Специалистите съветват StartUps: 14+1 съвета как да нокаутирате конкуренцията

Специалистите съветват StartUps: 14+1 съвета как да нокаутирате конкуренцията

Само още няколко дена ни делят от StartUp Weekend Varna! Едно събитие, на което очакваме да видим проекти с огромен потенциал, свежи и иновативни бизнес идеи, създадени от бъдещите бизнес лидери в България. ICN.Bg ще подкрепи за втора година събитието, като освен хостинг подаръци този път сме решили да ви заредим и с много вдъхновение! Специално за всички вас startup основатели, ние се допитахме до водещи експерти в IT бранша и ги помолихме да дадат съвети за вас, какви са най-добрите практики и как да бъдете по-успешни в своя бизнес. Ето какво съветват Иво Илиев, Ален Попович, Ивелина Манова, Томислав Савов, Юлиан Бориславов, Светлан Станоев и Цветелина Тенева . Вижте няколко идеи, с които да нокаутирате конкуренцията!

AlenPopovicАлен Попович, Social Me:

Бъдете открити и честни – никой не успява да лъже аудиторията достатъчно дълго. Вашето конкурентно предимство ще бъде да представите продукта си в най-добра светлина базирайки се на неговите истински качествени характеристики. Така ще оправдаете максимално добре очакванията на потребителите си.

Хората обичат да се доверяват повече на лица, отколкото на лога! Изграждането на стабилен и разпознаваем бранд е от съществено значение. От друга страна обаче зад всеки бранд стои екип от личности. Всеки характерен с негови собствени качества и възможности. Дайте възможност на потребителите си да опознаят и вас. Бизнес се прави лице в лице, между хора и приятели.

ivoilievИво Илиев, InteractAge:

Това, че имате гениална идея е наистина хубаво и важно, но за да бъде тя страхотна и неустоима - трябва да знаете как да я представите. Помнете, че няма уникални идеи, но това не значи, че не може да ги представяме по уникален начин. Търсете уникалния начин за представяне на своите идеи - това ще ги превърне в желани за инвеститорите и клиентите. Знайте, че аргументът е Вашето най-силно оръжие и защита - той е един от начините да представите идеите си като уникални.

Когато представяте проект пред потенциалните му инвеститори, всяка секунда от презентацията е съдбоносна. Ние сме хора и освен дарбата ни да предаваме идеи, ние имаме и друга, по-уникална - да предаваме емоции. Когато презентирате идеите си, придайте им нужната доза емоция. Никой няма да подкрепи проекта Ви, ако не вярвате в него, ако не го обичате и не можете да накарате и другите да изпитват тази любов.

Ивелина Манова, AdAcademy:

Поставете цели и измервайте ефективност. Изключително важно е всеки разход за реклама или отделено време работа по вашия проект да може да бъде измерено правилно на база на поставени цели. Това ще ви помогне да вземете решение въз основа на събраната информация и да адаптирате дори концепцията ви, ако е необходимо.

Възползвайте се от безплатните инструменти максимално. Преди да започнете да планирате огромните ви разходи за маркетинг можете напълно безплатно да използвате инструментите на Google за market research, competitors research, трендове и обеми на търсене. Един от най-важните продукти за мен е Google Analytics - поставяте код на вашия сайт и събирате информация за потребителите на него, тяхната ангажираност и поведение на база, на която да вземете решения как да подобрите съдържанието и ползваемостта му. Можете да възползвате от Keyword planner и Display planner, намиращи се в интерфейса на Google AdWords, с които можете да направите проучвания за ключови думи по местоположение, водещи сайтове за региони, обем на импресии в мобилни приложения или да проверите кои са водещите имена в дадени категории. Не по-малко значение има и Google trends, който генерира полезни графики за тенденции или сезонности в търсенето на термини. Обърнете внимание на ConsumerBarometer2013 с данни за държави и ползваемостта на устройства от населението им в процеса на купуване и други.

Ако разполагате с минимум 30 лв. можете да тествате с рекламни кампании в Google AdWords с общ бюджет от 120 лв., вметвам че има безплатни ваучери от Google в размер на 90 лв., с който да валидирате вашата концепция преди да пристъпите към по-сериозни рекламни бюджети.

tomislav2Томислав Савов, Socialevo:

За да е успешен един стартъп той трябва да обърне внимание на своето медийно присъствие. Не само на бранда но и на самите участници. Успеха зависи от изграденото доверие. Работете за него!

Изградете своето присъствие в социалните мрежи - Facebook, Tweeter, Google +. Бъдете активни, изграждайте имидж и доверие. Това носи ползи за вас и за вашият стартъп. Дайте възможност на клиентите си да комуникират, чрез различни канали с вас. Бъдете достъпни за тях, комуникирайте активно.

Цветелина Тенева, The Business Institute

Стойност и оразличаване - Винаги бъдете убедени, че създавате стойност за своите потребители и тя е различна от тази на останалите. Ако това не е изцяло така (акцентирам на изцяло), имате много сериозно домашно!

Бизнес моделът е динамична величина - Моделът на вашия бизнес се променя, дори и причината за това да не сте вие. Не е важен само продуктът, нито маркетинга или продажбите. Вашият бизнес е цял организъм.

Светлан Станоев, The Business Institute

Дръж под око финансите - Финансите винаги са важни. Твърде важни, за да бъдат само работа на финансистите и да отлагате структурирания подход към тяхното управление.

Промяната е начин на живот...Особено като си малък. Промяната планирането са много близки, дори и да не изглежда така на пръв поглед. Плановете са нищо, а планирането е всичко, е казал Айзенхауер и е бил прав!

julian-readyЮлиян Бориславов, ICN.Bg:

Бъдете онлайн! Наличието на сайт е ключов момент за всеки стартиращ бизнес. Бъдете онлайн! Създаването на уеб сайт е изключително лесно, особено с множеството възможности, които CMS системите предлагат. Винаги можете да разработите добре изглеждащ сайт на Wordpress, без да инвестирате голям финансов ресурс.

Изградете сплотен екип от хора, на които можете да се доверите. Добре е да знаете, че във всеки един момент можете да разчитатае на екипа си. Подберете правилните хора, с които имате сходни интереси, но всеки от вас е специализиран в различна сфера. Това ще ви даде възможност да управлявате и развивате сами бизнеса, без да се налага да се обръщате към външни фирми.

Накрая ще завършим и с цитат на един велик човек, изградил мултимилиардна империя от малък startup - Стив Джобс:

SteveJobs-Wide"When you're in a start-up, the first ten people will determine whether the company succeeds or not. Each is 10 percent of the company. So why wouldn't you take as much time as necessary to find all the A players? If three were not so great, why would you want a company where 30 percent of your people are not so great? A small company depends on great people much more than a big company does."

Дали тези правила са наистина верни, предстои тепърва да разберете!

Етикети: #startup-weekend #startup #social-me #socialevo #interactage #startupsaveti #saveti #adacademy #the-business-institute #investitori