Може ли Black Friday да се превърне в черен ден за вашия уеб сайт

Може ли Black Friday да се превърне в черен ден за вашия уеб сайт

Черният петък е един от най-привлекателните дни за всички традиционни и онлайн търговци през годината. И въпреки, че той е изцяло американска традиция, все повече компании в България се ориентират към него като източник за повишаване на оборота и общия обем продажби. Особено при онлайн магазините Black Friday води дори до 4 пъти по-високи продажби. Но какво се случва, ако вашия уеб сайт не е подготвен за този ден? Всъщност е добре първо да изясним защо трябва да сте подготвени за него и какво се случва със сайта ви в това време.

На първо място многократно се увеличава трафика към сайта ви, в следствие на хилядите потребители, които се опитват да го достъпят едновременно. Това води до повишаване на ресурсите, които сайта ви използва в конкретния момент и ако вие използвате решение като споделен хостинг, често може да се случи да достигнете максимума на разрешените в плана ви ресурси, претоварване на сървъра и неизбежния резултат от това – неработещ сайт. Затова, екипът на ICN.Bg съветва изготвяйки вашата концепция за Черен петък, Коледна разпродажба, рекламна кампания или просто поредната промоция, да планирате каква посещаемост очаквате на сайта си и да предвидите какви ресурси биха ви били необходими. А по-лесния вариант е просто да използвате cloud решение - cloud сървър, с включена опция auto scalling. Така вашия cloud сам ще скалира необходимите му ресурси по всяко време на промоцията ви, а вие ще се наслаждавате на нарастващия брой продажби и интерес в клиентите ви.

Load Balancing
Load Balancer-a дистрибутира натоварването към сайта ви към два или повече сървъра, като го разпределя равномерно между вашите виртуални или физически машини. Разпределението на натоварването има за цел да се оптимизира използването на ресурсите, максимизира производителността и намалява времето за реакция, за да се избегне претоварване.
Този тип балансиране на натоварването не става автоматично, затова е нужно да се консултирате с хостинг доставчикът ви за най-доброто решение в такива ситуации. Системите за load balancing са най-различни и правилния подход във вашия случай може да бъде предложен от доставчика на хостинг услугата, съобразно вашите нужди и идеи.

По-добра компресия
Имплементирането на server-side компресиране може значително да намали размера на страниците на вашия онлайн магазин и да намали времето на връщане на данни от страна на сървъра. Повечето браузъри и уеб сървъри могат да компресират изпращаните данни и да ги декомпресират при тяхното местоназначение. Тази опция има по-ниско изискване за свързаност на сайта ви, но може да повиши CPU натоварването. Факт е, че по-малките файлове се зареждат по-бързо, затова компресията е изключително важна. Имайте предвид, че тази мярка е насочена към подобряване на потребителското изживяване, чрез оптимитизиране на времето за отваряне на магазина, но за целта ще ви е необходим допълнителен ресурс на хостинг инфраструктурата.

Content Delivery Network
CDN от типа на CloudFlare би бил полезен за вашия уеб сайт по време на промоционална кампания. С помощта на CDN може да ускорите зареждането на страниците си, защото CDN мрежата кешира вашите страници в точките си на присъствие. Още повече, ако сайта ви се посещава от потребители от различни страни, той ще се зареди от най-близкия сървър (най-близката точка на присъствие) на CDN мрежата.

CDN е един от най-лесните и ефективни начина да оптимизирате работата на вашия сайт, без да се налага да правите сложни настройки и промени. CDN е полезен тогава, когато имате много картинки на продуктите, много видеа и друг вид статично съдържание под формата на материали представящи продуктите ви.

CloudFlare Railgun
Кеширането на страници със статично съдържание е лесна задача. Но кеширането на динамично генерираното съдържание е предизвикателство! При сайтове с динамично съдържание, около 65% от елементите в уеб страницата са статични и биват кеширани от CloudFlare. Това най-често са графичните елементи на сайта, снимковите материали, javascript и css. Останалите 35% от ресурсите не могат да бъдат кеширани, тъй като са динамично генерирани т.е. извличат се от база данни или зависят от поведението на потребителя. Railgun ускорява доставянето до крайния потребител именно на тези 35% от съдържанието.
Определено CloudFlare е най-лесния за активиране и най-бързия кеширащ механизъм, който ще намали драстично натоварването, което вашият сайт генерира и така със същия хостинг ресурс ще можете да обработвате повече трафик. Компаниите, които имат CloudFlare Railgun дават възможност на клиентите освен да кешират материалите като картинки, видеа и други, но и части от сайта, което оптимизира сайта до такава степен, че можете да усетите и намаляване на натоварването върху хостинг сървъра и по бърз сайт в различни точки на света.

Хостинг компаниите с опит и технологична ориентираност са изградили традиции през годините и могат най-добре да ви ориентират какво да направите, за да подсигурите сайта си. ICN.Bg може да ви предложи както стандартните решения, така и да изгради сложна инфраструктура за нуждите на вашия онлайн магазин.

Етикети: #black-friday #black-friday-razprodazhba #content-delivery-network #kompresiya #railgun #auto-scalling #server-side-compression #cheren-petak #cdn