6 от най-често срещаните грешки при начинаещите WordPress-ъри – част 2

6 от най-често срещаните грешки при начинаещите WordPress-ъри – част 2

В предната статия по темата - 6 от най-често срещаните грешки при начинаещите WordPress-ъри – част 1 научихме как да изградим един работещ и правилно функциониращ сайт избягвайки основни грешки: избора на тема, защо са важни SEO плъгините, задължителните Backup-и и ъпдейти, избор на сигурна парола и кеширане на съдържанието за максимална бързина.

Продължаваме така любопитната тема с още една доза от най-допусканите грешки при работа с платформата WordPress. Нова порция 6 to-do за вашия Wordpress, за да е винаги той на 6!

  1. Включете стандартни страници

Модерна, иновативна, уау страница – всеки, изграждащ нова уеб страница се съсредоточава в това да включи най-модерните новости, но е важно да не се неглижират задължителните стандартни елементи в нея. Например, всеки сайт трябва да има страница с контакти, за да има как хората да се свържат с вас и една, която да съдържа информация за вас и дейността ви. И както при всичко, „основите“ са важни и не бива да се забравят. ;)

  1. Подобрете постоянните линкове

Структурата на вашият URL е съставена от постоянните ви линкове. В WordPress структурата URL на сайта ви стандартно са зададени да се генерират по този начин: ‘http://www.yourwebsite.com/?p=21′**, вместо: *‘http: //www.yourwebsite.com/first-post’*, който е доста по-запомнящ се и дава вид за професионализъм. И като всичко в WordPress, може много лесно да настроите тази промяна: влизате в таблото за управление на WordPress, Settings>Permalinks** и се отваря прозорец за промяна на вашите настройки.

За повечето сайтове настройката на „Post name“ ще е достатъчна. Включете я, запазете промените и сте готови с качествени линкове, полезно и за вашата SEO.

  1. Променете таг-а/подзаглавието на сайта си

Подзаглавието е ред описващ същността на сайта ви (на каква тематика е и т.н.). Стандартно, WordPress добавя автоматичен таг за подзаглавие“Just Another Blog” на всяка нова инсталация. Голяма част от начинаещите забравят да го махнат или променят, и така започва да се индексира от Google, което не е добра практика. И така, препоръчително е да използвате оригинално и запомнящо се подзаглавие/ таг на вашия сайт, което съответно да описва конкретната му тематика. Може да промените таг-а на сайта си от Settings >> General в WordPress таблото си. Също така, не забравяйте да изтриете примерната страница (sample page), която се прилага с инсталирането на WordPress.

samplepage

  1. Не измъчвайте хората, които работят през мобилни устройства

Последните проучвания на потребителското поведение показват, че един човек използва повече от едно устройство, за да търси информация или да пазарува онлайн – смартфони, таблети, лаптопи, компютри, дори и телевизорите са в това число. За да отговорите на динамиката в използването на мултидисплейни устройства, вашият сайт или блог трябва да бъде с респонсив дизайн или с мобилна версия. Ако все още не сте го направили имате няколко опции: да използвате респонсив WordPress темплейт, който автоматично се преоразмерява към размера на екрана, от който се гледа или да направите мобилна версия на сайта/ блога си чрез мобилен плъгин като WPtouch или WPTap.

  1. Объркани категории и тагове

Възможността за категоризиране на съдържанието с тагове е една от най-готините функционалности в WordPress платформата, но е малко подвеждаща. Повечето хора се увличат в създаването на прекалено много категории и тагове, мислейки си че така ще е по-лесно за потребителите да откриват бързо нужното им съдържание. Да, ама не. Прекалено многото и оплетени категории не само правят сайта/блога ви грозен, но и труден за работа, карайки потребителите да напускат страницата ви, което пък оказва негативен ефект на всичко – от SEO-то до времето за зареждане на сайта. Така че, опитайте се да намалите категориите и таговете до разумен брой, съставете си списък с по-главни и ключови категории и тагове и се придържайте към него.

  1. Използване на Favicon по подразбиране

Favicons са мъничките икони, които се появяват до името на страница, която сте заредили във вашия уеб браузър. Това важи и за вашата страница. Много от начинаещите забравят за favicons и техните страници вземат автоматично иконите на хостинг доставчика като ICN.Bg или на създателите на темата, която са инсталирали като Genesis например.

favicons

Помислете за ваша собствена икона, тя ще помогне за по-лесното разпознаване на вашия бранд, сайт, блог. Ако все още не сте я сменили, може да направите това по следния начин: създавате изображение с размери 16x16px или 32x32px и разширение .png. За да сте сигурни, че вашата икона ще се вижда в повечето браузъри я направете с размери 16x16 px и я конвертирайте в .iso файл. Качете иконата през FTP в root директорията на вашия сайт и поставете кода в header.php файла:

1**<link rel="icon" href="http://www.yourwebsite.com/favicon.ico"type="image/x-icon" />

2**<link rel="shortcut icon"href="http://www.yourwebsite.com/favicon.ico" type="image/x-icon" />

Ако ви е трудно или не знаете как да го направите има подходящ плъгин за това Insert Headers and Footers.

И още един съвет, който е приложим и за всичко друго, с което се занимавате. Не спирайте да четете, интересувайте се от новостите и надграждайте познанията си в сферата, която ви вълнува.

А за тези, които искат да станат Wordpress професионалисти, могат да прочетат още полезни съвети в статията Как да станеш WordPress Pro - Част 1 и Част 2!

Етикети: #url #blog #sajt #tagove #favicon #hosting #permalinks #mobajlgedon #seo #links #wordpress