Всеки уебмастър желае неговият сайт да бъде успешен, публикуваната информация да намери широк отзвук сред аудиторията, към която е насочена, сайта да се класира на първите страници в Google за съответните ключови думи и т.н.

Затова реших да споделя с аудиторията многото възможни причини, поради които един уебсайт не достига до нивото на успех, за което уебмастера е мечтал и поради същите тези причини добрата и вълнуваща идея с течение на времето се е превърнала в едно разочарование и бреме.

Ще си позволя да добавя, че със създаване и оптимизация на сайтове, публикуване и реклама в интернет се занимавам много активно от времето, когато гуруто на модерният интернет маркетинг Corey Rudl беше жив, когато за Google се говореше като за нова търсеща машина, предлагаща различен алгоритъм на индексиране, когато SEO означаваше единствено безкраен keyword спам, когато всички ползваха Netscape браузер защото Firefox просто не съществуваше , когато Matt Cutts не познаваше Google Guy (за незапознатите – става дума за едно и също лице :)

Поради причина на този ранен старт имах възможност да наблюдавам online процесите в развитие и днес мога да посоча кои тенденции доказаха правото си на съществуване като минаха теста на времето и смяната на технологиите.

Две различни тенденции

Най-сериозната грешка, която масово уебмастерите допускат е, че не разбират връзката между отделните елементи на един сайт. Все едно ако един автомобил има проблем със спирачките собственика да търси проблема в електрическата инсталация.

За всички тези малко известни, но изключително важни неща, които убиват успехът на един сайт и го обричат на безславно и анонимно съществуване единствено като статистика на търсещите машини , ще стане въпрос в тази поредица от статии.

За начало нека проследим двете възможни тенденции на развитие на един сайт:

  • Неправилно изграден сайт - ще се спрем на някои често допускани грешки при изграждането на един сайт в следващите статии от поредицата.
  • Неправилна или изобщо липса на оптимизация – неразбиране начина на работа на търсещите машини.

И логичните последици от тези грешки са:

  • Сайта не класира страници за основните ключови думи между първите резултати в търсещите машини.
  • Сайта се посещава от малко и незаинтересовани посетители
  • Сайта не привлича интереса на рекламодатели, поради ниския трафик няма и приходи от AdSense.

Рано или късно се стига до неизбежния финал - спиране на сайта.

Една добра идея поради лоша реализация в интернет средата се е превърнала в разочарование и излишен разход.

Един уебсайт обаче може да има и различна съдба:

  • Сайта има правилна структура, валидиран код, приятен дизайн и оптимизирано съдържание
  • Много уеб страници се класират между първите 10 резултата в търсещите машини за основните ключови думи
  • Трафика от посетители стабилно нараства
  • Сайта става популярен източник на информация
  • Големият трафик привлича рекламодатели
  • Сайта вече не е само разход, а започва да носи печалба на уебмастера. С тези допълнителни средствата той може да си позволи наемане на сътрудници, добавяне на нови функционалности, което още повече засилва влиянието на сайта и съответно приходите.
  • След като е намерил златната жила, на уебмастера не му остава нищо друго, освен по доказаната успешна формула да започне създаване на нови сайтове.

Ето как добрата идея е намерила правилно приложение в интернет средата и като резултат се е превърнала в един успешен и печеливш интернет бизнес.

Това се случва наистина

По-голямата част сайтове със световно влияние като Google, Facebook, Skype, ICQ, SiteBuildiIt, Internet Marketing Center, Wordtracker, Internet Business Promoter, Aweber, и много други са започнали по инициатива на един човек като one man show и с годините са се разраснали до мултимилионни корпорации със стотици дори хиляди служители.

Проекта Google e започнал като тема на дисертация на двама студенти Larry Page and Sergey Brin от Станфордския университет през 1998г.

Проекта Skype на двама скандинавци Niklas Zennstrom and Janus Friis е продаден през 2005 година на EBAY за близо 4 милиарда долара.

Инвестиция от 25 долара през 1999 от Corey Rudl превърна Internet Marketing Center в световна марка, която за десет години е спечелила повече от 100 милиона долара само от продажби в интернет.

Така че, аз съм последният човек с когото трябва да се спори на тема има ли успешен интернет бизнес.

Да, има.

Всички ли успяват?

Не, истината е, че много малък процент (около 1%) уебмастери достигат до финансов успех.

Защо?

Това е темата на тази поредица от статии – как да изградим успешен уебсайт и да се преместим от групата на многото неуспешни уебмастери в групата на малкото успешни.