Къде са разположени вашите реклами?

Ще споделя с вас малко известни факти, които със сигурност ще донесат повишаване на вашите комисиони от програмата Google AdSense и нейните еквиваленти като Yahoo! Publisher Network, Microsoft adCenter и др. ако им обърнете нужното внимание и направите съответните корекции.

Всъщност информацията не представлява нещо като хакване на самата програма, въпреки че през годините бяха направени много опити да се форсират по различни начини печалбите от интернет реклама.

Тук става въпрос за оптимизация на разположението на рекламните блокове на уеб страницата в зависимост от рефлекса на сканиране на страницата от посетителите.

Направени са много тестове от различни компании, занимаващи се с проблемите на website usabiliy (всепризнат гуру по темата е Jakob Nielsen), експертите на Google AdSense също публикуват свои резултати от т.н. heatmaps.

Интересното е, че основните източници на тези изследвания показват много сходни резултати затова към тази информация би трябвало да се подходи непредубедено тъй като в случая явно не става въпрос за солова акция на Google.

Кои части от страницата подсъзнателно и рефлекторно привличат вниманието на посетителя при зареждане на уеб страницата?

карта на вниманието на посетителите

Тестовете са категорични, че ако разположим нашите рекламни блокове върху позиции 1 и 2 можем да сме сигурни, че те ще привлекат вниманието на посетителя инстинктивно, защото неговото подсъзнание е тренирано да сканира първо тези области от уеб страницата.

Явно е от тази обобщена графика, че дясната част от уеб страницата получава минимално внимание от посетителите затова в нея не е препоръчително да се публикуват реклами.

Като гледам безбройни темплейти на Joomla и Wordpress разбирам, че на твърде много дизайнери и програмисти им липсва основна маркетингова информация, поради което твърде много собственици на сайтове, които ползват тези темплейти, стоят далеч от желаните нива на комисиони от реклама.

Надявам се, че информацията в тези статии ще предизвика необходимият интерес и ще ъпгрейдне нивото на финикийските знаци във вашата банкова сметка.

В следващата статия по темата ще стане въпрос за други usability фактори, които доказано влияят по определен начин върху уебсайт посетителите и до голяма степен определят поведението им на сайта.

P.S. usability - буквален превод ползваемост - представлява резултати от
изследване поведението на посетителите на един уебсайт в зависимост от неговата структура и наличието или отсъствието на определени компоненти като форма за търсене на сайта, разположение на навигацията, цветова гама, бяло пространство и т.н.