Checklist: Готов ли е онлайн магазинът ви за Black Friday?

Checklist: Готов ли е онлайн магазинът ви за Black Friday?

Наближава един от най-очакваните дни през годината за търговци и купувачи. Ден, в който онлайн магазини и търговски обекти са в очакване на големи обороти, а потребителите се надяват да направят изгодна покупка на различни стоки.

Ако се доверим на статистиките за потребителско поведение, 51% от клиентите със сигурност ще използват Интернет преди да купят и на 23-ти ноември – 44% ще поръчат директно онлайн, а 7% ще потърсят повече информация за продукти и услуги преди да посетят вашия магазин.

Това означава само едно: Очаквайте интензивен трафик от потребители и много едновременни заявки.

А готов ли е сайтът ви за Black Friday?

Направихте ли му одит?

Важно е да сте сигурни, че сайтът ви работи безпроблемно, зарежда бързо и посетителите могат лесно да се навигират. При това не само в десктоп версията, а и през всякакви мобилни устройства.

Дали сайтът ви е mobile-friendly ще повлияе, както на ранкинга му в Google, така и на преките ви продажби (близо 2/3 от пазаруващите онлайн използват мобилни устройства в процеса на покупка). Тук се уверете, че използвате responsive дизайн (най-добрия вариант), мобилна версия на сайта или поне App, през който клиентите могат да пазаруват. Имайте предвид и че близо половината от потребителите ще купят след т.нар. cross-device journey, при което те използват повече от едно устройство, от което посещават сайта преди да поръчат.

За да проверите дали потребителите лесно се ориентират и стигат до покупка в сайта ви, можете да използвате част от данните, които Google Analytics предоставя. Те ще ви отговорят на някои от най-важните въпроси:

  • Кои са най-посещаваните секции в сайта?
  • Кои са най-популярните продукти?
  • Кои са причините, поради които хора напускат страницата ви?
  • Кои канали са докарали най-голям трафик към сайта ви (социални медии, платено или органично търсене, имейл бюлетин и др.)?
  • Какви са демографските характеристики на вашите клиенти?

Може ли сайтът ви да понесе очаквания трафик?

„Тълпата“ от клиенти се очаква не само в търговските обекти, но и на всяка една от страниците на големите онлайн магазини. Тук е моментът да се уверите, че хостинг планът, който използвате, позволява неограничен трафик към сайта ви и предоставя достатъчно ресурси. В противен случай многото едновременни заявки, направени от потребители, могат да доведат до блокиране на сайта, което е повод да се запитате и

Подсигурен ли е сайтът ви срещу donwtime?

Black Friday е възможно най-лошият момент, в който сайтът ви да „падне“. Освен пик в трафика причината може да е хардуерен проблем, злонамерена атака към сайта и др. Ето и как можете да предодвратите негативни последствия:

  • Използвайте Cloud: При този вид услуга ще разчитате на гъвкави ресурси за вашия уеб сайт. В случай на пиково натоварване към електронния ви магазин, използваните сървърни мощности ще се увеличат и това ще позволи поемането на всички потребителски заявки и нормалната работа на сайта.
  • Уверете се, че имате активна DDoS защита: DDoS атаките са злонамерени хакерски действия, които целят да направят даден сайт недостъпен за неговите потребители. Това са много едновременни заявки (от много свързани устройства), които изчерпват изчислителните ресурси на сървъра, след което сайтът става недостъпен за реални потребители. Ролята на DDoS защитата е именно да пропуска само реалния трафик към сайта.
  • Разчитайте на техническа поддръжка по всяко време: Независимо какво оборудване и софтуер използвате, винаги бъдете сигурни, че някой ще може да реагира моментално при проблем с работата на сайта ви – техническо лице от ваша страна или от вашия хостинг доставчик.
  • Използвайте инструменти за кеширане на данните: Когато с хостинг плана си използвате инструменти за кеширане на част от данните, те ще се зареждат много по-бързо при заявка от потребители. Това е от изключително значение, защото всяка секунда забавяне ще намали със 7% покупките от вашия електронен магазин, според Amazon. Не забравяйте и, че скоростта на зареждане на сайта е ранкинг фактор за Google.

Защитен ли е онлайн магазинът ви и неговите потребители?

43% от потребителите веднага напускат уеб сайт, когато биват уведомявани, че връзката им не е защитена. А вие ще искате от тях да оставят своите лични данни, данни за плащане, адрес за доставка и др. Ето защо SSL сертификат във вашия случай е задължителен. Той не само ще осигури криптиране при преноса на информация, но ще бъде и позитивен сигнал за Google, когато търсачката подрежда резултатите при търсене.

Уверете се и че версиите на всички платформи, плъгини и софтуери, които ползвате за поддръжка на електронния си магазин, са ъпдейтнати и защитени от уязвимости.

Помислихте ли за SEO?

Най-добрите SEO практики важат с пълна сила и за новите категории, продуктовите описания и лендинг страници, които ще добавите на сайта си специално за Black Friday.

Съветите на IdeaMAX: Тук е моментът и да ви припомним статията на Димитър Георгиев - Бико от IdeaMAX, в която говорим именно за SEO и електронна търговия. Вижте кои са 10-те „смъртни гряха“ на онлайн магазините в България и как можете да ги избегнете:

https://www.icn.bg/bg/blog/polezno/10-gryaha-online-magazini/

Открихме и още една статия, която ще ви бъде полезна да се подготвите за 23-ти ноември. В нея ще научите повече за историята на Black Friday, както и за нагласите на потребителите през 2018г. – каква част от тях ще закупят техника и електроника, дрехи и обувки и др., каква сума се очаква да похарчат, както и за кого предимно ще пазаруват.

https://growthrocks.com/blog/black-friday-history-facts

Накратко: Остават само няколко дни до Black Friday, а вие най-вероятно очаквате максимален обем продажби и посетители на сайта си. За да избегнете „неприятни изненади“, уверете се, че сайтът и неговите потребители са защитени, информацията в сайта е лесна за откриване, както и че съдържанието ще се показва безпроблемно на всякакви устройства. Вашият сайт готов ли е за Black Friday?

За да получавате най-важните ни новини, статии и допълнителни ресурси, абонирайте се за нашия месечен бюлетин.

Етикети: #e-commerce #black-friday #online-store #seo #онлайн-магазин