Имате проблем с имейла: 11 заплетени имейл казуса и техните решения

Имате проблем с имейла: 11 заплетени имейл казуса и техните решения

Първият имейл е изпратен през далечната 1971г. Тогава за първи път е използван и знака @, посредством който имейлът е изпратен до реален получател – човек, а не компютър. Колкото и неочаквано да звучи през 1991г. се изпраща първия имейл от космоса. От тогава насам имейл комуникацията преминава през множество трансформации, като днес голаблно съществуват над 3.9 млрд. имейл акаунта и ежедневно се изпращат над 180 млрд. имейла. Всички ние разчитаме на имейл комуникацията като най-сигурен и бърз начин за комуникация, но какво се случва, ако не можем да изпращаме имейли или да получаваме...или пък изобщо не можем да влезем в имейла си? Без паника! FriendlyGeeks са тук за да ви посочат най-често срещаните казуси с имейлите и техните решения!

  1. cpHulk-brute force protection – изключително полезна функция, която обаче в даден момент може да не ви позволи да влезете в имейла си. Ако няколко пъти при опит за влизане в имейл акаунта се въведе грешна парола, cpHulk-brute force protection ще ограничи цялостно достъпа до имейл акаунта и няма да ви позволи за известно време да се логнете в него. Тази защита ви предпазва от злонамерени опити да се достъпи пощата ви, например от някой, който се опитва да разгадае вашата парола.

Exclamation_mark-redВажно е да знаете: При повече от 5 пъти погрешно въвеждане на парола от определен клиентски IP адрес (адресът, който ви е предоставен от вашия интернет доставчик), същият IP адрес бива блокиран и от него в рамките на 15 минути няма да можете да достъпите всички пощенски кутии към вашия cPanel акаунт, FTP акаунтите и самия cPanel акаунт. Препоръчваме, при над 5 погрешни опита, да изчакате период от над 15 минути и ако отново не успявате, да се сържете с нашия отдел Технческа Поддръжка, който ще добави IP адреса в бялата листа на сървъра, ако адресът е статичен.

  1. Усъмнявате се, че от известно време не получавате имейли? Причината може да е блокиране на входящ 143/110 порт на IMAP/POP3 от страна на интернет доставчика, които са стандартните портове за IMAP иPOP3. Ако получите известие за отказана конекция през тези портове е добре да извършите проверка на конекцията от вашия компютър към съответния порт, чрез командата "telnet". Как да извършите такава проверка, можете да видите тук.

Exclamation_mark-redВажно е да знаете: Ако проверката покаже, че е портовете са блокирани, трябва да се свържете с вашия интернет доставчик.

  1. Успешно получавате имейли, но не можете да изпращате? В този случай е възможно отново от страна на интернет доставчика да е блокиран изходящия порт за SMTP -25 порт. Проверка в този случай можете да направите отново с командата "telnet". Как да извършите такава проверка, можете да видите тук.

Exclamation_mark-redВажно е да знаете: Ако проверката покаже, че е портът е блокиран, трябва да се свържете с вашия интернет доставчик. Като алтернативен вариант, за ваше улеснение, можем да ви предоставим порт 26, като е необходимо да зададете в настройките на имейл клиента си порт 26 като изходящ порт.

  1. Възможно е да изпитате и затруднения с нестандартните портове за достъп, с които работи уебмейла ви – портовете 2096 и 2095. Обикновенно уебмейлът ви може да бъде отворен през следните домейн имена:

  2. https://mydomain.com:2096, където mydomain.com е името на вашия домейн;

  3. http://mydomain.com:2095;

но ако портовете са ограничени, няма да можете да достъпите уебмейла си от там и можете да опитате през алтернативния линк: http://webmail.servername.com

За да разберете дали портовете са ограничени, отново извършвате проверка с командата “telnet”.

Exclamation_mark-redВажно е да знаете: Ако проверката покаже, че е портовете са блокирани, трябва да се свържете с вашия интернет доставчик.

  1. Запълнена квота на пощенския акаунт/хостинг акаунта? Всеки имейл акаунт има определена квота – дисковото пространство, което вашите имейли могат да заемат. Хостинг акаунтът ви също има определено пространство, в зависимост от плана, който сте избрали. Ако изчерпвате пространството на пощенския си акаунт или го надвишавате, е възможно да не можете да получавате имейли. Ако изчерпвате цялостното пространство на хостинг плана си, то отново няма да полуавате имейли и няма да можете да качвате и файлове под FTP.

Exclamation_mark-redВажно е да знаете: Препоръчваме ви периодично да проверявате заетото дисково пространство на вашия хостинг план и съответно на вашите пощенски кутии към него.

  1. Въпреки, че сте убедени, че въвеждате правилната си парола, не успявате да влезете в мейла си и виждате съобщение за грешна парола? Възможно е имейл акаунта ви да е хакнат.

Exclamation_mark-redВажно е да знаете: Ако имате съмнение, че паролата ви е разбита, е необходимо възможно най-бързо да се логнете в cPanel и да създадете нова парола. Преди това, сканирайте за вируси всички устройства, през които използвате имейла си.

  1. С цел да предоставим услуга Споделен хостинг с високо качество и превенция от попадане на IP адресите на сървърите в черни списъци или спам листи, ICN.Bg поставя ограничение на броя имейли, които потребителите могат да изпратят на час, а именно 200 имейла. Ако вие сте надвишили този лимит, няма да можете да изпращате електронни писма.

Exclamation_mark-redВажно е да знаете: Лимитът от 200 имейла на час е поставен с цел да не се разпращат спам съобщения и да гарантираме вашата нормална имейл комуникация.

  1. Ако използвате динамичен IP адрес, предоставен от вашия интернет доставчик, е възможно тези адреси да са с лоша репутация и вече добавени в различни спам листи. Обикновено това се дължи на факта, че преди вас, някои потребители може да са изпращали спам съобщения от същия IP адрес, който вие използвате в момента. По този начин когато адресът ви е в спам листи, нашите мейл сървъри, следеейки тези спам листи, идентифицират потенциална опасност за изпращане на спам и не ви позволяват да изпратите съобщение.

Exclamation_mark-redВажно е да знаете: Когато използвате статичен IP адрес, добавен в спам листи, то е необходимо да се свържете с интернет доставчик и да поискате нов адрес. Друга опция е лично да делистнете адреса от спам листи, в които присъства. Ако използвате динамичен IP адрес, е необходимо да рестартирате модема си до прихващане на чист адрес или да се свържете отново с интернет доставчика си.

  1. Вариант, който рядко се случва, но все пак е възможен, е да не забележите, че домейн името ви е изтекло. Тогава също няма да работи и уеб сайта ви. В този случай, няма да можете да изпращате или получавате имейли. Единственото, което можете да направите е да подновите домейн името. При подновяване на домейн името е необходимо да изчакате 24 до 48 часа за опресняване на DNS сървърите по света и нормализиране работата на домейн името.

Exclamation_mark-redВажно е да знаете:Според новите правила на ICANN домейн имената изискват верификация. Повече за домейн верификацията и т.нар. verification e-mail, който ще получите можете да видите тук.

За да сте сигурни в надеждност на имейл комуникацията си, е важно да разчитате на качествено и функционално решение. Ние ви предлагаме cMailPro - не просто имейл, а Unified Communication Solution, което ще подсигури цялостно комуникационния процес на вашия бизнес.

Етикети: #hosting-akaunt #telnet #ip-adres #uebmejl #imap #icann #hosting #ne-poluchavam-imejli #ftp #problem-s-imejla #smtp #cphulk-brute-force-protection #vhodyasht-143110-port #nerabotesht-imejl #pop3 #cpanel #domejn-imena #spam-listi #dinamichen-ip-adres #cmailpro