Линкове от други сайтове, обмяна на линкове

Линковете от други сайтове са най-важният фактор при оптимизацията на един сайт.

Докато оптимизацията на кода зависи изцяло от собственика на сайта, броят и качеството на линковете към една уеб страница от други сайтове показва истинската оценка на посетителите за качеството на тази страница по логиката – колкото повече линкове, толкова по-ценна е публикуваната информация.

Затова страницата с повече входящи линкове (inbound links) получава по-висок ранк и класиране в резултатите на търсещата машина.

При провеждане на кампании по добавяне на линкове (което е задача без краен срок за всеки уебмастер) трябва да се има предвид, че търсещите машини се интересуват повече от качеството на линковете към вашия сайт (т.е. от какви сайтове идват) отколкото от количеството.

Най-голяма тежест имат еднопосочните линкове към един сайт от сайтове с близка тематика.

Добри практики за добавяне на линкове

Доказано добра практика за получаване на еднопосочни линнкове е публикуване на статии в директории, които в информацията за автора съдържат линк към вашия сайт.

Други уебмастери имат право да публикуват тези статии на техните сайтове без да променят съдържанието – т.е. без да премахват линковете.

На тази основа може да се договори с друг уебмастер не размяна на линкове, а размяна на статии, които съдържат еднопосочни линкове към сайта.

По този начин линковете няма да са поставени в съмнителни link farms страници, а в съотвестваща на съдържанието на статията категория, и ще имат много по-висока стойност пред търсещите машини.

Голяма тежест и стойност имат линковете от директории с висок Page Rank като Yahoo и Open Directory Project (ODP), известна също и като DMOZ заради домейн името си directory.mozilla.org

Регистрирането в Yahoo е платено ($299) и не е гарантирано тъй като сайта се разглежда от редактори, а не става автоматично.

Регистрирането в DMOZ (директорията на Google) е безлатно, но отнема много време и изисква професионално изработен сайт поради високите критерии на редакторите.

Лоши практики при добавяне на линкове

Много популярната практика в България за размяна на линкове (споделяне на линкове) е доказано неефективна, тъй като всеки въвлечен в нея уебмастер създава линк страница, на която добавя всевъзможни връзки към други сайтове – подобни страници се наричат link farms или bad neighborhoods в SEO общността и линкове от подобни страници се игнорират от търсещите машини.

Всяка договорена размяна на линкове (link exchange и reciprocal links) е съмнителна, установява се лесно и като цяло оказва негативен ефект върху популярността на сайта в търсещите машини.

Препоръчително е да се избягва регистрация в сайтове от рода на трафик генератори, размяна на трафик (traffic exchange networks), размяна на банери, съгласие вие да посетите чужди сайтове за да трупате кредит за показване на вашия сайт в същата мрежа и всякакви подобни.

Внимавайте да не се подведете по безплатното регистриране във всевъзможни директории – рисковете са същите както при регистрацията в стотици търсещи машини.

Търсещите машини знаят всички места, където вие можете сами да си добавите линкове и тези линкове няма да ви донесат никаква полза.

Помислете, какъв авторитет (link reputation) пред търсещите машини би имал вашия сайт, ако към него има линкове от стотици страници, от които има линкове и към порнографски, покер, торент и подобни сайтове?

По всякакъв начин избягвайте платените линкове от сайтове, по-скоро блогове, с висок page rank. Имайте предвид, че линковете в коментарите на блоговете автоматично се изключват с rel="nofollow" атрибут.

Търсещите машини днес са изключително интелигентни (според вас защо вече никой гросмайстор не играе публично шах срещу компютърна програма?), за тях работят най-добрите специалисти по програмиране и алгоритми, имат неограничен ресурс за тестване, така че всеки опит за измама и манипулиране на резултатите бързо бива разкрит и наказан.

В заключение:

Рецепта за създаване на успешен интернет сайт

  1. Намерете пазарна ниша с потенциал за продажби и потребителско търсене
  2. Направете списък с ключовите думи, които потребителите ползват за да намерят информация, продукт или услуга, от която те се интересуват
  3. Направете си сайт с опростена структура, който да работи бързо и да бъде защитен от URL, MySQL и email инжекции
  4. Ако изберете Joomla или Wordpress, настройте ги на автоматичен upgrade и включете SEF адресите (mod_rewrite URL пренаписване)
  5. Създавайте уникални и полезни за вашите посетители статии като добавите ключовите думи на важните за търсещите машини места в кода
  6. Започнете да публикувате статии в директории за да си осигурите еднопосочни линкове към сайта от темати но близки сайтове
  7. Започнете да разменяте статии с други уебмастери
  8. Ползвайте услугите на ICN.bg за да сте сигурни, че сайта ви е удобно разположен на мощни, сигурни и професионално настроени сървъри и че за него се грижи технически най-добре подготвеният екип от администратори и съпорт (смея да го твърдя, защото съм работил в друга хостинг компания в България и съм бил клиент на още две) ICN.bg е единствената хостинг компания в България, която предлага PCI съвместим хостинг - попитайте вашата хостинг компания дали покриват изискванията за PCI Compliance, кой е техният Approved Scanning Vendor, по коя технология са лицензирани - Self-Assessment Questionnaire или Qualified Security Assessor, имат ли издаден сертификат за PCI съвместимост? Понеже темата за ключовите думи е основна и за платената реклама в Google, затова към тази серия от полезни, надявам се, статии решихме да добавим и една кратка информация относно Платена интернет реклама Google AdWords

Други статии от поредицата Оптимизация за търсещите машини: