Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > 5 Link Building техники, които със сигурност не използвате

5 Link Building техники, които със сигурност не използвате

5 Link Building техники, които със сигурност не използвате

Полезно

В нашата поредица, посветена на SEO оптимизацията, ни гостува отново Димитър Георгиев - Бико от IdeaMAX, който ще ни разкаже повече за най-важните Link Building техники, които са важни за вашата SEO оптимизация.

Използването на хипервръзките е онова нещо, което отличи Google от останалите търсачки през 90-те години и го направи лидер на пазара, заради подобрените резултати, които потребителите получаваха при търсене (и минималистичният интерфейс, разбира се).

Опровергаването на масовата полукултурна теза, че сме това, което мислим, е нещото, което създаде технологичният гигант през последните 20 години. Те всъщност класираха сайтовете не заради това, което те самите казваха за себе си (OnSite SEO) и както правиха всички останали, а това, което другите казваха за тях (OffSIte SEO).

Google използваха ефективно идеята за свързаност на WEB, заложена още от нейния основател Тим Бърнърс-Лий,чрез идеята за използване на хипервръзки. Макар преди линковете да бяха третирани приблизително сходно, то с времето те бяха диверсифицирани и класифицирани според различни числови метрики и параметри.

Изграждането и придобиването на нови връзки от високоавторитетни и нишови сайтове предостави опция за SEО агенциите като IdeaMAX (Б.ред. част от екипа, на която е и авторът на тази публикация), да подобрят класирането на своите клиенти в Google.

Съвсем резонно по-лесните начини за придобиване на връзки бяха изключително бързо експлоатирани до крайни нива и това скоро беше забелязано от Google.

Логично, те започнаха да развиват все по-сложен комплекс от алгоритми за класификация на тези линкове и тяхната стойност, за да неутрализират автоматизираните спам техники, при това с доста голям успех.

Така се появиха ъпдейтите на алгоритмите на търсачката от семейството на т.нар. „Пингвин“, който управляваше тежестта на линка според N на брой негови характеристики, сред които:

• Страница – източник, бенефициент;

• Домейн – източник, бенефициент;

• Анкър текст;

• Контекст на линка;

• Разположение на линка;

• И още много, ама много фактори.

Това постави оптимизаторите пред дилемата да започнат да измислят и реализират нови и нови Link Building стратегии за придобиване на линкове към клиентските сайтове. Най-добрите техники почти винаги имат една или няколко от следните характеристики:

• Ужасно трудни;

• Доста скъпи;

• Доста времеемки;

• Изискващи висок клас компетенции;

• Изискващи огромен обем обработени данни.

Все неща, които масовите бизнеси биха си спестили с аргумента, че са скъпи за реализация и координация.

Всъщност именно използването на подобни подходи в онлайн маркетинга и по-конкретно в SEO аспект ясно показва кои са бизнесите, които ще останат на пазара и след 10 години и кои отдавна ще са затворили.

Днес ще ви разкажа за 5 креативни Link Building стратегии, които в 99.99% от случаите ще дадат положителен резултат за вашия бизнес онлайн. Разбира се в SEO услугите понятието 100% е нереалистично с оглед простия факт, че все пак работим върху 3rd Party платформа, а именно Google.

1. PRESS Инфографики или как другите да работят за вас безплатно

Едно от най-популярните неща, които по-големите бизнеси реализират са т.нар. Press Realease-и или на български език – прессъобщения.

Тази техника за Link Building в областта на SEO услугите позволява по дефиниция да се информира обществото за конкретни събития за вашия бизнес и конкретно – нещото, което го прави различни от останалите.

задължителни условия за всяка инфографика са

За съжаление не сме виждали статия в България, която да има предвид съвременните особености на Google алгоритъма (най-често елементарно проектиран и реализиран PR с ниска стойност), но това не бива да ви притеснява, защото по-долу няма да си говорим за грешките, а аз успехите на този тип кампании.

Идеята зад PRESS инфографиката включва няколко отделни етапа, които имат за цел да обезпечат отличния краен резултат.

Етап 1: Създаване на инфографиката

Най-хубавото нещо на една инфографика е, че това е най-мързеливият начин да натрупаш информация в конкретна област чрез бързи факти и идеи за минимално време. На практика по-бързото усвояване на информацията е факт и заради добрата подредба, визуални елементи и обема информация, която се предоставя.

Вижте повече: Какво представляват инфографиките и защо са полезни за вашия сайт?

При създаването на инфографики не пестете пари, а инвестирайте достатъчно, за да сте сигурни, че имате наистина нещо значимо, което би представлявало стойност дори за най-големите медии в страната. Не е рядкост евтина инфографика да не получи нужното внимание, заради факта, че сме търсили по-ниска „cena?“.

Не е нужно да сте учени с дългогодишни разработки, а е достатъчно да съберете информацията от самия Google и Интернет и после, разбира се, да цитирате източниците си в библиографията на инфографиката. Оценете коя е интересна и коя – не, за да приоритизирате присъствието и разположението й в крайния продукт.

Етап 2: Публикуване на инфографиката

Преди да изпратите инфографиката до медиите, то следва да я публикувате и индексирате във вашия собствен сайт т.е. да покажете на Google кой е първоизточникът на информацията, когато тя започне да се появява на други сайтове.

Една от добрите практики, която ние препоръчваме на нашите клиенти, е да създадете още преди публикуването 2 версии на текста. Те трябва да описват информацията в изображението на самата инфографика (не слагайте просто изображението в сайта си, а му напишете резюме и обобщение).

Вижте повече: Инфографика: 33 интересни фактa за WordPress

Причината е, че когато ви цитират има вероятност журналистите да ви откраднат съдържанието. За съжаление в България етиката е просто нещо, което седи в най-долната част на сайтовете на медиите, а на практика отсъства от реалността.

Втората и по-дълга и допълваща версия на текста запазете за по-късно, когато вече медиите са започнали да пускат вашата инфографика в сайтовете си. След като минат около 7-10 дни, то е време да изиграете коза си, а именно – да добавите втората част от съдържанието към първата, която вече е качена на сайта ви.

По този начин дори да са ви задигнали съдържанието, вие ще допълните самата публикация и по този начин тя ще стане още по-ценна и което е по-важно – много по-различна от тези в медиите.

Етап 3: PRESS

Използвайте диверсифициран подход за публикуване на PRESS материали. Медиите са затрупани с такива и ще се наложи да се постараете, за да излезете от „мазето на PR спама“, генериран на ишлеме от PR агенциите в България.

Този подход може да включва различни елементи, включително, но не само по-долните изброени тук:

• Личен подход и отношение;

• Индивидуална дистрибуция според медията;

• Niche Hooks т.е. използването на нишови аргументи като обосновка за публикуване.

Не забравяйте, че ако правите същото като другите, то вероятно ефектът ще е като техния. И в добрият и в лошия смисъл на думата.

БОНУС ТРИК ОТ IDEAMAX: Приложете заключен с парола PDF файл със забрана за копиране и експорт на текста като кратко резюме към инфографиката (инструментите срещу копиране не помагат). По този начин всеки сайт, който ви публикува ще трябва да създаде поне кратко представяне към вашата инфографика, а така ще използвате MGC т.е. Media Generated Content т.е. някой журналист ще свърши вашата работа с написването на текста.

2. HR ресурси

Една от техниките, които Low и Middle клас SEO агенциите пропускат е именно използването на един проблем за намирането на 2 решения или както обичаме да казваме в България – с един куршум – два заека.

Публикувайки например обяви в различни HR ресурси и по-конкретно сайтове за работа, вие имате възможност да попълните свой корпоративен профил.

Нещо абсолютно логично, полезно и ефективно, особено поради простия факт, че хората искат да видят повече информация за компанията ви, а така и генерират кликове към вашия сайт, с което дори подсилват коефициента на релевантност на вашия линк.

hr linking billa

Ако добавите достатъчно на брой обяви, ще подобрите и вътрешното свързване на вашата корпоративна страница в сайта за откриване на служители, защото повечето от тях работят на принципа на авторството т.е. имат специализирана страница за дадена фирма, към която има линк от всички техни обяви, което натрупва SEO потенциал и линк маса в тази точка. Правилно – точката от която имате линк към сайта си.

Да обобщим:

  1. Попълвате си профилите в тези сайтове с всичката необходима информация;

  2. Пускате обяви за работа с асоциативна семантика (длъжностните характеристики могат да се използват като гост-публикации, макар че и това не е правено в България);

  3. Колкото повече обяви – толкова повече вътрешни линкове към вашата страница;

  4. Не пренебрегвайте платения статут на обявите за работа с оглед по-доброто свързване на този тип страници в сайта, но разбира се това минава през оценка на ползите и разходите според тарифите на сайтовете.

БОНУС ТРИК ОТ IDEAMAX: В някои сайтове за намиране на работа можете да добавите допълнителни линкове (разположени на сайтове под ваш контрол разбира се) като част от изискванията за квалификация на персонала. Ако използвате тези страници ефективно, може да имате дори връзки от всяка ваша обява там.

3. Сайтове за мнения и отзиви за работодатели

На пръв поглед, сайтовете, които предоставят информация за конкретен работодател, отзиви и мнения за условията на труд и т.н. са низвергнати от самите работодатели.

Причината е проста – цялата им концепция има пропуски с оглед факта, че на пръв поглед обективната оценка се базира основно на мнението на бивши служители. Това е все едно да питате бившето си гадже дали ви харесва – отговорът рядко е положителен, нали? Така е с бившите.

Ако обаче се замислим в контекста на настоящата публикация как можем да подобрим SEO оптимизацията на сайта си чрез Link Building, а така и видимостта си в SERP (Search Engine Results Pages), то не бива да подценяваме този източник на връзки.

Не е далеч от мисълта, че тези сайтове понякога предоставят опция да се попълни подробна информация за конкретната фирма. Точно както описахме по-горе в т. 2 за сайтовете за търсене на работа. Това ни дава възможност да оптимизираме сайта си дори когато ни хвалят и по-готиното – докато ви оплюват.

work ranking

Тук също използването на естествена семантика може да се окаже доста приятен момент, който да подобри разбирането на търсачките за смисъла на съответната страница. Колкото повече мнения, толкова повече текст. Колкото повече текст – толкова по-естествено разбиране за нишата на бизнеса ви и текстовите вектори.

Не подценявайте и форумите, които автоматично са се превърнали в нещо подобно през годините и лесно можете да проверите това, ако потърсите мнение за работодател в Google. За теста си можете да пуснете някой хипермаркет например и ще видите мнения от най-различен тип форуми, които са перфектното място да „подпъхнете“ вашата връзка, защото все пак говорят за вас.

БОНУС ТРИК ОТ IDEAMAX: Интернет е глобален. Защо да се ограничавате само до сайтове в България? Можете да използвате и сайтове в чужбина, ако бизнесът ви позволява може да мултиплицирате тази техника и да осигурите линкове от поне 10-20 домейна и то такива с отлични метрики, защото този тип сайтове имат склонност да натрупват натурално линкове от места като форуми и блогове, защото хейтът е най-мощният Share trigger.

4. Конвертиране на съдържанието

Всички сме наясно, че за да се класира даден сайт в SERP, той следва да предоставя някакво текстово съдържание, което да уточнява смисъла на неговото съществуване, просто защото снимките и мултимедията все още не се справят достатъчно добре с тази част.

Използвайки вашето съдържание търсачките като Google класифицират вашия сайт по значимост, тема и качество. Едно от нещата, за които не се замисляме е дали можем да използваме повторно съдържанието, което вече сме създали. Краткият отговор е – да. За дългия ще ви разкажем по-долу в тази точка от нашия списък.

Как можете да минимизирате разходите си за съдържание?

Ако мислите, че съдържанието е цар (Content is the King), то вероятно не сте си давали сметка коя е царицата? Царицата в SEO е дистрибуцията. Тя ви позволява да реализирате потенциала на своето съдържание, като значително намалява времето, необходимо за възвращаемост на инвестициите ви в онлайн маркетинг и SEO услуги.

Използвайте съдържанието си в различни формати, така ще можете да конвертирате най-ефективното и четено съдържание от блога ви например в нещо, което да използвате 2, 3 и дори 10 път за целите на Link Building кампанията ви.

Ето как:

  1. Превърнете статиите си в стандартно видео или по-евтино такова с voice-over и ги качете в сайтове за видео споделяне и линк към оригиналната публикация във вашия сайт;

  2. Конвертирайте материал от сайта си в PDF файл и го публикувайте в сайтове за споделяне на PDF документи, които предоставят възможност за изграждане на обратни връзки;

  3. Превърнете съдържанието си в подкаст – публикувайте го в сайтове за подкастинг – пуснете обратен линк към оригиналния материал;

  4. Създайте презентация от ваша статия – публикувайте я в специализирани сайтове за споделяне на презентации – откраднете си линк към оригинала.

Има и няколко други вариации на тази техника, но умишлено няма да ги спомена, за да се постараете и да помислите сами. Ще подскажа, че още една идея по темата ще откриете в настоящата публикация, ако сте внимавали и не просто сте сканирали текста.

БОНУС ТРИК ОТ IDEAMAX: Вижте кое е най-споделяното, най-четеното, най-доброто ако трябва да обобщим съдържание в сайта или блога ви. Приоритизирайте го при конвертиране в други формати. С този бърз анализ на практика използвате собствената си аудитория като фокус група, която да ви каже от къде да започнете, за да имате най-висока ефективност при минимален разход на ресурс т.е. оптимално ROI.

5. „Обратна тяга“

Един от парадоксите при вътрешно свързване на страниците в един сайт и по-конкретно в информационната му секция например е, че в 95% от случаите свързваме само старо съдържание в нашия блог. А какво ще кажете да свържем и новото съдържание? Звучи добре, нали?

На практика тази техника изисква регулярна работа по вашия сайт и когато публикувате ново съдържание, то следва да свържете и полезното съдържание, което вече сте публикували. Време е да направите точно обратното и да свържете новите публикации от старите.

Хубавото е, че тъй като вече имате конкретна информация за старата страница като обратна връзка от Google (позициите и ключовите фрази, за които се класира), то ще можете лесно да прецените от коя стара публикация да свържете новите такива т.е. ще разберете коя е максимално релевантна и с най-висока семантична стойност.

БОНУС ТРИК ОТ IDEAMAX: Използвайте свързването между стари и нови страници, за да управлявате ефективно трафика в сайта си и да го изпращате на страниците, на които искате той да отиде. Това най-вероятно са страниците, които монетизирате. Накратко можете да видите стара публикация с много трафик и да я свържете с новата страница, на която продавате продукт или услуга, за да изкарате повече пари.

Искрено се надявам да съм повдигнал леко завесата и по-важното да съм ви провокирал да търсите по-креативни, по-нестандартни и по-интересни решения на тази SEO задача по отношение на Link Building техниките, с които да класирате на първа страница вашия сайт в Google.

Абонирай се за бюлетина ни!

Получавай първи най-актуалната и полезна информация за твоя онлайн бизнес!

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

С въвеждане на вашия мейл, вие се съгласявате с условията за ползване на ICN.Bg. Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе