Българските Facebook фен страници

От няколко години насам Facebook е сериозен фактор в световният маркетинг и PR. Все повече малкият и средният бизнес, пък и големите корпорации, се насочват към Facebook, за да привлекат фенове към марката си и да увеличат продажбите си. Световната практика сочи много интересни примери на успешни Facebook страници, като Coca-Cola, Justin Bieber, Starbucks, Harry Potter и т.н., но по-интригуващо за нас е как българският бизнес възприема този канал като част от своята комуникационна стратегия.

През последните 2 години в родния Facebook се нароиха стотици хиляди фен страници – от фирмени, през страници за интереси и фалшиви страници на известни личности, до каузи и общества. Не след дълго, бизнесът започна да гледа особено сериозно на този канал, вдигнаха се редица блогове на специалисти и събития по темата Facebook. Някои каузи събраха поддръжници, за които всяка фирма би завидяла.

Появиха се първите игри, които събраха десетки хиляди фенове за една нощ. Беше страшно вълнуващо да станеш фен на някоя фирма и да си спечелиш награда ей така, докато седиш пред компютъра. Но в един прекрасен миг Facebook промениха правилата на играта и накара PR и маркетинг специалистите да размърдат мозъците си, за да мислят нови начини за привличане на клиенти с въображение, ангажиращо съдържание и провокация. Резултатът в България беше изтриването на стотици фен страници, чийто произход и връзка с официалния бизнес или лице на можеше да се докаже.

Днес родните фен страници стават все по-интригуващи и цветни благодарение на най-разнообразни приложения и лендинг страници. Вече е малко по-лесно да се отсее качествена страница, на която да получиш ценна информация, да участваш в забавни игри, без излишен драматизъм и нерви. Все по-рядко виждаме български страници, които карат потребителите да харесват определено съдържание, за да получат награда. Все по-често администраторите на фен странците измислят нови забавни начини за ангажиране на аудиторията, събиране на съдържание от самите фенове и създаване на поле за интересни дискусии.

Това раздвижване не може да не ни радва, защото то показва засилващото се внимание и насочване на капитал към пренебрегвания години наред онлайн маркетинг. Традиционните медии ще продължат да бъдат сериозен фактор в бизнеса, но колкото и да е трудно да се разбие модела, наблюдаваме значително развитие в тази посока. А сега имаме и Google+ и както се казва, живеем в интересни онлайн времена.

А вие, имате ли фен страници във Facebook като нас – за вашата фирма или за чужд бизнес? Споделете с нас интересен опит от работата си в тази посока, оставете ни линк, предложете интересни практики, или просто коментирайте как виждате бъдещето на маркетинга в социалните мрежи в България.

Етикети: #facebook #fen-stranitsa #sotsialen-marketing #sadarzhanie #marketing #pr #onlajn-marketing #reklama #biznes #sotsialni-mrezhi