7 важни статистики за скоростта на уеб сайта

7 важни статистики за скоростта на уеб сайта

Ако трябва да дефинирате кои са най-важните фактори, които правят една дигитална кампания успешна, то първите, които най-вероятно ще посочите, ще бъдат добрият дизайн, правилното таргетиране на кампанията и ползите, които тя е донесла на бизнеса ви. Често в описанието си пропускаме да споменем един много важен фактор, а именно времето, необходимо на браузъра ни да зареди даден уеб сайт. Скоростта на зареждане на уеб сайта ви е първото нещо, с което неговите посетители се сблъскват. Статистиките сочат че, ако времето за зареждане на дадена страница е над 3 секунди, то повече от половината й посетители ще я напуснат, което от своя страна ще доведе до спад на конверсиите и печалбите. Поради тази причина, оптимизирането на вашия уеб сайт е от изключително значение за успеха на вашата онлайн стратегия.

Скоростта на зареждане на страница влияе също така на начина, по който съдържанието ви се класира в Google и другите търсачки. През юли тази година Google обяви, че скоростта ще има по-значителен ефект върху класирането при мобилните търсения. Така че, ако искате уеб сайтът и лендинг страниците ви да се показват в топ резултатите, то те трябва да са светкавично бързи.

В тази статия ще ви представим 7 статистики за скоростта на зареждане на уеб страница, за да добиете по-задълбочена представа за това колко важна е тя за успеха на онлайн присъствието ви.

Източник: unbounce.com

1.46% от интернет потребителите твърдят, че това, което най-много не харесват при сърфирането си в интернет през мобилни устройства, е чакането при зареждане на уеб страница

Когато създавате лендинг страница, разглеждате няколко фактора- оформление, разпределение на съдържанието, графики, CTA и други. Но както Google съветва, скоростта на страницата трябва да бъде приоритет. Посетителите ви не обичат да чакат и разочарованието им се е увеличило още повече след последното проучване през 2015г., така че скоростта(независимо от устройството) е толкова важна, колкото са и традиционните елементи от дизайна на сайта ви. Проверявайте размерите на картинките и ги компресирайте при необходимост, защото всеки файл над 800 kb оказва влияние върху бързината на сайта.

2.Средно 15.3 секунди са необходими за зареждане на лендинг страница през мобилно устройство

Това е време отнасящо се само за мобилни устройства и то на симулирано 4G. Възможно е страниците да се зареждат в пъти по-бързо на десктоп версия. Според последни данни на Pingdom, повечето уеб страници се отварят за 3.21 секунди. Минималното време за зареждане, към което трябва да се стремите, е 3 или по-малко от 3 секунди, особено ако искате да увеличите конверсиите си.

Когато Akamai изследва как времето за зареждане на страница на мобилни устройства се отразява на конверсиите, откри, че 2.4 секунди е „златната среда“, с максимален процент на мобилна конверсия средно 1.9% за 30-дневен период. Когато сайтът се зарежда за 4.2 секунди, средният процент на конверсии спада под 1%.

В крайна сметка, вашата цел трябва да бъде време за зареждане от 2.4-3 секунди, както за мобилни, така и за настолни устройства.

3.Сайтове, които се зареждат за 5 секунди (в сравнение с тези, които се зареждат за 19 секунди) имат 70% по-дълги сесии

Докато определено стремежът ви може да бъде сайт, зареждащ се за по-малко от 5 секунди, то от друга страна не трябва да пропускаме факта, че колкото повече време хората прекарват на сайта ви, толкова повече от вашето съдържание те ще консумират и това евентуално ще доведе до повече конверсии.

Работите усилено по подготвянето на добри оферти за вашите клиенти ,така че, ако искате този труд да бъде възнаграден, се уверете, че вашите лендинг страници се отварят достатъчно бързо, за да могат вашите посетители да видят и разберат ключовите ви съобщения и послания.

4.100-милисекундно забавяне на времето за зареждане може да доведе до спад на конверсиите със 7%

Подобно на твърдението на Google, че конверсиите намаляват с 12% за всяка секунда забавяне при времето на зареждане, Akamai, след проведено изследване през 2017г., са открили, че една пълна секунда може да доведе до спад на конверсиите със 70%. Така че скоростта на зареждане на страница води не само до загуба на посетители, но и до загуба на приходи - това откри Mobify, при изследването на ефектите от времето на зареждане на начална страница.

Онлайн платформата за пазаруване Q2 Mobile Insights Report, разкри, че всяко 100-милисекундно намаляване на времето за зареждане води до увеличение от 1,11% на конверсиите.

