Как да направим смяна на домейна, без да загубим трафика към сайта си?

Самата смяна на домейна за сайта може да се направи лесно и автоматично, ако той използва WordPress.

Но ако сайтът вече има трафик и посетители, за да ги запазите, ще трябва да създадете пренасочвания (301) от старите адреси към новите, да прегледате и подновите беклинк връзките, направени към стария домейн и да използвате инструмента Search Console, за да уведомите Google, че сайтът има вече нов домейн.

Ако вече имате онлайн присъствие и се налага да смените домейна си, не бива да допускате да загубите авторитета на сайта, който вече сте изградили.

И точно това ще разгледаме в следващите редове:

Пренасочете старите URL адреси към новите

Чрез пренасочването на адресите ще запазите трафика и авторитета на сайта.

301 пренасочването е начин да кажете на уеб роботите на Google, че даден уеб адрес е бил променен за постоянно и сега той води към нов такъв, но със същото или подобно съдържание и смисъл.

Ето защо не бива да пропускате този етап при смяна на домейна за сайта:

  • Изграждането на онлайн присъствие с години има своите ползи. Една от тях е именно класирането на старите Ви страници в Google и привличането на органичен трафик към сайта Ви.
  • Вие сте градили авторитет в интернет и сте изграждали доверие у своите потребители. Посредством тези 301 редиректи Вие „преливате“ цялата SEO стойност на сайта, натрупана към Google, към новото Ви домейн име.
  • Ако решите да пропуснете пренасочването на старите Ви адреси към новите чрез 301 Redirect, потребителите Ви ще достигат до Error 404 страници при натискането на стар линк. Този линк може да се намира дълго време в индекса на Google търсачката и по този начин ще навредите на потребителското преживяване на Вашите потенциални клиенти.
  • Друго огромно предимство на 301 пренасочването е, че около 90% от авторитета на стария Ви сайт ще бъде прехвърлен към новата Ви страница. Или казано по друг начин – ако старите адреси са се представяли добре, то шансът и новите да го направят е огромен!

Ако старият домейн e добавен в cPanel и насочен към хостинг акаунта, можете и сами да създадете глобалното пренасочване на старите URL адреси към новите през Пренасочвания (cPanel » (Domains) Redirects » Add Redirect).

В настройките за пренасочването изберете Wildcard пренасочване. С Wildcard пренасочването всичко, което се изписва след името на стария домейн, ще се добавя към новия, например при достъп до mysupersite.com/dir/page посетителите ще бъдат пренасочени към същия ресурс, но под новия домейн: mynewdomain.com/dir/page.

Всичко това може да звучи прекалено техническо, но това не трябва да Ви плаши. Ако не можете сами да се справите, силно Ви съветваме да потърсите уеб разработчик или SEO оптимизатор, който да Ви окаже нужното съдействие.

Подновете връзките, водещи към сайта Ви (backlinks)

Съветваме Ви да направите цялостен одит на Вашето съдържание. Вижте кои са страниците с най-добро представяне. След това вижте колко външни връзки водят към тези страници.

Както споменахме, използване на 301 Redirect ще запази авторитета на Вашите страници, но със сигурност по-добър вариант би бил ако можете да се свържете с всички сайтове, които линкват към Вашия, за да помолите за смяна на домейна във връзката.

Инструменти, с който можете да откриете всички връзки, които водят към Ваши страници:

  • Moz – Link Explorer;
  • Също така можете да изпробвате и Mention, който е специализиран софтуер за проследяване на споменаването на Вашия бранд в интернет.

При всички случаи има много различни начини да проследите така наречените backlinks.

Важно е да вземете необходимите мерки за обновяването им, за да сте сигурни, че няма да загубите от своята SEO оптимизация!

Кажете на Google, че сайтът е с нов домейн

Search Console инструментът е начин за комуникация с Google, че Вашият сайт е със сменен домейн.

Можете да получите достъп до опцията в „Настройки“ в конзолата.

смяна на домейна в Google Search Console

Уведомяването на Google за смяната на домейна ще помогне за мигрирането на резултатите в търсачката към новия домейн.

Също така Google ще започне да обхожда новия домейн, вместо стария. Старият домейн не се изтрива от индекса на Google веднага, защото може да има някои страници в сайта, които още не са пренасочени към новия домейн. Процесът на подмяната в търсачката продължава 180 дни след подаването на заявката за смяна.

Заявка за смяна на домейна в Google не се прави когато:

  • Променяте протокола например от http на https;
  • Правите промяна на URL адреси на страници в сайта например myshsite.com/old-page-name на myshsite.com/new-page-name;
  • Променяте с или без www. пред домейна;
  • Променяте нещо по сайта, което не се отразява в промяна на адреса му (например активирате нова PHP версия, сменяте платформата или друго).

Направете карта на сайта (Sitemap)

Създаването на карта на сайта е задължително за всеки сайт и ако до момента не сте създали такъв, Ви съветваме да го направите.

XML картата на сайта се създава с цел подпомагане на търсещите машини да открият по-лесно всички съществуващи страници в един уебсайт.

От SEO гледна точка, XML картата е изключително важен елемент. Тя предоставя информация на търсачките за съответните страници, които присъстват в сайта. Чрез нея така наречените „уеб роботи“ могат по-добре да приоритизират съдържанието, през което да преминат. Тя указва и кои страници могат да бъдат обходени и кои не.

