Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > Онлайн бизнес модел - шанс за нови бизнес възможности в период на криза

Онлайн бизнес модел - шанс за нови бизнес възможности в период на криза

Онлайн бизнес модел - шанс за нови бизнес възможности в период на криза

Полезно

Голяма част от малките и средни фирми са поставени пред огромно изпитание да останат на пазара, въпреки затруднената здравословна ситуация в България! Това е нашият подтик в следващите редове да съберем полезни и приложими съвети, за това как малките и средни бизнеси да запазят своята активна дейност!

Събрали сме интересни идеи за генериране на нов паричен поток, който да подпомогне основната дейност на всяка компания. Вижте още как от един бизнес модел можете да преминете към онлайн такъв и какви стратегии бихте могли да използвате, за да натрупате онлайн продажби.

Ако имате нужда от доза вдъхновение и още ценни съвети, можете да следите и нашата Facebook страница, където ежедневно споделяме с вас полезни статии, свързани с развитието на онлайн бизнеса.

6 ефективни начина как да генерирате паричен поток

1. С помощта на Gift карти

Този тип карти винаги са били добра алтернатива за подарък, особено когато не сте наясно какво точно да купите на човека отсреща. Предлагайки подобен тип услуга, вие веднага ще успеете да подсигурите пари за вашия бизнес.

За да увеличите продажбите на вашите Gift карти, можете да намалите цената им или да си партнирате с друг успешен бизнес, чиито продукти и услуги допълват вашите. Така и двете страни ще се възползвате максимално от ситуацията и ще имате реалната възможност да достигнете до нови потенциални клиенти.

Обръщаме ви внимание, че съвсем не е задължително Gift картите да бъдат физически такива. Сега е моментът да помислете за красив дизайн и да ги предлагайте дигитално. Световната здравна организация съветва да се намали контакта с други хора, затова вземете нужните мерки и бъдете иновативни!

2. Обмислете своя бизнес Preorder стратегия

Малките и локални бизнеси нямат огромни клиентски бази, като своите най-големи конкуренти, но за сметка на това имат достатъчно верни и дългогодишни потребители. Сигурни сме, че вашите клиенти разбират отлично сложността на ситуацията и голяма част от тях със сигурност биха ви подкрепили в този момент.

Опция за вас е да помислите за пускането на най-продаваните ви продукти на Preorder или предварителна заявка. Обяснете на вашите потребители каква е вашата цел на този подход и помислете върху това какво точно ще изисквате от тях. Дайте отстъпка за избрания продукт при Preorder заявка. По този начин ще си осигурите нужните средства, за да покриете важните за вас производствени разходи.

3. Направете намаление на цената на продуктите

Спадът в търсенето ще бъде огромен, особено за бизнесите, които не предлагат стоки от първа необходимост. Ако вашата компания е сред тях, за вас може би ще е най-добре да помислите върху алтернативата за намаление в цените на вашите продукти.

Със сигурност не бихте желали да трупате стока, която да залежава в магазините ви, защото това би довело единствено и само до загуби, вместо по-малки от обикновеното печалби. Но в момента, смело можем да твърдим, че и малката печалба определено е важна за всеки бизнес! Недейте да се колебаете да пуснете промоция! Бъдете гъвкави, за да успеете да се адаптирате към ситуацията. Направете всички необходимо, дори и да е рисково, за да спасите вашия бизнес.

Стартирай онлайн с хостинг със 71 % отстъпка и вземи всичко необходимо за твоя сайт само за 9.90 лв. на месец

Естествено има и друг вариант. Бъдете креативни и помислете какво още можете да включите като подарък към вашия продукт или услуга. Много пъти малките жестове връщат клиента или го карат да извърши покупката. Дайте голяма стойност под формата на подаръци. Ако имате обучителен център, можете да подарявате 30% отстъпка от следващо обучение. Ако пък сте сладкарничка за торти и имате пълната информация за рожденика, ви предлагаме да му направите подарък – детска книжка или нещо друго дребно, но от сърце.

4. Увеличете периода на заплащане на вашите доставчици

Друг логичен метод за набиране на капитал, е да намалите вашите разходи. Един от първите начини е да преразгледате периодите на плащане на вашите доставчици. Опитайте се да го направите по възможно най-удобния начин и за двете страни, за да запазите своите добри бизнес отношения.

5. Премахнете транспортните разходи

Ето още една причина да сведете разходите си до минимум. Помислете как можете да спестите пари от изпращането на вашите продукти. Пред вас стои вариантът сами да правите доставки. Но добре разбираме, че това не е възможно във всички бизнес случаи, особено ако обслужвате някакъв международен пазар или оперирате в различните краища на България. Също така, можете да помислите и за това каква опаковка използвате и дали няма някакъв по-евтин и оптимален вариант, с който да я замените.

6. Помислете за старите си потребители и каква информация са ви оставили те за себе си.

Подобен тип информация може да ви отвори нови възможности за контакт с тях, а съответно и възможност за продажба. Ако имате сладкарски бизнес, със сигурност имате и листи на направените торти за рожден ден от минали години. Прегледайте ги и им се обадете по-рано. Дайте им отстъпка. Ако пък продавате дрехи, то със сигурност имате сезонност на продажбите. Използвате старите си продажби, за да изпратите на клиентите си, новите продукти, които биха ги заинтересовали. А ако правите handmade неща, имате много стари продажби, които сте генерира ли на база персонално изработени неща. Възползвайте се от тази информация и генерирайте нов паричен поток от старите си клиенти.

Бонус съвет: Помислете дали няма възможност да развиете бизнеса си в нова насока. Много бизнеси видяха такива свободни ниши, които до мемента не са съществували за нито един бизнес. Магазини за продажба на вино започнаха да доставят вино до няколко часа след поръчка. Фитнес залите направиха онлайн тренировки, организираха уебинари за здравословно хранене. Музиканти, певци, театри започнаха да правят концерти и постановки на живо и да привличат доброволни плащания, с което да се подкрепят. Каква е вашата нова бизнес възможност?

Факт е, че при всички тези нови бизнес възможности са свързани по един или друг начин с онлайн присъствието. Ето защо, ако все още нямате сайт или онлайн присъствие, е време да стартирате онлайн.

Как да преминете успешно към нов онлайн бизнес модел?

През 2020 г. хората все по-често пазаруват онлайн и се очаква този процент да продължава да нараства стремглаво. Въпреки тези тенденции, все още има бизнеси, които твърдят, че присъствието им в интернет пространството не е никак задължително.

Факт е, че дойде момент, в който да имаш уебсайт и да бъдеш достъпен за своите потребителите онлайн, е не просто пазарно предимство, а единственото спасение за голяма част от малките и средни бизнеси.

Да имаш уебсайт е по-лесно и достъпно от всякога. Тествай безплатно ICN.Bg Sitebuilder за 30 дни и създай своя сайт само с няколко клика!

Съвременните потребители прекарват голям процент от ежедневието си в интернет пространството. Днес, поради взетите мерки и ограничаването на хората да седят у дома, часовете онлайн потребление вече се увеличат рязко. Това е страхотен момент да фокусирате цялата си енергия върху изграждането и оптимизирането на вашия уебсайт, Facebook страница или Instagram акаунт, ако все още не разполагате с тях.

Обърнете сериозно внимание на сайта, който сте направили при стартирането на компанията ви, но досега винаги сте отлагали да довършите и оптимизирате. Отнесете се към уеб страницата си с отговорността, с която се отнасяте към физическия ви офис/магазин. Помислете как да го направите възможно най-приятно място за вашите стари и нови потребители, за да могат да направят бързо и лесно покупка и да си тръгнат доволни. А защо не и да продължават да се връщат отново и отново.

Научи в няколко лесни стъпки най-важните действия, които трябва да предприемеш за да научиш - "Как да си направя сайт за 20 минути? (ВИДЕО)".

Развиването на онлайн бизнес може да се превърне в перфектната възможност да разрастнете своята компания и пред вас да се открият нови възможности.

Виж още: Как бързо и лесно да си направите кулинарен блог?

5 ефективни начина за увеличаване на вашите онлайн продажби

Трябва да сте наясно, че създаването на уебсайта или Facebook страница не е достатъчно, за да запазите своя бизнес и да останете на пазара. Необходимо е да намерите начин да интегрирате всички установени добри практики от ежедневието ви и във вашата онлайн дейност.

Това най-вече важи за отношението ви към потребителите! Все пак именно от тях зависи това как вие ще преминете през този труден период.

Ето няколко интересни начина, чрез които да увеличите своите онлайн продажби:

1. Закона на Парето за 20%

Може би сте чували за закона на Парето или правилото 80/20. Най-общо казано то гласи, че 20% причините водят до 80% от резултатите. От бизнес гледна точка – 20% от потребителите носят 80% от печалбата на компанията ви.

Това е достатъчно основателна причина да се фокусирате върху най-доходоносните ви клиенти. Уверете се, че им обръщате специално внимание, дори когато сте на прага на евентуален фалит. Недейте да спирате да им показвате специално отношение, което всъщност е причината те да станат част от тези 20%. Направете всичко по силите си да ги задържите на своя страна!

Поддържайте непрестанен контакт с тези клиенти и не спирайте да им изпращате персонализирани специални оферти, от които да могат да се възползват! Бъдете сигурни, че точно това са клиентите, на които можете да разчитате за подпомагането на вашия бизнес.

2. Увеличете периода за връщане и замяна на стока

Наясно сте, че периодът е изключително труден за всеки един бизнес, нали? Но не трябва да забравяте, че ситуацията е също толкова неприятна и за потребителите. Затова се опитайте да влезете в положението на клиентите ви!

Можете да направите жест към тях, като увеличите периода за връщане и замяна на стока. Винаги ще има хора, за които онлайн пазаруването е страст. Въпреки това, много от потребителите се притесняват да си поръчват дрехи и обувки онлайн, тъй като не могат да преценят дали ще улучат точния номер. Притесняват се също и от това, че след това не са сигурни как и въобще дали ще могат да върнат стоката.

Ако продавате слънчеви очила, дрехи или бельо, дайте възможност на потребителите си да поръчат повече дрехи/броя, като вие им осигурявате безплатно връщане на продуктите, които не са си харесали и възстановяване на сумата им още на същия ден, в който връщат по куриер стоката. Това може да е доста работеща стратегия, тъй като онлайн потребителите имат притеснението за продукта, който закупуват. Вие обаче можете да им гарантирате спокойствие, а на себе си можете да гарантирате повече продажби, тъй като доста от нещата, които са стигнали до потребителя ще останат при потребителя.

Нека процесът на пазаруване от вашия магазин да се превърне в развлечение за тях, а не в допълнително притеснение!

3. Инвестирайте във вашата реклама

Това е задължително перо. Ако сте малък локален бизнес, който тепърва ще навлиза в онлайн средите, сега е времето да ви кажем, че ще е добре да отделите бюджет и за онлайн реклама. Така значително ще увеличите вашите шансове да достигнете до още повече потребители.

Създайте си издържана Facebook страница и Business Manager, откъдето да ръководите и рекламите си. Помислете за профила на вашия идеален клиент.

Правете ремаркетинг на сайта ви. Създайте си активен Google акаунт. Започнете да пускате реклами и там.

Целият този процес ще ви изисква оптимален бюджет. Добре обмислете стратегията си и дали въобще можете да си го позволите, защото излишните разходи не са добре дошли през следващите няколко месеца.

Ако все пак разполагате с нужния ви бюджет, но не се чувствате сигурни в ръководеното на подобни маркетинг кампании, винаги можете да се обърнете към фирми, които се занимават с тази дейност или към конкретни маркетинг специалисти в областта.

4. Обмислете добре маркетинг посланията, които искате да достигат до клиентите ви

Компаниите трябва да са изключително деликатни и да се опитат да покажат емпатия към своите потребители. Това е още една причина добре да прегледате всичките ви актуални маркетинг кампании и да помислите дали всички от съобщенията ви са подходящи за моментната ситуация. Това може да доведе до спиране на дадени кампании и прекратяване рекламирането на определени продукти. Като пример можем да дадем куфарите за пътуване – в момента много от граници са затворени и пътуването по света е значително по-затруднено.

Ако решите да инвестирате в показването на реклами за куфари, най-вероятно ще изразходите голяма част от бюджета си абсолютно напразно.

Когато става въпрос за промяна на послания и реклами, не забравяте да подчертаете идентичността на своя бранд. Наблягайте на важните неща по начин, който да отговаря на новосъздалата се обстановка, но същевременно да не в разрез с вашите ценности и начина ви на комуникация с клиентите ви!

5. Ангажирайте потребителите си, за да почувстват вниманието ви

Клиентите ви със сигурност прекарват повече време в социалните мрежи от обикновено. Ако имате развити социални канали, сега е моментът да ги използвате пълноценно. Помислете как да ангажиране вашите потребители и да им дадете необходимата обратна връзка. В момента изключително разпространени са различни предизвикателства, които хората трябва да изпълняват и да споделят в социалните си мрежи.

Постарайте се да вкарате във вашите канали подобно предизвикателство, което да е приятно за гледане и което да поставя клиента на първо място, дори преди продукта!

Виж повече: 34 тактики за генериране на трафик към вашия уебсайт

Стряскащо е как настоящата ситуация покрай COVID-19 изправи голяма част от бизнесите у нас и по света пред различни трудности. Но същевременно, това може да се окаже перфектният момент за търсене на онлайн алтернатива и развиването на бизнесите в много различни насоки.

Не ни остава нищо друго освен да предизвикаме способностите си и да действаме смело. Експериментирайте и покажете една различна страна на вашия бизнес! Сигурни сме, че вашите клиенти ще го оценят подобаващо и рано или късно всичко ще влезе в нормален и спокоен ритъм. Надяваме се това да бъде съвсем скоро!

Абонирай се за бюлетина ни!

Получавай първи най-актуалната и полезна информация за твоя онлайн бизнес!

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

С въвеждане на вашия мейл, вие се съгласявате с условията за ползване на ICN.Bg. Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе