Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > Black Friday: Как да повишите процента на конвертирали посетители на сайта ви?

Black Friday: Как да повишите процента на конвертирали посетители на сайта ви?

Black Friday: Как да повишите процента на конвертирали посетители на сайта ви?

Предлагаме ви 5 стратегии, които да приложите веднага, за да повишите броя на клиенти направили покупка през сайта ви.

Според последни проучвания, средният процент на конвертирали клиенти за даден онлайн магазин е между 1% - 3%!

По време на Black Friday и останалите големи празници като Коледа и Нова Година, се наблюдават повишени проценти на конвертирали клиенти (клиенти, които стигат до покупка). Въпреки това, ако имате онлайн магазин ви съветваме да не разчитате единствено на факта, че потребителите са по-склонни да направят покупка през гореспоменатите дни.

Не трябва да забравяте, че и конкуренцията също се засилва в този период от годината. Всички собственици на онлайн магазини работят усилено за привличането на потенциалните клиенти. И въпреки че крайната цел на всички е една – завършена поръчка, то различни фактори могат да повлияят положително при взимането на решение от страна на потребителя!

В следващите редове ще се фокусираме точно върху тези фактори и ще ви представим 5 стратегии, с които да повишите процентът на посетители, които стигат до покупка през сайта ви. Но преди да започнем, е важно да уточним, че тези стратегии не са приложими само за онлайн магазини, които ще се включат в Black Friday. Те са приложими за всеки уеб сайт, който предлага продукти или услуги под една или друга форма!

А сега към важната част!

1. Качествени Продуктови Страници

Продуктовите страници са мястото на сайта ви, където вашите потребители ще вземат решението дали да направят поръчка или не.

Именно поради тази причина ви съветваме, когато изграждате своите да помислите как можете да ги направите максимално ценни за вашите потребители. И за да сме още по-конкретни, ето какво имаме предвид под ценни и качествени страници:

  • Добре структурирани продуктови описания с ясно послание – Описанията на продуктите ви не е мястото да покажете своята креативност. Старайте се предимствата на вашия продукт/услуга да са ясно изразени и лесни за разбиране. Използвайте разбираем език, така че всеки потребител за секунди да добие представа за качествата на вашето предложение.
  • Използвайте повече изображения – Изображенията са най-добрият начин да убедите потребителите да купят даден продукт. Без значение от естеството на вашите продукти, постарайте се да използвате възможно най-голям брой изображения, но винаги имайте един продукт на фокус.
  • Продуктовите видеа са голямо предимство – Ако имате възможност да направите видео за даден продукт – не се колебайте! Според Google, 50% от потребителите гледат видеа преди да направят покупка на даден продукт.

Имайте предвид, че голяма част от потребителите, които пазаруват на Black Friday взимат решенията си емоционално. За да се възползвате от това, е добре да създадете възможно най-добрите продуктови страници, съобразявайки се с информацията, която ви споделихме по-горе. Направете взимането им на решение лесно!

Важно: Не забравяйте да добавите видим бутон за покупка.

Потребителите винаги преглеждат различните страници за възможно най-добрите оферти и ако вие не направите нужното впечатление, за да ги спечелите, бъдете сигурни, че ще продължат към сайта на конкурентите ви!

Затова опишете ясно продуктите си и подкрепете думите си с качествени изображения и видеа!

Заключение: Придържайте се към опростена и чиста визия с ясни послания и добре оптимизиран бутон за покупка.

2. Намалете процента на изоставени продукти в количката

По последни проучвания на Statista, процентът на изоставени продукти в количката в световен мащаб за 2019г. е близо 70%.

Наистина стряскащо високи резултати, но не е нещо, на което не можете да повлияете положително! За да намалите процента на изоставени продукти в количката и да увеличите броя на конвертирали потребители може да приложите следните стъпки:

2.1. Оптимизирайте сайта си за мобилни устройства

Към 2019г., по-голямата част от трафика в Интернет идва точно от мобилни устройства. Потребителите все повече използват телефоните си за извършването на онлайн поръчки, тъй като им позволява да го направят от всяка една точка по света.

Виж още: Интернет статистики и факти 2019

Тук обаче идва и моментът, в който да кажем, че потребителите, които използват мобилните си телефони за онлайн поръчка, изоставят много по-често продуктите в количката си от тези, които използват други устройства. Поради тази причина е препоръчително да оптимизирате сайта си по начин, който ще предложи по-добро потребителско преживяване именно за този тип потребители.

Ето какви стъпки можете да предприемете:

  • По-бързо зареждане – Скоростта на сайта ви е винаги важна, без значение дали става въпрос за потребители, които го отварят на лаптопа си или мобилния си телефон. Въпреки това, за да подобрите преживяването на мобилните си потребители, можете да компресирате изображенията и видеата на сайта си! Това ще окаже моментално влияние върху скоростта!

Важно: Оптимизирайте скоростта на сайта си с ActiveCache – инструмент за по-бързи сайтове, включен във всички хостинг планове на ICN.Bg. Не забравяйте, че за сайта ви това е може би най-натоварения период от годината. Уверете се, че вашия хостинг план разполага с достатъчно ресурс, за да издържи на потребителското търсене. Проверете дали е готов вашия онлайн магазин да понесе очаквания трафик

Бавното зареждане на даден сайт може да увеличи процентът на изоставени продукти в количката с 75%.

  • Responsive дизайн – Ако следите блога ни, то със сигурност знаете колко често повтаряме, че за да е успешен един сайт със сигурност трябва да бъде създаден с responsive дизайн. Имплементирайки го, потребителите на сайта ви няма да срещнат трудности да направят поръчка през мобилните си устройства!
  • Направете лесен „пътя“ на клиентите ви до крайната ви цел – Улеснете потребителите си максимално! Интегрирайте различни методи на плащане и им позволете да създадат акаунт в системата ви с някои от социалните мрежи. Колкото по-кратък направите потребителски път до завършване на поръчката, толкова по-голям е шансът за успешна конверсия!

Въпреки че говорим за потребители на мобилни устройства, тези няколко оптимизации ще подобрят преживяването на сайта ви и за всички останали потребители!

Заключение: Направетете сайта си по- бърз за зареждане, уверете се, че имате responsive дизайн и давате възможност на потребителите ви лесно и бързо да завършат поръчката си!

2.2. Предложете безплатна доставка

Една от най-честите причини, поради които потребителят се отказва да завърши поръчката си е именно цената на доставката. . Статистиката показва, че 28% от потребителите биха зарязали количката си, ако се появят неочаквани разходи за доставка

Ако предлагате евтини стоки и цената им е близка до цената за доставка, можете да бъдете сигурни, че потребителите ще се замислят преди да си купят от вас. Един от триковете, които може би сте виждали в Интернет, е да вкарате цената за доставка в цената на продукта. Изглежда изключително просто, но същевременно е добре работеща стратегия, тъй като можете да обявите доставката за „безплатна“, а всички знаем, че няма човек, който да не обича безплатните неща. Ако все пак това е невъзможно за вида на предлаганите от вас продукти, то може да сложите изискването да се достигне определена сума, за да им подарите безплатна доставка. Това много пъти повишава многократно продажбите, тъй като потребителя иска да избегне плащането на „Доставка“.

2.3. Напомнете на потребителите, че имат забравен продукт

Както вече разбрахте, процентът на изоставени продукти в количката е доста висок! Разбира се, това не значи, че веднъж напуснали сайта ви, потребителите са загубени завинаги.

Съветваме ви да създадете имейл, който автоматично да изпращате на клиентите си ако до няколко часа не са завършили поръчката си. Постарайте се да включите най-важната информация в него – кой точно е изоставеният продукт, каква е цената му, и ако поръча сега потребителят, кога ще е при него! Добавете и CTA бутон, който да грабва вниманието и да препраща директно клиента към неговата количка, откъде лесно може да завърши поръчката си. След като сте сигурни, че сте включили всичко важно, помислете и за добро заглавие на мейла. Помислете как може да изпъкне сред всички останали имейл съобщения!

