12 често допускани SEO грешки

Успешното популяризиране на всеки един сайт в Уеб зависи много от това, дали и доколко той е оптимизиран за търсачките. Подобряването на кода, структурата и текстовете в сайта, за оптимално представяне пред търсачките, се нарича SEO оптимизация (Search Engine Optimization).

За добра SEO оптимизация е препоръчително да се използват услугите на професионални SEO оптимизатори. Ако обаче сте SEO ентусиаст и искате да опитате сами, ето няколко грешки, които е хубаво да избегнете при SEO оптимизацията на вашия сайт.

1. Липса на заглавие (title) на страницата или лошо подбрано заглавие

Между таговете <title> и </title> трябва да се сложи не просто някакво заглавие, а най-важното изречение в цялата страница, словосъчетанието, което „удря в десятката“. При това дължината му е доста ограничена и трябва да се ползва оптимално; всяка буква в заглавието трябва да е прецизно подбрана. Честа грешка е в заглавието да се ползват „паразитни“ и ненужни думи от типа „Добре дошли в страницата на…“.

2. Многократно повторение на ключови думи в заглавието (title) и метатаговете за описание и ключови думи.

Преди много време на уеб и SEO специалистите беше любим похват да повтарят десетки пъти едни и същи ключови думи в заглавието и особено в метатага за ключови думи на страницата. Оттогава търсещите машини станаха много „по-умни“ и този „трик“ вече не е препоръчително да се използва, тъй като носи негативи, вместо да покачва рейтинга на страницата. Максимално допустимото повторение на една и съща дума в метатаговете е три пъти.

3. Нерелативност между ключовите думи в метатаговете за описание и ключови думи в съдържанието на страницата.

Друг често ползван похват за привличане на посетители в миналото беше в метатаговете да се трупат ключови думи, за които е известно, че са много ползвани при търсене в мрежата, например имена на известни личности или дейности, докато всъщност в съдържанието на страницата е съвсем различно.

4. Прекалено дълги метатагове и заглавие.

Оптималната дължина на заглавието (title) на страницата е до 40-50 символа. Оптималната дължина на метатага за описание (description) е до 120-150 символа. Оптималната дължина на метатага за ключови думи (keywords) е до 500-600 символа.

5. Page spamming (наричано още web spamming, keyword spamming и пр.) – многократно повторение на ключови думи в „тялото“ на страницата.

За страници, които са „претъпкани“ с ключови думи и фрази е ясно, че не са изработени заради потребителите в Уеб, а заради търсещите машини. Тъй като софтуерът на повечето търсачки е достатъчно „интелигентен“ и тъй като основния принцип за класиране на страниците е „полезност за потребителя“, такива страници биват игнорирани и класирани на лоши позиции.

6. Бедни на съдържание или прекалено дълги страници и с прекалено много връзки.

Бедните на съдържание страници не са „харесвани“ от търсещите машини; в другата крайност са прекалено „тежките“ и дълги страници или страниците с прекалено много връзки. Според критериите на Google в една страница не е препоръчително да има повече от 100 връзки.

7. „Огледални“ сайтове (mirror sites).

Търсачките не се отнасят положително към сайтове с напълно или почти еднакво съдържание, така че не е препоръчително да използвате подобен „трик“.

8. Добавяне на страницата в хиляди търсачки.

Това не е добра идея, въпреки че много SEO специалисти все още предлагат подобна услуга. Накои от основните търсещи машини и директории са: Google, Bing, DuckGoGo, Yahoo.

Ако страницата е добавена в тях, това гарантира, че 80-90% от потребителите в интернет ще могат да я намерят. Остава още страницата да се добави и в някои тематични директории и търсачки (според тематиката на сайта) и в някои регионални директории (според географската насоченост на сайта).

9. Непрекъснато добавяне на сайта в търсачките.

Не е необходимо през ден-два да добавяте сайта си в търсачките. Еднократното добавяне е напълно достатъчно. След това вече са ви необходими връзки, които да водят към сайта – следвайки връзките търсещите машини ще индексират страницата ви редовно.

10. Липса на описание на графиките чрез атрибута alt на тага img.

Търсещите машини проверяват съдържанието на този атрибут и индексират текста в него. Когато той съдържа ключови думи, има много голяма вероятност чрез картинката даден посетител да стигне до страницата (при търсене в дадената търсачка).

11. Неправилно подбрани ключови думи.

Неправилният подбор на ключови думи и фрази, т.е. на такива, които не отговарят на смисъла и съдържанието в сайта може да се отрази негативно на SEO състоянието на сайта. Необходимо е да подберете не просто някакви ключови думи, а онези от тях, които „удрят“ право в целта (highly targeted keywords).

12. Bad neighbourhood

Добавянето на линкове към страници с „лоша слава“ в интернет (link спамери и keyword спамери от типа link farms и doorway pages) може да се отрази негативно на сайта. Само поради това, че сте сложили връзки към подобни страници, търсачките няма да гледат и на вашата страница с „добро око“.

Вижте още: Няколко съвета за добро SEO | Help

Обновена: 02.04.2022

Беше ли Ви полезна тази статия?

Вижте още