Голямата тайна в успехът на един сайт е в качеството на публикуваното съдържание – content is king е познатото клише (или по-скоро аксиома), което никога няма да излезе от употреба.

Нека разгледаме накратко няколко вида съдържание, което може да се публикува в един сайт.

Уникални авторски статии

Това е тежката артилерия на информацията - добре да съдържат поне хиляда думи и да бъдат подробно, убедително и интересно написани.

Компетентната информация ще убеди аудиторията, че вие сте експерт по темата и ще спечели доверието на читателя.

Доверието се изразява в следващо кликане към друга информация на сайта, кликане на рекламен линк или банер, регистриране за вашият електронен бюлетин или закупуване на рекламираният в статията продукт или услуга.

Такива статии печелят много еднопосочни линкове, които имат изключително висока цена при индексиране от търсещите машини.

Блог публикации

Малки допълнителни статии, които служат за добавяне на ключови фрази в SEO средата на сайта и са удобен инструмент за бързо индексиране.

Към една уникална авторска публикация може да има няколко малки информационни публикации от по 60-80 думи всяка с линк към основната статия.

Тези мини публикации също имат значение за вътрешната линк структура на сайта, като посочват коя страница има по-висока стойност – според логиката на търсещите машини това са страниците, към които има най-много линкове.

Електронен бюлетин (newsletter)

Най-висока стойност за вас имат посетителите, които се абонират за вашият безплатен електронен вестник тъй като те ви гласуват изключително доверие като ви дават право на достъп до личното си пространство.

По-добре не започвайте издаване на такъв бюлетин ако нямате какво повече да кажете от това, което вече е публикувано на сайта.

Границата между издаването на качествен електронен бюлетин и изпращането на СПАМ е много тясна и много уеб мастери я пресичат.

Електронни книги

Няколко авторски статии на близки теми могат да бъдат оформени като електронна книга в .pdf формат и предложени за изгегляне от сайта.

Заедно с линкове към сайта и отделни landing pages от него, може да има много полезен маркетингов ефект, т.н. viral маркетинг.

За да бъдете успешни, трябва да тренирате писане на текстове, трябва да сте човек, който владее добре думите и се изразява добре или да наемете такъв да създава текстове за вашия сайт.

Споменатите по-горе материали са насочени към различна аудитория и трябва да бъдат написани по различен начин, въпреки че са на една и съща тема.

Човекът на действието предпочита имейл или блог, аналитикът ще предпочете електронната книга, тийнейджърите ще преровят видео клиповете, скептикът ще продължи да анализира сайта и да търси скрити уловки.

Именно той (скептикът) ще забележи всички ваши правописни грешки и вероятно ще ви прати язвителен мейл на тема неграмотност.

Аудио и видео презентации

Те имат ефект повече като материали за представяне на уебмастера пред аудиторията отколкото като инструменти за маркетинг.

Друг недостатък на видеото е високата степен на сложност за създаване на качествен продукт. По-добре сайт без видео клипове отколкото с аматьорски и ниско качество клипове.

Социални мрежи

Влиянието на социалните мрежи силно се надценява. Няма абсолютно никакъв здрав смисъл в поставяне на линк към социалната мрежа на първата страница на сайта.

Не се заблуждавайте и от броя на феновете – възможно ли е част от тези фенове да са всъщност едно и също лице с десетки профили-близнаци?

Активността в социалните мрежи трябва да води посетители към сайта, а не обратното и тази активност в никакъв случай не трябва да е основната маркетингова стратегия особено ако сайта е проект направи си сам.

Като гледам скоростта на развитие на Google + и тежестта на тези линкове в търсещата машина, много скоро бизнес интересите ще се позиционират основно в търсещата машина, докато социалните мрежи ще си останат това, което са си по дефиниция – платформа за масово губене на време.

Често задавани въпроси

Създаването на подобна информационна страница с отговори на често задавани въпроси премества диалогът с клиентите на практична основа и може да има много голям принос в успехът на сайта, пък и на цялата компания.

Това е мястото, където на практика можете да докажате грижата към клиентите с публикуване на важна за тях информация както и практическото ниво на вашата компетентност.

Свидетелства от клиенти

След като сте положили усилия за привличане на клиенти и сте направили най-доброто те да останат доволни от вашите услуги, най-логичното нещо е да получите благодарствени писма от клиенти, които с тяхно разрешение да публикувате.

Направете всичко възможно подобни писма да бъдат автентични като публикувате снимка и уеб адреса на клиента.

Бъдете сигурни в едно – фалшивите свидетелства са като фалшивата музика – не остават незабелязани.

Ще обобщя всичко казано дотук по следния начин – без съмнение съдържанието е цар (content is king).

Голямата тайна в успехът на един сайт е в качеството на публикуваното съдържание и способността на уебмастера да създава текстове, които да се индексират правилно от търсещите машини и да бъдат интересни и полезни за посетителите на сайта.