Последно повикване за пътниците за полет: World Hosting Days 2014

World Hosting Days ден трети, а ние все още се вълнуваме от нови срещи, запознанства и все по-интересни лекции. След лекцията на Джулиан Асанж и забавната почивка с типичен немски beer fest снощи, днес сме още по-заредени с енергия и още по-летящи в облаците.

Започнахме деня с най-новите статистики на Gartner за хостинг бранша, новостите, тенденциите и ...много проценти по темата cloud, хостинг, IaaS, SaaS, BPaaS. От презентацията на Tiny Haynes от Gartner видяхме как изглежда хостинг пазара сега, какви промени се очакват през следващите 3 години, както и какво една хостинг компания трябва да направи за да остане конкурентно способна и да се развива успешно.

Въпреки, че към момента най-развити по отношение на предлагането на качествени и динамични хостинг решения в Европа са държави като Англия, Германия и Франция, България също има с какво да се похвали. Освен, че се нареждаме на 3-то място в света по скорост на интернет връзката, както и факта че България е една от 12-те точки в света поддържащи инфраструктурата на новите 1400 gTlds, ние сме и една от най-добре развитите страни по отношение на разнообразие на предлаганите хостинг услуги в Източна Европа.

"The Magic Quadrant" на Gartner, или така наречения магически квадрат на управляемите хостинг услуги, показа и как хостинг компаниите в света се развиват в 4 основни насоки - предизвикатели (challengers), лидери (leaders), нишови играчи (niche players) и визионери (visionaries). Ключови фактори за успеха на хостинг доставчиците са предлаганото продуктово портфолио, качественото обслужване на клиенти и доброто съотношение на цена към качество.

Gartner изнесе любопитни факти и защо повечето компании избират cloud решения. Оказа се, че 50% от компаниите го правят заради гъвкавостта, 14% заради оптимизирането на разходите, 13% заради иновативността, а 10% заради по-високото качество. Инвестицията в cloud се изплаща средно за 22 месеца.

Повлияни от вчерашната лекция на Джулиан Асанж, Gartner засегнаха и темата за сигурността в онлайн пространството и нарастващата честото и сила на DDoS атаките по света. Любопитен факт е, че колкото повече ресурс се инвестира в онлайн сигурността, толкова по-изобретателни стават и хакерите, които стоят в основата на DDoS атаките.

Третият ден на World Hosting Days даде поглед и върху маркетинг страната на хостинг бизнеса. Flexiant отговориха на въпроса как хостинг доставчиците могат да бъдат близо до клиентите си посредством присъствие в социални мрежи и общности. 86% от всички компании в хостинг бранша залагат на присъствие в социалните мрежи, 51% инвестират в интересни блог публикации, а само 10% в CMA (content marketing automation). Хубавото, е че за нас хостинг компаниите в България това не е тайна.

Днес, в последния ден на World Hosting Days, ще ви разходим и в изложбената зала на събитието, където са разположени щандовете на най-добрите компании в бранша. Вижте нашите срещи с партньори и най-нови технологии!

[gallery ids="1005104,1005103,1005102,1005101,1005100,1005097,1005096,1005095,1005114,1005115"]

Етикети: #sotsialni-mrezhi #novi-gtlds #ddos-ataki #world-hosting-days #gartner #hosting #cloud-hosting #saas #cloud #top-6-hosting-dostavchitsi #bpaas #sotsialni-medii #iaas