Ключови думи в HTML кода на уеб страницата

След като сме направили проучване на пазарните ниши и сме избрали подходящите ключови думи според търсенето на потребителите, нека видим кои са подходящите места в кода на уеб страницата, където да поставим тези ключови думи.

Това е важен момент в оптимизиране на всяка една отделна уеб страница тъй като ние трябва да дадем правилната информация на търсещата машина за съдържанието на страницата, вместо да я оставяме да гадае според собствените си алгоритми.

Ключови позиции за поставяне на ключови думи в HTML кода на страницата

Заглавие на уеб страницата - <title> таг

Най-важният елемент на on-page оптимизацията е заглавието на уеб страницата, което се въвежда между <title></title> таговете в HEAD секцията на кода всяка HTML страница.

Начина на изписване на заглавието е важен и е препоръчително да се следват принципите на създаване на платените рекламни текстове в Google AdWords – основна ключова фраза + основно предимство (benefit) на продукта.

Например: [уеб хостинг – професионален хостинг на достъпна цена]

Често срещана грешка при оптимизиране на началната страница на сайта е да се изброят в заглавието всички ключови думи, за които се отнася целия сайт.

Макар и начална страница, това все пак е само една отделна страница и тя трябва да бъде оптимизирана само за една ключова фраза, Google Webmaster Guidelines съветва да подберем внимателно информацията на началната страница поради нейната важност.

Не е добра практика в заглавието да се включва името на компанията, тъй като целта е да се обхванат въвежданите от потребителите ключови думи, които описват продукта, предлаган от компанията.

Със сигурност няма търсене в Google за ET'Име-на-фирма', търсят се компании като Toyota, Adidas, Dell, Coca Colla ... които са инвестирали милиарди в т.нар. branding (разпознаваемост на марката) и са промили мозъците на потребителите до степен да асоциират подсъзнателно марката със съответния продукт (аз когато съм жаден си мисля за Coca Colla, мои колеги в тази връзка споменават някой си Johnie).

Интернет потребителите, които познават вашата компания едва ли ще въвеждат името на компанията в търсещата машина – по-вероятно е тя/той да въведе направо URL адреса или вече го има като Bookmark в браузера си.

Други места за въвеждане на основната ключова фраза са следните:

META description таг – понякога Google използва META description текста в страницата с резултатите на търсещата машина, затова всяка една уеб страница трябва да има собствено оптимизирано описание, което съдържа основната ключова фраза. Избягвайте използването на т.нар. стоп думи – за, на, ако, от, и, че, дали, през и др. за да получите по-висок коефициент keyword proximity.

Значението на META keyword таг, в който се въвеждат ключовите за страницата фрази, тотално се пренебрегва от основните търсещи машини като източник на keyword spam.

Ключова фраза в адреса URL на страницата – доколкото зависи от вас, добра практика е адресите на повечето страници да изглеждат така: http://домейн.име/категория-ключова-дума/основна-ключова-дума.html за статични страници. Например, следния линк не носи никаква смислова информация и съответно няма никаква SEO стойност: http://domain.com/gp/product.php?v=glance&n=502394&m=ATVPDKIKX0DER&n=3031001&s=photo&v=glance Пренаписването на адресите в разбираем вид чрез mod_rewrite носи в себе си полезна информация, особено ако програмистите са вложили и маркетингови познания при задаване имена на MySQL таблиците и колоните.

Имайте предвид, че пренаписването на URL чрез mod_rewrite води до значително увеличаване на използваните от сайта сървърни ресурси. Електронен магазин, изграден на Magento с хиляди продукти и пренаписване на адресите трудно ще работи нормално на споделен хостинг независимо коя е хостинг компанията и какви са параметрите на хостинг плана. Всеки сайт трябва да работи максимално бързо защото нито ботовете ще чакат при индексиране, нито посетителите, като в най-добрия случай посетителите дават десетина секунди кредит за зареждане на страницата. Headings – H1, H2, H3 – заглавията на самата информационна статия, подредени по важност. <H1> трябва да съдържа основната ключова фраза. Една особеност – не трябва основната ключова фраза да се повтаря по цялата страница, а да се ползват малки различия, които не променят смисъла на информацията, но правят текста по динамичен – напр. използване на хостинг, хост, хостване, хостинги и т.н.

Ключова фраза в IMG ALT таг – това помага и на посетителите с увреждания, и в същото време дава информация на търсещата машина за какво се отнася изображението.

Разпръскване на ключовите фрази по цялото съдържание на страницата, особено в първия параграф. Добавяне на стилове към ключовите думи с таговете <strong> и <em>, добре е да се прави в HTML кода вместо в .css файла за да се информира търсещата машина, че тези думи са по-специални.

Оптимизиране на текста на връзките (линковете) към тази страница от други страници. Линк текста трябва да съдържа ключовата фраза или във всеки случай нещо смислено и описателно, безсмислен линк текст е 'научи повече' или 'кликни тук'.

Сайта трябва да има валиден код – отнася се и за HTML, и за CSS кода. По възможност ползвайте по-малко код, ползвайте CSS за позициониране на елементите вместо таблици, ползвайте възможно по-малко java script, flash, frames. Интернет потребителите търсят основно информация. Понякога невалиден HTML код може да попречи на индексирането на страницата от ботовете на търсещите машини.

Структура на сайта – потребителите на готови CMS системи не могат да направят нищо по този въпрос, но добре е в структурата на сайта първо да се публикува основната информация и след това да се публикуват менютата – по този начин първия таг в BODY секцията ще бъде вашият <H1> таг, който е най-важното заглавие в информацията и който трябва да започва с основната ключова фраза.

Доказано вредни практики при оптимизация на сайт

Cloaking – програмиране на сайта да показва една оптимизирана страница на ботовете и друга на реалните посетители.

Duplicate Content – в най-добрия случай се игнорира от Google - за да бъде успешен вашият сайт трябва да предлага уникално съдържание на посетителите.

Автоматично създаване на съдържание - не ползвайте автоматични програми за създаване на статии, които сканират мрежата за налична информация по зададена от вас ключова фраза и от получените откъси сглобяват вашата статия.

Автоматична размяна на линкове – всички случаи на участие в подобни мрежи и линкове към вашия сайт от съмнителни сайтове (FFA, Bad Neighborhoods) водят до по-лошо класиране на сайта в търсещите машини. Ако вашия сайт е за екстремен спорт, не разменяйте линкове със сайт за медитация!

Добавяне на скрит текст – не крийте ключови фрази като ги оцветявате с цвета на фона на страницата. При маркиране на целия текст Ctrl+A текста ще стане видим, освен това при валидирането на CSS кода ще получите грешка, защото когато дефинирате цвят за текст се изисква в същия CSS елемент да дефинирате различен цвят за background.

Излишни заглавни тагове (title stacking) – таговете <H> и <a> (заглавия и линкове) позволяват допълнителен параметър title="текст", който се появява като pop-up когато линка или заглавието се посочи с мишката – третира се като форма на спам.

Doorway Pages – разновидност на page cloaking – пренасочват автоматично потребителя към различна страница от тази, която той желае да отвори.

Автоматични запитвания към търсещите машини – основните търсещи машини работят в режим на голямо натоварване и са безкомпромисни при откриване на сайтове, които генерират програмирани запитвания. Научете повече за Google API на този адрес http://code.google.com/apis/loader/

Невидими връзки (single pixel links) – представляват един пиксел графика, която служи за линк. Поради размера на графиката тя е невидима и единствено служи за манипулиране на търсещите машини.

В следващата статия от серията за оптимизация на сайтове за търсещите машини ще разгледаме най-важния и най-труден за постигане параметър - линкове от други сайтове

Други статии от поредицата Оптимизация за търсещите машини: