Важно е да кажем

Този пост идва след няколко напрегнати дни за нашата фирма. Както вероятно вече знаете, в следствие на непредвидими технически обстоятелства, информацията на един от сървърите ни в Германия бе загубена. В резултат, 82 наши клиенти изгубиха съдържание на своите сайтове.

1logo-350px-transperantПърво бихме искали да поднесем своите извинения на всички, които са засегнати от този проблем и понасят неудобства. Ние ще поемем своята отговорност и ще опитаме да ви помогнем максимално в тази ситуация, като ще компенсираме всеки един от клиентите ни, претърпели загуба на информация. Всички засегнати клиенти ще получат 1 година безплатен хостинг независимо от плана, който ползват. Освен това ще окажем консултантска и всякаква друга помощ, която е по силите ни.

Бихме искали да изясним обстоятелствата около този инцидент, за да не оставяме поле за спекулации.

Проблемът действително бе изключително сериозен.

Грешката в случая идва от софтуерната система за управление на процесите (Axapta), която ръководи всички процеси в дейта центъра. Този софтуер е извън наш контрол. Остават неизяснени причините, поради които същият този софтуер започва процедура по преинсталация на сървър с име dexter.icnhost.net, както и на неговите прилежащи устройства, в това число устройтвата, съдържащи архивите с данни. Вероятната причина е объркан или дублиран ID номер на нашата система с такава на друг потребител от над 60 хилядите потребители на дейта центъра.

Що се отнася до нашата реакция, проблемът е забелязан в първата минута, а на четвъртата процедурата е прекратена от колегите в Германия и дисковете са извадени от машината. За съжаление, копирането на темплейта и форматирането на RAID масивите вече е започнало. Това е причината, освен основните файлове да не могат да се възстановят и четирите архивни копия, които се намират на отделеното от сървъра устройство за съхранение на данни.

След над 24 часа извършване на различни дискови проверки под ниско ниво и други системни процедури се потвърди, че съдържанието от сървъра и ахривните устройства не може да бъде възстановено.

Превантивните мерки

Част от взетите превантивни мерки включват създаване на архиви, които се намират на отделни бекъп устройства, които са физически отделени, но ръководени от централната система за управление.

ICN.Bg наема сървъри от един от най-големите немски дейта центрове – DataDock от http://www.intergenia.de/en/. В този дейта център се намират сървърите на десетки световни хостинг доставчици. Множество бизнеси от цял свят ежедневно използват капацитетите и възможностите на центъра. Качеството, което тази фирма предоставя, ни дава възможност да ви предложим най-добрата услуга на пазара и сме убедени, че сме направили точния избор.

Ние заставаме зад продуктите и услугите, които предлагаме и се отнасяме отговорно към проблемите. Ще положим всички възможни усилия да гарантираме сигурността на вашия бизнес максимално и да сведем вероятността за подобни инциденти до нула.

Юлиян Бориславов
Управител на ICN.Bg

Етикети: #kompensatsii #reshenie #sarvar #hosting #dejta-tsentar #problem