5 причини да изградите печеливш имейл маркетинг

Колко често проверявате пощата си? Като собственици на бизнес най-вероятно всеки ден. И то по няколко пъти. А сега помислете за клиентите си.

99% от потребителите проверяват имейлите си всеки ден. (HubSpot, 2019)

Тази статистика е достатъчно убедителна сама по себе си – шансът Вашите настоящи и потенциални клиенти да видят и отворят Вашия имейл е по-голям, отколкото предполагате.

Важно уточнение относно GDPR: Може би сте чували за твърдението, че „GDPR уби имейл маркетинга“. Това, на което Регламентът повлия, е начинът, по който се събират и обработват лични данни. Конкретно за имейл маркетинга най-важните съставки са:

  • Съгласието на Вашите потребители (double opt-in);
  • Изпращането на качествено съдържание, отговарящо на интересите на абонатите;
  • Възможност за отписване по всяко време от самия потребител;
  • Справка с подробна информация за всяко абониране и отписване.

Имейл маркетинг платформи като MailChimp разполагат с всичко необходимо, за да стартирате и развиете имейл маркетинга си в съответствие с GDPR. Затова бъдете спокойни, че това е не само възможно, но и важна част от Вашия маркетинг.

Продължавайки в духа на ползите, Ви представяме няколко аргумента за имейл маркетинга, които ще Ви помогнат да направите крачка напред в развитието на Вашия бизнес.

#1 Имейл маркетингът Ви дава високи резултати на ниска цена

На практика, ако бизнесът Ви тепърва се развива или имате малък списък от абонати, той ще Ви излезе безплатен.

Важно: MailChimp Ви позволява да използвате имейл маркетинг платформата безплатно, ако разполагате с до 2000 абонати.

Според различни статистики, възвръщаемостта на инвестицията в имейл маркетинг варира. Но тя винаги се изразява в четирицифрен процент. Звучи невероятно, нали? Но е факт.

Проверете сами и споделете с нас резултатите!

имейл маркетинг
имейл маркетинг

#2 От имейл маркетинг могат да се възползват всички бизнеси

Ако смятате, че имейл маркетингът е привилегия само за големите фирми – грешите. Статистиките показват, че малките бизнеси изпращат също толкова добри и стойностни имейли, колкото големите корпорации. Всичко е въпрос на стратегия, добро планиране и изпълнение.

имейл маркетинг

Успокояващо е да знаете, че имате равен старт с големите играчи на пазара.

#3 Помага на потребителите да изберат Вашия бизнес

Предимството на имейл маркетинга е, че можете да го използвате както за настоящи клиенти, така и за потенциални.

Как?

Като им предложите малък подарък, преди да направят реална покупка.

В зависимост от Вашия бизнес, можете да създадете чудесна работеща стратегия за привличане на „топли“ потенциални клиенти и превръщането им в реални клиенти, които използват Вашите продукти/услуги.

Можете да им предложите безплатно:

  • Тестване на услуга/продукт.
  • Полезно съдържание – блог публикации, рубрики, поредици, курсове, онлайн книги и наръчници.
  • Безплатна версия на онлайн услуга.
  • Промокод за отстъпка.
  • Специални предложения/преференциални цени само за регистрирани потребители.

В замяна на абониране. И воала! Веднъж доверили се да Ви дадат своя имейл, потенциалните Ви клиенти ще са по-склонни да Ви се доверят за бъдеща покупка.

Всичко зависи от Вас и изпълнението на Вашата имейл маркетинг стратегия!

имейл маркетинг
85% от потребителите се абонират за получаването на имейли, ако знаят, че ще получат нещо стойностно в замяна

#4 Имейл маркетингът задържа Вашите клиенти

Една от важните задачи на маркетинга е постоянно да ангажира новите, настоящите и потенциалните клиенти. Вашата работа не свършва с придобиването на клиент. Дори напротив.

