5 стъпки за успешна имейл кампания

5 стъпки за успешна имейл кампания

Бъдещето на имейл маркетинга в следващите няколко години ще доведе до добри новини за уебмастърите. Тенденцията е броят на използваните имейл акаунти да се увеличава с 5% годишно. Имайки предвид, че повече от 85% от потребителите проверяват над половината от писмата си, това може да означава само едно – златен маркетингов канал. Но все пак много хора се провалят при осъществяването на кампаниите. Въпросът, който може би си задавате, е: „Как да проведем успешна имейл кампания?“ На този въпрос ще отговори нашия гост блогър - Калоян Гаджев от <www.businessworld.bg>.

  1. Инвестирайте в собствен имейл списък

С разрастването на имейл маркетинга в България се появяват и оферти за продажба на имейл списъци или тяхното временно ползване. Въздържайте се от приемането на подобен вид оферти. Имейлите, които се предлагат, са събрани от публичното пространство, а в по-голямата част от случаите абонатите не са заинтересувани от вашите оферти.

Вместо това, отделете време и ресурси, за да създадете собствен списък с потребители, които реално се интересуват от това, което предлагате. Така знаете, че вложените усилия могат да доведат до очакваните резултати. Може би звучи лесно, но набирането на абонати е по-трудно, отколкото изглежда. Затова ви предлагам 5 техники, за да ги привлечете:

  • Предлагайте ВИП съдържание на абонатите си.
  • Организирайте уебинари, в които могат да участват само записалите се в списъка ви.
  • Пускайте специални оферти на абонатите си.
  • Предлагайте отстъпки срещу записване в списъка ви.
  • Раздавайте безплатни награди или съдържание, при записване.

Използвайте тези техники и ги интегрирайте в сайта си, в социалните мрежи, а също и офлайн.

  1. Опознайте таргетираната аудитория

Преди да започнете всякаква работа по имейл маркетинга, трябва да сте наясно към кого се обръщате, какви са техните потребности, желания и навици и как можете да ги достигнете.

Времето, в което изпращате имейлите, играе голяма роля върху ефективността на кампанията. Повечето хора работят на стандартна работа от 9 до 18 от понеделник до петък, което означава, че са заети и нямат необходимото време, за да се запознаят с офертите, които предлагате. Точно за това е най-добре да изпращате имейлите си в събота, когато повечето хора почиват. Това сочат и данните, според които CTR в почивните дни е най-висок.

  1. Оптимизирайте за мобилни устройства

Използването на мобилните устройства от потребителите за сърфиране в интернет и за проверяване на пощата отдавна вече е факт. А техният процент спрямо настолните компютри продължава да расте. Понастоящем 58% от потребителите използват мобилните си телефони, за да проверяват пощата си, а 33% от тях използват таблети. Въпреки това, настолните компютри все още държат челната позиция с 91%.

От тези данниможем да направим извод,че голям процент от хората, проверяват електронната си поща от мобилните устройства, докато са в движение и отделят тези, които са важни за тях за допълнително разглеждане, когато са пред настолния компютър. Изглежда, че народната поговорка „По дрехите посрещат, по ума изпращат.“ важи в пълна сила за този случай.

Интересна е и реакцията на потребителите, когато имейлът или сайтът, на който са попаднали, не е оптимизиран за мобилните им устройства. Над 40% не биха отворили отново вашите писма, ако не са съвместими с техните устройства.

  1. Подбирайте писмата, които изпращате

Може би сте чували, че трябва да отделите толкова време за заглавието, колкото сте отделили и за самото съдържание на писмото. И това наистина е така! То е първата, а може би и единствена възможност да грабнете вниманието на потребителите.Заглавието трябва да бъде колкото може по-кратко. Както се вижда на инфографиката, CTR намалява с увеличаване дължината на заглавието. Има някои думи, на които потребителите откликват повече. Не се колебайте да ги използвате, когато е възможно.

Що се отнася до съдържанието на писмото, съществуват различни мнения по въпроса. Ако попитате потребителите дали предпочитат да включвате изображения или да им изпращате само текст, по-голямата част от тях ще изберат първия вариант. Но след анализа на множество кампании се оказва, че CTR е по-висок, когато съобщението съдържа само текст.

Друг важен елемент е дължината на писмото, което изпращате. То трябва да запознава в най-общи линии потребителя с офертата ви, да го заинтригува и да го насочи към ландинг страницата. За това са ви необходими не повече от 300 думи, което е и оптималната дължина при успешните кампании.

  1. Анализирайте и оптимизирайте резултатите

За да определите дали една кампания е била ефективна или не, трябва да анализирате резултатите, след като сте разпратили имейлите. Събирайте данни, като започнете от open rate, delivery rate и bounce rate и стигнете до затварянето на продажбите – conversion rate. Има десетки измерители, които ви предоставят ценна информация и ви показват къде може да сте допуснали грешка.

Използвайки емпиричните данни, върнете се назад и анализирайте детайлно кампанията. Ако имате съмнение относно ефективността на някой от елементите, които сте използвали, не се колебайте да проведете тестове при следващата кампания.

За целта използвайте A/B тестване, като изпробвате само една променлива и задържате всички останали непроменени. Така резултатите ви ще бъдат обективни и ще разберете как да оптимизирате следващите си кампании.

Етикети: #open-rate #delivery-rate-i-bounce-rate #spisak-s-abonati #email-marketing-2 #mobilna-optimizatsiya #imejl-marketing #targetirane-na-auditoriya #businessworld #ctr