Black Friday: Тенденции и съвети за Вашите сайтове

По традиция отбелязваме Black Friday в края на месец ноември.
Ако имате онлайн магазин и планирате кампания, но не сте сигурни, че сайтът Ви ще посрещне подобаващо наплива от клиенти, препоръчваме да се свържете с нас, за да Ви предложим най-доброто решение. Защо? Разберете от следващите редове.

Последният петък на ноември, наричан още „черен“, се превърна в традиция за родната търговия. Това, което ни радва, е, че все повече собственици на магазини – физически и онлайн, проявяват интерес към промоциите и успяват да се възползват от тях. В последните години наблюдаваме промяна в организацията на черните петъци. Често:

  • търговците определят сами коя ще е тяхната дата за Черен петък и рядко тя е последният петък ноември;
  • кампаниите са по-дълги от ден;
  • българските потребители могат да се радват на многобройни възможности за по-изгодни оферти през целия месец ноември.

И тъй като месеците ноември и декември са изпълнени с множество възможности за повече продажби – Black Friday, Cyber Monday, коледни празници, все повече български бизнеси улавят момента и извличат най-доброто. По този повод споделяме няколко устойчиви положителни тенденции, които забелязваме през последните години.

Тенденция №1: Все повече бизнеси се подготвят професионално за мащабната кампания

Какво включва подготовката?

  • Изготвяне на стратегия за успешна кампания;
  • Планиране на промоции;
  • Техническа оптимизация на сайта;
  • Осигуряване на достатъчно сървърни ресурси;
  • Маркетинг подготовка – банери, принт материали, постери, билбордове, декорация и украса на физически обекти, партньорства с печатни издания, специални лендинг страници, бюлетини, блог публикации, органични постове в социалните мрежи, ПР активности и други;
  • Подготовка на наличностите;
  • Комуникационно планиране – известяване на клиентите, синхронизация с партньори, доставчици, дистрибутори, куриерски фирми и т.н.;
  • Реклама – онлайн и/или офлайн.

Разбира се, в зависимост от спецификата и мащаба на всеки бизнес, подготвителните дейности варират по вид и интензитет. При някои бизнеси подготовката започва месеци по-рано, при други – седмици, а при трети – броени дни по-рано.

Извод: Най-важното е, че българските бизнеси започнаха да виждат голямата картина, създавайки стратегии, а не единични промоционални предложения. В този смисъл кампаниите за Black Friday започнаха да стават все по-професионални.

Тенденция №2: Сайтът започва да се възприема за основа на всички маркетинг усилия

През последните години онлайн магазините обръщат голямо внимание на техническата изправност на своите сайтове. Знаете, че по време на кампания – особено когато е добре планирана – трафикът (посещенията) към сайта се покачва многократно. Ако в точно този момент онлайн магазинът не разполага с достатъчен ресурс да поеме цялата вълна от посещения, той зарежда бавно или директно „пада“.


Като цяло можете да си „скъсате нервите“ и да съжалите, че въобще сте решили да се включите в световната кампания. Хубавото на тези ситуации е, че Ви дават ценен опит. Както се казва… опарите ли се веднъж, не повтаряте същата грешка.

Искате да се погрижите за техническата оптимизация на сайта си? Направете го още сега!

Всяка година споделяме с Вас съвети за оптимизация на Вашите сайтове. Тази година бързаме отрано да Ви припомним за две СуперПолезни статии, които съдържат ценна информация за всеки сайт на споделен хостинг или управляем виртуален сървър (MVPS), виртуален (VPS) или нает сървър.

Успешен Black Friday за сайтове на споделен хостинг или управляем виртуален сървър (Managed VPS) (част 1)

Имате сървър (нает или VPS)? Подгответе го за Black Friday! (част 2)

Именно затова е важно, преди да положите основите на Black Friday кампанията си, да се уверите, че онлайн магазинът Ви ще успее да отговори на очакванията Ви за желан трафик.

Ако до преди 3 години малцина собственици на онлайн магазини си даваха сметка за ресурсното обезпечаване на своите онлайн магазини, то сега това е първата грижа на много наши клиенти.

Извод: С времето ние като хостинг компания и Вие като собственици на онлайн магазини, научихме много, подобрихме много и започнахме да работим като екип.



Тенденция №3: Все повече собственици на онлайн магазини се свързват с нас отрано

Всяка година периодът октомври-ноември се превръща в един общ проект със споделена отговорност между СуперХостинг.БГ и нашите клиенти. Радостни сме да Ви споделим, че все повече собственици на онлайн магазини, които планират сериозни активности по време на Black Friday, проактивно се свързват с нас за консултация по отношение на сървърните им ресурси.

За да им съдействаме максимално, те ни споделят какво увеличение на трафика очакват в периода на планираната кампания. Ние, от своя страна, проверяваме настоящата работа на сайта и съобразяваме нуждите му според очакваното бъдещо поведение. След това даваме индивидуална препоръка и подходящо решение за всеки наш клиент.

С времето тази практика доказа своите ползи. Днес тя е установен процес, който помага на клиентите ни да се подготвят за успех, а на нас – да осигурим необходимия ресурс на време за „черния“ успех.

Благодарим Ви за доверието!

Тази година отново поставяме началото на съвместния ни проект „подготовка за празнични кампании“. Ако планирате активности за Black Friday, Cyber Monday или коледните празници, свържете се с нас поне 10 дни преди старта на Вашата кампания за консултация. Информирайте ни за очаквания ръст на трафика към сайта Ви, за да Ви предоставим подходящо решение или препоръка за оптимизация.

Важно уточнение: Осигуряването на допълнителен сървърен ресурс също изисква предварително планиране от наша страна. Ако се свържете с нас в последния момент, има вероятност да не успеем да реагираме толкова бързо, колкото обикновено. Затова планирайте навреме и си гарантирайте успех по време на „петъчната лудост“!

Много наши клиенти вече се свързаха с нас!

Направете го и Вие по:


Запознайте се с още полезни статии за успешни празнични кампании:

Готов ли е Вашият онлайн магазин да посрещне Black Friday? (част 1)

Имам сървър – готов ли е той за Black Friday? (част 2)

3 оптимизации за по-сигурен и продаващ онлайн магазин

7 идеи за повече посетители по време на кампания

Предлагате услуги? Време е за Black Friday кампания!

7 домейн идеи за успешна Black Friday кампания

Black Friday: 4 принципа на имейла за потвърдена поръчка

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
11 мита за онлайн присъствието

11 мита за онлайн присъствието [Аудио]

2
Темата е: онлайн присъствие - от изграждането на сайт до неговото развитие и следователно развитието на Вашия бизнес. Разберете кой е първият мит за разбиване!
Сайтът не е само за хора с бизнес и търговия.

6 идеи за сайт, различен от онлайн магазин

8
Ако първата ви асоциация със сайт е онлайн магазин… замислете се пак. Има много други видове сайтове, които не търгуват онлайн, но си струва да се посещават.
Какви са ползите от SSL сертификата за сайта и неговите потребители?

Какви са ползите от SSL сертификата за сайта и неговите потребители?

0
Използването на SSL сертификат и сигурна HTTPS връзка за сайта е категоричен показател, че държите на доверието и сигурността на посетителите му.