Следва да го задържите и да му помогнете да затвърди вярването си, че е избрал най-доброто решение за своя проблем/проект/идея/начинание. Имейл маркетингът Ви дава възможност да напомняте на своите клиенти за всичко, което би могло да ги интересува:

  • Промоции, намаления, специални предложения;
  • Новини от бранша;
  • Новости и промени във Вашия бизнес;
  • Важни съобщения и предстоящи събития;
  • Интересно и полезно съдържание;
  • Конкурси, игри, състезания;
  • Обявяване на свободни позиции;
  • Програми за лоялност.

И куп други активности, за които искате Вашите клиенти да знаят.

#5 При директния контакт имейл маркетингът се представя по-добре от социалните мрежи

Защо?

С имейл маркетинга Вашите послания достигат до хората, които са Ви дали своето съгласие при абониране (освен ако имейлите не са сгрешени или временно недостъпни).

Нещата стоят по-различно при социалните мрежи. Потребителите възприемат мрежата за свое лично пространство, където те разглеждат публикации на близки, приятели, интересни за тях страници и групи. Рекламите често им изскачат без изрично позволение навсякъде, а шансът да видят публикация на Вашата страница е минимален заради спецификите на алгоритъма.

В социалните мрежи таргетираме по критерии – ние никога не знаем до кого със сигурност ще достигне нашето съобщение/реклама. При имейл маркетинга знаем на кого пращаме своите кампании и най-хубавото:

Потребителите вече са ни дали своето съгласие и дори очакват от нас да им изпращаме имейл съдържание.

Важно: Всеки един маркетинг канал има своите силни и слаби страни. Нашата препоръка е да използвате целия микс от възможности за целите на Вашия бизнес. Направете маркетинг стратегия и определете кой канал каква полза ще Ви донесе. Така ще успеете да планирате своите бюджети и съдържанието, което ще позиционирате.

За всички клиенти на Shopiko

Имате онлайн магазин, изграден с Shopiko, и сте нетърпеливи да направите първите си стъпки в имейл маркетинга?

Въпросът тук е: Как да започна?

Започнете с регистрация в платформата MailChimp. Този инструмент Ви дава достъп до:

  • Удобна и лесна администрация за управление на имейл кампании.
  • Подробни статистики за Вашите абонати и представянето на Вашите имейли.
  • Възможност за настройка и изпращане на автоматични имейли.
  • Удобни за редакция красиви имейл шаблони.
  • Множество настройки за прохождащи и напреднали маркетолози.
  • Безплатна версия при списък с максимум 2000 абонати.

Позволете на клиентите си да се абонират за Вашия имейл маркетинг, като поставите форма на Mailchimp във Вашия магазин. Чрез нея клиентите Ви ще изпращат своите контактни данни директно към платформата. Така ще изградите своя имейл маркетинг списък с абонати без сложни разработки.

Можете да я добавите в своя Shopiko онлайн магазин с няколко клика. Разберете как от нашата помощна страница:

Вграждане на Mailchimp форма за абонамент в Shopiko

Добавяне на Mailchimp Pop-up форма за абонамент в Shopiko

Добавяне на Mailchimp форма за абонамент в банер в Shopiko

Абонирайте се за СуперБлога, за да научавате първи най-важното и полезното от света на уеб, касаещо Вашия сайт и дигитално развитие.

Даниела Колева
Даниела Колева
Диди е част от СуперМаркетинг екипа. СуперСилата ѝ се крие в умението ѝ с един замах да се справи с всяко предизвикателство. С ударна доза позитивизъм, широка усмивка и абсолютен професионализъм, тя е винаги готова да се отзове в името на добрия краен резултат.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Какво е CMS (Content Management System)?

Какво е CMS (система за управление на съдържание)?

0
CMS (система за управление на съдържание) е софтуерен инструмент за лесно и бързо създаване на сайт и след това лесно поддържане на съдържанието в него.

Бизнес планиране в 3 стъпки – какво, как и защо?

4
Време е да се фокусирате върху бизнес планирането през предстоящата 2023 г. Предлагаме няколко основни стъпки, с които ще ускорите и улесните този процес.

Black Friday: WooCommerce магазинът ми продава повече от магазина ти!

0
Задаваме 7 въпроса, през които трябва да преминете, за да имате изряден WooCommerce магазин. Типично в наш стил, не Ви спестяваме и отговорите.