12 успешни SEO стратегии за по-добър ранкинг в търсачките

12 успешни SEO стратегии за по-добър ранкинг в търсачките

Понятието SEO става все по-познато сред собствениците на всякакъв вид бизнеси и неговото успешно имплементиране в маркетинг стратегията им води до значително увеличение на трафика към техните уебсайтове, а това генерира повече клиенти и продажби. Въпреки това, много хора все още не разбират същността на понятието и какво включва то. В тази статия сме ви подготвили 12 успешни стратегии за постигане на по-добро класиране в търсачките през следващите няколко години.

Какво е SEO?

SEO е абревиатура на термина „search engine optimization“, което преведено от английски означава оптимизация за търсещите машини. Целият процес е методология от техники и тактики, предназначени да увеличат потребителския трафик към определен уебсайт чрез постигане на по-високи места в търсещите машини като Google, Bing, Yahoo и други. Тъй като при търсене повечето потребители онлайн се спират на първите уебсайтове, които виждат, ранкингът е от съществено значение за техния успех.

Оптимизационният процес подсигурява откриването на вашия уебсайт онлайн, което води до генериране на много повече трафик и съответно продажби. SEO оптимизацията – също така гарантира, че вашият бизнес ще се покаже на правилните хора, т.e. вие ще получите достъп до потенциални клиенти, които са заинтересовани точно от вашите продукти или услуги. Тази релевантност се получава чрез съдържанието на вашия уебсайт.

От друга страна съществуват мета данните, чрез които Google разбира за какво става въпрос на вашия сайт и го класира на база определени ключови думи, които са най-релевантни и се показват на страницата за резултати от търсачките (Search Engine Results Page – SERP).

Когато става дума за SEO оптимизации, винаги съществуват нови практики и подходи, които трябва да бъдат следени и спазвани, за да не се нарушават правилата на Google.

От ICN.Bg сме ви подготвили 12 важни стратегии за повишаване на вашия ранкинг в търсачките и генериране на повече трафик към сайта ви:

Активност в социалните мрежи

Социалните платформи като Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Instagram и др. се превръщат във все по-голям източник на ценна обратна връзка от потребителите. Търсещите машини като Google проследяват и оценяват активността на вашите канали. Те използват така наречените „социални сигнали“, чрез които преценяват дали вашият уебсайт е истински, генерира реален трафик и е от полза на потребителите. Колкото повече вашият бизнес получава сигнали (линкове, лайкове, споделяне на ваше съдържание) от социалните медии, толкова по-голяма ще бъде видимостта на вашия уебсайт и бизнес в търсачките. Този тренд при SEO оптимизациите е сравнително нов и ще продължи да се развива през следващите години.

Потребителски отзиви

Промените в платформата “Google My Business”, както и страницата, показваща резултатите от търсенията в Google, включват отличителни белези за вашия бизнес като точната му локация в Google Maps, линк към сайта ви, информация за контакт и най-вече секция за мнения от клиенти. Отзивите, които се показват в Google, са генерирани най-често от Facebook или Google Reviews и се появяват като част от профила на бизнеса при търсенето му в търсачката.

Клиентските мнения са отличен начин за бизнеси, таргетиращи местни клиенти да се разграничават от конкуренцията (при генериране на позитивни отзиви), тъй като те водят до увеличено доверие в конкретната копания, но и по-висок ранкинг в Google Локално търсене (то се генерира, когато след дадена ключова дума се изписват имена на градове като София, Пловдив, Варна и т.н).

Релевантно и качествено съдържание

Създаването на качествено съдържание, което е интересно и ангажиращо е основен фактор, който оказва огромно влияние върху SEO оптимизациите през 2017г. и ще стане още по-определящ ранкинга фактор през следващите години. Доброто съдържание е много важно за така наречения Googlebot, който обикаля уебсайтовете и интернет пространството с цел индексирането им.

