Checklist за вашия онлайн магазин

Продажбите в електронната търговия от миналата година достигат 1.2$ трилиона в световен мащаб, а тенденцията е към нарастване на това число. Ако искате да генерирате по-голяма печалба от вашия онлайн магазин, то вашият сайт трябва да бъде актуален и в крак с новостите около онлайн пазаруването! В тази връзка експертите в областта съветват уебсайтът ви да е с responsive дизайн, да има mobile-friendly версия, да е лесен за навигиране, надежден и сигурен за разплащателни процеси. А дали отговаряте на тези изискванията? Не губете време и проверете сега!

Предоставяйте оптимално потребителско преживяване на вашите клиенти като се възползвате от следните няколко препоръки :

  1. *Оптимален UX (user experience)*

За да накарате потребителите да се обвържат на емоционално ниво с предлаганите продукти или услуги, трябва да им въздействате емоционално. Например приятна и тиха музика, приятелски настроени и внимателни консултанти, както и определени аромати биха оставили много добри впечатления на клиента, но това важи за физически магазин. Какво да направим обаче онлайн? Научете се как да задържите вниманието на потребители в онлайн пространството.

Предлагаме ви чек лист, с който да проверите притежавате ли компонентите, необходими за по-добро потребителско преживяване и увеличаване на продажбите онлайн:

  • Интерфейс, който не е претрупан и който ясно показва какво предлагате
  • Лесни за навигиране менюта
  • Добре организирани продукти с ясни описания, снимки и цени
  • Лесен начин за свързване с обслужване на клиенти
  • Отличаващи се бутони за социалните медии
  • Минимизиране на броя изскачащи прозорци

  • *Както вече сме ви съобщили в предишна статия, силно препоръчително е да направите своя уебсайт mobile-friendly.*

Употребата на мобилни устройства е силно разпространена, което прави и вероятността потребители да посетят сайта ви, чрез мобилен телефон много по-голяма. А какво се случва, ако той не е оптимизиран за подобен вид употреба? Статистиката сочи, че 88% от потребителите не влизат отново в сайт, в който вече са били веднъж и имат негативни впечатления. Вие никога не знаете от къде ще бъде посетен вашия сайт – телефон, лаптоп или таблет. Именно затова е важно да имате мобилна версия или вашият дизайн да е responsive. Ето какво още да направите, за да зарадвате потребителите си:

  • Използвайте семпъл дизайн
  • Използвайте достатъчно голям шрифт
  • Позиционирайте най-важната информация в горната част на сайта си, преди клиента да трябва да направи първия скрол
  • Бутоните трябва да могат лесно да се натискат
  • Дизайн, който се адаптира към размерите на екрана на потребителя

  • *Улеснете максимално финализирането на покупката*

Ако изисквате твърде много лична информация и попълване на прекалено много полета за завършване на покупката или регистрация, е твърде вероятно клиентът да си каже „Достатъчно!“ и да напусне страницата. Направете поръчката бърза и лесна. Това е! А сега проверете дали имате:

  • Индикатор за прогреса в процеса на закупуване
  • Поне няколко опции за разплащане
  • Безплатна доставка над определена сума
  • Информирайте каква е крайната цена след отчитане на доставката и разходите по покупката преди края на транзакцията
  • Възможност за пазаруване без да е необходим логин - за бързи поръчки
  • Не изисквайте прекалено много информация от клиентите си при регистрация
  • Директен линк към обслужване на клиенти, ако възникне проблем по време на транзакцията

  • *Направете висококачествени снимки на продуктите*

Проучванията показват, че хората помнят 80% от информацията, ако е визуализирана, и само 20%, ако е под формата на текст.

  • Изберете от 1 до 3 снимки за всеки продукт, за да дадете колкото се може повече детайлизирана информация и запазете последователността на снимките за всеки продукт
  • Демонстрирайте предимствата на продукта
  • Покажете всички цветове и стилове в снимки, а не ги изброявайте просто писмено

  • *Последното нещо, но не на последно място: оптимизирайте сайта си за търсачки (Google, Bing или Yahoo)*

Дори и да имате перфектен сайт, няма да реализирате продажби, ако никой не знае за него! В тази насока може да направите следното:

  • Актуализирайте непрекъснато вашите снимки, описания и постове
  • Използвайте релевантни ключови думи
  • Свързвайте се към други или от други авторитетни сайтове
  • Бъдете сигурни, че всичките ви уеб страници се зареждат достатъчно бързо, а ако не е така открийте причините, поради които вашият сайт работи бавно

Ако можете да отметнете всички от тези идеи и да ги направите част от вашия сайт, то вие сте абсолютно готови да впечатлите своите посетителите и да ги превърнете в лоялни клиенти. А и да генерирате повече печалби!

Етикети: #mobile-friendly #elektronna-targoviya #onlajn-pazaruvane #chek-list #pechalba #user-experience #potrebitelsko-prezhivyavane #uebsajt #onlajn-prodazhbi #responsive-dizajn