Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > Как да направите своята бранд история впечатляваща за потребителите?

Как да направите своята бранд история впечатляваща за потребителите?

Как да направите своята бранд история впечатляваща за потребителите?

Полезно

Използвайте силата на думите, за да покажете своята история и да оставите следа в съзнанието на вашите настоящи и бъдещи клиенти. Ние хората обичаме да се припознаваме в историите и да ги усещаме както със съзнанието си, така и със сърцето си. Ако успеете дори за секунда да задействате бутона за емоции в потребителите си, сте свършили най-важната работа, защото оставате разпознаваеми завинаги. Това е бранд идентичност!

Сама по себе си бранд идентичността се изгражда с годините. Това е дълъг, сложен и трудоемък процес, който заслужава цялото ви внимание и непрестанни усилия. С развитието на технологиите лъскавият облик с напудрени изречения по-скоро отблъскват. Актуални вече са истински, кратки истории, обвити в простички човешки преживявания.

Елементи за изграждане на бранд идентичност

Значение на думите – хората трябва да усетят какво се крие зад успеха на вашия бизнес, вашия екип, вашия сайт и вашия магазин. Не използвайте празни думи, които са излишно напудрени.

Добър екип – зад всеки успешен бизнес стои добър екип. Това са хората, които всяка минута градят вашата бранд идентичност. Отношението им към вашите клиенти би трябвало да е отношението, което самите вие искате да получавате от отсрещната страна.

Емоция – емоцията е движещата силна на човечеството. Не я подценявайте и винаги я използвайте в правилната посока. Това чувство може да е причината много нови клиенти да се припознаят във вашия бизнес и да ви обикнат завинаги.

Простота – в никакъв случай простата не е лошо нещо. Напротив, ние хората не обичаме излишните факти, ненужни уточнения и често това ни въздейства отблъскващо. Истинският професионализъм се измерва в това да покажеш всичко от себе си по най-простия и достъпен начин за потребителя.

Автентичност – бъдете себе си! Не се опитвайте да приличате на конкурентите си. Бъдете автентични в разговорите с клиентите си, за да усетят, че не говорят с робот. Автоматизираните отговори отблъскват и можете да ги загубите клиенти завинаги. Изградете своята автентична бранд история и начин на говорене, които ще ви отличават от всички останали с един поглед.

Конкурентна информираност – следете и анализирайте вашите най-преки конкуренти, за да можете да се утвърдите, като бранд и да бъдете най-добрите в своята сфера

Лоялност – това качество трябва да използвате, както към своя екип, така и към своите клиенти. Целта е да съумеете да изградите лоялни клиенти с годините и те да се трупат все повече с времето. Дайте всичко от себе си да ги задържите и да ги накарате да се почувстват част от вашата бранд история!

Всички тези елементи дават възможността на вашите почитатели и клиенти да се почувстват, като част от вашата история, а не просто, като странични наблюдатели.

Бранд идентичност на ICN.Bg

Нека направим един експеримент заедно. Ще ви разкажем една кратка история за нашия бранд, за да видим как тя ще ви въздейства. Започваме:

“Хостинг компания ICN.Bg е идея, която се заражда в малък уличен гараж в Монтана. В едно обикновено семейство се раждат двама братя. Боби бяга от часовете в училище, за да инсталира софтуери, а Юли е по-големият и отговорен брат. През 2004 години, заедно с приятелското рамо на Гери, решават да скочат в дълбокото и да основат една от първите хостинг компании в България.

През 2006 г. с много безсънни нощи и здрава работа ICN.Bg става най-добрата хостинг компания в България. 2011 г. внедряват първата Cloud услуга в България и променят правилата на играта в онлайн пространството у нас завинаги!

През 2015 отварят втори съпорт център и увеличават екипа си, защото с работата идват и повечето отговорности. През 2020 г. ICN.Bg е сред лидерите в хостинг индустрията в България и буквално е в домовете и бизнеса на десетки хиляди потребители.

ICN.Bg е надеждата на всички тези българи в период на COVID-19, който вярват, че ще спасят бизнеса си и ще нахранят семействата си, благодарение на възможностите, които им предлага онлайн търговията. Тези хора разчитат за своя хляб на нас, а ние разчитаме на тяхна лоялност! Това е ICN.Bg! Ние не спираме да работим в името на вашия онлайн бизнес.”