Ето и пример за настройване на кампания за мейлите, които изпращате на потребителите си при зарязване на количката:

  • Изпратете мейл, 3 часа след като количката е изоставена - "Здравейте, забравихте нещо в количката си". След което добавете продукта, цената и всичко необходимо на потребителя, за да завърши лесно покупката.
  • Изпратете 2ри мейл на следващия ден. "Все още пазим продуктите в количката ви. Можем да ви предложим и 10% отстъпка с код....". Отново добавете нужната информация за довършване на поръчката..
  • Изпратете 3ти мейл на 3ти ден - "Завършете вашата поръчка сега. Големите отстъпки приключват след 24 часа". Повторете кода за отстъпка, който вече сте им предоставили или им дайте по-голям.

Бонус Съвет: Не пропускайте и факта, че 13% от потребителите зарязват количката си, тъй като имат опасения за сигурността на плащанията. Всеки онлайн магазин, трябва да има SSL сертификат, за да гарантира сигурността и да повиши доверието на потребителите си!

Не забравяйте за ремаркетинг кампаниите! Освен имейла, с който да напомните на потребителите си за забравените продукти, включете в стратегията си и динамичен ремаркетинг. Динамичният ремаркетинг позволява да рекламирате точния продукт на точния потребител! По този начин увеличавате шанса си, той да се завърне на сайта ви и да вземе така важното решение! Не забравяйте да напомните на досегашните си клиенти за вас. Те вече ви имат доверие и лесно биха ви се доверили, за да бъдат отново ваши клиенти.

3. Разграничете се от конкуренцията

По време на масови кампании като Black Friday и Коледните празници конкуренцията става още по-голяма. Въпреки това, цените навсякъде се едни и същи и ако разчитате, че потребителите ще изберат вас само заради голямото намалениe, то ще трябва да ви разочароваме.

Потребителите, особено тези, които следят намаленията по празниците, знаят, че няма голяма разлика между отделните търговци. В такъв случай ще се запитате – как тогава даден потребител решава да купи продукт от точно определен онлайн магазин?

Истината е, че потребителят обича сигурността. За да спечелите вниманието на този потребител е важно да разграничите вашия бизнес и предложения от тези на конкуренцията. Изключваме цената, тъй като вече казахме, че тя не е водещ фактор. Ето някои от предложенията ни, които можете да изпробвате:

  • Предлагайте пакети – Пакет от продукти или така наречените “Bundles” предлагат отлична възможност да изпъкнете на пазара. Можете да комбинирате различни артикули, които потребителят да може да вземе изгодно.
  • Подаръци – Всеки потребител би се зарадвал на подарък, особено когато е неочакван. Помислете какво можете да изпратите на вашите клиенти, като знак на благодарност, че са избрали вашите продукти. Със сигурност ще оставите добро впечатление и ще сте в топ изборите им за магазин и за следващата година!
  • Купон с отстъпка – Това може да влезе в категорията с подаръци, но изпращането на купон за отстъпка е друга стратегия, с която да спечелите потребителите си. Не е нужно да е нещо голямо – 10% е напълно нормално. Въпреки това, с този малък жест вие подканвате своите клиенти да направят и следващата покупка от вас!

4. Изградете доверие

Изграждането на доверие в онлайн магазина ви е едно от най-трудните неща за постигане, но същевременно и най-ефикасният начин да повишите процентът на конвертирали потребители!

Редица експерти и статистики показват, че изграждането на емоционална връзка с потенциалните ви клиенти минава през препоръка от техен приятел или близък. Разбира се, това не е единственият начин да изградите доверие във вашите посетители на сайта. В следващите редове ще разгледаме още няколко стратегии, които можете да приложите веднага.

4.1. Добавете Review секция

Хората вярват на хора! Каквото и да напишете на сайта си, каквито и обещания да дадете, те най-вероятно няма да могат да убедят потребителя така, както коментар от вече доволен ваш клиент. Добавете снимка на човека, оставил ревюто на сайта ви. Потребителите вярват повече на информацията, когато е предоставена от човек, а не от фирма.

Препоръчваме ви да добавите Review секция към всяка една продуктова страница на сайта ви. По този начин ще позволите на новодошлите посетители на сайта да добият представа за качеството на вашите услуги и продукти. Също така, това е полезна информация за вас самите, тъй като ще можете да получавате обратна връзка, чрез която да оптимизирате и вашия бизнес.

Потребителите търсят обратната връзка за вашите продукти, като статистиката сочи, че 72% от потребителите ви, не биха предприели покупка през сайта ви, преди да прочетат Review секцията, а 15% от потребителите не вярват на сайтове, които нямат ревюта.

Ако сайтът ви е изграден чрез някоя от популярните CMS платформа или Sitebuilder-и, то лесно ще можете да добавите такъв тип секции с помощта на плъгини. В случай че имате програмист на разположение, помолете го да добави такива възможно най-бързо. Това със сигурност ще повлияе на продажбите ви!

Бонус Съвет: Привлечете вниманието на посетителите на онлайн магазина ви като напишете на сайта си колко потребителя вече са избрали този продукт, колко клиента ви „гласуват доверие“. Съветваме ви да бъдете честни. Всеки опит за измама е лесно разпознаваем.

4.2. Политика за връщане

Знаете ли, че 67% от потребителите проверяват дали даден магазин има политика за връщане преди да направят поръчка?

Създаването на политика за връщане на продукт е друга отлична стратегия за изграждане на доверие в потребителите. Това, което можем да ви посъветваме преди да се захванете и с тази задача е да използвате прост и разбираем език, както и да отговорите на няколко въпроса:

  • В какъв период потребителите могат да върнат продукта си?
  • Кога започва да тече периода – от деня на направена поръчка или от получаване на стоката?
  • Само дефектни стоки ли могат да се връщат?
  • Разходите по връщане на стоката за сметка на потребителя ли са?
  • Има ли възможност за връщане на пари или само за смяна с друг продукт?

Постарайте се да помислите за максимален брой подобни въпроси, които вашите потенциални клиенти биха се запитали. Също така, съветваме ви да направите политиката си за връщане изцяло насочена към нуждите на клиентите ви, така че да ги накарате да се чувстват сигурни и спокойни, когато правят поръчка през вашия сайт!

Бонус: Поставете във всяка продуктова страница линк към Политика за връщане на продукт. Това би повишило доверието в сайта ви и в качеството на продукта.

5. Бъдете до своите клиенти и след направената покупка

Работата ви далече не свършва след като даден потребител е завършил своята поръчка. Това, което поддържа всеки един бизнес жив е грижата към вече съществуващите си клиенти. Те са тези, които ако имат добро преживяване с вашия бранд ще се върнат да купят още и ще ви препоръчат на приятелите си.

Затова изградете добър Support екип, който да е винаги на разположение за вашите клиенти. Добавете Live Chat на сайта си, имейл и телефон, на които могат да се свържат с вас. Покажете им, че сте до тях и че ще им съдействате във всеки един момент, когато имат нужда от помощ с ваш продукт или услуга.

След време, когато забележите, че голяма част от запитванията, които идват към екипа ви се повтарят, можете да създадете секция с „Често Задавани Въпроси“, където посетителите на сайта ви могат да намерят отговор за секунди.

Бонус: След получаване на продукта от страна на клиента, изпратете мейл, в който да му напомните за себе си. Не забравяйте да им благодарите за направената покупка, да им изпратите код за отстъпка при следващата такава или да му изпратите полезна информация свързана с начина на ползване на продукта.

Надяваме се статията да ви е била полезна! Уверяваме ви, че ако приложите тези 5 стратегии процентът на завършили поръчка потребители ще се увеличи драстично. Започнете работа по тях веднага, за да можете да предложите най-доброто преживяване на вашите потребители на предстоящия Black Friday и не само!