Скоростта на зареждане не засяга само организациите продаващи продукти и услуги. Когато Pinterest намали времето за зареждане с 40%, платформата увеличи както регистрациите си с 15%, така и трафика идващ от търсачките.

5.73% от мобилните потребители са срещали уеб сайтове, които се зареждат твърде бавно

Въпреки че постоянно се предлагат все по-оптимизирани сайтове на потребителите, все още има много, които не са достатъчно бързи. Това е лоша новина за посетителите, но добра за собствениците на сайтове, тъй като това им позволява да се откроят от останалите, правейки сайтовете си по-бързи. SEMrush съобщава, че „ако сайтът ви се зарежда за 1.7 секунди, той е по-бърз от приблизително 75% от сайтовете“. Гледайте на това предимство като възможност да се откроите от конкурентите си. Време е да направите скоростта приоритет!

6.79% от пазаруващите, които са имали проблем с представянето на сайта, твърдят, че няма да пазаруват втори път от този сайт

Успешният уеб сайт не зависи само от неговия дизайн и отношението към клиента, а от цялостното представяне, което включва и неговата бързина.

7.Страници, които се зареждат за 2 секунди имат средно 9% bounce rate, докато страници, които се зареждат за 5 секунди имат 38% bounce rate.

Висок bounce rate означава, че посетителите не прекарват дълго време на сайта ви. Има се предвид, че те отиват на сайта ви, но не отварят страници, различни от тази, на която са в момента.

Трудно е да се определи защо потребителите напускат уеб сайта ви. Причините могат да бъдат неправилно таргетиране, безинтересно съдържание, липса на достатъчно мултимедия и разбира се, скоростта на зареждане на уеб сайта. Ако последно споменатото е причината за повишаване на вашия bounce rate, то задължително подобряването на скоростта на уеб сайта трябва да стане ваш приоритет.

Ние от ICN.Bg предлагаме на нашите клиенти редица полезни и качествени инструменти за оптимизиране на уеб сайтовете им.

Cloudflare е едно от нашите ефективни решения, които предлагаме с цел още по-оптимизиран и бърз уеб сайт. CloudFlare технологията дава възможност за кеширане на статичното съдържание на един уеб сайт и постига светкавично зареждане на страниците и обектите в сайта благодарение на принципа на работа, който използва. CloudFlare също така е инструмент подходящ за подобряване на сигурността и надеждността на сайта. Още преди да достави съдържание към даден компютър, CloudFlare го сканира на база неговия IP адрес, както и честотата и размера на неговите заявки към сайта. По този начин се предотвратяват DDoS атаки, ботове и други заплахи онлайн, които атакуват и натоварват сайта.

ActiveCache е друг полезен инструмент, който ще ви спести значителен обем от ресурси и ще оптимизира допълнително уеб сайта ви. Инструментът ви предоставя възможността да активирате една от двете кеширащи технологии Memcached или Redis. Използвайки кеширащи инструменти, вие ще увеличите скоростта на зареждане, което от своя страна води до по-добро потребителското преживяване и по-висок ранкинг в търсачките.

Site Speed-Up е много полезен инструмент, който спомага за по-бързото зареждане на уеб сайта. С внедряването на Site Speed-Up в нашите сървъри подобряваме процеса на кеширане на съдържанието и намаляваме времето за зареждане.

PageSpeed e oще един инструмент, внедрен в нашите сървъри с цел оптимизация на уеб сайтове. mod_pagespeed e модул на Nginx с отворен код, създаден от Google, който пренаписва кода на уебстраниците и цели намаляване на времето им за зареждане в браузъра.

През 2018г. над 60% от уеб трафика идва от мобилни устройства. Поради тази причина, ако искате вашата онлайн стратегия да бъде успешна, то е задължително вашият уеб сайт да работи еднакво добре на всички видове устройства. Защото в противен случай може не само да загубите ценен трафик поради недоволство от страна на вашите клиенти, но и да не се харесате на търсачките. Научете повече за това как да направите сайта си mobile-friendly в нашата статия по темата.

Уверете се, че сайтът ви е достатъчно бърз и mobile friendly, защото в противен случай рискувате да изгубите ценен за бизнеса си трафик. Възползвайте се от нашите инструменти, които могат да бъдат активирани напълно безплатно от вашия cPanel и оптимизирайте вашия сайт с помощта на ICN.Bg!

Етикети: #pagespeed #optimization #activecache #site-speed-up #cloudflare #mobile-friendly