10 SEO грешки, които допускате

В тази статия ще насочим вниманието ви върху често повтаряни съвети и практики за SEO оптимизация, които всъщност вредят на по-доброто ви класиране в търсачките. Възможно ли е да вложите време и старания само за да видите, че постигате все по-слаби резултати? Със сигурност e възможно, ако допускате едно от следните неща:

Грешка 1: Платени линкове към сайта ви

Линк билдинг е много работеща стратегия за повишаване на класирането ви при търсене. Ако обаче си купувате входящи линкове, имайте предвид, че това никак не се харесва на търсачките. Алгоритъмът, който те използват, е достатъчно усъвършенстван, за да разпознае кога заплащате или прикривате размяната на линкове, като така манипулирате рейтинга си и резултатите при търсене. В този случай рискувате да получите наказание от Google и другите търсачки, след което трудно ще си върнете присъствието сред топ резултатите. Изградете стратегия, която наистина да ви е от полза - поставете линкове в качествени уеб сайтове с релевантна на вашата тематика и с висок PageRank. Идеалният вариант за вас е, ако създавате наистина атрактивно и качествено съдържание, което се харесва и споделя от вашите потребители в други сайтове, блогове и форуми.

Грешка 2: Нямате сайт за мобилни устройства (mobile friendly или responsive website)

Повече от 5 млрд. души по света разполагат с мобилен телефон, през който влизат в Интернет, а над половината трафик в световен мащаб след 2016г. насам е от мобилни устройства според данни от Smart Insights. Що се отнася до SEO, липсата на responsive website е лош индикатор за търсачките. Отдавна Google започна да индексира по-добре уеб сайтове с мобилна версия, но липсата на такава вече ще вреди на представянето ви онлайн. Ако още не сте го направили, помислите за нов дизайн на вашия сайт, който да включва тази особеност и с който вашият онлайн бизнес ще бъде достъпен на всички устройства.

Грешка 3: Насищане с ключови думи

Не подценявайте начина, по който търсачките разглеждат и индексират вашето съдържание. Няма да успеете да заблудите алгоритъма им, ако просто публикувате текст, пълен с ключови думи. Google изцяло промени начина, по който разглежда тематиката на съдържанието ви, като дава повече тежест на неговото качество. Методът се нарича „Латентно семантично индексиране“ (Latent Semantic Indexing) и търси по-скоро връзката между думите в текстовете, за да определи най-точно на каква тема публикувате. LSI е едно от значимите нововъведения, които биха ви били от огромна полза за по-добро класиране, ако създавате съдържание за своите потребители вместо за търсачките. Затова не прекалявайте с ключовите думи, а се постарайте да задържите потребителите си на сайта. Вижте как да го постигнете в статията ни за най-добрите SEO практики през 2018г.

Грешка 4: Не използвате SEO оптимизирани изображения

SEO оптимизацията не е свързана само с текстовото съдържание, което слагате в сайта си. Ако публикувате изображения с произволен размер, описание и заглавие, пропускате добра възможност за по-добър ранкинг при търсене. Ако думите, с които озаглавявате (image name) и описвате (alt tag) файловете си, говорят за вашата дейност, това е още едно предимство, което ще си осигурите, за да се харесате на търсещите машини. Вижте стъпка по стъпка как да оптимизирате изображенията си за търсачки.

Грешка 5: Сайтът ви е бавен

Това е проблем дори да не обръщате голямо внимание на позиционирането си в търсачките. Бавното зареждане води до напускане на страницата, загуба на потребители и клиенти и лоши сигнали за качеството на сайта. За Google скоростта на зареждане отдавна е фактор за класирането на резултатите. Ето защо не бива да допускате потребителите си да чакат. Не и повече от 5 секунди, защото в този случай около 75% от сайтовете по света ще са по-бързи от вашия, според Akamai. Можете да използвате инструменти за кеширане на съдържанието, каквите са ActiveCache и Site SpeedUp, с които значително ще подобрите представянето си. Вижте нашите съвети как да ускорите сайта си и инструментите, които от ICN.Bg сме внедрили в своите услуги, за да се справите с тази нелека задача.

Грешка 6: Количество за сметка на качество

Множество публикации с кратко, сбито съдържание, без подробни разяснения и с информация, която е трудна за четене. Това едва ли ще ви свърши работа, ако не искате да загубите аудиторията си и позициите си в търсачките. Много бизнеси вече развиват т.нар. content marketing, при който потребителите получават огромна добавена стойност с безплатно съдържание, съвети, информация и насоки. Времето, за което се задържат посетителите на сайта, и честотата, с която те ви посещават отново, е доста по-важно за Google от това просто да публикувате ежедневно. Концентрирайте се върху предоставянето на пълна яснота по въпросите, за които публикувате информация.

Грешка 7: Пропускате meta descriptions

Това е текстът, който излиза под заглавието на вашата страница в резултатите от търсенето. Пропуск за вас би било да не поставите никакво описание в тази част, защото тук е съдържанието, което потребителите ще видят най-напред. Възприемайте meta descriptions като възможност в няколко реда да покажете на своите посетители защо именно вашата страница ще им представи това, което търсят. Така увеличавате шансовете си потребител да кликне върху вашия резултат, което увеличава вашия click-through rate и допринася за по-висок PageRank.

Грешка 8: Не модифицирате URLs в сайта си

Всеки път, когато имате нова публикация или страница в сайта си, я оставяте с произволен URL адрес. Това не помага на търсачките да я индексират и популяризират по-добре. Значително по-добър вариант е URL адресът ви да съдържа ключова дума или няколко такива, разделени с тире. В този случай указвате допълнително на търсещата машина за кои ключови думи да ви класира по-напред.

Грешка 9: Забравяте за вътрешните линкове

Линковете между страниците влияят положително на user experience, особено ако се състоят от думи или словосъчетания, свързани с вашите ключови такива. Не забравяйте да ги поставяте в новите си публикации, за да покажете на своите потребители, че имате още полезно съдържание, което желаете да споделите с тях. Така ще ги задържите повече време на вашия сайт и ще докажете на Google, че си струва да ви класира на по-висока позиция в резултатите си.

Грешка 10: Не подсигурявате своите хостинг ресурси.

Всеки онлайн бизнес има нужда от достатъчно хостинг ресурси, за да е винаги достъпен за своите потребители с минимална възможност за downtime и сериозен спад в ранкинг позицията на сайта в търсачките. Много е важно да преценявате какви са нуждите на вашия онлайн бизнес във всеки един момент, особено ако планирате да организирате мащабна рекламна кампания, която ще доведе много потребители на сайта. В този случай е добре да се подсигурите с надеждна инфраструктура, която да издържи на натоварването. Можете да помислите за друг вид хостинг, като cloud или нает сървър. Вижте за това как малкият бизнес може да се възползва от cloud технологиите.

След като се справите с всички тези задачи, ще сте изпреварили голяма част от конкурентите си. Ще можете да вложите своите усилия в други важни за дейността ви насоки и да постигнете още по-добри резултати. Ние от ICN.Bg ще ви предложим най-подходящата инфраструктура, за да може вашия бизнес да е винаги онлайн и да генерира още повече печалби.

Етикети: #SEO #SEO-оптимизация #website