5 съвета за по-добър брандинг на малкия бизнес

5 съвета за по-добър брандинг на малкия бизнес

Брандът е един от основните елементи, които определят същността на един успешен бизнес. Без значение дали сте собственик на голяма международна компания или имате малък електронен магазин, Вашият бранд трябва да въплъщава в себе си ценностите, с които искате той да се асоциира. Преди обаче да успеете да изградите една добра брандова идентичност трябва да дефинирате кои сте Вие и какво искате да постигнете. Вижте нашите 5 съвета как да сложите Вашия отличителен "отпечатък" на пазара и да съберете уважението, подкрепата и лоялността на Вашите сегашни и бъдещи клиенти.

1-tКаква е Вашата МИСИЯ?

Мисията е един от основните компоненти на брандинга. Тя представлява 1 или 2 изречения, в които трябва да опишете целите и ценностите на организацията. Вашата мисия трябва да включва следните 3 точки: дефинирайте какво е важно за Вас, кой е Вашия пазар и накъде ще се насочи компанията в бъдеще. Всяко решение на организацията трябва да отразява ценностите, които са заложени в тази мисия.

Писането на Вашата мисия и слоган е цялостен процес. Можете да започнете, като първо направите пълно описание на продуктите и услугите, които предлагате, защо и как сте започнали своя бизнес и кои групи потребители искате да обслужвате. Вашата първа чернова ще бъде дълга, но последният Ви план само в няколко изречения трябва ясно да изразява към какво се стреми компанията и трябва да отразява Вашия персонален стил и тон.

2-tРазграничете се от конкурентите си!

Запитайте се защо таргет аудиторията Ви трябва да избере Вас? Дали е заради широката продуктова гама или уникален продукт, с който превъзхождате конкурентите си или с Вашата достъпност? Изключително важно е да успеете да изразите Вашата увереност, че компания Ви е най-добрия избор. Особено ако сте startup или малък бизнес, не можете да очаквате да постигнете успех без да разграничите себе си от Вашата пряка конкуренция, много от която най-вероятно е в тази сфера много по-дълго време от Вас.

3-tСъздайте уникално лого за Вашия бранд!

Проектирането на лого, което да хваща окото и да представлява бизнеса Ви, също помага да се отличите от конкуренцията. Вашето лого трябва веднага да разказва на света за културата и ценностите на фирмата и да помага за изграждането на брандовата идентичност на компанията. Всеки познава поне няколко известни лога и техните брандове - Nike, Addidas, Wordpress, Chrome, Disney, Dove..... Без да имате нужда от обяснения Вие разпознавате компанията и знаете какъв е предметът ѝ на дейност. Всеки, който търси заведение за хранене, може лесно да се ориентира към McDonalds без да се налага да му се дава допълнително обяснение какво значи голямото жълто М, което стърчи над сградите.

Виждате ли колко е важно за бизнеса логото на бранда! Затова не пестете разходи в тази област и никога не се задоволявайте с нещо, в което не се влюбвате от пръв поглед. Веднъж видяло бял свят, е много трудно да бъде заменено едно лого и често се налага цялостно ребрандиране на Вашата марка.

4-tНаправете професионален уебсайт!

Това може да Ви се струва очевидно, но да имате професионално направен сайт е задължително! Не е задължително той да е скъпо струващ. Разбира се, изцяло направен сайт по всички Ваши критерии ще отговари на всички Ваши технологични нужди. Но винаги можете да се възползвате и от безплатните платформи за създаване на сайтове, като Wordpress, който предлага множество различни теми, плъгини и функционалности.

Не забравяйте освен това да обърнете внимание на мобилното представяне на Вашия сайт. Проучванията показват, че повече от 80% от всички хора притежават смартфон, който използват за браузване в интернет.

На какво още трябва да обърнете внимание при създаването на сайта на Вашия бранд?

  • Цветовата тема - кои са цветовете, които сте възприели за Вашата брандова идентичност? Кои са цветовете на вашите брошури, листовки, рекламни материали, на Вашето лого? Цветовата тема на сайта трябва да отговаря на Вашата брандова идентичност и да я допълва.
  • Шрифт - шрифтът също трябва да отговаря и да допълва Вашата брандова идентичност и да прожектира чувството, което желаете.
  • Дизайн - цялостният дизайн трябва да отговаря на дейността, която извършва Вашата компания и да допълва брандовата идентичност на компанията.

5-tДайте на Вашата целева аудитория нещо, което да накара хората да се върнат пак при Вас!

Не е тайна, че установяването на силно социално присъствие е също толкова важно, колкото и наличието на един добре направен сайт. Социалните медии са страхотен начин да се изгради силно брандово представяне, особено когато използвате онези платформи, на които Вашата целева аудитория прекарва по-голямата част от времето си. Ефектът ще е още по-голям, ако използвате boost опцията на Facebook за Вашите постове и правите добре обмислени рекламни кампании.

Вашето лого изгражда познаваемост на бранда, но съдържанието, content-а, който генерирате и с който комуникирате с Вашата аудитория, е начина, по който Вие предавате ценностите на бранда. Това е начина, по който можете да докажете своята надеждност в очите на таргет групата Ви и да ѝ вдъхнете доверие.

Изграждането на добър бранд за малък бизнес е нещо повече от създаване на лого, което да хваща окото. Трябва да създадете една добра връзка с Вашата аудитория още преди тя да е направила покупката. Също така трябва да затвърдите репутацията си като надежен лидер във Вашата сфера на дейност. Трябва да създавате възможности за споделяне на важна информация, която да подобрява живота на Вашите последователи и да изразява Вашата основополагаща идеология.

Какво чакате още? Започнете от точка едно и изградете една добра брандова идентичност на Вашия бизнес!

Етикети: #marka #uspeshen-biznes #target #logo #misiya #sajt #brandova-identichnost #targetirane-na-auditoriya #brand #biznes #branding