Това е много подценен етап на осмисляне на цялостната концепция за сайта и събиране на ценна предварителна информация.

Уеб мастера трябва да е наясно с отговорите на подобни на следващите въпроси преди да е написан дори един ред код от сайта:

  • Защо искам да имам сайт – това че Пешо или колежката има сайт не е достатъчна причина и аз да имам сайт.
  • Какви познания и умения аз притежавам, които да споделя в сайта?
  • Има ли достатъчно голяма група от хора, която се интересува от нещата, които ще публикувам в сайта?
  • Как да достигна тази група от хора?
  • Как да спечеля доверието на тази група хора?
  • Какви материали по тази тема има вече качени в интернет на конкурентни сайтове?
  • Как са изградени сайтовете на конкуренцията?
  • Как да създам по-добър сайт от тези на конкуренцията?
  • Аз мога ли да създам по-добро съдържаниет от конкуренцията?
  • Как моя сайт ще се класира в търсещите машини преди сайтовете на конкуренцията?
  • Колко други сайтове са поставили линкове към сайта на конкуренцията?
  • Как да накарам други уеб мастери да поставят линкове към моят сайт?
  • Защо аудиторията ще спре да посещава сайтовете на конкуренцията и ще започне да посещава моя сайт?
  • Ще ползвате ли услуги на външни компании / експерти или ще следвате принципа направи си сам?
  • Ако ползвате услуги на компании / експерти ще можете ли да ги убедите ли да реализират вашият проект или вашият сайт ще се превърне в поредният сайт-близнак?

Без ясно и точни отговори на тези и други подобни въпроси, вероятността за създаване на успешен сайт е по-скоро виртуална.

Трябва реално да прецените силните и слаби страни на сайтовете от първата страница с резултатите на търсещите машини (Google) и да начертаете план за създаване на по-добър сайт.

Съставете си списък със силните и слаби страни на конкурентните сайтове и като контрапункт на този списък създайте профил на вашият идеален сайт.

Ако всички сайтове съдържат фотографии, ориентирайте се към графика, ако ползват ярки цветове, ползвайте пастелни.
Бъдете различни.

Бъдете уникални.

Ако развиете собственото си виждане, базирано на най-добрите практики за дизайн, съдържание, оптимизация и маркетинг, вероятността да създадете успешен сайт многократно се увеличава.

Обратно, ако тръгнете по пътя на най-малкото съпротивление – безплатен CMS, безплатен темплейт (който вече е публикуван хиляди пъти), до болка познати изображения:

rising-hands

success
ще се озовете в зоната на здрача – аматьорски сайтове, без ясна идея, без планиране, без посока, без резултати, без печалба.

Сложната скриптова технология не прави сайта успешен

Сайт, изграден на популярен framework като Ruby или Zend, може да е функционална катастрофа въпреки възможностите на софтуера.

Технологията трябва да служи на идеята, а не обратно.

Накичен като стрелбище сайт с безброй мигащи шарении е просто кич.

Успешният сайт не означава скъп и сложен сайт.

Успешният сайт означава сайт, върху чието създаване е помислено предварително, който зарежда страниците бързо, който предлага уютен и ясен дизайн (атмосфера, обстановка), който преследва точно определена група посетители, който говори компетентно, грамотно и интересно техният език, който предлага полезни и ценни за посетителите информация, съвети, продукти и услуги.

Изграждането на такъв сайт не е лесно, нито бързо.

Добрата новина е, че е напълно възможно.