3 стъпки за органично бизнес онлайн присъствие [Аудио]

Слушайте съдържанието на тази статия под формата на аудио запис:

 

Чуйте и останалите ни аудио статии в SoundCloud, Spotify и Apple Podcasts.

Органичното присъствие в интернет е изключително важен елемент от онлайн стратегията на Вашия бизнес. Под „органично присъствие“ имаме предвид всички начини, чрез които потребителите могат да разберат за Вашия бизнес, без да плащате за позициониране (реклама). 

Всеки бизнес старт в дигиталното пространство преминава през няколко задължителни стъпки. Когато положите основите, Вие ще отворите място за надграждане чрез:

  • Постоянно усъвършенстване на Вашия сайт – SEO, скорост, съдържание и др.;
  • Активно създаване на полезно съдържание по Вашите канали (сайт/блог, социални мрежи);
  • Платена реклама в различни платформи (Facebook, Google и още);
  • Партньорства с други бизнеси или инфлуенсъри;
  • ПР публикации и още…

Вложените усилия в правилните платформи и канали днес ще Ви се отблагодарят щедро утре.

Кои са обаче трите най-фундаментални стъпки за старт онлайн?

Нека ги разгледаме заедно:

Стъпка №1: Изградете си собствен сайт

52% от регистрираните фирми в България имат сайт.

(НСИ)

35% от малките бизнесите в глобален мащаб смятат, че са твърде малки, за да имат сайт.

(wpforms.com)

Започваме със сайта, защото той е центърът на Вашето бизнес присъствие онлайн. Представете си, че Вашият бизнес е цял град. В най-лъскавата и привлекателна част е центърът (Вашият сайт). Най-големият поток от туристи (посетители) идва именно тук. За да се влюбят във Вашия град, е необходимо той да бъде красив, подреден, с подходящи предложения за всеки турист (посетител). 

Ако те си прекарват чудесно в най-достъпната и популярна част на Вашия град, то бъдете сигурни, че ще разгледат и останалите места от него – градини, театри, бутикови магазинчета, интересни квартали, забележителности. Всички тези места са аналогия за каналите, които използвате, за да достигате ефективно до потенциални клиенти – социални мрежи, други сайтове, профили в различни платформи, платена реклама, физически обекти, фестивали, изложения, събития и т.н. 

Сайтът – основата на всичко

Общото между всички елементи на Вашия град е… центърът. Всичко води до него и започва от него. Така е с Вашия сайт и каналите, които използвате. Сайтът е слънцето, около което се въртят всички планети (канали) и е Вашият основен актив, защото:

  • той е Ваша собственост;
  • потребителите са по-склонни да се доверят на бизнеси със сайтове;
  • при търсене в Google, потребителите интуитивно проверяват първо сайта на даден бизнес и чак след това социалните му мрежи; 
  • управлявате съдържанието на сайта си, както поискате – без правила, ограничения и външни политики;
  • не зависите от решенията и изискванията на други платформи;
  • можете да се възползвате от професионален имейл за още повече доверие;
  • използвате потенциала на аналитичните инструменти като Google Analytics, за да опознаете потребителите си;
  • създавате по-ефективна дигитална реклама, която може да Ви донесе реални резултати.

Препоръка: За да подсилите органичното си присъствие, можете да се възползвате от услугата Регистрация в търсачки – СуперЕкипът ще регистрира Вашия сайт в най-популярните директории. Добавете услугата по време на поръчка от superhosting.bg или се свържете с нас, за да Ви съдействаме.

Накратко: Сайтът е основата Ви за пълноценно развитие.

Прочетете повече: Искам сайт, но не знам откъде да започна

Стъпка № 2: Профили в социалните мрежи

33% от регистрираните фирми в България използват социални мрежи.

(НСИ)

Втората стъпка е да си създадете бизнес профили в най-посещаваните от Вашите потребители социални мрежи. Към момента в България това са: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok. Ако има още подходящи, регистрирайте се и там.

Социалните мрежи Ви дават възможност да бъдете в ежедневен контакт със своите потребители, споделяйки органично съдържание под формата на постове, видеа, сторита (stories). Всеки ден Вие разказвате своята история. Всеки ден Вие давате възможност на потребителите да Ви опознаят и се борите за тяхното внимание наред със своите конкуренти. 

Източник GIPHY

Социалните мрежи са каналите, чрез които можете да споделяте съдържанието от сайта си – интересни блог статии, продукти, услуги, промоции, събития и каквото се сетите. Чрез тях можете да отведете потребителите до дестинация (Вашия сайт) с още повече полезна информация, която ще им даде възможност да вземат информирано решение.

Да погледнем и другата гледна точка.

Много бизнеси започват първо с профилите в социалните мрежи и след това се решават да си направят сайт. Няма нищо лошо в това, стига да не оставите дигиталното си присъствие изцяло в ръцете на социалните мрежи. Напоследък стават все по-чести ситуациите, в които се:

  • Блокират рекламни акаунти и бизнес профили;
  • Хакват профили;
  • Крадат бизнес профили.

Необходимо е да знаете, че Вашите социални профили – независимо дали са бизнес, или лични – не са Ваша собственост. Те са собственост на социалната мрежа, в която са регистрирани. Това означава, че е необходимо да спазвате техните правила, политики, изисквания и ограничения. 

А представяте ли си един ден да се появи нова социална мрежа, която да стане абсолютен хит и потребителите да избягат при нея. Какво ще се случи с дългогодишния Ви труд и фокус върху вече неактуалната мрежа? Оставяме отговора на Вас.

Разполагайки с разширено присъствие онлайн, Вие си гарантирате да сте актуални по всяко време. 

Прочетете повече: 7 мита – страница в социалната мрежа vs собствен уеб сайт

Помнете, че социалните мрежи са само канали за достигане до аудиториите Ви, а сайтът е Вашата начална и крайна точка (дестинацията) за Вашите посетители.

Стъпка № 3: Регистрация в Google My Business

64% от потребителите търсят информация за даден бизнес чрез профила му в Google My Business.

(brightlocal.com)

46% от всички търсения в Google са за локална информация.

(Google)

Вече имате сайт и социални профили… време е да си направите визитна картичка в Google. Търсачката е входната врата в интернет на всеки потребител. Профилът Ви в Google My Business Ви отваря чудесни възможности за позициониране особено ако сте локален бизнес.

Ето и предимствата да си имате профил там:

По-голяма видимост при търсене

Най-голямата полза на Google My Business е, че Ви помага да се появявате в Google Maps, както и в резултатите при търсене с ключови думи. Ако бизнесът Ви е силно зависим от локация и места за посещение, получавате още по-голяма полза. 

Представете си, че Вие сте автосервиз в центъра на София и имате профил в Google My Business. Потребител в момента се намира там и спешно се нуждае от услугите Ви. Изписва в търсачката Google “сервиз близо до мен”. И бум – Вие се нареждате в списъка. 

Търсене по локация и резултати от Google My Business

Ако Вашият бизнес е изцяло дигитален, това също е супер. Когато Ваш потенциален клиент иска да Ви проучи, той ще попадне на Ваша подробна визитна картичка с: 

  • Адрес и локация;
  • Телефони за връзка;
  • Имейл;
  • Уебсайт;
  • Профили в социалните мрежи;
  • Работно време;
  • Описание на бизнеса Ви;
  • Снимки, видеа;
  • Отзиви и оценки от други клиенти;
  • Отговори на често задавани въпроси.
Google My Business визитна картичка на СуперХостинг.БГ

Говорейки за карти и локация… Знаете ли, че за да поставите Google карта с адреса Ви на Вашия сайт, е необходимо да имате профил в GMB? Картата на Вашия сайт, Ви дава чудесно предимство и е силно информативен елемент. Още по-добрата новина е, че поставянето се случва много лесно! 

Вграждане на Google карта в WordPress

Добавяне на Google карта в Сайт билдър

Избиране на Google карта в Shopiko

Давате поле за изява на Вашите клиенти чрез мнение

Google My Business е силен инструмент, чрез който Вашите клиенти могат да споделят впечатленията си от Вашия бизнес и да Ви оценяват. Оценките и мненията през GMB са силен сигнал за платформата и те са един от факторите за Вашето класиране сред резултатите от търсенията. Колкото по-доволни са Вашите клиенти и го споделят публично, толкова по-добре за Вашия бизнес и видимостта Ви в Google.

Получавате още един аналитичен инструмент

Освен Google Analytics за Вашия сайт и статистиките от социалните Ви мрежи, ще разполагате и с Google My Business Insights, за да следите представянето на Вашия профил. Чрез него ще научавате:

  • Колко пъти е разглеждан Вашия GMB профил;
  • Доколко посетителите се ангажират със съдържанието в профила Ви;
  • Чрез какви ключови думи потребителите попадат на Вашия профил;
  • Какъв е броят на потребителите, които посещават Вашия сайт;
  • Какви характеристики притежава Вашата аудитория.

Най-хубавото? Инструментът е напълно безплатен.

Разберете от помощната ни страница:
Как да регистрирате своя бизнес в Google My Business

Препоръка: Когато си направите сайт, можете да рекламирате своите продукти/услуги в Google Ads. Възползвайте се от своя ваучер за 90 лв. реклама в най-популярната платформа за платена реклама. Можете да го заявите през своя клиентски профил или по време на поръчка на услуги от superhosting.bg. При нужда от съдействие, свържете се с нас и ще Ви го предоставим!


Вече знаете кои са тези три стъпки за успешен дигитален старт. Ако все още не разполагате със сайт, ние ще Ви помогнем да изберете най-подходящата услуга за него! Свържете се с нас по чат (долу вдясно), за да изберем заедно подходящо име (домейн), платформа за изграждане на сайт и подходяща хостинг услуга. 

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
4 1 vote
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

2 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments

Black Friday: 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък

0
Ако искате да бъдете един ход пред конкурентите си, време е да помислите как да задържите вече спечелените клиенти по време на кампанията. 
Сайтът не е само за хора с бизнес и търговия.

6 идеи за сайт, различен от онлайн магазин

8
Ако първата ви асоциация със сайт е онлайн магазин… замислете се пак. Има много други видове сайтове, които не търгуват онлайн, но си струва да се посещават.
Какво е CMS (Content Management System)?

Какво е CMS (система за управление на съдържание)?

0
CMS (система за управление на съдържание) е софтуерен инструмент за лесно и бързо създаване на сайт и след това лесно поддържане на съдържанието в него.