Спести от хостинг, инвестирай в реклама за Black Friday

Спести от хостинг, инвестирай в реклама за Black Friday

Ако свързвате Black Friday с онлайн апокалипсис, неработещ сайт и по-скоро спад в продажбите, отколкото множество доволни клиенти, то тази статия е точно за вас. Black Friday e едно от най-очакваните събития за годината както за запалените шопинг маняци, така и за собствениците на онлайн магазини. Той е перфектната възможност да закупите желания продукт с дори 90% намаление, както и да привлечете нови потребители с изкушаваща промоция. Статистиката сочи, че при една добре организирана промоция, подсигурена техническа инфраструктура и внимателно планирана рекламна кампания, само за един ден можете да постигнете обема продажби за цяло тримесечие. Как обаче да преценим колко точно хостинг и колко сървъри са ни необходими?

servers-red1-icon1На първо място е добре да изясним какво означава да спестим от хостинг. Тук не говорим за чисто финансово натрупване на пари. А за правилен подбор на техническо решение, което ще ви помогне да постигнете максимално добри резултати по време на Black Friday и да надминете дори заложените резултати. *Ако вече сте получили съвети от типа на преминете към по-скъп хостинг план с повече ресурси или директно към cloud или VPS (виртуален частен сървър), знайте, че това определено не е решение.* Единственото което ще постигнете е да похарчите малко повече пари и да си останете с надеждите. Защото не винаги по-скъпа инфраструктура е гаранция за успех. Тайната на успеха се крие в консултация със специалисти и изготвяне на индивидуално решение, съобразено със софтуера на вашия сайт и неговите възможности. Често срещана грешка е пропуските и слабостите в софтуера да се компенсират с повече хардуер. И колкото и финансово резултатно да е това за хостинг компаниите, то определно не води до задоволителни резултати за онлайн предприемачите.


Какво се случва със сайта ни по време на промоция от типа BlackFriday?

man-with-stacked-boxes-on-shopping-cartОбичайно, един среден по размер онлайн магазин, използващ готова платформа за онлайн търговия и добре представен в рекламнот простраство генерира около 400 посещения на ден. Посещенията от своя страна водят до преглед на различни страници от сайта. Стандартният път на потребителятобикновено преминава през:

  • landing page – обикновено home страницата на магазина;
  • продуктови страници – потребителят със сигурност ще премине поне през 2 такива, а в най-разпространеният случай, броят на разгледани продукти е между 6 и 8;
  • количка – добавяне на продукти в количката;
  • плащане – страница за извършване на плащане.

money-with-business-by-internetВ песимистичния случай, един потребител ще генрира 5 page views, а в реалистичния около 10, ако извършва покупка и 8 при напускане на сайта без покупка*. При 400 посещения и средно 8 page views на потребител, имаме 3200 page views в един нормален и ненатоварен ден. В перод на промоция, практиката показва, че посещаемостт се вдига поне десетократно, което в нашия случай означава поне 32 000 page views. Този трафик обикновено е разпределен в работните часове от деня между 10 и 5, а над 60% от него е силно концентриран в 2 силни часа. Например ако вие рекламирате предварително, че на дата Х ще започне промоция и изпратите newsletter рано сутринта, вашите най-пикови часове ще са в периода между 10 и 12 – тоест първите два часа след получаване на имейл кампанията. Готов ли е вашия хостинг да понесе толкова натоварване за толкова кратко време?

*Обобщена статистика на база проучване измежду 4 водещи платформи за онлайн търговия.

Сървър срещу уеб сървър

skorost-red1-icon5Всъщност точния въпрос е не дали е готов хостингa, а може ли уеб сървърт да издържи това натоварване. Традиционният споделен хостинг в света използва Apаche уеб сървър, оптимизиран да доставя различни видове съдържание (динамично - уеб сайтовете, статично - картинки, стиловете на сайта, графично оформление и т.н.) на различни домейни, част от различни клиенти. Колкото и популярен и оптимизиран да е уеб сървъра на споделен хостинг, той има своите ограничения. При ICN.Bg благодарение на допълнителни оптимизации с вътрешно разработен софтуерен слой, който филтрира зловредни заявки, оптимизира и ускорява изпълнението на заявки, уеб сървъра може да обработи много повече едновременни заявки, като едновременно с това предоставя и допълнителна защита от типа Web Application Firewall. Тук е добре да уточним, че Apache уеб сървъра се използва не само при услугата споделен хостинг, но и при cloud, VPS и нает сървър. Това ни навежда на извода, че преминаването автоматично към по-високо хостинг решение, няма да доведе до по-голяма производителност на Apache и това не е решение, което ще понесе целия трафик по време на Black Friday. Добавянето на повече RAM, CPU, HDD, SSD няма да повлияе на достигането на лимитите на уеб сървъра. Говорейки за него е добре да уточним и факта, че едно page view, не е една заявка, а няколко заявки към уеб сървъра и базата данни. Оптимизирането на уеб сървъра специално за целите на уеб сайта е една от най-ефективните мерки за подобряването на представянето на уеб сайта.


Има ли алтернативно решение и заместител на Apache?

Алтернативата е nginx – изключително мощен уеб сървър, който е с подобрено действие то Apache. Поддържа повече еднвременни заявки и е по-стабилен при високо натоварени уеб сайтове. Разбира се и той не може да се нарече панацея и има своите недостатъци, като например невъзможността да изпълнява всички стандарти за mod_rewrite.

Втори вариант е използването на LiteSpeed, който се характеризира с още по-голяма съвместимост и бързина.

Смяната на уеб сървъра не гарантира подобрение на скоростта или увеличение на капацитета. Оптимизацията е ключовия фактор.

Има ли универсално решение?

Отговорът на въпроса е твърдо НЕ! Силно препоръчително е преди да си създадете главоболия като миграция на сайтове, заплащане на хиляди левове за излишна инфратсруктура и ангажиране на няколко ИТ специалиста, да се свържете с вашия хостинг доставчик за консултация. В повечето случаи тази консултация е безплатна при преминаване към специализирано решение и ще ви спести както време, така и финанси.

Трябва ли да премина на cloud както всички други съветват?

cloudЧесто преминаването към клауд сървър е стабилно решение. Повечето ресури дават нужния капацитет при натоварване и ако то е равномерно в повечето случаи облачния сървър ще отговори на нуждите ви. Клаудът със сигурност ще ви даде еластичност и гъвкавост, но за да обслужите и пиковото натоварване той трябва да бъде комбиниран и с други решения, които да осигуряват вашия успех и спокойствие. Добро решение е добавянето на load balancer и изграждането на клъстърна ферма в cloud, към чиито отделни виртуални машини да се разпредели натоварването. В този случай load balancer-ът играе ролята на разпределител на отделните заявки, като практически може да се понесе неограничено натоварване.

friendly-geeks-logoХостинг специалистите на ICN.Bg препоръчват във всек случай да се подходи индивидуално. В зависимост от платформата на онлайн магазина, както и от използваните технологии, броят артикули в магазина, неговата популярност и предвидената рекламна кампания, могат да се приложат различни решения, започващи и от по-ниските ценови класове.

Етикети: #black-friday #онлайн-промоция #onlajn-targoviya #ueb-sarvar #hosting #cloud