Оптимизиране на сайтове - оптимизация за търсещи машини

Като служители на техническа поддръжка в ICN.Bg почти ежедневно получаваме запитвания от клиенти относно начините за оптимизиране на сайтoве с цел класиране на по-висока позиция в резултатите на търсещите машини (seo оптимизация за търсачки).

Направи ни впечатление, че голяма част от клиентите имаха определено стара и погрешна информация относно оптимизацията на сайтове.

Затова решихме, че има нужда от подобна информация, която да освети достатъчно темата, ако и това да не се хареса на малък брой експерти.

Как работят търсещите машини

Търсещите машини използват сложни алгоритми чрез които правят оценка на всяка една отделна уеб страница и, според резултатите от тази оценка, страниците се подреждат в огромни бази дании.

Когато един интернет потребител иска да намери информация в интернет, тя/той въвежда в полето за търсене една или повече ключови думи, които описват най-точно търсената информация.

Търсещата машина започва търсене в своята база данни от индексирани уеб страници и връща на потребителя списък от уеб страници, които според алгоритъма на самата търсеща машина съдържат най-пълна информация относно въведената от потребителя ключова дума или ключова фраза (повече от една ключова дума).

Процесът на оптимизация на сайт за търсещи машини представлява промяна (частична или пълна) на съдържанието на една уеб страница с цел фокусиране на информацията около една ключова дума с цел постигане на по-високо класиране в списъка с резултатите на търсещата машина за тази определена ключова дума.

Искам да подчертая, че търсещите машини индексират страници, а не сайтове, въпреки че страниците се разглеждат в контекста на сайта – добра практика е съдържанието на сайта да е организирано около една основна тема, вместо някакъв информационен битак предлагайки едновременно статии за валутни курсове, рецепти, шевни машини, авто части и други подобни несъвместими категории.

Кои са най-популярните търсещи машини

Според marketshare.hitslink.com това е разпределението на пазара между търсещите машини в световен мащаб за 2010 година.

  1. Google - Global 84.77%
  2. Yahoo - Global 5.69%
  3. Bing 3.89%
  4. Baidu 3.80%
  5. Ask - Global 0.54%
  6. AOL - Global 0.37%
  7. Excite - Global 0.03%
  8. Lycos - Global 0.01%
  9. AltaVista - Global 0.01%
  10. MSN - Global 0.01%
  11. Microsoft Live Search 0.00%
  12. All the Web - Global 0.00%

Влиянието на Baidu се простира само на азиатския континент, затова спокойно можем да кажем, че има само три търсещи машини с глобално влияние при еднолично и тотално господство на Google.

Това е причината, когато стане въпрос да се оптимизира съдържанието на един сайт за търсещи машини да се има предвид оптимизация за Google.

Затова когато стане на въпрос за регистриране на сайт в търсачки или някой 'SEO експерт' (или хостинг компания ?!) ви предложи да регистрира сайта ви в стотици или хиляди търсещи машини (най-абсурдната оферта, която съм срещал е за регистрация в 880 хиляди търсещи машини!), припомнете си горната информация.

Логичен остава въпроса защо колегите го правят и дали са запознати с горните данни?

Да, определено ги знаят, но се надяват че вие не ги знаете и сте готови да заплатите за подобна услуга.

Подобна регистрация (search engine submission или link building) няма да доведе нови реални посетители в сайта ви, само ще ви струва такса регистрация, вероятно такса допълнителен трафик и вероятно преминаване на по-скъп хостинг план поради разходване на повече процесорен ресурс следствие индексирането от знайни и незнайни ботове.

Допълнителна екстра ще се окаже включването на сайта ви в т.н. лоша компания от сайтове (bad neighborhood) като порно, хазарт, торент и изоставени или несъществуваши сайтове, което едва ли влиза във вашите планове за оптимизация. ICN.Bg не продава подобни услуги на своите клиенти. В следващата статия от поредицата за оптимизиране на сайтове за търсещите машини ще разгледаме темата за Избор на пазарна ниша и ключови думи

Други статии от поредицата Оптимизация за търсещите машини: