Какво донесе Black Friday на големите електронни магазини?

Какво донесе Black Friday на големите електронни магазини?

Неслучайно го наричат Black Friday. И неслучайно хостинг компаниите предупреждават, че трябва да се подготвите добре за този най-вълнуващ за купувачите в годината ден. Хиляди потребители....милиони потребители се опитват да достъпят вашата уеб страница и да закупят желаните стоки с 50%, 60%...80% намаление. Какво се случва обаче, ако вашите потенциални клиенти видят страница с грешка 500 или 404 и останат разочаровани? Или пък ако се наложи да изчакват 4-5-6 секунди за да се зареди дадена страница, а тя така и така не се зарежда. Неприятно нали? Ние вeче ви представихме най-добрите практики. А сега ще ви покажем какви са последствията от Black Friday.

Според Catchpoint Systems – организация за мониторинг на представянето на уеб сайтове в интеренет, 50-те водещи сайта за електронна търговия (Amazon.com, Store.Apple.com, Walmart.com, Macys.com и др.) са били значително по-бавни по време на Black Friday спрямо представянето си през 2013г. На 28.11.2014г. десктоп уеб страниците са били с 19.85% по-бавни спрямо предходната година, а мобилните уеб страници с ужасяващите 57.21% по-бавни. Гореспоменатата компания подаде и следната статистика:

  • средното време за реакция на десктоп страниците на 50-те най-големи сайтове за електронна търговия в световен мащаб е била 3.991 секунди спрямо 3.330 секунди през 2013г.
  • средното време за реакция на мобилните страниците на 50-те най-големи сайтове за електронна търговия в световен мащаб е била 2.954 секунди спрямо 1.879 секунди през 2013г.

И това е статистика за 50-те най-големи и популярни сайтове за електронна търговия в света, в които са инвестирани милиони долари за оптимизация и сървърно оборудване, както и цялостно техническо подсигуряване на инфраструктурата. Факт е, че броят на потребителите, желаещи да направят онлайн покупка е нарастнал значително. Но уеб страниците и тяхното съдържание също е нарастнало чувствително, което означава повече информация за зареждане.

А какво се случи в България? Над 2 500 000 потребители са направили покупка онлайн по време на Black Friday влагайки значителни усилия и завидно търпение. Защо? Защото водещи сайтове за продажба на техника не работеха с часове, страници с желани продукти така и не се зареждаха, стотици хиляди левове за реклама бяха напразно похарчени и безвъзвратно загубени. Какви бяха основните оплаквания на онлайн купувачите:

  • зареждането на дадена онлайн страница отнемаше прекалено дълго време;
  • желаният сайт не се зареждаше и визуализираше грешка 404 или грешка 500;
  • дори и да успееш да поръчаш желания артикул, завършването на поръчка и онлайн плащане беше почти невъзможно и изискваше многократно презареждане на страницата.

Ние посъветвахме нашите клиенти, какви мерки трябва да вземат, за да гарантират своето надеждно онлайн присъствие на 28.11.2014г. И съветите, които дадохме са базирани на нашия богат опит и дългогодишна практика. Благодарение на най-добрите практики, екипът на ICN.Bg гарантира стабилното онлайн присъствие на своите клиенти. Можете да прочетете още веднъж нашите предложения. За да сте подготвени за Коледна промоция или следващия Black Friday! И за да не възприемате буквално значението на думата „black”!

Етикети: #promotsiya #black-friday #elektronen-magazin #onaljn-magazin #onlajn-targoviya #hosting #cheren-petak #sarvarno-oborudvane #koledna-promotsiya