Как да увеличим приходите от реклама?

На пръв поглед темата изглежда елементарна – поставяш AdSense кода в скрипта на страницата и центовете започват да капят в банковата ти сметка.

Но това е само на пръв поглед.

Тук ще разгледаме само структурата на страницата и кои елементи на тази страница влияят в една или друга посока на приходите от реклама.

Тук няма да коментираме факта дали изобщо има посетител на сайта, която тема сме разгледали подробно в раздел SEO оптимизация.

Ето основните елементи, които оказват значително влияние върху получените кликове.

  • избор на рекламен блок
  • избор на дизайн на рекламния блок
  • брой рекламни блокове на една страница
  • разположение на рекламните блокове на страницата
  • практики, забранени от Google

Избор на рекламен блок

Програмата предлага различни по размер рекламни блокове в пет основни категори:

Display Ads | Text Ads | Video Ads | Mobile Ads | Link Units ,
които може да видите на този адрес:

https://www.google.com/adsense/support/as/bin/answer.py?answer=185665

Експертите на Google са си направили труда да извадят статистика кои видове рекламни блокове носят най-голяма доходност:

  • 336x280 Large Rectangle
  • 300x250 Medium Rectangle
  • 160x600 Wide Skyscraper
  • 728x90 Leaderboard

Въпреки, че рекламни блокове с посочените размери са доказано по-ефективни, вие трябва да подберете онези, които най-добре подхождат на дизайна на вашият сайт.

Какво е banner blindness?

Това е интересен феномен, при който посредством usability тестове е доказано, че съзнателно и подсъзнателно посетителите на един сайт пропускат да забележат информация, представена като рекламни банери.

Всички експерти в интернет маркетинга, които са изградили интернет империи и са спечелили от online бизнес повече от 100 милиона долара като Mark Joyner, Corey Rudl, Ken Evoy и много други, са категорични – не използвайте банери.

Затова ви препоръчам да ползвате само текстови и линк рекламни блокове.

Кога по-малко означава повече?

Google разрешава публикуване на следният максимален брой рекламни блокове на една уеб страница:

  • три рекламни блока за съдържание
  • три линк блока
  • две форми за търсене

Имат ли обаче посетителите на вашият сайт нужда от толкова предложения?

Ще ви отговоря с думите на още един експерт James Martell:

Mногото предложения объркват посетителя, а обърканият ум винаги казва не.

!Доказано: ако поставите сто рекламни линка на една страница ще спечелите по-малко пари от тази страница отколкото ако поставите само един рекламен линк на оптимизирана страница.

Избор на дизайн на рекламния блок

Абсолютно задължително е рекламните блокове да съвпадат с цветовата гама на вашият сайт. Това изискване е толкова очевидно, че може и да не се включва в списъка с изискванията.

Разположение на рекламните блокове на страницата

В друга статия разгледахме резултатите от usability тестовете, които показват най-добрите места, на които трябва да се позиционират рекламните блокове за да получат максимално внимание от посетителите и съответно да донесат по-голяма печалба.

Поставяйте най-важната информация above the fold – или както вестникарите му казват – над линията на прегъване. В интернет вариант това означава на първият екран, който се зарежда без скролиране.

Важна особеност е да ползвате повече от един рекламен блок на страницa с много дълго съдържание, която изисква вертикално скролиране.

В този случай може да се възползвате от максималният брой рекламни блокове, стига да нямате два блока на един екран – т.е. когато скролирате и се скрие горният рекламен блок, който посетителят е пропуснал, тогава да се появи следващият рекламен блок – за предпочитане рекламен блок от друг вид.

Най-добрите позиции съответно са център и център-ляво. Рекламни блокове, публикувани в периферията имат твърде нисък рейтинг на кликане CTR.

Практики, забранени от Google

В България, къдете изпращането на SPAM е защитено от закона, за разлика от целият цивилизован свят, подобно заглавие може да предизвика само усмивки.

Но тази информация е твърде важна, защото вашият чек трябва да бъде изпратен от Google.

  • насърчаване посетителите да кликат на рекламите
  • заблуждаващо съдържание за насърчаване за кликане
  • подравняване на рекламният блок до изображения
  • форматиране на съдържание да наподобява рекламен блок
  • поставяне на рекламен блок под заблуждаващо заглавие
  • ако публикувате реклами от друг рекламодател, трябва да има забележима разлика между различните рекламни блокове
  • поставяне на рекламни блокове на страници, защитени с регистрация и логване
  • забранява се поставяне на рекламен блок когато се зарежда във фрейм съдържание на друг сайт
  • публикуване на рекламни блокове на страници, които генерират повече то три pop-up прозореца
  • публикуване на рекламни блокове в pop-up прозорци

Едно последно (по място, но не и по важност) напомняне:

Google AdSense е контекстуална програма и зарежда на вашите уеб страници реклами, които в по-голяма или по-малка степен са съответстващи на съдържанието на страницата. Този факт трябва да имате предвид когато създавате съдържанието на уеб страницата като приложите следните методи на оптимизация.