6 масови SEO грешки в българските уеб сайтове и магазини

6 масови SEO грешки в българските уеб сайтове и магазини

В нашата поредица посветена на SEO оптимизацията сме поканили Димитър Георгиев - Бико от IdeaMAX, който ще ви даде ценни съвети за това как сайтът ви да се представя по-добре в търсачките. В тази статията ще научите кои са 6-те най-често срещани грешки, които правят българските уеб сайтове и онлайн магазини.

В тази публикация в блога на ICN.Bg ще поговорим за някои от най-масовите SEO грешки у нас. Най-често отсъствието на задълбочени познания и актуално know-how в сферата на оптимизация за търсачки генерира грешки, които не просто могат да влошат класирането ви в Google, а дори да съсипят онлайн бизнеса ви.

seo-mistakes-1

Преоптимизиране

Едно от нещата, които са своеобразен бич за огромен процент от сайтовете в България е преоптимизацията на един сайт. Най-често това се изразява в т.нар. keyword stuffing, познат у нас като пренасищане с ключови думи на текстовата част на конкретна уеб страница.

Как да се справите?

  • Прочетете на глас съответния текст, за да проверите дали не сте прекалили – звучи ли логично, последователно и гладко;
  • Не използвайте излишно ключовата дума, ако това не е обосновано от гледна точка на стилистиката и потребителското преживяване;
  • Добра практика е да не споменавате ключовата дума/фраза повече от веднъж на всеки 100 думи.

seo-mistakes-2

Счупени вътрешни линкове

Техническият SEO одит е начален етап на всяка кампания по оптимизация. Именно тогава следва да бъдат установени взаимовръзките между отделните страници на вашия сайт и приоритета им в контекста на информационната архитектура на сайта.

В случай че сте променили/изтрили дадена страница и по-конкретно нейния URL адрес, то вероятно сте генерирали счупен линк, който изпраща потребителите в задънена улица, разбирайте на несъществуваща страница. По този начин се повишава и вероятността те да напуснат бързо сайта ви, а така и да повлияят негативно на поведенческите фактори, все по-важна част от SEO през 2018-та година.

Как да се справите?

  • Сканирайте сайта си с подходящ SEO инструмент, за да си дадете сметка за наличието на такива проблеми и техния мащаб;
  • Поправете счупените линкове и ги пренасочете към съществуващи страници/категории/продукти, за да подобрите разпределението на вътрешната тежест между страниците;
  • Правете редовна проверка на вътрешната линк маса, за да избегнете натрупване на проблеми в перспектива, които да повлияят негативно на позиционирането ви;

seo-mistakes-3

Копиране на съдържание

За да спечелите едно състезание, първо трябва да участвате в него. Ако копирате вашето съдържание от друг сайт, който вече е бил индексиран от Google (вероятно така сте го открили) нарушавате редица добри практики, включително и законови (DMCA).

В случай че Google вече разполага с оригинала на съответната страница, то каква е логиката да индексира и вашата, при положение че тя е копие на оригинала и информацията от нея вече е записана, сортирана и организирана от търсачката. При такива ситуации попадате във властта на т.нар. вторичен (supplemental) индекс и оставате извън класацията (main index), а откриването на сайта ви чрез търсещите машини се превръща в истинско предизвикателство за вашите потенциални клиенти.

Резонно можем да обобщим, че по този начин не участвате в състезанието, а ако не участвате, както казахме малко по-горе – няма как да го спечелите, нали?

Как да се справите?

  • Инвестирайте време и/или средства за създаване на съдържание с ясно дефинирани цели;
  • Проверете дали вече не сте копирали текстове от други сайтове посредством инструменти като Copyscape.com, където можете да тествате всяка страница от сайта си, както и такива от други сайтове, за които подозирате, че са копирали съдържание от вашия;
  • Всеки продукт е различен, резонно всеки текст следва да е различен дори в рамките на вашия сайт, вместо да копирате описанията между отделните продукти.

seo-mistakes-4

Използване на inline стилове

В България масово се използват и т.нар. inline стилове, които съсипват добре структурирания код на дадена страница чрез дефиниране на стилизация в рамките на HTML кода, вместо във външни CSS и/или JS такива. По този начин не просто не следвате добрата практика, а пряко въздействате върху ключови фактори за класиране в търсачките.

Например скоростта, заради повишената големина на страницата в kb, освен в редки и специфични случаи, но както става ясно от заглавието на настоящата статия, все пак говорим за масови грешки, наблюдавани у нас.

Как да се справите?

  • Изнесете CSS стилизацията във външен CSS файл;
  • Изнесете JS кода във външен JS файл, вместо да го слагате в HTML кода (когато това е възможно);
  • Редуцирайте максимално обема на изходния HTML код.

seo-mistakes-5

www & non-www версии

На практика над 3/4 от сайтовете у нас се отварят на 2 различни URL адреса.

Първият е с www, а вторият без www.

Например:

site.com

и

www.site.com

По този начин създаваме вътрешен дублаж на целия сайт, който зарежда всички страници и по двата начина – с www и без него. Ако добавим и ситуация с https и http, нещата стават дори по-лоши.

Това намалява силата на дадена страница за класирането, защото търсачката се бърка коя от двете версии на сайта да класира, а най-често резултатите в SERP се смесват и виждате различни страници да се появяват с различни URL адреси, вместо да се стандартизират в унифицирана версия.

Как да се справите?

  • Задайте предпочитана версия на сайта в Google Search Console;
  • Изберете тази версия, на която Google дава приоритет в резултатите, т.е. тази, която той е харесал да индексира и повечето ви страници се появяват по този начин;
  • Пренасочете пренебрегнатата версия към основната, която сте избрали да показвате на потребителите и търсачките.

seo-mistakes-6

Високорисков линк билдинг

Поради отсъствието на инвестиции в SEO сектора и неразбирането на сложността на материята от страна на БГ клиентите, местните маркетинг агенции изостават ужасно много от световното ниво по отношение на OffSite SEO. Още повече, много от тях са свикнали да продават своето време, а не резултати на клиентите си, което изисква да покажат активност, пък била тя и бутафорна.

С течение на времето започва да се симулира работа или по-лошо - да се върши нискокачествена такава, която изисква съответните доклади за свършена работа, за да се оправдаят разходите на клиента.

Запомнете, че SEO не е като да пренесете тухла от точка А до точка Б и с оглед този факт, подготовката е в пъти по-важна от реализацията, която често отнема много по-малко време.

Как да се справите?

  • Ако можете да вземете лесно линк от даден сайт – конкурентите ви също могат, респективно скоро той губи стойност, защото всички имат такъв линк, т.е. той няма значение;
  • Ако не можете да пуснете хубав линк – не пускайте никакъв или инвестирайте в качествени такива, вместо в линкове за по 2 лв., което е меко казано несериозно и дори смешно за един бизнес;
  • Създайте Link Building стратегия с хоризонт поне 12 месеца, така ще знаете накъде вървите и ще следвате своя план, разпределяйки работата във времето, без да поемате излишни рискове, с които можете да загубите бизнеса си.

Масовите грешки в SEO аспект, които от IdeaMAX описахме по-горе са лесно поправими, но изискват все пак някакво усилие от собствениците на уеб сайтове и онлайн магазини, за да бъдат отстранени.

Не пренебрегвайте тези ключови проблеми и ги решете във възможно най-кратки срокове, за да се насладите на подобрено класиране в търсачките, а така и значителен ръст на продажбите и печалбите в дългосрочен план.

Все пак кой обича пропуснатите ползи?

Очаквайте още съвети за това как ефективно да оптимизирате сайта си за търсачки в следващите ни статии!

Вижте още интересни статии за SEO в нашия блог:

IdeaMAX: 4 съвета за това как да създавате SEO URL адреси

10 SEO грешки, които допускате

Как да оптимизираме изображенията си за търсачките през 2018?

SEO 2018: Най-добрите практики за оптимизация на вашия сайт

SEO съвети: Как да подобрите оптимизацията на сайта си за търсачки?

Домейнът като SEO фактор

Етикети: #seo #seo-optimization #IdeaMAX #link-building #seo-mistakes #seo-грешки #уеб-сайт #оптимизация-на-сайтове #оптимизация-за-търсачки