След смяната на домейна, подайте новата XML карта към Google в Search конзолата.

Препратете имейлите си

Нещо много просто, но много важно, е да актуализирате имейл адресите си и да препратите всички писма от стария домейн към новата Ви поща.

Препращането на имейл кореспонденцията от стария към новия домейн може да се създаде през cPanel (ако старият домейн е добавен в cPanel и насочен към хостинг акаунта). Пренасочването се създава през cPanel » (Email) Forwarders » Add Domain Forwarder.

Съветваме Ви да препращате имейлите за по-дълъг период от време, тъй като често се случва потребителите да не се разбрали за ребрандирането и да продължават да изпращат мейли на старите имейл адреси.

Анализирайте, анализирайте, анализирайте

Ако сте имали инсталиран Google Analytics на стария Ви сайт, то задължително трябва да го направите и на новия. Използвайте данните от настоящия Ви сайт като основа, за да прецените как се е отразила промяната на домейн името.

Веднъж след като преминете към новото домейн име, ще бъде от изключителна важност да следите трафика към сайта си и как той се позиционира в търсачките. Можете да очаквате лек спад в резултатите, но имайки предвид промяната, той е напълно нормален.

Ако случайно забележите огромен спад в трафика и в класирането на сайта Ви, то тогава може да има някакъв проблем и е добре да го разрешите своевременно. Точно затова са толкова полезни услугите като Google Analytics – лесно можете да проследите и да отстраните проблема!

Обновете акаунтите си в социалните мрежи

Социалните мрежи са част от стратегията на редица малки и големи компании. Ако и Вие попадате в този списък, то не трябва да забравяте да обновите информацията и в социалните мрежи, в които сте се позиционирали.

В някои случаи единствената промяна, която ще се наложи да направите, е да смените името на страницата. В някои редки случаи, ако името на бранда Ви е популярна дума, то можете да се сблъскате с проблем, че страница с подобно име вече съществува.

Тогава имате два варианта:

  • Ако съществуващата страница е неактивна, можете да свържете със собственика ѝ, за да се опитате да се сдобиете с желаното от Вас име.
  • При нежелание от страна на собственика да се разделя със страницата може да помислите за модифициране на името Ви в социалните мрежи.
  • И трети вариант, в случай че попаднете в ситуация номер 2, можете да регистрирате домейн името си като търговска марка и след това да предприемете правни действия.

Каквото и да се случи, не трябва да забравяте, че е много важно във всички социални канали да се придържате към еднакво име, за да можете да бъдете лесно разпознаваеми от Вашите потребители.

Подгответе Вашите потребители

И на последно място, но не и по важност – подгответе потребителите за предстоящата промяна.

Добре знаете колко трудно е за един бизнес да привлече нови клиенти. Защо да губите настоящите заради промяната на едно домейн име?

Започнете от рано работа по комуникирането на предстоящите промени с Вашите потребители. Дайте им причините, поради които сте решили да предприемете тази стъпка. Кажете им какво ще се промени за тях, какви промени ще настъпят във Вашите предложения (продукт/услуга).

Помислите за цялостна стратегия за обявяването на промените.

Решете кои са най-подходящите канали за връзка с Вашите потребители. Накратко – не ги дръжте в неведение!

Колкото по-рано подготвите клиентите за предстоящите промени, толкова по-малък е шанса да ги загубите!

Подновявайте стария домейн

Може да се наложи известно време да продължите да подновявате стария домейн. Може година, може две, може и много повече – зависи колко е бил популярен. Докато все още има някой, който го помни, но не е разбрал, че вече не е активен, вероятно ще трябва да се подновява.

Нуждата да запазите домейна е породена от това, че регистрирането му от друго лице крие рискове за бизнеса, клиентите и партньорите Ви.

Вижте повече: Какви рискове крие изтичането на периода на домейн името? | Help


Следвайки стъпките, които описахме в тази статия, вярваме, че ще можете да се справите безпроблемно с промяната на Вашето домейн име. Не позволявайте на техническия аспект да спре желанието Ви за промяна. Направете каквото е най-добре за бизнеса Ви.

Ако изпитвате каквито и да е затруднения или се нуждаете от още информация, винаги можете да се свържете с нас по чат, имейл или телефон. С удоволствие ще Ви помогнем!

Мадлена Методиева
Мадлена Методиева
Меган е част от СуперМаркетинг екипа. Мисията ѝ е старателно да попълва е-библиотеката на СуперХостинг.БГ с полезни и помощни статии.
0 0 votes
.
Абониране
Уведоми ме при
guest

0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Какви са причините за изоставените колички?

7 причини клиентите Ви да изоставят количките си

0
Тъй като множество магазини са афектирани от този феномен, създадохме списък с най-честите причини клиентите да изоставят количките си. Разберете кои са те!
Искам сайт, но не знам откъде да започна

Искам сайт, но не знам откъде да започна [Аудио]

2
Решихме да Ви споделим накратко стъпките, които трябва да извървите, за да изградите своето онлайн присъствие.

Black Friday: 5 работещи тактики за задържане на клиентите след Черния петък

0
Ако искате да бъдете един ход пред конкурентите си, време е да помислите как да задържите вече спечелените клиенти по време на кампанията.