Въздейства ли ви нашата история? Искрено се надяваме да е така. Ако ви е въздействала, вие сте усетили силата на нашата Бранд идентичност!

За 10-годишнината на ICN.Bg зъздадохме статия със заглавие "Малко или много са 10 години онлайн?", в която ви разказваме какви успехи бележи пътят ни през първите 10 години от създаването на компанията.

Бранд идентичност = Опит

След историята по-горе, сме сигурни, че сте съгласни, че бранд идентичността е еквивалент на опит. Тя се гради с годините - работа с клиенти, опознаването на техните нужди, справянето с непредвидими ситуации и проблеми, преминаването през предизвикателства и лично отношение към клиента.

Всеки един елемент е част от вашия професионален път и е ключов за изграждането на бранд идентичността - всичко от сайта си, през логото, какви думи използвате в комуникацията с вашите клиенти. Всичко това има значение!

За да определите каква е вашата бранд идентичност, си отговорете на следните ключови въпроси:

Кои сте вие?

Това е образът, който бихте искали да създадете в съзнанието на потребителя. Трябва самите вие да сте наясно в какво вярвате, какви са вашите силни страни, какви са вашите мечти, какви са вашите умения, които ви правят уникални на пазара.

Какво правите?

Всеки един бизнес трябва да е наясно със своите цели. Изяснете си също така какви са добавените стойности на вашата дейност.

За кого го правите?

Какъв е профилът на вашия клиент - вашата Buyer persona. Това винаги е човек, който има най-голяма полза от вашия продукт или услуга. Можем да кажем, че Buyer персоната е маркетинг инструмент, който се използва от повече от 20 години. Избирането на „идеалния“ клиент прави сайтовете от 2 до 5 пъти по-ефективни.

Виж още: "Защо да дефинираме Buyer Persona и каква е ролята на проучванeто в този процес"?

Защо го правите?

Много е важна вашата цел и защо сте избрали именно този бизнес. Трябва да сте наясно кое е нещото, което ще ви стимулира да се събуждате сутрин и да дадете всичко от себе си, за да сте още по-добри с всеки изминал ден. Без това да е клише!

Как го правите?

Необходимо е да изградите план в главата си за това какви ще са последващите ви действия. Създайте си стратегия за действие и винаги си поставяйте по-високи бизнес цели.

Как си представяте бъдещето на вашия бранд?

„Разгледайте“ бъдещето, като основна ваша ценност. Това е посоката, в която трябва да върви всеки успешен бизнес - със смели мечти и здрава работа.

Професионален сайт

Живеем във време, в което е немислимо да нямаш сайт, ако искаш да имаш успешен бизнес. Сайтът е един от основните канали за комуникация с вашите потребители и бъдещи клиенти.

Той трябва да бъде изпипан от домейн името (името на вашия сайт), през подбора на подходящ хостинг план , подсигурен с други канали за комуникация (Facebook, Instagram, Youtube и др.) и докато стигнем до логото, дизайна, значението на всяка една дума на вашия сайт и вашата комуникация с клиентите. С развитието на технологиите вече не е необходимо да имате програмистки познания, за да изградите свой професионален сайт. С помощта на платформи, като ICN.Bg Sitebuilder, можете да създадете абсолютно сами своя мечтан сайт много лесно.

Препоръчваме ви да изгледате нашето видео на тема: „Как да си направя сайт за 20 минути“ , за да добиете представа, че процесът не е толкова сложен, колкото може би си представяте.

Какви са основните стъпки за изграждане на един сайт в най-малките детайли разберете от нашето подробно „Ръководство: как да си направя сайт?“

Ако все пак не се доверявате на своя усет към детайлите, винаги можете да се доверите на експерното виждане на дизайнер и да дадете своя проект за бъдещ сайт на програмисти, които да го изработят по ваш вкус. Така заедно ще изградите основите на вашата бранд идентичност.

Създайте своя бранд комуникация

Думите носят най-силното усещане за нашето послание като бранд. За да подсилите своята бранд идентичност, е необходимо да си направите стратегия дори за начина на комуникация с вашите клиенти и партньори. В това число се включват всичките ви комуникационни канали, като:

Блог статии;

Постове в социалните мрежи;

Чатове;

Case Study-та;

Инфографики;

Електронни книги;

Имейли;

Видео и аудио материали и др.

