Home > ICN.Bg Блог > Friendly Geeks съвети > Имейл функционалност през cPanel

Имейл функционалност през cPanel

Имейл функционалност през cPanel

Eкипът на Friendly Geeks продължава поредицата от уроци на тема cPanel и как да го направим свой приятел. В днешният ще се запознаем със cPanel функциите, които ни позволяват да контролираме нашите пощенски акаунти.

След като влезем в нашия cPanel по средата виждаме прозореца, който ни дава пълен достъп до нашите пощи.

Изглед на имейл опции в cPanel

От първото меню "Accounts" можем да конфигурираме и създаваме нови пощенски акаунти. Можем да променяме паролите на вече съществуващите пощенски акаунти, както и да променяме тяхната квота. Квота е размерът дисково пространство, което сме преценили, че ще отделим за всяка конкретна пощенска кутия. Той може да бъде различен и да се променя по всяко време, в което желаем.

Създаване на нов имейл акаунт в cPanel

От менюто "Email Accounts" можем да влезем през Web mail, натискайки бутона "Access to WebMail". Web-пощата Ви позволява да проверявате имейла си от уеб браузър, както и да го използвате за настолно приложение(например Outlook Express или Thunderbird чрез POP3). Това значи, че Вие можете да проверите своята поща от всяко устройство, без да преминавате процес на конфигурация.

Достъп до уебмейл през cPanel

Избираме желаното от нас приложение за влизане в Web Mail - cPanel ви предоставя избор между следните приложения - Horde | Roundcube | Squirrelmail.

От менюто "Email Accounts" можем да изберем "Connect Devices", от където можем да автоматично да конфигурираме на нашия мейл клиент.

Автоматична конфигурация на имейл

Friendly Geeks вече ви показаха колко лесно автоматично можете да настроите своя мейл клиент. Вижте как да го направите тук!

Apache SpamAssassin: Това е функция, която ни предпазва от нежелана спам поща. Когато активираме Spam Assassin можем да добавяме и филтрираме определени email адреси, както и хедъри на съобщения, които да бъдат блокирани. Spam Assassin представлява сам по себе си автоматична система за филтрация на електронната поща, идентифицирана като нежелани съобщения (спам) на основата на съдържимото в заглавието и текста на съобщенията.

Forwarders: От тук можем да създаваме email пренасочвания. Ако нашата пощенска кутия e test@icnfriendlygeeks.com и желаем да създадем имейл пренасочване към нея можем да го направим по следния начин: Добавяме адрес за пренасочване по наш избор, например: example@icn-demo.com, който да пренасочва към demo@icn-demo.com. За да добавим мейл пренасочване example@icn-demo.com не е нужно да имаме пощенска кутия example.

Препращане на имейли

Autoresponders: Това е функция, която ни позволява да настроим нашата поща да връща автоматичен отговор на всеки получен email. Например, когато някой ни изпрати email, той веднага може да получи следния отговор:

*Благодарим, че се свързахте с нас. Вашето писмо е получено и ще се свържем с Вас в най-кратък срок.*

По този начин нашите потребители биват известени автоматично, че ние сме получили техния email, и че работим по него.

Настройка на автоматични имейл отговори в cPanel

Default Address: Чрез тази функция можем да предотвратим загубата на поща идваща към нашия домейн. Например, ако нашата поща е office@icn-demo.com и наш клиент се обърка и изпрати email към ffice@icn-demo.com или към друг несъществуващ email, писмото ще бъдат автоматично препратено към нашата съществуваща пощенска кутия. Но това също означава, че всеки един спам имейл към несъществуваща кутия ще бъде препратен към този Default Address.

07

Global Email Filters: От тук можем да създадем филтър за нашия акаунт, който ще бъде активен за всички писма идващи към нашия домейн. Например можем да филтрираме всички писма идващи от определен email адрес или изпращач. Филтрацията може да се състои от изтриване/препращане на полученото писмо, както и от много други функции.

Email Filters: От тук можем по същия начин да създадем филтър, но той ще бъде активен само за избрани от нас пощенски акаунти/кутии.

Authentication: Случвало ли Ви се е да изпратите email, и той да попадне в спам кутията на Google/Yahoo/Hotmail? Много от големи пощенски сървъри проверяват дали email адреса, от който се изпраща писмото е верифициран. Тази функция е вашето решение. Можете да създадете SPF и DKIM запис към своя домейн, и по този начин помагате на отсрещния сървър да разпознае източника на вашето писмо и да не го маркира като спам.

MX Entry: От тук можете бързо и лесно да създавате и променяте MX записи към избран от Вас домейн. Вие можете да използвате функция за управление на MX Записа, за да измените мястото на доставяне на пощата на домейна. Това позволява доставянето на поща от един домейн в друг домейн. Изменението на MX Записа ще доведе до изменението на записа на пощенския сървър на Вашия домейн.

Използвайте тази функция, за да създавате резервни пощенски сървъри, които ще приемат пощата при изключването на основния пощенски сървър. След възстановяването на работата на основния сървър, доставката на поща ще бъде възобновена. За да изпълните тези настройки, следва да добавите втория MX запис за Вашия домейн с по-нисък приоритет, отколкото на основния запис MX. Имайте в предвид, че най-високия приоритет е 0, а най-ниския е 10.

Вярваме, че сме успели да ви бъдем полезни и сме ви предоставили пълна информация как да управлявате успешно своите имейл акаунти и настройки. Екипът на Friendly Geeks е на разположение 24/7 да ви съдейства или помогне при всеки възникнал казус или въпрос!

Етикети: #imejl-sarvar #poshta #imejl #imejl-klient #spam-assassin #email-adres #ueb-mejl #poshtenski-akaunt #pop3 #mx-zapis #icn-bg #web-poshta #imejl-filtrirane #avtomatichen-otgovor #poshtenski-sarvar #imejl-prenasochvane #cpanel #friendly-geeks