Създаването на съдържание, което е не само богато на ключови думи, но и релевантно към вашата таргет група от клиенти, ще задържа потребителите на вашия уебсайт по-дълго. Времето, което те прекарват там, също е от голямо значение – колкото по-дълго, толкова по-добре. Чрез това Google разбира, че сайтът ви разполага с качествено съдържание, което е релевантно за потребители с определено търсене и ще ви се отблагодари с по-висок ранкинг в търсачката.

Създаване на линкове към вашия уебсайт (link building стратегия)

Независимо какво сте прочели в Интернет пространството, изграждането на линкове, сочещи към вашия сайт си остава и ще продължава да бъде една от най-силните тактики за постигане на висок ранкинг в търсачките. Разбира се не трябва да се разчита на всякакъв вид линк билдинг стратегии , които са работели преди 4-5 години, тъй като те могат сериозно да навредят на вашия уебсайт, особено след ъпдейтите на Google: Panda и Penguin.

Методите за линк билдинг, които трябва да се предприемат през 2017г. и 2018г., са свързани с изграждането само на качествени връзки, от авторитетни уеб страници, които няма да навредят по никакъв начин на вашия сайт. Като цяло линк билдингът е стратегия, която се изготвя вътре във фирмата, като можете да потърсите мнението и помощта на SEO специалист да предложи къде и как точно трябва да се изградят качествени релевантни връзки.

Мобилна Оптимизация

Проучванe на Search Engine Land показват, че използването на Google през мобилни устройства е вече почти 60% от търсенията в търсачката като цяло. Големите платформи като Google, YouTube и Facebook се приспособяват много добре към този тренд, като те предлагат мобилни апликации, които са опростени и търсенето на информация през тях се извършва много по-бързо и лесно. Когато обаче става въпрос за търсене на продукти или услуги през Google, уебсайтовете, които се създават, трябва да бъдат специално оптимизирани за мобилни устройства.

След ъпдейта на Google от април 2015г., сайтовете, които са “mobile friendly” се класират по-високо от тези, които не са годни за използване на смартфони или таблети. За да проверите дали вашият уебсайт е съвместим с мобилните устройства, може да направите тест на следния линк.

Създаване на карта на сайта

Генерирането на sitemap (карта на сайта) е много често пренебрегвано, а всъщност е от огромно значение особено с постоянно увеличаващият се брой на уебсайтове из интернет пространството. Картата на сайта помага на споменатия по-горе Googlebot да обходи по-бързо и качествено вашия уебсайт, което ще доведе до моментално индексиране. Поради тази причина картите на сайта са и Google ранкинг фактор и генерирането на такава трябва да стане един от главните ви приоритети.

Локално Търсене

Това е особено важно за бизнеси, които таргетират местни клиенти, като магазини, ресторанти, барове, клубове и т.н. Локалните резултати в Google са оптимизирани да се генерират при търсене на услуга или продукт + град. Получават се и в зависимостта от близостта на даден бизнес, като това се случва, когато GPS тракингът на вашето устройство е включен и Google maps знае точно къде се намирате.

Прилагането на локална SEO оптимизация е от голямо значение, тъй като все повече хора се опитват да намерят най-близкото място до тях, където те могат да си закупят даден продукт или да използват някоя услуга. Като пример за това можем да дадем търсенето на бензиностанция, когато пътувате с кола. При включена GPS локация, Google maps ще ви предложи най-близките до вас бензиностанции и указания как най-бързо да стигнете до всяка една от тях.

Voice Search (Гласово Търсене)

Извършването на гласово търсене чрез Google е тренд, който се развива и неговото значение ще продължи да расте през следващите години. Според изследвания на Search Engine Journal повече от половината търсения ще бъдат гласови до 2020г. Поради тази причина бизнесите трябва да се замислят за оптимизиране за гласовите търсения.

Една от SEO стратегиите, важни за Voice Search е да помисли за начинът, по който хората говорят, както и за въпросите, които могат да задават. От това става много важно да фокусирате вашето съдържание върху отговаряне на конкретни въпроси, които хората питат търсачките.

Друга важна стратегия за Гласовите търсения, която е хубаво да предприемете, е да имплементирате микроданни (Schema Markup) на вашия уебсайт. Това е специфична и значителна информация, която може да показвате директно в търсачките, без да е нужно потребителят да клика върху вашия уебсайт или конкретна страница от него. Може да имплементирате тази стратегия на следния линк . Добавянето на микроданни към вашия уебсайт ще улесни Google при определяне на правилната информация, когато има гласово търсене и ранкингът ви ще се подобри.

Подобряване на клиентското преживяване (user experience)

UX или User Experience е преживяването, през което клиентите ви минават, когато са на вашия уебсайт. То включва неща като дизайн, навигация (лесна достъпност до всяка една страница), бързина на зареждане, качествено съдържание и т.н. Ако посетителите на вашия уебсайт навигират бързо и се задържат повече време там заради приятен дизайн или добро съдържание, то нивото на user experience ще се увеличи, което ще доведе до подобрено класиране и в търсачките. При положение обаче че хората имат трудности с достъпа до вашите страници и бързо напускат уебсайта ви, то това се следи от Google и съответно ранкингът ви ще спадне.

Скорост на сайта

Времето, за което уебсайтът ви зарежда, е много важно за ранкингa ви в Google и за user experience. Според проучвания на SEMRush целта ви трябва да е сайтът ви да зарежда за време по-малко от 2 секунди. Така клиентите ви ще остават по-дълго време на него, което се следи от Google и ще облагодетелства ранкинга ви.

За да направите сайтът ви по-бърз, е добре да го оптимизирате като код и функционалности. Освен това можете да се възползвате от допълнителни инструменти за подобряване на неговата бързина и работа. От хостинг компания ICN.Bg създадохме инструмента ActiveCache, който можете да достъпите директно през вашия cPanel контролен панел и който ще направи сайтовете ви още по-бързи, активирайки една от двете кеширащи технологии Redis или Memcached само с няколко клика. Инструментът е безплатен за плановете Икономичен, Бизнес и Стандарт на Споделен хостинг от ICN.Bg. Повече за скоростта на вашия уебсайт може да прочете в тази статия.

SSL сертификат

SSL сертификатите сигуряват сигурността на сайта ви и го предпазват от хакерски атаки, целящи да откраднат лична или финансова информация, която преминава през вашия сайт. Когато имплементирате SSL сертификат, вие ще индикирате, че всички транзакции се извършват напълно защитено. Това ще увеличи доверието във вашите клиенти и съответно ще повиши продажбите ви. През последните години притежаването на SSL сертификати на вашия уебсайт се превърна в силен ранкинг сигнал за Google. Още повече че Google обяви, че в близко бъдеще Google Chrome ще започне да показва сайтове без активен SSL сертификат като несигурни. Повече за SSL сертификатите, може да прочете в следния WhitePaper .

Богати отговори (Rich Answers)

Богатите отговори са нещо, което присъства на онлайн сцената от скоро време, но придобива все по-голяма популярност. Може би сте забелязали как при задаването на даден въпрос, Google използва кратка част от съдържанието на даден уебсайт, за да даде моментален и точен отговор. За да се оптимизира вашето съдържание, така че да се показва за въпроси, свързани с вашата индустрия, то вие може да имплементирате няколко метода.

Един тях е свързан със задаване на конкретния въпрос във вашето съдържание и след това предоставяне на богат, конкретен отговор. Друг вариант е създаване на специална секция за въпроси и отговори на вашия уебсайт, където може да проучите кои са най-често задаваните въпроси от вашите клиенти и след това да предоставите конкретните решения за тях.

В тази статия ви представихме 12 от най-важните оптимизационни стратегии, които, ако бъдат приложени успешно, ще ви донесат по-висок ранкинг и трафик, а от там повече клиенти и продажби. Очаквайте още статии по темата за SEO и подобряването на класирането на сайтовете в търсачките!

Етикети: #seo #hosting #site-optimization #website #activecache #rich-answers #link-building #ssl #оптимизация #онлайн-бизнес