Всички материали, с добавена стойност са вашето „средство“ да привлечете, като магнит нови клиенти към своя бранд и да ги ухажвате, за да се превърнат във ваши лоялни клиенти. Езикът, който използвате в тях, трябва задължително да кореспондира с вашата бранд комуникация. Тези две изречения събрани в две думи означават – “Lead magnet”.

Научете повече за това „Какво е “Lead Magnet” и защо е важен за посетителите на сайта ви?“

Направете своето лого разпознаваемо

Както вече споменахме логото e важна част от вашата бранд идентичност. Той е символът, с който ще ви разпознават потребителите. Необходимо е посланието в него и цветовата гама да кореспондират с усещанията, които искате да придадете на човека зад екрана.

Съветваме ви за изграждането на вашето лого да се доверите на специалист дизайнер, който най-добре ще му придаде стойност. Ако все пак искате сами да опитате да направите своето лого, можете да използвате помощта на безплатни или платени сайтове за тази цел.

Вижте предложенията ни за подобни програми в нашата статия –„Направи си сам атрактивно лого за твоя сайт“

Ролята на цветовете в изграждането на бранд

Научно доказано е, че цветовете въздействат пряко върху човешкото подсъзнание и формират усещанията му за света. Съществува цяла наука – психология на цветовете, която показва как те се отразяват на възприятията и поведението на нас хората.

Нека разгледаме 2 примера:

Червен – Замисляли сте се защо брандовете за бързо хранене, а често и ресторанти, залагат на червения цвят? Отговорът е неговото въздействие върху апетита на потребителя. Червеното изостря глада и подтиква към покупка, за да задоволим тази своя потребност. Пример за такъв бранд са - McDonald’s и Coca- Cola.

Син – Синият цвят въздейства върху усещането ни за сигурност, стабилност и доверие. Затова най-известните фармацевтични компании в света са заложили на този избор при дизайна на своето лого. Те искат потребителите да доверят здравето си на тях и да получат усещането за сигурност и доверие. Пример е фармацевтична компания Pfizer. И така всеки цвят носи своето усещане у нас хората. Съобразете се с това при изграждането на вашата бранд идентичност!

Научи повече: Психология на цветовете и как те влияят на потребителското мислене?

Newsletter за най-лоялните потребители през годините

Newsletter-ът е ключов маркетинг инструмент, който подобрява вашата комуникация с клиентите ви и допринася за изграждането на вашата бранд идентичност. Той представлява бюлетин, за който потребителите ви могат да се абонират абсолютно безплатно. В него трябва да качвате полезна и подбрана информация, защото се счита, че за вашия нюзлетър се абонират основно хора, които са пряко заинтересовани от вашата дейност и всички новости около вас.

Бюлетинът основно е на месечна база и се изпраща веднъж в месеца с най-актуалните новини. Запомнете, че съдържанието, което поднасяте трябва да бъде стойностно и издържано.

Всеки нюзлетър трябва да има следните елементи:

Subject – Основно послание на бюлетина;

Newsletter body – Ценно съдържание;

CTA (Call To Action Button) – Бутон в средата или края на бюлетина, който да приканва към действие потребителя („Вземи“, „Купи“, „Научи повече“, „Кликни тук“ и др. );

Интеграция със социални канали - Facebook, Instagram, Youtubte и др.;

Опция за отписване от бюлетина – Тя е задължителна опция за всеки един, който се е абонирал за вашия бюлетин. Трябва да дадете това право на потребителя да се отпише, ако не желае да получава повече вашия бюлетин.

Научете всичко за това „Как да си направим нюзлетър и защо е полезен за вашия бизнес?“

Така е, много са факторите, с които трябва да се зъобразите, за да изградите своята бранд идентичност. Запомнете, че всеки един малък детайл е важен за този процес!

Дайте всичко от себе си, за да спечелите вашите клиенти и да ги накарате да се почувстват част от вашата бранд история. Ако искате да започнете от създаването на сайт, винаги можете да се свържете с колегите от отдел Support и да ви дадем необходимите съвети за това от какво имате нужда, за да реализирате своя сайт.

Абонирай се за бюлетина ни!

Получавай първи най-актуалната и полезна информация за твоя онлайн бизнес!

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

С въвеждане на вашия мейл, вие се съгласявате с условията за ползване на ICN.Bg. Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе