Начало > ICN.Bg Блог > Полезно > 10 важни SEO тенденции, които трябва да знаете през 2019 година

10 важни SEO тенденции, които трябва да знаете през 2019 година

10 важни SEO тенденции, които трябва да знаете през 2019 година

Какви SEO стратегии и тактики ще работят, ще могат ли да ви помогнат да доминирате в SERP-а, и да печелите повече приходи през 2019? Вижте повече в статията ни, предоставена от Славчо Панов, съосновател и SEO експерт в WebsiteDesign.

Ето кои са и 10-те важни тенденции, за които непременно трябва да знаете:

1. Разберете аудиторията си и намерението на потребителя

auditoriya

Какъв тип съдържание предпочита вашата аудитория? Текст, снимки, видео, аудио? Да знаете правилния отговор на този въпрос ще бъде от изключително значение през 2019-та година.

Трябва да разберете какво очаква някой да намери, когато потърси определена дума или фраза, и трябва да им дадете най-добрия отговор по най-лесния начин.

Дори ако съдържанието ви е изключително и сайта ви е перфектно оптимизиран, то тогава сте готови евентуално за погрешна аудитория. Това няма да помогне на вашия бизнес да се разрастне. Трябва да се направи анализ на аудиторията и да се разбере какво точно се крие под тяхното намерение и поведение.

След това трябва страниците да бъдат (променени) пригодени към всичко това, така че да отговарят перфектно на намерението на потенциалния клиент и да задоволят неговото любопитство (търсене). Представителите на аудиторията трябва да останат удовлетворени, от факта, че са попаднали точно на вашата страница.

Това е процес и то не лесен. Свързан е с on-site SEO, оптимизация на ниво страница, UX, дизайн, съдържание, неща, които биха накарали потребителя да се задържи на сайта, изображения, видеа, представяне на продукт, ценообразуване и други.

2. Отидете извън Google търсенето

google-tursene

2019 г. ще бъде годината, в която SEO отново няма да е само за това как да се оптимизира за Google, но ще трябва да вземем предвид и едни други места.

Ако потенциалните клиенти търсят приложения, трябва да ги класирате в магазините за приложения. Ако търсят подкасти или видеоклипове, трябва да се класирате там, където хората търсят тези неща. Силните брандове стават многоканални и могат да бъдат намерени на различни места, освен в търсачките. Добрите оптимизатори трябва да се съобразят с това.

През 2019 г. също трябва да обмислите оптимизиране за устройства. Не визирам само мобилните устройства и десктопа. Имам предвид домашния асистент, аудио устройства и други подобни, които са изключително подходящи за продажба на продукти. Цялостното преживяване на потребителя би трябвало да е наше задължение на експертиза и контрол, а целта ни не е просто да докараме трафик на сайта.

За да гарантираме, че сме оптимизирали това потребителско преживяване, независимо дали е базирано на уеб или на базата на приложения, трябва да създадем най-ефективното и привлекателно пресичане на нуждите на потребителя и възможните предложения на сайта.

3. Маркиране за структурирани данни

strukturirani-danni

Когато потребителите посещават страниците, те могат да прочетат съдържанието и да преценят дали то удовлетворява очакванията им. Търсачките работят на друг принцип – те не могат толкова добре да отсяват и разбират информацията и имат нужда от допълнителни детайли, за да могат да се справят максимално добре. Schema.org разполага с колекция от речници, съдържащи множество записи, с чиято помощ може да се даде точен отговор, какъв е елементът от търсенето, как да бъде индексиран и по какви ключови думи да се класира.

Изкуственият интелект става все по-важен за Google, а структурираните данни изпълняват важна роля в целия процес. Ако Google иска да премине от мобайл фърст индекс към AI-фърст индекс, то структурните данни са от ключово значение. Без значение колко добър е вашият изкуствен интелект, ако отнема твърде много време за обхождане на необходимата информация, очевидно това няма да бъде правилния начин. AI изисква бърза обработка на съдържанието и неговото взаимодействие.

Трябва да започнете да разглеждате и разбирате структурираните данни, активното и пасивното поведение на търсещите потребители и как те са свързани с поведението, което сигнализира някакво намерение, чиито данни да ни помогнат да го разберем по-добре и гугъл да покаже най-релевантните резултати.

Използвайки информационната архитектура, тагове, метаданни и по-скоро структурираната маркировка, ние имаме възможността да дадем сигнали на търсачките, за да разберат тази актуална и поддържаща структура на съдържанието.

4. Създайте изключително съдържание

content

Ъпдейтите на алгоритмите на Google през 2018 г. разкриха, че търсачката засилва фокуса си върху оценката на качеството, дълбочината и широчината на съдържанието на уеб сайта.

Това означава, че ако все още създавате съдържание, само за да поддържате блога си жив, това вече няма да е достатъчно. Google спира да се интересува от това, дали постоянно добавяте ново съдържание и насочва алгоритмите в посока за награждаване на изключително, интересно и полезно съдържание, даващо отговори на въпросите на търсещите.

Публикуването просто така на някакво съдържание, колкото да има, става абсолютно безсмислено. Много по-добре е да поствате много рядко, нещо с изключителна стойност, от колкото да публикувате всеки ден нещо набързо и без някаква особена стойност.

Не забравяйте, че нещата са силно взаимносвързани. Гугъл среща огромни трудности и не може да се справя с индексирането на всички страници по света. Той не иска да има много страници. Иска да са малко, но качествени - такива, които самите потребители оценяват високо. Ще дойде момент в който търсачката съвсем ще спре да индексира безсмислени постове, без висока стойност.

Ако можете да отговорите на въпрос, да доведете до лийд, да направите продажба, да помогнете за SEO (изграждане на връзки), управление на репутацията, социални доказателства или цели за изграждане на общността с част от съдържанието, тогава печелите! Извършвайте проучванията си, бъдете решението на проблема, който хората имат, и осигурете нещо, което е предназначено за хората, вместо да се опитвате да пишете за SEO, и винаги ще постигате по-добри резултати.

5. Увеличаване на експертизата, авторитета и надеждността

expertise

Една от ключовите тенденции през 2019 година.

Въпреки че насоките на експертиза, авторитет и надежност са написани за алгоритмите на Google, а не се съдържат в тях, това ни помага да разберем къде се движи Google в краткосрочен план. Мисля, че това ще помогне на оптимизаторите да започнат да разбират, че „качеството” идва с контекста. Не можете да се класирате толкова лесно и да пишете авторитетно съдържание, освен ако вече не сте авторитет по дадена тема...

Когато отивате на лекар, искате да се уверите, че ще ви лекува най-добрия специалист, с диплома, стаж и още повече практика, който е препоръчан от много колеги и пациенти. Същото гонят и търсещите машини да вплетат в алгоритмите си. Те ще проследят професионалния път на определен специалист (бранд) и ще преценят до колко може да му се има доверие, като това ще се отрази на класирането на неговите страници.

Ето защо хората предпочитат брандовете и през последните години се забелязва голяма тенденция към брандиране.

6. Инвестирайте в техническо SEO

technical-seo

Всяка година уеб сайтовете продължават да се усложняват, което прави техническото SEO основен тренд през 2019 г. и след това.

Някои ключови области на фокус върху техническата страна на SEO ще бъдат:

  • Скорост: Сайтовете най-накрая ще станат по-прости и по-бързи, тъй като оптимизаторите откриват, че Google възнаграждава сайтовете повече от веднъж за скоростта. Вижте и как можете да си осигурите повече скорост за сайта си с хостинг от ICN.Bg.
  • JavaScript: Всяка следваща година означава, че още повече сайтове, с които се сблъсквате, ще бъдат задвижвани от JavaScript (вероятно някой от големите фреймуърци, като React, Vue.js и Angular). Това означава, че е време да се запознаете поне с малко JavaScript и как най-големите търсачки се справят с управляваните от него уеб сайтове.
  • Прогресивни уеб приложения (PWAs): През 2019 г. трябва да започнете да мислите за това как вашият уеб сайт би могъл да живее като PWA в бъдеще. Как може PWA да се превърне в незабравимо преживяване, който потребителите биха искали да поставят на началния си екран на своето мобилно устройство?

7. Спечелете с On-page оптимизация

on-page-optimization

Връзките все още имат голямо значение за SEO, но понеже в момента най-силния ранкинг фактор е свързан с потребителското поведение, то можете да постигнете изключителни резултати само като непрекъснато оптимизирате важните си страници.

Възползвайте се от A/B тестовете, разберете как потребителите възприемат съдържанието на вашите страници и подобрете тяхното изживяване.

Ето на какво трябва да обърнете внимание:

  • Най-доброто заглавие и мета описание;
  • Съдържание, което отговаря на често задавани въпроси;
  • Правилно форматиране на текстовото съдържание;
  • Правилната работа на вътрешната търсачка в сайта осигурява подходящи резултати;
  • Скъсяване на процеса на конвертиране;
  • Уверете се, че имате клиентска поддръжка (customer support), която да отговаря на въпроси, свързани с бизнеса;
  • Помислете за използването на чатбот, за да облекчите натоварването за основни, общи въпроси и процедурни задачи;
  • Потребителите лесно да могат да навигират до физически местоположения;

8. Силата на машинното обучение

machine-learning

Запознахме се с машинното обучение в търсенето с RankBrain алгоритъма. Но, не сме усетили истинската сила на това, което може да бъде. Можем да видим, че подготвителната работа идва с някои от промените в оформлението и стремежът им да отговорят на намеренията, а не на въпросите. Това е коренът на влиянието на машинното обучение върху търсенето.

Компаниите трябва да приемат машинното обучение, за да разработят уникално и силно съдържание, започвайки с набор от данни, базирани на специфични променливи. Машинното обучение, съчетано с необходимостта от анализ и доклад, като тестване и прилагане на нови стратегии, е наложително за разбиране на успехите и неуспехите.

9. Оптимизирайте за обогатени откъси и други функции на Google SERP

google-serp

Освен да оптимизирате за собствения си уеб сайт, трябва да оптимизирате и за търсенето с Google през 2019 година.

Кутиите за отговори, рецептите, графиката на знанието, каруселите и други подобни, ще направят още по-голяма захапка от органичния трафик. Това прави SEO още по-важно, защото експозицията е толкова важна за видимостта в SERP-а, колкото за кликванията.

Това означава, че оптимизирането на обогатените фрагменти (нулева позиция) и други функции на Google търсенето, ще продължат да бъдат важна тенденция - и по-важна от всякога - през 2019 година.

Ако успеете да се справите добре с тези функции на търсачката, то неминуемо ще забележите голям ръст в трафика към вашия сайт.

10. Пригответе се за гласово търсене

voice-search

Е, тази година ли е годината на гласовото търсене? Не съвсем. Явно навлиза доста бавно, а пък у нас си е само нещо за което си говорим и пишем, но скоро няма да го видим в действие.

Повечето големи компании вече сериозно проучват този тренд и как той ще повлияе на търсенето от потребителите.

Оказва се, че SEO отново няма да умре, ами ще се промени и то даже не чак толкова много. Последните години силно вече се говори за ключови думи и фрази, зад които стои определено намерение за покупка или някаква друга конверсия. Тази тенденция ще се разшири, защото потребителите говорят и пишат различни неща, когато искат да разберат нещо. Просто ще трябва да се съобразим и с това.

Автор: Славчо Панов

SEO експерт в Websitedesign.bg

Екипът на WebsiteDesign се състои от доказани експерти в областта на Интернет програмирането и SEO оптимизацията. Компанията разработва индивидуални решения според специфичните нужди и изисквания на своите клиенти.