ви е mobile-friendly ще повлияе, както на ранкинга му в Google, така и на преките ви продажби (близо 2/3 от пазаруващите онлайн използват мобилни устройства в процеса на покупка). Тук се уверете, че използвате responsive дизайн (най-добрият вариант), мобилна версия на сайта или поне App, през който клиентите могат да пазаруват. Имайте предвид и че близо половината от потребителите ще купят след т.нар. cross-device journey, при което те използват повече от едно устройство, от което посещават сайта преди да поръчат.

За да проверите дали потребителите лесно се ориентират и стигат до покупка в сайта ви, можете да използвате част от данните, които Google Analytics предоставя. Те ще ви отговорят на някои от най-важните въпроси:

  • Кои са най-посещаваните секции в сайта?
  • Кои са най-популярните продукти?
  • Кои са причините, поради които хора напускат страницата ви?
  • Кои канали са докарали най-голям трафик към сайта ви (социални медии, платено или органично търсене, имейл бюлетин и др.)?
  • Какви са демографските характеристики на вашите клиенти?

Стъпка 2: Може ли сайтът ви да понесе очаквания трафик?

„Тълпата“ от клиенти се очаква не само в търговските обекти, но и на всяка една от страниците на големите онлайн магазини. Тук е моментът да се уверите, че хостинг планът, който използвате, позволява неограничен трафик към сайта ви и предоставя достатъчно ресурси. В противен случай многото едновременни заявки, направени от потребители, могат да доведат до блокиране на сайта, което е повод да се запитате и подсигурен ли е сайтът ви срещу downtime?

Консултирайте се БЕЗПЛАТНО с нас по всички въпроси, които ви притесняват относно сайта ви. Ние имаме опита и можем да ви помогнем да оптимизирате и подготвите максимално добре сайта си за Black Friday!

Свържи се с нас

Black Friday е възможно най-лошият момент, в който сайтът ви да „падне“. Освен пик в трафика причината може да е хардуерен проблем, злонамерена атака към сайта и др. Ето и как можете да предодвратите негативни последствия:

  • Използвайте Cloud: При този вид услуга ще разчитате на гъвкави ресурси за вашия уеб сайт. В случай на пиково натоварване към електронния ви магазин, използваните сървърни мощности ще се увеличат и това ще позволи поемането на всички потребителски заявки и нормалната работа на сайта.
  • Уверете се, че имате активна DDoS защита: DDoS атаките са злонамерени хакерски действия, които целят да направят даден сайт недостъпен за неговите потребители. Това са много едновременни заявки (от много свързани устройства), които изчерпват изчислителните ресурси на сървъра, след което сайтът става недостъпен за реални потребители. Ролята на DDoS защитата е именно да пропуска само реалния трафик към сайта.
  • Свържете се преди Black Friday с техническа поддръжка, за да се уверите, че сайтът ви е подготвен за очаквания трафик. Независимо какво оборудване и софтуер използвате, се доверете на нас като хостинг компания, за да ви дадем най-добрите съвети за оптимизиране на сайта ви и подходящо решение за предстоящия трафик.
  • Използвайте инструменти за кеширане на данните: Когато с хостинг плана си използвате инструменти за кеширане на част от данните, те ще се зареждат много по-бързо при заявка от потребители. Това е от изключително значение, защото всяка секунда забавяне ще намали със 7% покупките от вашия електронен магазин, според Amazon. Не забравяйте и, че скоростта на зареждане на сайта е ранкинг фактор за Google.

Стъпка 3: Защитен ли е онлайн магазинът ви и неговите потребители?

43% от потребителите веднага напускат уеб сайт, когато биват уведомявани, че връзката им не е защитена. А вие ще искате от тях да оставят своите лични данни, данни за плащане, адрес за доставка и др. Ето защо SSL сертификат във вашия случай е задължителен. Той не само ще осигури криптиране при преноса на информация, но ще бъде и позитивен сигнал за Google, когато търсачката подрежда резултатите при търсене.

Уверете се и че версиите на всички платформи, плъгини и софтуери, които ползвате за поддръжка на електронния си магазин, са ъпдейтнати и защитени от уязвимости.

Стъпка 4: Помислихте ли за SEO?

Най-добрите SEO практики важат с пълна сила и за новите категории, продуктовите описания и лендинг страници, които ще добавите на сайта си специално за Black Friday.

Затова, ако искате органично да достигнете до вашите потенциални потребители, то е добре да минете през всяка една от следващите точки:

Наред с основните неща, които трябва да сте изпълнили, изграждането на мрежа от линкове е друга практика, която може да ви избута напред в класиранията на Google. За целта е нужно да изградите връзка с други собственици на сайтове във вашата ниша, които да препоръчват продуктите ви.

Бонус статия - Съветите на IdeaMAX: Тук е моментът и да ви припомним статията на Димитър Георгиев - Бико от IdeaMAX, в която говорим именно за SEO и електронна търговия. Вижте кои са 10-те „смъртни гряха“ на онлайн магазините в България и как можете да ги избегнете.

И още ... научете повече за историята на Black Friday, както и за нагласите на потребителите през 2019г. – каква част от тях ще закупят техника и електроника, дрехи и обувки и др., каква сума се очаква да похарчат, както и за кого предимно ще пазаруват - Black Friday History Facts

Стъпка 5: Изградете рекламна стратегия

Веднага след като свършите с работата по сайта си е добре да започнете с планирането на рекламна кампания.

Помислете кои канали използват вашите потребители, за да знаете къде да ги откриете. Запомнете, че няма нужда да сте навсякъде, а само там, където са вашите потенциални клиенти. Най- разпространените такива са:

  • Facebook – където можете да таргетирате много точно хората, на които искате да се покаже вашата реклама и то на сравнително ниска цена. Важно е да сте таргетирали правилно аудиторията си.
  • Google – който ви позволява да рекламирате чрез текстови реклами и банери, който да се показват в Google мрежата. Имайте предвид, че този канал е малко по-скъп, но рекламирайки в него, имате шанс сайтът ви да се показва на челни места при search резултатите.

Ако за първи път рекламирате в онлайн пространството, трябва да знаете, че и двете платформи взимат няколко фактора в предвид, когато решават коя реклама да покажат. Основният, разбира се, е сумата, която сте склонни да платите или т.нар. Bid. Имайте предвид, че в периода около Black Friday цените за показване на реклама са по-високи поради големия брой рекламодатели. Добре е да го знаете, за да можете да планирате бюджета си оптимално!

Освен платени реклами, помислете и за изграждането на имейл кампания! Това е бърз, лесен и най-вече безплатен начин да достигнете до потребителите си. Създайте бюлетин, с който да ги оповестите за предстоящата Black Friday кампания. Можете да включите в него с какви проценти смятате да намалите продуктите си, както и брояч, който да отброява до стартирането на промоционалните оферти!

Планирането на маркетинг кампания изисква и платформа за пускане на голям брои мейли към потребителите. Свържете се с нас по мейл, телефон или чат за БЕЗПЛАТНА консултация относно мейл услуга, която би била подходяща за маркетинг кампанията ви.

Свържи се с нас

Стъпка 6: Не чакайте последния момент!

Една от най-честите причини за неуспешна Black Friday кампания е именно грешната преценка на собствениците, затова колко време ще им трябва да подготвят сайтовете си!

Добре е да вземете предвид факта, че много от задачите включени в списъка изискват техническо време за изпълнение!

Затова не чакайте последния момент, за да стартирате работа по Black Friday кампанията си. Проверете хостинг ресурсите, от които се нуждае сайтът ви в момента. Ако това не е първата ви такава кампания, проверете какъв е бил трафика на сайта ви от изминали години, за да можете предварително да вземете мерки и да се свържете с хостинг доставчика си.

Консултирайте се с нас безплатно! Ние имаме 15 годишен опит в грижата за онлайн присъствието и доброто представяне на онлайн магазините.

Свържи се с нас

Приложете всички добри SEO практики, за да увеличите шанса потребителите да се спрат точно на вашия сайт. Знаете, че конкуренцията е убийствена, особено в последната седмица на ноември.

Относно маркетинг кампанията ви – добре е предварително да обмислите какъв бюджет ще отделите, къде точно ще рекламирате, какъв дизайн ще използвате за банерите си и кои хора ще таргетирате. Също така, ако обмисляте пускането на Facebook и Google реклами, съветваме ви да проверите дали съответните кодове са приложени правилно на сайта ви. Така ще имате максимално точна проследимост на кампаниите ви!

Помислете добре как ще изглеждат landing страниците ви, защото много често това е главният фактор даден потребител да избере да закупи продукт от вас или да се откаже. Ако нямате опит в уеб дизайна ви съветваме да потърсите специалист във сферата. Така увеличавате шанса си за успех!

Въпреки че списъкът със задачи не е дълъг, сами виждате, че много от тях изискват време за обмисляне и правилно изпълнение. Затова си дайте максимално много време, за да изпипате и най-малкия детайл на вашата Black Friday кампания.

Накратко: Остават само няколко дни до Black Friday, а вие най-вероятно очаквате максимален обем продажби и посетители на сайта си. За да избегнете „неприятни изненади“, уверете се, че сайтът и неговите потребители са защитени, информацията в сайта е лесна за откриване, както и че съдържанието ще се показва безпроблемно на всякакви устройства. Вашият сайт готов ли е за Black Friday?

За да получавате най-важните ни новини, статии и допълнителни ресурси, абонирайте се за нашия месечен бюлетин.

Етикети: #e-commerce #black-friday #online-store #seo #онлайн-магазин