Начало > ICN.Bg Блог > Friendly Geeks съвети > Как да сменим домейн името си без да загубим трафика към сайта си?

Как да сменим домейн името си без да загубим трафика към сайта си?

Как да сменим домейн името си без да загубим трафика към сайта си?

Изграждането на успешен и по-важното устойчив бизнес често е свързано с възможността на дадената компания да се адаптира към промените. Една от тези промени е именно ребрандирането.

В световен мащаб ежедневно ставаме свидетели на компании, които поради една или друга причина решават да променят своето име. Било то поради сливане с друга компания или просто стратегическо решение за ребрандиране на продукт/услуга.

Промяната на името на компанията води след себе си и нуждата от промяна на домейн името. През 2020г. онлайн присъствието е основна част в изграждането на всеки бизнес и въпреки че за някои смяната на домейн името може да изглежда незначителна промяна, то тя може да се окаже в основата на последващи проблеми за компанията.

Ако вие и вашата компания имате онлайн присъствие, то сме убедени, че от опит знаете колко усилия коства да изградиш добра онлайн репутация на домейн, за да може да се класирате възможно най-високо в търсачките.

Също така, друг още по-важен аспект е и изграждането на взаимоотношение с потребителите и спечелването на тяхното доверие.

Ето защо е не бива да допускате да загубите всичко, което сте градили през годините, само защото ви се налага да промените своето домейн име.

И точно това ще разгледаме в следващите редове – как да промените своето домейн име по най-добрия начин, така че да не загубите трафик!

Нека започваме.

Регистрирайте новото домейн име възможно най-скоро

Веднага щом решите какво ще бъде новото ви домейн име и сте проверили, че то е е свободно, регистрирайте го!

Небезизвестен факт е, че „възрастта“ на дадено домейн име може да окаже положително влияние върху генерирането на повече органичен трафик!

Научи повече: "Защо да избера .EU домейн?"

Разбира се, това не един от главните критерии по който Google алгоритъмът класира сайтовете на първите места, но със сигурност е индикатор, че сайтът ви е легитимен.

Другата основна причината е да избегнете ситуацията, в която друг потребител може да ви изпревари и да регистрира домейна, който желаете. Това със сигурност може да обърка плановете ви за ребрандиране!

Много е важно при регистрацията на нов домейн да проверите дали то не е наказано от Google (и поради тази причина изоставано и пуснато отново за свободна регистрация). Проверката може да стане чрез допитване до SEO специалист, който ще направи проверка чрез необходимите инструменти за историята на домейна като Ahrefs и Web.Archive.

Направете карта на стария си сайт (Sitemap)

Преди да прехвърлите цялото си съдържание към новото домейн име е добре да създадете „карта“ на сайта си или още позната като Sitemap.

Изграждането на Sitemap е задължително за всеки сайт и ако до момента не сте създали такъв ви съветваме да го направите моментално.

Съществуват два вида карти – XML Sitemap и HTML Sitemap!

Първият вид (XML) се създават с цел подпомагане на търсещите машини да открият по-лесно всички съществуващи страници в един уебсайт.

От SEO гледна точка, XML Sitemap-а е изключително важен елемент. Тази карта предоставя информация на търсачките за съответните страници, които присъстват. Чрез нея така наречените “crawlers” могат по-добре да приоритизират съдържанието, през което да преминат и тя указва кои страници могат да бъдат краулнати и кои не.

Въпреки че ви съветваме да създадете подобна карта на сайта си без значение от неговата големина, XML Sitemap-ът е много важен за големите сайтове, които разполагат с голям брой страници. Благодарение на нея, crawler-ите могат по-бързо да преминат през съдържанието.

Тук е важно да споменем, че всеки сайт разполага с определен crawler бюджет!

Вторият вид, HTML Sitemap, служи в помощ на интернет потребителите.

HTML картите представляват списък с абсолютно всички страници на даден уебсайт и потребителите могат лесно да достигнат до всяка една страница!

И HTML, и XML картите са елементи, които задължително трябва да присъстват на сайта ви.

Както вече разбрахте, едната е важна за потребителското преживяване, а другата – за доброто класиране на сайта ви в търсачките!

Но когато става въпрос за смяна на домейн име, добре е да направите карта на сайта си, за да знаете кои страници да пренасочите към новите им линкове!

301 Redirect на старите ви страници – начин да запазите трафика и авторитета на сайта

301 Redirect е начин да кажете на crawler-ите, че даден линк е бил променен за постоянно и сега старият URL адрес води към нов такъв, но със същото или подобно съдържание и смисъл.

Ако цялата процедура ви се струва като много и ненужна работа, то сега ще се аргументираме защо не бива да пропускате този етап от преминаването от едно домейн име към друго!

Както вече казахме, изграждането на онлайн присъствие с години има своите ползи. Една, от които е именно класирането на старите ви страници в Google и привличането на органичен трафик към сайта ви.

Също така, през цялото време, от създаването на първия ви сайт до момента на преминаване към нов домейн, вие сте градили авторитет в интернет и сте изграждали доверие у своите потребители. Посредством тези 301 редиректи вие „преливате“ цялата SEO стойност на сайта натрупана към Google към новото ви домейн име.

В случай че решите да пропуснете пренасочването на старите ви страници към новите чрез 301 Redirect, потребителите ви ще достигат до Error 404 страници при натискането на стар линк, който ще стои дълго време в индекса на Google търсачката и по този начин ще навредите на потребителското преживяване на вашите потенциални клиенти.

Друго огромно предимство на 301 Redirect е, че около 90% от авторитета на стария ви сайт ще бъде прехвърлен към новата ви страница. Или казано по друг начин – ако старият ви сайт се представял добре, то шансът и новият да го направи е огромен!

Разбираме, че всичко това може да звучи прекалено техническо, но това не трябва да ви плаши. Ако не можете сами да се справите, силно ви съветваме да потърсите програмист или SEO оптимизатор в областта, който да ви окаже нужното съдействие.

В случай че използвате CMS система от типа WordPress, то лесно можете да осъществите пренасочването с помощта на плъгини, които автоматично да свършат задачата!

Инвестицията, която ще направите, за да наемете техническо лице да изпълни цялата процедура по пренасочване със сигурност ще ви се отплати в дългосрочен план. В противен случай рискувате да загубите всичко, което сте градили до този момент.

Одит на съдържание и линкове водещи към сайта ви (backlinks)

Преди да започнете с пренасочването от стария ви сайт към новия, трябва да направите още няколко неща. Съветваме ви да направите цялостен одит на вашето съдържание до момента и да видите кои са страниците с най-добро представяне.

След това вижте колко външни линка водят до тези страници. Както споменахме, използване на 301 Redirect ще запази авторитета на вашите страници, но със сигурност по-добър вариант би бил ако можете да се свържете с всички сайтове, които линкват към вашия, за да помолите за смяна на линка (с новия такъв).

Инструмент, с който можете да откриете всички линкове, които водят към ваши страници е на Moz – Link Explorer.

Също така, можете да изпробвате и Mention , който е специализиран софтуер за проследяване на споменаването на вашия бранд в интернет.

При всички случаи, има много различни начини да проследите така наречените backlinks.

Важно е да вземете необходимите мерки за обновяването им, за да сте сигурни, че няма да загубите от своята SEO оптимизация!

Използвайте инструмента за преместване на сайтове в Search Console

Този инструмент е начин за комуникация с Google, че вашият сайт е преместен на нов адрес. Google казва, че можете да „използвате инструмента за промяна на адрес, когато премествате уебсайта си от един домейн или поддомейн в друг: например от example.com на example.org или example2.com.“ Този инструмент съобщава на Google за вашата промяна и помага да мигрирате резултатите от търсенето с Google от стария си сайт до новия си сайт.

Как изглежда. Ето екранна снимка на новия облик на инструмента за промяна на адрес. Можете да получите достъп до нея в „Настройки“ в новата конзола за търсене.

Search console

Препратете имейлите си

Нещо много просто, но много важно е да актуализирате имейл адресите си и да препратите всички писма от стария към новата ви поща. Съветваме ви да препращате имейлите за по-дълъг период от време, тъй като често се случва потребителите да не се разбрали за ребрандирането и да продължават да изпращат мейли на стария ви адрес.

Анализирайте, анализирайте, анализирайте

Ако сте имали инсталиран Google Analytics на старият ви сайт, то задължително трябва да го направите и на новия. Използвайте данните от настоящия ви сайт като основа, за да прецените как се е отразила промяната на домейн името.

Веднъж след като преминете към новото домейн име, ще бъде от изключителна важно да следите трафика към сайта си и как той се позиционира в търсачките. Можете да очаквате лек спад в резултатите, но имайки се предвид промяната, те са напълно нормално.

Ако случайно забележите огромен спад в трафика и в класирането на сайта ви, то тогава със сигурност има някакъв проблем и е добре да го разрешите своевременно. Точно затова са толкова полезни услуги като Google Analytics – лесно можете да проследите и да отстраните проблема!

Променете акаунтите си в социалните мрежи

Социалните мрежи са част от стратегията на редица малки и големи компании. Ако и вие попадате в този списък, то не трябва да забравяте да обновите информацията и в социалните мрежи, в които сте се позиционирали.

В някои случаи единствената промяна, която ще се наложи да направите е да смените името на страницата. В някои редки случаи, ако името на бранда ви е популярна дума, то можете да се сблъскате с проблем, че страница с подобно име вече съществува.

Тогава имате два варианта:

  • Ако съществуващата страница е неактивна, можете да свържете със собственика й и за да се опитате да се сдобиете с желаното от вас име.
  • При нежелания от страна на собственика да се разделя със страницата може да помислите за модифициране на името ви в социалните мрежи.

И трети вариант, в случай че попаднете в ситуация номер 2, можете да регистрирате домейн името си като търговска марка и след това да предприемете правни действия.

Каквото и да се случи, не трябва да забравяте, че е много важно във всички социални канали да се придържате към еднакво име, за да можете да бъдете лесно разпознаваеми от вашите потребители.

Подгответе вашите потребители

И на последно място, но не и по важно – подгответе потребителите за предстоящата промяна.

Добре знаете колко трудно е за един бизнес да привлече нови клиенти. Защо да ги губите заради промяната на едно домейн име?

Започнете от рано работа по комуникирането на предстоящите промени с вашите потребители. Дайте им причините, поради които сте решили да предприемете тази стъпка. Кажете им какво ще се промени за тях, какви промени ще настъпят във вашите предложения (продукт/услуга).

Помислите за цялостна стратегия за обявяването на промените.

Решете кои са най-подходящите канали за връзка с вашите потребители. Накратко – не ги дръжте в неведение!

Колко по-рано подготвите клиентите за предстоящите промени, толкова по-малък е шанс да ги загубите!

Следвайки стъпки, които описахме в тази статия, вярваме, че ще можете да се справите безпроблемно с промяната на вашето домейн име. Не позволявайте на техническия аспект да спре желанието ви за промяна. Направете каквото е най-добре за бизнеса ви.

Ако изпитвате каквито и да е затруднения или се нуждаете от още информация, винаги можете да се свържете с нашия Технически отдел. С удоволствие ще ви помогнем!

Абонирай се за бюлетина ни!

Получавай първи най-актуалната и полезна информация за твоя онлайн бизнес!

Изпращане... Грешка по време на изпращането! Моля опитайте отново!

С въвеждане на вашия мейл, вие се съгласявате с условията за ползване на ICN.Bg. Този сайт е защитен от reCAPTCHA и се прилагат правилата за поверителност и общите условия на Google

Благодарим Ви.

Заявката ви е изпратена успешно!

Обратно най-горе