Начало > ICN.Bg Блог > Friendly Geeks съвети > Как да увеличим приходите от реклама?

Как да увеличим приходите от реклама?

Friendly Geeks съвети

На пръв поглед темата изглежда елементарна – поставяш AdSense кода в скрипта на страницата и центовете започват да капят в банковата ти сметка.

Но това е само на пръв поглед.

Тук ще разгледаме само структурата на страницата и кои елементи на тази страница влияят в една или друга посока на приходите от реклама.

Тук няма да коментираме факта дали изобщо има посетител на сайта, която тема сме разгледали подробно в поредицата ни от статии за SEO оптимизация на сайтовете.

Ето основните елементи, които оказват значително влияние върху получените кликове.

  • избор на рекламен блок
  • избор на дизайн на рекламния блок
  • брой рекламни блокове на една страница
  • разположение на рекламните блокове на страницата
  • практики, забранени от Google

Избор на рекламен блок

Програмата предлага различни по размер рекламни блокове в пет основни категори:

Display Ads | Text Ads | Video Ads | Mobile Ads | Link Units ,
които може да видите на този адрес:

https://www.google.com/adsense/support/as/bin/answer.py?answer=185665

Експертите на Google са си направили труда да извадят статистика кои видове рекламни блокове носят най-голяма доходност:

  • 336x280 Large Rectangle
  • 300x250 Medium Rectangle
  • 160x600 Wide Skyscraper
  • 728x90 Leaderboard

Въпреки, че рекламни блокове с посочените размери са доказано по-ефективни, вие трябва да подберете онези, които най-добре подхождат на дизайна на вашият сайт.

Какво е banner blindness?

Това е интересен феномен, при който посредством usability тестове е доказано, че съзнателно и подсъзнателно посетителите на един сайт пропускат да забележат информация, представена като рекламни банери.

Всички експерти в интернет маркетинга, които са изградили интернет империи и са спечелили от online бизнес повече от 100 милиона долара като Mark Joyner, Corey Rudl, Ken Evoy и много други, са категорични – не използвайте банери.

Затова ви препоръчам да ползвате само текстови и линк рекламни блокове.

Кога по-малко означава повече?

Google разрешава публикуване на следният максимален брой рекламни блокове на една уеб страница:

  • три рекламни блока за съдържание
  • три линк блока
  • две форми за търсене

Имат ли обаче посетителите на вашият сайт нужда от толкова предложения?

Ще ви отговоря с думите на още един експерт James Martell:

Mногото предложения объркват посетителя, а обърканият ум винаги казва не.

!Доказано: ако поставите сто рекламни линка на една страница ще спечелите по-малко пари от тази страница отколкото ако поставите само един рекламен линк на оптимизирана страница.

Избор на дизайн на рекламния блок

Абсолютно задължително е рекламните блокове да съвпадат с цветовата гама на вашият сайт. Това изискване е толкова очевидно, че може и да не се включва в списъка с изискванията.

Разположение на рекламните блокове на страницата

В друга статия разгледахме резултатите от usability тестовете, които показват най-добрите места, на които трябва да се позиционират рекламните блокове за да получат максимално внимание от посетителите и съответно да донесат по-голяма печалба.

Поставяйте най-важната информация above the fold – или както вестникарите му казват – над линията на прегъване. В интернет вариант това означава на първият екран, който се зарежда без скролиране.

Важна особеност е да ползвате повече от един рекламен блок на страницa с много дълго съдържание, която изисква вертикално скролиране.

В този случай може да се възползвате от максималният брой рекламни блокове, стига да нямате два блока на един екран – т.е. когато скролирате и се скрие горният рекламен блок, който посетителят е пропуснал, тогава да се появи следващият рекламен блок – за предпочитане рекламен блок от друг вид.

Най-добрите позиции съответно са център и център-ляво. Рекламни блокове, публикувани в периферията имат твърде нисък рейтинг на кликане CTR.

Практики, забранени от Google

В България, къдете изпращането на SPAM е защитено от закона, за разлика от целият цивилизован свят, подобно заглавие може да предизвика само усмивки.

Но тази информация е твърде важна, защото вашият чек трябва да бъде изпратен от Google.

  • насърчаване посетителите да кликат на рекламите
  • заблуждаващо съдържание за насърчаване за кликане
  • подравняване на рекламният блок до изображения
  • форматиране на съдържание да наподобява рекламен блок
  • поставяне на рекламен блок под заблуждаващо заглавие
  • ако публикувате реклами от друг рекламодател, трябва да има забележима разлика между различните рекламни блокове
  • поставяне на рекламни блокове на страници, защитени с регистрация и логване
  • забранява се поставяне на рекламен блок когато се зарежда във фрейм съдържание на друг сайт
  • публикуване на рекламни блокове на страници, които генерират повече то три pop-up прозореца
  • публикуване на рекламни блокове в pop-up прозорци

Едно последно (по място, но не и по важност) напомняне:

Google AdSense е контекстуална програма и зарежда на вашите уеб страници реклами, които в по-голяма или по-малка степен са съответстващи на съдържанието на страницата. Този факт трябва да имате предвид когато създавате съдържанието на уеб страницата като приложите следните методи на оптимизация.

Абонирай се за бюлетина ни!

Получавай първи най-актуалната и полезна информация за твоя онлайн бизнес!

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

С въвеждане на вашия мейл, вие се съгласявате с условията за ползване на ICN.Bg. Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе